LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Northeusz
    RS
    • 2010
    • 1677
    • Octavia I (1U2)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM

    Zamieszczone przez orzel720
    A co wybrać w przypadku jeśli auto ma jeszcze 4 lata gwarancji fabrycznej?
    -Brać LPDi i utracić gw.
    - czy też brać LR z salonu za ~5500 i mieć gw.
    -czy tez czekać na upływ 4 lat co jest raczej bez sensu...?
    orzel720, najłatwiej zaproponować:
    -Brać LPDi i utracić gw.
    W przypadku:
    - czy też brać LR z salonu za ~5500 i mieć gw.
    dowiedz się i koniecznie NIE W ASO, jak wygląda proporcja spalania paliw przy tej instalacji. Bo tutaj w zależności od warunków jazdy może być, że czasami "przełączy" Ci się na LPG przez cały czas ciągnąc oczywiście PB. Latając gdzieś po trasach masz spokój, ale jazda w mieście, stanie w korkach itp bardzo wpływa na wzrost udziału PB w ogólnym rozrachunku. A wtedy zwrot kosztów masz dłuższy niż wspomniane przez Ciebie 4 lata do końca gwarancji .
    Pozdrawiam
    Northeusz

    Komentarz

    • orzel720
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2267
      • Superb III (3V3)

      hej
      dzięki za odpowiedź
      właśnie czytam to:
      http://autonagaz.com.pl/WP/Auto_Swiat.pdf strony:38-41 ze strony LTA Polonia...
      jest napisane dokładnie to co piszesz.... ciekawe porównanie LPDi i zwykłej typu "z ASO"
      BTW zeskanowali cały poradnik ...

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        Ale montaz tej LR w ASO nie spowoduje utrzymania gwarancji na auto. Przeciez tam na kazdy kroku pisze, ze jak auto ma dolozony LPG to gwarancja max na 2 lata. Do tego ciekaw jestem ktore ASO to zalozy, jak wiekszosc twierdzi, ze nikt takiego auta nie zamowil.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • orzel720
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2267
          • Superb III (3V3)

          Czyli nawet jakbym chciał założyć z ASO w ich cenie to da się? czy tylko przy zakupie auta (auto mam 2 miechy). Bo jak się nie da to pozostaje albo Pb i gw 4 lata albo poza ASO i poza gwarancją?

          Komentarz

          • Przemol1982
            Classic
            • 2013
            • 4

            dzieki za informacje dotyczace lokalizacji instalatorow tych instalacji LPdi
            trzeba bedzie sie zastanowic co bedzie lepsze i ekonomiczniejsze do zalozenia
            kiedy sie taka instalacja splaci, musze to przemyslec,
            z gory dziekuje za podpowiedzi

            Komentarz

            • rezon
              RS
              • 2006
              • 1894
              • Volvo
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez Przemol1982
              trzeba bedzie sie zastanowic co bedzie lepsze i ekonomiczniejsze do zalozenia
              kiedy sie taka instalacja splaci, musze to przemyslec,
              Przede wszystkim zastanów się, kto CI to będzie serwisował. Ja po przejechaniu 230kkm na LPG ani myślę psuć 1,8TSI gazem pomimo tego, że instalka zwróciła by się w niespełna rok. Jak mam jeździć z byle duperelą 150km to dziękuję - stać mnie było na konia, stać i na siano Gdybym miał w pobliżu +/-15km dobrego i zaufanego gazownika to może zdecydowałbym się i to pod wielkim znakiem zapytania.

              Komentarz

              • JanuszD
                Drive
                • 2012
                • 74

                Ja eksploatuję moją instalację LDPi bezproblemowo (od jakiegoś czasu). Miałem drobną nieszczelność, ale nic nadzwyczajnego, więc przy okazji podjechałem do serwisu i mi to usunęli. Instalacja już mi się zwróciła (po przejechaniu 35 kkm).
                Auto przy obecnych temperaturach i w cyklu mieszanym pali 8,90 l/100km (LPG) - na trasie jeżdżę dynamicznie, nie przesadzam z prędkością. Komputer pokazuje średnie spalanie Pb ok. 6,90 l/100 (na odcinku 550 km), co w praktyce oznacza ok. 7,4 l/100 realnego zużycia Pb.
                Pompa w butli pracuje uciążliwie tylko chwilę po uruchomieniu silnika, później jest prawie niesłyszalna, na pewno nie narzuca się jej odgłos w kabinie.

                [ Dodano: Czw 06 Cze, 13 21:40 ]
                Maicroft, jak sprawuje się Twoja instalacja? FSU na zdjęciu jest umieszczone w dość nieciekawym miejscu (temperatura). Mój instalator twierdził, że FSU musi być umieszczone możliwie najdalej od źródła ciepła.

                Komentarz

                • Jasiek81
                  Drive
                  • 2011
                  • 52

                  Zamieszczone przez rezon
                  Przede wszystkim zastanów się, kto CI to będzie serwisował.
                  Generalnie LPdi jest instalacją bezobsługową i nie wymagającą serwisowania. Nie mniej zawsze może sie coś zepsuć lub będzie trzeba podjechac żeby zaktualizować oprogramowanie...

                  Komentarz

                  • Rafal_Z
                    Classic
                    • 2013
                    • 2

                    Zamieszczone przez Jasiek81
                    ...przedstawicieli na Polskę. Wyszło dwóch: Warszawa i Kielce. Po rozmowie telefonicznej Warszawa odpadła.
                    Witajcie

                    Dobrze, że tu trafiłem. Jutro jadę obejrzeć O2 1.8TSI i mam zamiar ją zagazować.
                    W pierwszej kolejności dowiedziałem się, że wypada w niej wymienić rozrząd bo one padają, podobno była akcja serwisowa. To tak na marginesie, na szczęście wymiana mieści mi się w budżecie.

                    Druga kwestia to LPG. Wiedziałem, że można zrobić z dotryskiem ale dzięki Wam wiem już że można bez a że auto kupuję mam nadzieję na jakieś 5l i zrobię około 140-150kkm to LPG bez dortysku będzie jak ulał.

                    Starałem się znaleźć info o instalatorze z Warszawy ale jakoś nie ogarnąłem
                    I stronę wcześniej przeczytałem, że kolega Jasiek81 wyżej cytowany nie podjął tematu z Warszawą. Możesz napisać dlaczego? Mieszkam aktualnie w Warszawie i przydało by się coś pod ręką, mam wypad na S8 w 3 min więc jak by co to do Swarzędza mi wygodniej niż do Kielc.

                    Dzięki za cały wątek, dziś zbyt zmęczony na całość ale strony 1-5 i 8-9 przeczytane środek łyknę jutro

                    Komentarz

                    • Eidos71
                      RS
                      • 2011
                      • 2050
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez Rafal_Z
                      W pierwszej kolejności dowiedziałem się, że wypada w niej wymienić rozrząd bo one padają, podobno była akcja serwisowa. To tak na marginesie, na szczęście wymiana mieści mi się w budżecie.
                      Nigdy nie było (niestety) żadnej akcji serwisowej na rozrząd. A wymianą zainteresuj się dopiero wtedy, gdy zaczną się - opisane w wielu wątkach na naszym forum - objawy problemów z rozrządem.
                      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                      MOJA FURKA

                      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                      Komentarz

                      • ryjeks
                        Rider
                        • 2010
                        • 488
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Czyli dobrze rozumiem, że przy obliczeniach spalania LPG przy LPdi można przyjąć ok. +20% do spalania benzyny ?

                        Dla 1.4 TSI 180 KM otrzymałem ofertę za 7000 zł brutto.

                        Czekam jeszcze z ciekawości na inne oferty i zobaczymy czy to pojedynczy przypadek,
                        czy może ceny lekko spadły.

                        Komentarz

                        • Bili
                          Rider
                          • 2010
                          • 373
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          LPDI od vialle nie wymaga benzyny.
                          Pozdrawiam.
                          Michał

                          Komentarz

                          • soszek81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1245

                            Bili - nie zrozumiałeś.

                            ryjeks miał na myśli - jeśli komp mi pokazuje spalanie PB 7l/100km to jak będę jechał na LPG (LDPi) to realne spalanie LPG będzie te 7l/100km co pokazuje komp powiększone o 20%.

                            Była O1 kombi ALH++ 150/340
                            Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                            Komentarz

                            • Bili
                              Rider
                              • 2010
                              • 373
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              A to przepraszam bo myślałem, że chodzi o kalkulacje instalacji.
                              Pozdrawiam.
                              Michał

                              Komentarz

                              • ryjeks
                                Rider
                                • 2010
                                • 488
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                Przejrzałem spritmonitor pod kątem 1.4 TSI 122 160 i 180 KM i sporo tego tam jest.

                                Przebiegi niektórych aut już powyżej 100kkm, a na samym gazie powyżej 60 kkm.

                                Prins lub Vialle.

                                Niemiecki znam tyle co nic, ale w "dymkach" można wyczytać pewnie sporo.
                                Jeśli ktoś zna niemiecki i jest zainteresowany tematem, to niech będzie tak miły i nam streści co nieco

                                Piszą też o awariach chyba ale ja nie panimaju ops:


                                VW 1.4 TSI 122 KM 14 szt.

                                Skoda 1.4 TSI 122 KM 7 szt.

                                VW 1.4 TSI 160 KM 4 szt.


                                Skoda 1.4 TSI 180 KM 2 szt.
                                Ten Czech z niebieskiego RSa zapłacił 60.000 koron za Vialle


                                Skoda 1.8 TSI 160 KM 13 szt.

                                1.2 TSI też są, w zasadzie wszystkie TSI można znaleźć.

                                Komentarz

                                • Jasiek81
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 52

                                  Zamieszczone przez Rafal_Z
                                  Starałem się znaleźć info o instalatorze z Warszawy ale jakoś nie ogarnąłem
                                  I stronę wcześniej przeczytałem, że kolega Jasiek81 wyżej cytowany nie podjął tematu z Warszawą. Możesz napisać dlaczego? Mieszkam aktualnie w Warszawie i przydało by się coś pod ręką, mam wypad na S8 w 3 min więc jak by co to do Swarzędza mi wygodniej niż do Kielc.
                                  Chodzi o to, że na stronie Vialle są dwa autoryzowane przedstawicielstwa: Kielce i Warszawa. Po telefonie do Warszawy powiedzieli mi że i owszem są ale LPdi nie robili. Po kontakcie z Kielcami powiedzieli mi, że jest w Warszawie warsztat który robi LPdi pod ich "patronatem". Warsztat nazywa się MCC Gas i znajduje się na uliczy Szpaczej 2, tel 501 131 813 (wjazd od Okularowej na przeciwko Bluszczowej). Oni zrobili kilka samochodów. W sobotę byłem u nich bo miałem mikro wyciek (wymieniliśmy podkładkę i wszystko gra) i powiedział mi, że w zeszłym tygodniu robili LPdi do BZB. Ja jestem zadowolony z ich pracy, ale najlepiej sam podjedź i pogadaj.

                                  A może kolega który robił LPdi do BZB jest forumowiczem??

                                  Komentarz

                                  • ryjeks
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 488
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    Otrzymałem info, że polecany warsztat na tą chwilę najbliżej mnie to Swarzędz lub Warszawa...czyli 300 i 450 km ode mnie :wink:

                                    Entuzjam na tą chwilę opadł :lol: :P

                                    Komentarz

                                    • rezon
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 1894
                                      • Volvo
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      gazownik musi być w zasięgu ręki, bo inaczej to byle regulacja stanowi problem. Tylko nie piszcie, że w LPDi nie ma co się psuć, bo tak nie jest jak pokazują Niemcy.
                                      Zamieszczone przez ryjeks
                                      .czyli 300 i 450 km ode mnie
                                      i właśnie dlatego przestałem myśleć o zagazowaniu TSI. Chodzi jak zegarek i nie będę go psuł.

                                      Komentarz

                                      • Jasiek81
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 52

                                        Zamieszczone przez ryjeks
                                        Otrzymałem info, że polecany warsztat na tą chwilę najbliżej mnie to Swarzędz lub Warszawa...czyli 300 i 450 km ode mnie

                                        Entuzjam na tą chwilę opadł
                                        Na porzedniej stronie zapuściłem link do warsztatów które zostały przeszkolone przez LTA Polonia: http://autonagaz.com.pl/nasze-zaklady/ Zerknij czy nie ma w Twojej okolicy a potem zrób rozeznanie, ważne żeby zrobili już kilka LPdi. A kto Ci polecił Swarzędz??

                                        Komentarz

                                        • ryjeks
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 488
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Zamieszczone przez Jasiek81
                                          Zamieszczone przez ryjeks
                                          Otrzymałem info, że polecany warsztat na tą chwilę najbliżej mnie to Swarzędz lub Warszawa...czyli 300 i 450 km ode mnie

                                          Entuzjam na tą chwilę opadł
                                          Na porzedniej stronie zapuściłem link do warsztatów które zostały przeszkolone przez LTA Polonia: http://autonagaz.com.pl/nasze-zaklady/ Zerknij czy nie ma w Twojej okolicy a potem zrób rozeznanie, ważne żeby zrobili już kilka LPdi. A kto Ci polecił Swarzędz??
                                          No właśnie bezpośrednie źródło, czyli LTA.

                                          Komentarz

                                          • sadzik
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 377

                                            ja czekam z niecierpliwością na rodzimą nowość z APP Studio...czyli Agis Direct...odpowiednik LPdi Vialle...

                                            miało być na przełomie maj/czerwiec...najnowsze newsy to dopiero październik
                                            cytat z samego źródła:
                                            "Niestety projekt 'troszkę' się opóźnia ze względu na dodatkowe testy które musimy przeprowadzić w lecie kiedy jest gorąco.
                                            Planujemy zamknąć testy i projekt do końca października i prawdopodobnie wtedy
                                            pojawią się pierwsze zestawy."
                                            jest:
                                            Seat Alhambra Style Advanced 4Drive 2.0TDI CR '15
                                            były:
                                            OII 2.0FSI BLX Adventure 4x4 '05
                                            Astra F 1.6 C16NZ błękitna strzała

                                            Komentarz

                                            • tokolosz
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 519
                                              • Volvo

                                              Widzę, że STAG robi silniki FSI i TSI na wtrysku gazu. Ja osobiście mam bardzo duże zaufanie do produktów Stag.

                                              AC - pionier w zakresie instalacji LPG. Instalacja gazowa 5 generacji w samochodzie. Najlepsze sterowniki LPG.
                                              Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
                                              Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
                                              Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
                                              08' O2 Elegance Combi BKC
                                              11' O2 fl Elegance Combi CDAA
                                              99' O1 SLX Combi AHF

                                              Komentarz

                                              • Mihau
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7460
                                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                No to widziałem dziś na własne oczy pierwsze TSI na LPG. Jadę sobie do domu, a tu obok przejeżdża O2FL Combi 1.4 TSI z gazowlotem.
                                                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  Tyle ze STAG to dotrysk, do tego stosunkowo drogi, bo komplet okolo 5tys wyjdzie.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • Ayu
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 4154

                                                    ryjeks, Ty który tak broniłeś spalania TSI i "jarasz się tak pozytywnie" Fabią RS szukasz gazu?
                                                    No co za czasy...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...