No to jeszcze dluzsza chwila, bo nowe sterowniki nie sa jeszcze rozpracowane.
LPG do TSI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Jasiek81Chodzi o to, że na stronie Vialle są dwa autoryzowane przedstawicielstwa: Kielce i Warszawa. Po telefonie do Warszawy powiedzieli mi że i owszem są ale LPdi nie robili. Po kontakcie z Kielcami powiedzieli mi, że jest w Warszawie warsztat który robi LPdi pod ich "patronatem". Warsztat nazywa się MCC Gas i znajduje się na uliczy Szpaczej 2, tel 501 131 813 (wjazd od Okularowej na przeciwko Bluszczowej). Oni zrobili kilka samochodów. W sobotę byłem u nich bo miałem mikro wyciek (wymieniliśmy podkładkę i wszystko gra) i powiedział mi, że w zeszłym tygodniu robili LPdi do BZB. Ja jestem zadowolony z ich pracy, ale najlepiej sam podjedź i pogadaj.
A może kolega który robił LPdi do BZB jest forumowiczem??
Auto używane, jak było kupione na blacie 122kkm, lpdi zakładałem przy 123kkm. Co do samej instalki: działa bezproblemowo. Awarii uległa u mnie pompa wysokiego ciśnienia (fabryczna, nie ta w butli) i właśnie ciężko powiedzieć co było tego przyczyną, ponieważ jest nierozbieralna. Jak się ją wciśnie ręką na siłę to działa, ale z dużym oporem. Wykluczam możliwość syfu w paliwach, bo są filtry. Obstawiam, że przy nawiercaniu mogły wpaść jakieś opiłki (ale z drugiej strony czy zrobiłbym wtedy na niej 5kkm?), albo nadeszła jej pora. Właściciel ze Szpaczej ogarnął mi nową (koszt 1000zł ze wszystkim, tyle że auto czekało na nią 1,5 miesiąca) i niech śmiga tak jak dotąd. Sam właściciel mówił, że mimo iż nie jest to popularna instalacja zakładał parę i tylko u mnie wystąpił problem z pompą.
Spalania wychodzą z goła różne ponieważ jeżdzi nią moja siostra, tata i ja. Przy moim bucie gdy komp pokazuje 11-12l pb, gazu bierze 13-14l. Jedyny 'ekodrajwing' w jaki się bawie to założenie lpg (mam jeszcze xsare w sekwencji) Po co się męczyć żeby wyszło te 0,1l mniej:P Ostatnio gdy jeździła siostra wyszło jej 11l, ale gazu (na kompie nieco ponad 9l). Butle mam 51l, prawie na równo z bagażnikiem.
Czy zastanawiałem się nad dotryskiem? Ani trochę, bo przy moim stylu praktycznie cały czas by chlał benzyne, więc wcale by się to nie zwróciło.
Następna sprawa, że wątpie czy bym zdecydował się z rodzicami na lpdi gdyby nie fakt, że przy zakupie auta, udało się zejść o 5 tys. zł (wersja elegance). Wtedy szukałbym chyba auta na pośrednim i sekwencja, ale nie miałbym takiej przyjemności z jazdy jak obecnie.
Jeśli są pytania to czekam A i z tą insignią moglibyście coś więcej?
Komentarz
-
-
Klika słów z eksploatacji po przejechaniu 15000km na gazie.
Generalnie jest ok, cały czas na gazie. Tankowałem 55 razy, średnie spalanie 10,9l/100km, średni koszt przejechania 100km wzrósł w porównaniu do obliczeń z końca wakacji do 28,78zł. Jeden raz przejechałem 70km na benzynie żeby się jej pozbyć i zatankować na zimę trochę świeżej. Nie miałem potrzeby przełączać na benzynę ze względu na niskie temperatury bo takowe nie wystąpiły, ale po całej nocy postoju, przy temperaturze -4C zapalił od razu.
Jeśli chodzi o spalanie to najniższe miałem 7,9l/100 (trudne warunki pogodowe zmusiły mnie do jazdy z prędkością do 80km/h przy czym na tym zbiorniku jechałem około 40km z prędkością 140km/h).
Z ciekawostek to ostatnio udało mi się osiągnąć spalanie 17l/100km. Samochód z czterema osobami i pełnym bagażnikiem, jazda prędkościami 190-220km/h (mały wypad do Belgii).
Zastanawia mnie jaki wpływ na obliczenie spalania ma kwestia stacji benzynowej. Czy jeżeli podczas tankowania ciśnienie w dystrybutorze jest większe/mniejsze niż na innej stacji to czy zawór w samochodzie zawsze zamyka się przy takim samym napełnieniu zbiornika czy zamyka się w zależności od np. różnicy ciśnień?? Pytam bo mam wrażenie że kilka odczytów spalania jakoś dziwnie odbiega od normy... Oczywiście jest jeszcze kwestia samego gazu...
Jeżeli chodzi o ostatni wypad do Belgii to spalanie kształtowało się bardzo różnie gdyż przejazd przez Niemcy z reguły „zakłóca” średnie spalania. Jak pisałem wcześniej samochód z czterema osobami plus pełny bagażnik. W Polsce spalanie 12-14l/100km, Niemcy 12-17l/100km, Belgia 10-11l/100km. Ciekawostką jest, że w Belgii udało mi się kupić gaz o cztery złote taniej niż benzynę . Najtaniej gaz kupiłem po przeliczeniu 2,89zł w Belgii a najdrożej 3,67zł w Niemczech. Średnia cena to 3,31zł. Benzyna po około 6,9zł
Ogólnie w Belgii jest duży problem z przejściówką (ciężko znaleźć stacje gdzie pożyczą – trzeba mieć swoją a ja miałem tylko holenderską, co czasami ratuje sytuację bo często jest tak, że jeden dystrybutor ma dwa węże do tankowania z różnymi końcówkami). Natomiast w Niemczech nie miałem problemu z wypożyczeniem odpowiedniej przejściówki. Miło mnie zaskoczyła jedna pani gdy wyjęła skrzynkę a w niej około 20 różnych przejściówek...
Komentarz
-
-
Ja też kibicuje gaziarzom, ale prawde mówiąc coś to opornie im idzie. Ceny kosmiczne przez brak konkurencji. Mamy tylko głośne zapowiedzi producentów instalacji z których nic nie wynika.
Dla mnie jako fana gazu instalacja do nowego RS brzmi kusząco. Na pewno ułatwiła by mi podjęcie decyzji jaką wersję RS kupić.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szplukaszNa pewno ułatwiła by mi podjęcie decyzji jaką wersję RS kupić.
A w przypadku LPG do TSI to powstał ciekawy "układ" i dotyczy w zasadzie wszystkich liczących się producentów instalacji na pełnym wtrysku: Vialle, BRC, Prins oraz ICom. W tym z racji ceny to na naszym rynku istnieje tylko Vialle, bo BREC i reszta oscyluje w granicach 10kpln :lol:. Czytałem odnośnie tych instalacji, że ponoć cena zalezna jest od poziomu sprzedaży, czyli trochę to dziwne, ale nie spada, bo mało się sprzedaje. A mało się sprzedaje ... bo cena nie spada :shock: :lol:. Jest jeszcze nadzieja w naszym AGIS-ie, który ma być instalką uniwersalną (więc teoretycznie do O3 również), tańszą od reszty, no i polską. Ale AGIS ma poooooślizg, ponieważ wozi się bodajże z jakimiś homologacjmi i położył większy nacisk na LPG-diesla. Trochę to dziwne, biorąc pod uwagę przypuszczalną liczbę zainteresowanych instalacją Agisa do TSI oraz do TDI . Chyba, że liczą na floty ciężarówek.
Vialle w najnowszym sofcie usunęło już definitywnie problem uruchamiania silnika na LPG w niskich (bardzo poniżej zera) temperaturachPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Nie wiem, czy to, że może się pojawić polska instalacja to dobrze, czy źle. Tradycje techniczne mamy wielkie, ale ludzie się zdegenerowali przez lata komunizmu, cwaniactwa i kolesiostwa. Dlatego nie liczyłbym na wiele po instalacji AGIS'u, szczególnie że zalicza poślizg, nie ważne z jakiej przyczyny. Ale mam nadzieję, że się mylę, bo jeśli rzeczywiście, tworzą instalację uniwersalną(ale myślę, że tutaj najważniejsze są sterowniki) i będzie pasować do O3 i działać dobrze, to mamy murowany hit.
PS. Czy ktoś, kto ma zagazowany TSI od dłuższego czasu, może się podzielić informacją jak gaz wpływa na trwałość elementów takiego silnika?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jacekmiA czy ktoś słyszał o instalacjach lpdi dla O3? Przecież O3 ma już rok, tak ciężko opracować sterowniki?
do silnika 2,0 TFSI do tej pory większość instalacji nie ma sterowników a jest to silnik który jest już wiele lat na rynku
poza tym to bezsens- sam koszt instalacji to ok 8tys- lepiej kupić dieslaprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Pojawiła się zapowiedź nowej instalacji dla wtrysku bezpośredniego ZAVOLI ZLI. Pewnie po najbliższym GasShow będzie coś więcej wiadomo.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Koledzy, nie wiem, jaki macie styl jazdy. Moim zdaniem nie uprawiam eco-drivingu, a jednak moja O2 FL 1.8 TSI kombi CDAA jeszcze nigdy nie spaliła > 11l LPG, a czasami cisnę jej >200 z pełnym obciążeniem.
Latem podczas wyjazdu urlopowego (3 dorosłe osoby i dziecko, pełen bagażnik i wł. klima) na trasie 600km i z przejazdem na autostradzie ok. 150km z prędkościami 160-220kmh na całym odcinku średnia wyniosła 11l/100 LPG!
Moja Octa w niskich temperaturach ma pewne problemy z odpaleniem, ale nauczyłem się je tolerować i trochę pokonywać. Wydaje mi się, że po uruchomienie pompy wysokiego ciśnienia w zbiorniku zaraz po przekręceniu stacyjki (przy postoju przez ca. 3 dni w temp. -10C) nie wystarczy do zapewnienia odpowiedniego ciśnienia gazu na listwie wtryskowej. Dlatego przed odpaleniem przekręcam kluczyk 3-4 razy i dopiero odpalam. Silnik startuje bez problemu i pracuje płynnie.
Normalne spalanie w użytkowaniu 70% trasa, reszta miasto wynosi 8,8-9,5 l LPG.
W razie problemów z odpalaniem, zawsze można wymusić start na benzynie (dłuższe przytrzymanie przycisku V) oraz następnie szybkie przejście na LPG (znowu trzeba przytrzymać V przez ca. 10 s). Ja na instalacji ldpi VIALLE przejechałem już >60kkm i nie mam problemów.
Komentarz
-
-
Mnie dalej fascynuje to spalanie, zwlaszcza te wartosci skrajnie wysokie 8)
Przyjmijmy, ze to auto musi spalac 20% wiecej LPG niz benzyny.
11l LPG - 8,8l Pb - z butem
9,5l LPG - 7,6l Pb - szybciej
8,8l LPG - 7l Pb - wolniej
Tak, wiec to miasto, to taka obwodnica miasta, bo kolegom na tym forum te auta pala po miescie 10-11l, wiec w trasie musialby palic ponizej 6l Pb, do takich wartosci nikt sie nie przyznaje.
Wiec calkiem eko moze nie jest, ale szybko tez nie jest.
Najwiekszy ekonom motostat ma takie wyniki:
6,11l min, max 7,88l
Tyle, ze juz nikt mniej nie ma, a dla mnie miarodajne wyniki to sa po odsianiu kilku pierwszych uzytkownikow, czyli przebieg ze 100kkm
Tak na szybko: miasto ~10l, but autostrada ~10l, normalna jazda 7-8l
BTW. Jak zakladali ta instalacje, to potem wymaga ona jakiegos strojenia. Stroi sie to z sonda szerokopasmowa wlozona do wydechu ??
Komentarz
-
-
Dla mnie te wartości są nierealne niestety, ostatnio "udało" mi się zejść do 8litrow na komputerze, czyli benzyny przy prędkości ~100km/h. Nie wiem jak u Was z pogodą, ale przy ostatnich mrozach wolałem sobie postać dajmy na to pół godziny w cieple i przejeżdżając tylko 2km po zakupy, grzejąc na parkingu (benzyny albo ropy byłoby mi szkoda). Następna sprawa, że akumulator mnie przez to nie zawodzi, pali od razu. Jedyne co mnie niepokoi, że szybko wyłącza się ssanie.
Czytałem ostatnio o systemie JTG HP i różni się od Vialle tym że praktycznie obejmuje wszystkie pojemności. Ciekawostką jest cena, za przykład podali do Audi A8 5.2fsi około 13,5 tysiąca netto, więc z 18,5 brutto. Mniejsze silniki pewnie odpowiednio taniej, ale kwestia o ile. Choć przy spalaniu tej A8 to czas po jakim sie zwróci będzie taki jak mniejszego silnika z tańsza instalką
Komentarz
-
-
Nie jestem mistrzem eko-drivingu, ale jeżdżę w miarę ekonomicznie tj. przyśpieszam bardzo dynamicznie do określonej prędkości np. 100 km/h i włączam tempomat.
Co do spalania, moja O2 FL jeszcze nigdy nie wskazała na komputerze śr. spalania >7,8 l/100.
Min. na trasie i w stylu kapeluszowym (max. 100 km/h, tempomat) - 5,8 l/100 (mierzone przy dystrybutorze, bo komputer przekłamuje średnio +0,4-0,6 l/100)
W przypadku zasilania LPG (nie tylko w tym modelu) wzrost spalania przy jeździe z dużą prędkością nie jest wprost proporcjonalny do wzrostu spalania dla Pb95.
Inna moja Octavia 1.8T (również z LPG - BRC) przy ostrej jeździe 90-220 km/h przez 200 km pokazuje na kompie 11 l/100, a zużywa 11-12l LPG.
Moim zdaniem problem z LPG dotyczy ekonomicznej jazdy, bo choćby nie wiadomo, jak oszczędnie jeździć i tak spalanie min. wyniesie ca. 8-9 l.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszDW przypadku zasilania LPG (nie tylko w tym modelu) wzrost spalania przy jeździe z dużą prędkością nie jest wprost proporcjonalny do wzrostu spalania dla Pb95.
Spalanie przy 70km/h na benzynie wynosi x, wiec na gazie ma wynosic x+20-25%.
Tak samo ma byc przy 100, 150 czy 200km/h.
Dlatego pytalem, czy auto jest strojone przy pomocy sondy szerokopasmowej zapietej do wydechu. Inaczej to nie ma szans i moze byc jak piszesz. Przy niskich predkosciach pali tyle co ma palic, a przy wysokich robi sie ubogo, niby auto jedzie dalej, pali ciut mniej gazu, pytanie kosztem czego.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszDprzy ostrej jeździe 90-220 km/h przez 200 km pokazuje na kompie 11 l/100, a zużywa 11-12l LPG.
Zamieszczone przez Maicroftauto jedzie dalej, pali ciut mniej gazu, pytanie kosztem czego.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftPrzy niskich predkosciach pali tyle co ma palic, a przy wysokich robi sie ubogo, niby auto jedzie dalej, pali ciut mniej gazu, pytanie kosztem czego.
Komentarz
-
-
No wlasnie, moj starszy sterownik toleruje +/-25% wystarczy ze bedzie 18 na + ciagle i bedzie mu dobrze. Przy 10l to juz prawie 2l roznicy
Dlatego mnie ciekawi proces strojenia tych instalacji. Sekwencje da sie stroic, a tu wyglada, ze przyjezdza gotowy sterownik LPG od producenta i jest to ustawione na auto x. A kazde inne juz nie bedzie takie samo, stad tez problem chiptuningu w tych instalacjach.
Jest gdzies informacja, czy ten sterownik podlacza sie pod OBD ??
Komentarz
-
Komentarz