Jasiek81, dziękujemy za relację. Skąd masz zdjęcie tej instrukcji. Masz może całą to instrukcję?
Mam i wożę w samochodzie bo jak kiedyś trafię do ASO albo innego magika to żeby się trochę rozeznali o co chodzi zanim coś zmajstrują...
ASO to Ty się nie bój, bo dla nich zwykła sekwencja Landi jest czymś z pogranicza czarnej magii i w zasadzie nic nie potrafią przy tym zrobić w razie potrzeby. Takie LPDi dla nich to już jest coś z innej rzeczywistości, ale popsuć jak najbardziej mogą zawsze :diabelski_usmiech
A po co tam w tym module sa 4 cewki ?? Przeciez gaz ciekly podawany jest przez wtryskiwacze benzyny. Czy cos zle rozumuje z tych zdjec. Do tego gdzie ida dwa wezyki z czterech??
A po co tam w tym module sa 4 cewki ?? Przeciez gaz ciekly podawany jest przez wtryskiwacze benzyny. Czy cos zle rozumuje z tych zdjec. Do tego gdzie ida dwa wezyki z czterech??
To magiczne cos z cewkami przykrecane do sciany grodziowej.
To cos po prawej.
Od lewej. Dwa grube to zasilanie i powrot gazu z butli, 3 i 6 idzie do pompy wysokiego cisnienia. A gdzie idzie 4 i 5?? Uciekaja gdzies podszybiem i co dalej ?? Do tych 3-6
Jeśli chodzi o "toto" w kolorze złotym to IMHO jest to moduł przełączający paliwa i podający PB lub LPG do wtryskiwaczy. Do tego bodajże jest podłączony przewód paliwowy PB oraz przewód LPG i z tego dane paliwo leci na wtryski.
Od lewej. Dwa grube to zasilanie i powrot gazu z butli, 3 i 6 idzie do pompy wysokiego cisnienia. A gdzie idzie 4 i 5?? Uciekaja gdzies podszybiem i co dalej ?? Do tych 3-6
Do tego wszystkiego widac cewki
To coś to FSU - Fuel Selector Unit - chyba najbardziej opantentowana rzecz i najtrudniej ją podrobić konkurencji.
Poza tym ja nie wiem czy to są cewki ale jak się dobrze pryjrzec to jest ich 5. W nowym module FSU sa już tylko 4 bo instrukcja jest dla nowego FSU, a ja mam stare.
A teraz przewody: dwa przewody niskociśnieniowe (grube) - jeden jest ze zbiornika z benzyną drugi to przewód spustowy podłączony do filtra węglowego do którego normalnie odprowadzane są opary benzyny. Jest też tam odprowadzany gaz, gdyż w upalne dni podczas częstego zapalania i gaszenia czasami dochodzi prawdopodobnie do rozpręzenia gazu i zdarza się że instalacja "puszcza bąka" czyli odprowadza odprężony gaz zastępując go sprężonym i wtedy potrafi zawiać gazem, pomomo iż jest to teoretycznie układ hermetyczny. Natomiast 4 ciśnieniowe przewody to: 1. od butli z gazem, 2. powrót do butli z gazem, 3. benzyna lub gaz do pompy wysokiego ciśnienia, 4. Nieznany
Nie bardzo rozumiem dlaczego na tym zdjęciu VW do pompy wysokiego ciśnienia jest też coś podłączone zwykłym przewodem - ja tak nie mam.
Pamiętajmy o jeszcze jednej rzeczy: przełączanie gaz - benzyna lub odwrotnie nie trwa tak tak krótko jak do tej pory (czyli poniżej 1s). Jeżeli jedziemy na gazie i przełączmy na benzynę to przez pewien czas niezbędny na opróżnienie układu zasilania z gazu jedziemy na obu paliwach i komputer blokuje przełącznik - można naciskać a nic się nie dzieje. Czasami trzeba przejechac kilka kilometrów! i Na tym pewnie polega też tajemnica FSU ze to jakoś wszystko działa...
U mnie spalanie dzięki wyższym temp. powietrza (wiosna) spadło do 8,5 l/100 (średnie wg komputera dla PB wynosi 7,2 l/100).
Instalacja sprawuje się poprawnie, auto odpala bez problemu (oczywiście po 2-3 dniach postoju trzeba lekko przygazować podczas odpalania ok. 1500 U/min). Poza tym, wszystko jest w najlepszym porządku.
Zalecam dokupienie zewnętrznego adaptera z filtrem gazu, aby podczas tankowania syf nie dostał się do zbiornika i nie uszkodził drogiej pompy paliwa. Koszt takiego adaptera wynosi zaledwie ok. 50 PLN, więc to tylko kwestia wyboru.
Na LPG przejechałem już 35 tkm, więc instalacja za kilka m-cy będzie spłacona w różnicy zakupu paliwa Jak na razie polecam, oczywiście trzeba być czujnym i patrzyć instalatorowi na ręce.
Nie chciałem ponieważ:
1. Za każdym razem trzeba podłączyć przedłużkę,
2. Wlew byłby zamocowany lub przechodziłby przez plastikowe elemety pod klapką za którą jest schowany wlew benzyny: zima + siła na przedłużce = połamany plastikowy element.
3. Statystycznie rzecz ujmując w końcu za którymś razem nieopatrznie ktoś przypieprzy końcówką od dystrybutora w blachę i uszkodzi lakier.
4. Mając na uwadze punkt 3, gaz jest agresywny i korozja gotowa.
Dlatego mam wlew cofnięty trochę dalej, żeby nie rzucał się w oczy. Jest skierowany trochę w dół co budzi mój niepokój co będzie jak będę chciał zatankować np. w Holandii.
2. Wlew byłby zamocowany lub przechodziłby przez plastikowe elemety pod klapką za którą jest schowany wlew benzyny: zima + siła na przedłużce = połamany plastikowy element.
3. Statystycznie rzecz ujmując w końcu za którymś razem nieopatrznie ktoś przypieprzy końcówką od dystrybutora w blachę i uszkodzi lakier.
Eeee tam miałem tak w OI i przez 5 lat (jak założył I wł.) nic nie stało się a miała na LPG ok 170kkm
Zalecam dokupienie zewnętrznego adaptera z filtrem gazu, aby podczas tankowania syf nie dostał się do zbiornika i nie uszkodził drogiej pompy paliwa. Koszt takiego adaptera wynosi zaledwie ok. 50 PLN, więc to tylko kwestia wyboru.
witam
moja o2 jest z 2011 ma 50kkm przekulane
i nie wiem gdzie w mojej okolicy można założyć do niej lpg
może ktoś doradzić
czytałem cały post co sadzicie o instalacji lpdi (np marki vialle)
albo istalacja sekwencyjna ze współspalaniem benzyny
może wiecie na co uważać w o2 z 2011
z góry dziękuje
[ Dodano: Pon 27 Maj, 13 23:30 ]
pytałem się w auto-mix i oni zakładają tylko sekwencję
która działa na współspalaniu lpg z pb
i gadali że to działa i się sprawdza
że już takie montowali w skodach i vw z tym silnikiem 1.8 tsi CDAA
co wy na to??
warto się w to bawic czy raczej nie
Pytanie kogo instalacje montuja i jak potem beda wygladac dotryski benzyny.
Instalacja STAGa kosztuje na gotowo okolo 5tys zl z dotryskiem. Landi tansze nie bedzie.
Jak ta kosztuje 8tys, to te 3 tys zl mozna szybko wyliczyc kiedy sie zwraca, przy zalozeniu ze w trasie ze 2l dotrysku bedzie, a w miescie obawiam sie ze duzo wiecej i czy to nawet 60% bedzie stojac duzo w korkach
IMO nie ma sensu ładować się w instalacje dotryskowe mając do wyboru droższą, ale bez porównania lepszą instalację Vialle. Jak napisał Maicroft, lepiej dorzucić te 3 - 3,5 tys do LPDi, bo później jeżdżąc tylko na LPG bez udziału PB tą dopłatę odzyskasz.
witam
sorki ze tak pozno pisze ale bylem odciety od neta
moja o2 1,8 tsi CDAA
po moich obliczeniach pali okolo 7l/100km PB przy spokojnej jezdzie i raczej bez jazdy w miescie
ale chce zapytac o lpg
gdzie najlepiej zalozyc w poblizu Rybnika
bo do Warszawy na serwis lpg mialbym raczej daleko
moze ktos wie gdzie zakladaja instalacje LPDi i inne
Kilka informacji statystycznych: Na benzynie: przejechałem niecałe 19 000km. Tankowałem 43 razy. Najtaniej zapłaciłem 4,96zł/l najdrożej 7,04zł/l (Niemcy). Spalanie z dystrybutora wyniosło od 6,2l/100km (spokojna trasa) do 11l/100km (zima w mieście). Średnie spalanie 8,3l/100km. Znacząca większość z tych 19 000km zrobiłem w trasie (przez ten czas byłem szczęśliwym posiadaczem biletu na zbiorkom w cenie 220zł/3 miesiące – metro, autobusy, tramwaje, pociągi). Średnia koszt paliwa to 45,58zł/100km.
Na gazie: przejechałem około 2 000km. Tankowałem 9 razy. Najtaniej zapłaciłem 2,20zł/l najdrożej 2,49zł/l. Spalanie z dystrybutora wyniosło od 9,5l/100km do 12,9l/100km (pierwsze tankowanie więc jest to raczej niemiarodajne). Średnie spalanie 10,7l/100km. Większość przejechałem na trasie Warszawa – Katowice. Średni koszt paliwa to 25,57zł/100km
Zatem na każde 100km jestem 20zł do przodu. I to mnie cieszy.
Zamieszczone przez Przemol1982
ale chce zapytac o lpg
gdzie najlepiej zalozyc w poblizu Rybnika
bo do Warszawy na serwis lpg mialbym raczej daleko
moze ktos wie gdzie zakladaja instalacje LPDi i inne
Jak szukałem warsztatu do zamontowania instalacji LPdi zacząłem od strony Vialle i tam poszukałem przedstawicieli na Polskę. Wyszło dwóch: Warszawa i Kielce. Po rozmowie telefonicznej Warszawa odpadła. Zostały Kielce czyli LTA Polonia. Na ich stronie jest wykaz warsztatów http://autonagaz.com.pl/nasze-zaklady/. Tam będziesz miał np.: Tychy i Mikołów ze swojej okolicy. Ze względu na to że do granicy jest blisko proponuje jeszcze sprawdzić czy gdzieś w Ostrawie nie ma przedstawicieli.
Następny krok to mimo wszystko udać się do tych warsztatów i zadać im jedno ważne pytanie, zajebiście ważne pytanie: ile samochodów zrobili? (w tym momencie należy zwrócić uwagę w którą stronę mają skierowany wzrok oraz czy zawahali sie przy udzielaniu odpowiedzi). Podejrzewam że niektórzy mogli widzieć jak to się robi ale nie robili a chcieliby spróbować... Reszta to już Twoje decyzje.
P.S. Tak jak poprzednicy uważam że dotrysk nie ma sensu. Przejechałem 2 000km i wskazówka poziomu benzyny w zbiorniku nie drgnęła. Niby fajnie ale czuję jakiś niepokój co z pompą benzyny? Z drugiej strony dotrysk do dodatkowe wtryskiwacze i w ogóle skomplikowana instalacja w porównaniu do LPdi.
A co wybrać w przypadku jeśli auto ma jeszcze 4 lata gwarancji fabrycznej?
-Brać LPDi i utracić gw.
- czy też brać LR z salonu za ~5500 i mieć gw.
-czy tez czekać na upływ 4 lat co jest raczej bez sensu...?
Komentarz