Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • A czym rozni sie silnik TFSI w Audi A3 od silnika TSI montowanego w Octavii RS :?: :?:

    Porozmawiajmy o silniku BWA lub CCZA dla ulatwienia :szeroki_usmiech

    Marketing :wink:

    Vialle owszem mialo do tej pory instalacje LPdi (Liquid Propane Direct Injection) i byl tam rozdzielacz podajacy gaz ciekly wtryskiwaczem benzynowym poprzez pompy wysokiego cisnienia, z ktorym jest problem w kwestii wiercenia, bo trzeba odsylac, kombinowac itd.

    Nowoscia jest LPfi – Liquid Propane Flex Injection i tu mozliwe, ze nie trzeba specjalnego dedykowanego sterownika pod konkretny kod sterownika benzynowego. Czyli wracamy znow do montazu gazowego wtryskiwacza, tylko tym razem poda on ciekly gaz.




    Tylko dalej mamy pompe w zbiorniku co podnosi cene i mamy ograniczona ilosc zbiornikow do wyboru. Agis ma zewnetrzna pompe i mozna stosowac kazdy zbiornik LPG.
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • Ma ktoś instalację LPG w CAXA?
      Adam... Używam:
      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
      Passek: B6 175KM/366Nm

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Agamek12
        Ma ktoś instalację LPG w CAXA?
        Agamek12, na forum LPG jest już od jakiegoś czasu opis instalacji LPG w CAXA, jest to LPDi Vialle, w Golfie chyba Plusie, ale to akurat znaczenia nie ma.
        Link: http://lpg-forum.pl/lpdi-wrazenia-z-...t13155-75.html
        użytkownik Robert Majewski, jak coś to pisz i się dowiaduj szczegółów
        Pozdrawiam
        Northeusz

        Komentarz


        • Northeusz, dzięki.
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Maicroft
            Nowoscia jest LPfi – Liquid Propane Flex Injection i tu mozliwe, ze nie trzeba specjalnego dedykowanego sterownika pod konkretny kod sterownika benzynowego. Czyli wracamy znow do montazu gazowego wtryskiwacza, tylko tym razem poda on ciekly gaz.
            Chyba LPfi nie jest przeznaczone do silników z bezpośrednim wtryskiem w przeciwieństwie do LPdi.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez ernestowski
              Zamieszczone przez Maicroft
              Nowoscia jest LPfi – Liquid Propane Flex Injection i tu mozliwe, ze nie trzeba specjalnego dedykowanego sterownika pod konkretny kod sterownika benzynowego. Czyli wracamy znow do montazu gazowego wtryskiwacza, tylko tym razem poda on ciekly gaz.
              Chyba LPfi nie jest przeznaczone do silników z bezpośrednim wtryskiem w przeciwieństwie do LPdi.
              Na upartego można wstawić o ile sterownik przewiduje extra traktowanie wtryskiwaczy benzynowych. Jest to ciekły wtrysk, ale z osobnymi wtryskami LPG. Koniec końcem wtryskiwaczy benzynowe (w przypadku wtrysku bezpośredniego) i tak trzeba chłodzić - a więc cykliczny dotrysk PB.
              Pozdrawiam
              Northeusz

              Komentarz


              • Dzwonilem dzisiaj do BRC Czakram w Tarnowie.Maja instalację opartą o wtrysk gazu w fazie ciekłej.Nazywa się LDI.Do CAXA juz sa dostepne w cenie 5500 brutto.Jesli chodzi o nowsze silniki to trzeba śledzic i co jakis czas do nich dzwonic-czekają na oprogramowanie.Myslę , ze wreszcie Vialle i Prins przestana strzelać z d... z tymi cenami.
                LDI - nowość BRC | gazeo.pl

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Tomcio
                  Dzwonilem dzisiaj do BRC Czakram w Tarnowie.Maja instalację opartą o wtrysk gazu w fazie ciekłej.Nazywa się LDI.Do CAXA juz sa dostepne w cenie 5500 brutto.Jesli chodzi o nowsze silniki to trzeba śledzic i co jakis czas do nich dzwonic-czekają na oprogramowanie.Myslę , ze wreszcie Vialle i Prins przestana strzelać z d... z tymi cenami.
                  LDI - nowość BRC | gazeo.pl
                  To BRC albo ma jakąś promocję, albo podeszli zdroworozsądkowo. Jak LDI była prezentowana, to cena wstępnie była ustalona na ... okolicę 10 tys pln . A zasada działania dokładnie ta sama co Vialle i Prins.
                  Pozdrawiam
                  Northeusz

                  Komentarz


                  • Oglądał ktoś ?

                    Komentarz


                    • Nie znaleziono strony

                      Nie znaleziono strony

                      Ta biala, to ma przebieg taki, ze w zasadzie to nawet na benzynie juz powinna sie rozpasc.

                      Ciekawe co to za instalacje w tych CAXA sa wsadzone
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • Pewnie fabryczne instalacje (TWIN POWER ) oferowane przez pewien moment przez Skodę. Rok produkcji aut zgadzałby się z ofertą z tego okresu.
                        Załączone pliki

                        Komentarz


                        • Pamietam te cenniki, chociaz poczatkiem 2011 dilerzy mowili, ze auta sa nie do zamowienia :diabelski_usmiech
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • Dla ciekawych bieżących informacji nt. instalacji LPDi

                            Na mojej instalacji przeleciałem już prawie 100tkm - bez problemów.
                            Spalanie przy spokojnej jeździe głównie na trasie (z klimą) - ca. 8.5 l/100 LPG
                            Spalanie przy umiarkowanie dynamicznej jeździe 70/30 trasa/miasto - ca. 9.5 l/100 LPG
                            Spalanie przy szybkiej jeździe na autostradzie (>200km/h) - ca. 12 l/100 LPG

                            Jak widać wyniki są bardzo dobre.

                            Oczywiście uruchamianie silnika po dłuższym postoju (i w ogóle) najlepiej robić z delikatnie wciśniętym gazem i po uruchomieniu trzeba koniecznie trochę docisnąć do ok. 2000 obr/min, aby silnik się ustabilizował (wystarczy 15-20 sekund). Później wszystko działa normalnie (najgorzej jest uruchomić auto po postoju w garażu, start pod chmurką jest dużo łatwiejszy i nie wiem dlaczego).

                            Instalacja jest bezobsługowa, ale zalecam wspomniany wcześniej adapter tankowania z filtrem.

                            Jeśli ktoś się zdecyduje, naprawdę uważajcie podczas montażu, żeby wszystkie elementy były dopasowane do Waszego silnika, bo inaczej korowód problemów nie będzie miał końca i najczęściej zostaniecie prawie z ręką w nocniku. Ja miałem trochę przebojów, ale ostatecznie wszystko ruszyło i jestem zadowolony.

                            Komentarz


                            • Co dalej z serwisem

                              Śledzę ten temat prawie od początku i powiem że podołem już kierunek na tą instalacje. Na ostatnim przeglądzie mojej O1 zapytałem gazownika co on na taką robotę. A on poczęstował nie wiadomością " Panie przecież Vialle już splajtowało a w ogóle to to nie jeździ :roll:" i tu miałem krótki wykład o temperaturach spalania i rozprężania gazu... . Serwis był STAGA więc końcową część przepuściłem przez uszy.
                              Ale pytanie pozostało - kto przejmuje naprawy gwarancyjne i inne szczególne przypadki które jeszcze się nie pojawiły?

                              Komentarz


                              • VIALLE już otworzyło swoje drzwi i wznowiło produkcję oraz serwis wcześniejszych urządzeń.

                                Obecnie mam mały problem, mianowicie zawiesił mi się pływak w zbiorniku, ale metoda na "młotek i deseczkę" nie może być zastosowana, bo pływak jest zintegrowany z pompą w zbiorniku i jest ryzyko jej uszkodzenia.
                                Jak jest problem niezwykłej natury, najczęściej brakuje fachowcom know-how, a klient tj. ja ma problem. Na razie ani LTA Polonia, ani samo Vialle nie wie (niby), co można z tym zrobić.

                                Pływak jest o tyle ważny, że instalacja /sterownik/ czerpie dane z jego położenia. Jak się zawiesił, dane są zafałszowane i w przypadku wyjechania gazu do zera nie nastąpi automatyczne i niezauważalne przełączenie na Pb, tylko silnik przestanie pracować. Pozostaje mi zatem śledzić licznik przebiegu dziennego

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez JanuszD
                                  i w przypadku wyjechania gazu do zera nie nastąpi automatyczne i niezauważalne przełączenie na Pb
                                  Co to za instalacja, w ktorej jak traci sie cisnienie gazu to auto nie przelaczy na Pb ?? Czyzby producent nie przewidzial tak trywialnego problemu ?? Przeciez wskaznik pokazuje rezerwe, ale jest na niej powiedzmy 10l na ktorych mozna jezdzic, ale jest tez 0l i nie pojedziemy.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • Może sęk w tym, że tu nie ma parownika itd, gazior podaje pompka tak jak to sie dzieje z benzą czy ropskiem i nie ma czegoś, co mierzy to ciśnienie ? przeca po coś tego pływaka dali

                                    chociaż ja bym zdecydowanie mierzył po staremu, ciśnieniem...ale kto wie co tam producent miał na myśli (albo co mu dział finansowy doradził).

                                    Komentarz


                                    • Cześć, odświeżę temat. LPG, CAXA 1.4 TSI. Widziałem że ktoś polecał Vialle, ale gdzies coś czytałem że Vialle zmienia właściciela czy jakoś tak i nie za bardzo będzie wiadomo jak z serwisem. Jest jeszcze jakaś instalacja która nadaje się do tego silnika???

                                      Komentarz


                                      • Gdyby AGIS sprzedawal Directa to by byla.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • A te znane firmy typu BRC czy Landi Renzo nie mają w ofercie czegoś co nada się do tego silnika?

                                          Komentarz


                                          • Jesli mowimy o instalacjach cieklego wtrysku to nie maja nic ciekawego.

                                            Vialle czy Prins DLM kosztowaly czy tam kosztuje, bo nie wiadomo do konca gdzie to kupic i kto to zalozy oraz bedzie serwisowal potem, okolo 10tys na gotowo. Chociaz i tak sklanialbym sie ku Vialle. W Jastrzębiu Zdroju wiem, ze zamontuja takie cudo do CAXA.

                                            Jesli Stag DPI czy Zenit Direct dotryskowy kosztuje ~4,5 tys zl, to mamy ponad 1100l paliwa, czyli lekko liczac na jakies 60kkm przebiegu. Potem faktycznie dotryskowa instalacja stanie sie drozsza w uzytku o te 1-2l Pb/100km w zaleznosci od trybu jazdy.

                                            Pompa wysokiego cisnienia ktora trzeba nawiercic do instalacji bezposredniego wtrysku wieczna nie bedzie, tak samo wtryski Pb przez ktore podawany bedzie zimny sprezony gaz. Teraz pytanie ile to wytrzyma 100-150-200kkm ?? Z dotryskowymi tez idealnie nie jest i nie bedzie, bo reduktor czy same wtryski rowniez wieczne nie sa.

                                            Trzeba wiec zastanowic sie ile bedziemy jezdzic takim autem i w ktora opcja warto sie bawic.

                                            Z silnikiem CAXA problemu nie ma. Kazda z tych instalacji ma swoj "dedykowany" soft do takiego typu silnika. W przypadku innych silnikow tak rozowo juz nie jest.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Piteki
                                              A te znane firmy typu BRC czy Landi Renzo nie mają w ofercie czegoś co nada się do tego silnika?
                                              Landi nie ma ciekłego wtrysku, BRC ma LDI - odpowiednik Vialle LPDi lub Prins DLM, cena jednak również na ich poziomie, czyli okolice 10 tys.
                                              Pozdrawiam
                                              Northeusz

                                              Komentarz


                                              • Panowie i Panie....do CHPA to bez problemów Zenith podejdzie.
                                                Przejechałem już 15 tys.km.
                                                Tak sobie potanowilem,ze zaryzykuję...w koncu używany motor CHPA kosztuje ok.5000 zl.
                                                Narazie wszyscy dyskutują a ja juz 1700 zł odrobiłem.Jeszcze 25000 km i zacznę zarabiać.
                                                Myślę,że nie święci garnki lepią.Tylko jedna rada....szukać dobrego montera.

                                                Komentarz


                                                • Tomcio, U Ciebie to niestety nie bylo tak super, ale jak sam to okreliles, ktos musi byc testerem rozwiazan. Zobaczymy jak sytuacja rozwinie sie za kolejne 10kkm
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz


                                                  • Pod tymi linkami wydaje mi się że jest sporo napisane Sam montowałem u nich do floty (jest gdzieś temat na forum) z tym że nie bezpośredni, ale jak widać bezpośredni także zamontować się da

                                                    http://www.egp.pl/cieklywtrysk.htm

                                                    http://www.egp.pl/cieklywtrysk-prins...-liqui-max.htm

                                                    http://www.egp.pl/lpg-do-bezposredniego-wtrysku.htm

                                                    Mam nadzieję że trochę pomogłem;D

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X