LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lampion
    Ambiente
    • 2010
    • 198
    • Octavia II (1Z3)
    • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

    Zamieszczone przez zwolin
    lampion napisał/a:

    Wniosek z tego postu płynie taki, że diesel jeszcze wróci do łask.



    Nie sądzę. Akurat DPFy i coraz bardziej wyrafinowany wtrysk nie muszą wcale dostarczać mniej problemów.

    Niestety, prawdziwych samochodów już nie ma...
    Pod pozorem ekologii i pseudooszczędności koncerny samochodowe sprzedają nam coraz większe dziwadła, które jeśli przetrwają gwarancję, to stają się tak drogie i skomplikowane w serwisowaniu, że bardziej opłaca się kupić kolejną wydumkę. Marketing.
    Zwolin nie chcę polemizować czy diesel czy benzyna bo to nie o to chodzi poza tym wiele już zostało na ten temat na forum napisane. Zapytam więc tak: wiesz jaki jest koszt wycięcia DPF-a??? A wtryskiwacze w TSI jak i w TDI są w głowicy stąd problem z instalacją. Dla mnie wniosek jest prosty jeżeli mam dołożyć 10 000 PLN to wolę do diesla i nie jeździć po gazownikach i serwisach.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • zwolin
      Rider
      • 2010
      • 656

      lampion, Ja bym to inaczej sformułował. Zaawansowana technicznie benzyna + LPG nie jest alternatywą dla diesla. Chociażby z tego powodu, że diesla masz 100% fabryka i latasz jak pop.... z serwisu do serwisu.

      Co do awaryjności i wycinania tego, czy tamtego, to może z szacunku do rozmówcy nie stosujmy "kreatywnej księgowosci" i ustalmy, że rozmawiamy o rozwiązaniach fabrycznych. (poza tym jeszcze trochę o okaże sie, że bez DPFa nie podbiją Ci przeglądu i dupa). Z drugiej strony temat rozbija się o planowane przebiegi. Nie zawsze opłaca się dokładac te 10 tys, żeby za x lat się zwróciło.

      Ale może nie róbmy koledze burdelu z tematu.
      Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
      O II Tour Combi 1.6
      Mitsu Carisma 4G93 GDI

      Komentarz

      • Andys
        Elegance
        • 2007
        • 762

        Zamieszczone przez Maicroft
        Tamtego drugiemu gosciowi ta instalacje ogarnia jakas firma chyba z Kielc, moze nech sie porozumieja, bo jak widac ktos ma problem, a jak zawsze klient cierpi
        Ta firma z Kielc to właśnie opisywana tu LTA Polonia, o której zdanie wyrobiłem sobie po drugiej rozmowie telefonicznej. :lol:
        Pozdrawiam,
        Andys

        Komentarz

        • Hunter
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1655

          widziałem marketing "topowych producentów" instalacji gazowych do silników TSI na GasShow i na targach w Istambule. Same ochy i achy, ale jak zapytałeś o szczegóły to jakoś marnie z tym było. W branży gazowej to jeszcze temat w sporych powijakach, ale jak ktoś jest pionierem, to się liczy - jest się z czym pokazać na targach ;-) Szkoda tylko, że te auta z tymi instalacjami tam stoją, a nie jeżdżą :-D

          Na rynku brazylijskim funkcjonuje takie coś: http://gazeo.pl/cng-inne-technologie...tykul,214.html
          i wg mnie to fajne rozwiązanie. Gdyby jeszcze LPG miał to byłby majstersztyk

          P.S. Chociaż diesel i tak ma to coś ;-)
          ...nie ma to jak Octavia :drive:
          >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

          Komentarz

          • JanuszD
            Drive
            • 2012
            • 74

            Dzisiaj auto poszło do serwisu. Instalacja kompletnie nie działała. Podobno musieli wymienić wszystkie komponenty na nowe (inne). Jutro nastanie sądny dzień.
            Z informacji na niemieckich forach o LPG podobne problemy w Niemczech też zakończyły się niedawno całkowitą wymianą instalacji na specjalnie przygotowane zestawy i niby problemy zostały zażegnane. Zobaczę, jak to wyjdzie w przypadku polskiej obsługi gwarancyjnej.

            [ Dodano: Pon 12 Lis, 12 18:21 ]
            Co do spalania na benzynie, podałem 7l/100 Pb95, ale faktycznie wg komputera jeszcze nie miałem więcej niż 6,6l/100km. Eco-driving daje rezultaty z jazdy.
            Oczywiście są to wyniki dla jazdy w cyklu mieszanym i z Vmaks <120 km/h.

            Spalanie LPG cóż, jazda typu eco daje spalanie ok. 8,4l/100, a jazda ostrzejsza (ruszanie, przyspieszanie na wyższych biegach i prędkości > 160 km/h na autostradzie np. w Niemczech) skutkuje spalaniem na poziomie 8,7l/100km (latem).

            Co do zestrojenia komputera lub innego podłączenia nie potrafię się wypowiedzieć, ale zakładam, że firma monterska i Vialle wiedzą, co robią i podłączają instalację poprawnie.

            Podana prędkość 240km/h dotyczy wskazania prędkościomierza, a nie faktycznej Vjazdy. Pewnie auto osiąga wówczas ok. 230 km/h. Przy jeździe z taką prędkością przez godzinę nie zauważyłem bardzo zwiększonego zużycia paliwa - może było ok. 12-13l/100km. Podobne rezultaty daje taka jazda Octavią 1,8T z LPG, którą posiada moja żona.

            Komentarz

            • Bili
              Rider
              • 2010
              • 373
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              Rezultat spalania gazu dla tego silnika wydaje mi się, że jest bardzo dobry. Na dzień dzisiejszy dyskwalifikuje ją chyba tylko duża problemowość i brak rozwiązań technicznych problemów. Można powiedzieć pewnie objawy, problemy wieku dziecięcego. Cały czas osobiście uważam, że jeśli uda im się rozwiązać wszystkie te problemy i dopracować tą technologię to będzie to bardzo ciekawa propozycja.
              Szkoda, że jesteś ich królikiem doświadczalnym, bo tak to na razie wygląda i nie powinni Cię tak traktować, olewać. Ciekawe czy się jakoś zrewanżują. Wygląda też na to, że polska obsługa gwarancyjna nie radzi sobie najlepiej z obsługą tych instalacji.
              Pozdrawiam.
              Michał

              Komentarz

              • matwrc
                Ambiente
                • 2010
                • 235

                Ja pierd... przykra ta historia, ale autor wątku problemy ma trochę na własne życzenie.
                Jeśli chciałeś oszczędać, to po pierwsze po co 1.8TSI?
                Sam piszesz, że nie jeździsz więcej niż 120km/h. 1.6 MPI, który kocha gaz, byłby w sam raz dla Ciebie.
                Generalnie wiadomo, że aktualnie nie bardzo wiadomo jak pożenić TSI z LPG i w ogóle nie wiadomo czy kiedykolwiek się uda na satysfakcjonującym poziomie.
                No i na dobitkę cena tej instalacji... litości.

                Niektórzy Polacy nie zauważyli, że definitywnie skończyły się czasy kiedy jeżdżenie samochodem jest tanie. I w tych czasach kupują doładowane smoki, które dużo palą... i się dziwią.

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  Ale tu jest problem, a ludzie jezdza na tym STAGu 400 DPI w 2.0TFSI i sa zadowoleni. Instalacje Prinsa z bezposrednim wtryskiem gazu tez dzialaja.

                  Z drugiej strony to nie ma zadnego racjonalnego wyboru miedzy TSi a TDI - oba rodzaje sa tak samo slabiuskie i nieodporne na wiele czynnikow.

                  Ciekawe czemu nie ma w ofercie jakiegos tradycyjnego malego V6 bez zadnych cudow - jedyny racjonalny powod, ze nikt by nie kupil, bo duzo pali i jest niby nie eko, ale gaz przyjmuja rownie gladko jak 1.6MPI
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • zwolin
                    Rider
                    • 2010
                    • 656

                    Maicroft, bo by się nie psuł i jeszcze nie daj Boże długo jeździł
                    Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                    O II Tour Combi 1.6
                    Mitsu Carisma 4G93 GDI

                    Komentarz

                    • ccLot
                      Rider
                      • 2009
                      • 334

                      Zamieszczone przez JanuszD
                      Pewnie auto osiąga wówczas ok. 230 km/h. Przy jeździe z taką prędkością przez godzinę nie zauważyłem bardzo zwiększonego zużycia paliwa - może było ok. 12-13l/100km. Podobne rezultaty daje taka jazda Octavią 1,8T z LPG, którą posiada moja żona.
                      Czy kolega sugeruje, że O1 1,8T przy jeździe z maksymalną prędkością pali max 13l/100 km? Raczej nie uwierzę mam 1,8t i wiem ile takie autko może spalić.
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                      Komentarz

                      • kurczak1985
                        Rider
                        • 2009
                        • 300

                        Zamieszczone przez ccLot
                        Zamieszczone przez JanuszD
                        Pewnie auto osiąga wówczas ok. 230 km/h. Przy jeździe z taką prędkością przez godzinę nie zauważyłem bardzo zwiększonego zużycia paliwa - może było ok. 12-13l/100km. Podobne rezultaty daje taka jazda Octavią 1,8T z LPG, którą posiada moja żona.
                        Czy kolega sugeruje, że O1 1,8T przy jeździe z maksymalną prędkością pali max 13l/100 km? Raczej nie uwierzę mam 1,8t i wiem ile takie autko może spalić.
                        Uwazasz, ze konstrukcja sprzed 15lat spali tyle samo co cos swiezego :?: :?

                        Komentarz

                        • ccLot
                          Rider
                          • 2009
                          • 334

                          Zamieszczone przez kurczak1985
                          Uwazasz, ze konstrukcja sprzed 15lat spali tyle samo co cos swiezego
                          Ja wiem, że spali znacznie więcej.
                          Przeczytaj dokładnie post JanuszD:

                          "Podobne rezultaty daje taka jazda Octavią 1,8T z LPG, którą posiada moja żona." :szeroki_usmiech
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            Bo sie nie znacie co to jest leciec pelnym ogniem przez Niemcy. Kolega jedzie tak, ze pali tylko 15
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • JanuszD
                              Drive
                              • 2012
                              • 74

                              Koledzy:
                              1. Octavia 1.8T przy normalnej, dynamicznej jeździe z prędkościami do 140-150km/h pali średnio 9,5l/100 lpg, z klimą +1 l/100km. Przy szybkiej jeździe np. ponad 200 km/h spalanie rośnie do 13-14 l/100 km - więcej nie udało mi się spalić - instalacja BRC, bardzo kulturalna praca silnika na gazie i w ogóle sprawuje się super
                              2. Octavia 1.8 TSI, którą użytkuję i zdecydowałem się zagazować, w końcu zaczęła się "dogadywać" z zamontowaną instalacją VIALLE LPdi. Przyczyn gazowania było kilka - ekonomia również, ale przede wszystkim chęć sprawdzenia, czy na rynku drogich instalacji mamy profesjonalne firmy monterskie. Nie wybrałem MPI 1.6, bo mimo iż nie jeżdżę szybko, lubię szybko przyspieszać i dynamicznie jeździć, a prędkość na naszych zatłoczonych, nierównych i dziurawych drogach nie jest najważniejszym czynnikiem.

                              Po opisanych wcześniej problemach miałem spore przejścia z gazownikiem i z LTA z groźbą wystąpienia przeciwko nim w sądzie i dopiero wówczas zaczęła się toczyć sprawa naprawy auta. Pierwsza naprawa w Kielcach (wycieczka 300 km i 2 dniowy pobyt w LTA) przyniosły poprawę na 2 dni!, po czym instalacja znowu się zepsuła (wymieniono całą instalację). W kolejnym tygodniu LTA sprowadziło inżyniera z VIALLE, odebrali ode mnie auto na tydzień i w końcu instalacja zaczęła działać. Okazało się, że Vialle niedbale podeszło do stworzenia instrukcji przeróbki auta na ich LPdi i dlatego instalacja nie działała. Inżynier z Vialle wykrył następujące błędy: złe umiejscowienie jednostki FSU, zbiornik paliwa trzeba było obórcić o 45 stopni, filtr paliwa (benzyny) musi być wymieniany co 10Tkm.
                              Po korekcie powyższych problemów i dostosowaniu software auto zaczęło działać i odpala na dotyk nawet przy -10C.
                              Jedyne zarzuty, jakie niestety mam do LTA względnie do instalatora w Swarzędzu, to niedbałość naprawy. Po naprawie auto wróciło ze zdjętą osłoną silnika (nie da się jej założyć bez zmiany ułożenia przewodów LPG), po obróceniu zbiornika paliwa podłoga bagażnika nie pasuje do auta. W ciągu tygodnia mam mieć usunięte niedoróbki, ale mimo wszystko takie podejście do roboty denerwuje.
                              Od zwrotu auta minęło 1,5 tygodnia i przejechałem 1500 km bez jakichkolwiek większych problemów. Mam jeszcze 3 spostrzeżenia do korekty w przyszłym tygodniu, jak będą przekładane przewody: 1 -po uruchomieniu zimnego silnika auto nie działa na ssaniu i od razu silnik ma obroty jak by był rozgrzany, co niekorzystnie wpływa na trwałość i trzeba go chwilę przytrzymać na wyższych obrotach; 2 - ktoś zapomniał ustawić poziomu rezerwy i instalacja przełącza się na PB bez wcześniejszej sygnalizacji; 3 - po wykorzystaniu całego gazu i ponownym tankowaniu auto przełącza się na gaz automatycznie, jednak na przełączniku w kabinie sygnalizjue błąd, który znika po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu zapłonu. Na razie to tyle informacji. Aha, spalanie w jeździe na trasie z prędkościami maks. 120 - 8,7 l/100 lpg przy wskazaniu komputera 7,2 l/100 km PB.

                              Komentarz

                              • dudek_t
                                L&K
                                • 2008
                                • 1421

                                Działa ale.. i tak bym chyba strzelił sobie w łeb. Za dużo spraw na głowie żeby ciągle myśleć o samochodzie :evil:

                                Komentarz

                                • yunior81
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1657
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  U "Stefanowskiego" w Łodzi ( nagaz.pl ) założyli chyba ta sama instalacje do golfa VI 1.4 TSi. Z tego co udało mi sie dowiedzieć to pól roku już jeździ i podobno żadnych problemów.

                                  Komentarz

                                  • Jasiek81
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 52

                                    Zamieszczone przez JanuszD
                                    Inżynier z Vialle wykrył następujące błędy: złe umiejscowienie jednostki FSU, zbiornik paliwa trzeba było obórcić o 45 stopni,
                                    Mam prośbę o zdjęcia żeby wiedzieć jak powinno być poprawnie. Dziękuję

                                    Komentarz

                                    • piotrek_os
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8160
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Coś mi się wydaje, ze era lpg się skonczy na silnikach MPI - przynajmniej z grupy Vag, bo czytajac powyższe "niedogodności" za pierona bym nie założył lpg do Tsi. Przy nowych pandach tez jest jakis problem z wolnymi obrotami i tam tak ustawiaja, ze na wolnych obrotach auto chodzi na Pb.
                                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        przeciez o to chodzi zeby nie jezdzic na Lpg tylko na dwa razy drozszym PB lub ON

                                        Komentarz

                                        • Northeusz
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1677
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                          Zamieszczone przez piotrek_os
                                          Coś mi się wydaje, ze era lpg się skonczy na silnikach MPI - przynajmniej z grupy Vag, bo czytajac powyższe "niedogodności" za pierona bym nie założył lpg do Tsi. Przy nowych pandach tez jest jakis problem z wolnymi obrotami i tam tak ustawiaja, ze na wolnych obrotach auto chodzi na Pb.
                                          piotrek_os , ale o ile życie stanie się prostsze . Cena PB i ON jest bardzo zbliżona, w zasadzie jednakowa. Ludzie nie będą mieli dylematów, montować LPG, czy nie, jaki monter, po ilu się zwróci, jakie komponenty, wtryski. Jedyne co zostanie, to odwieczny dylemat ON vs PB :diabelski_usmiech. A tak na poważnie, to jak ktoś będzie chciał jeździć na LPG to porzuci grupę VW i tyle. Chociaż w weekend czytałem, że szykowana jest fabryczna wersja Octavii 3 z LPG - czyżby szatańskie 1.4 MPI? :twisted:
                                          Pozdrawiam
                                          Northeusz

                                          Komentarz

                                          • piotrek_os
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8160
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Zamieszczone przez Northeusz
                                            Chociaż w weekend czytałem, że szykowana jest fabryczna wersja Octavii 3 z LPG - czyżby szatańskie 1.4 MPI? :twisted:
                                            moze do 1,6 mpi wróca :diabelski_usmiech
                                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                            Komentarz

                                            • Andrzej.P
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1516
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Ee, to już lepiej konkret - 2.8V6 co był w np. Superbie albo klasyczne 1.8T Nie, żebym na 1.6 8v MPI narzekał
                                              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                              Komentarz

                                              • aronus
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 643
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Gaz w silniku to dodatkowa komplikacja, więc moim zdaniem nadaje się do prostch silników, bo jak dołoży się komplikację do już skomplikowanych silników to należy spodziewać się się problemów.
                                                Ja jestem zwolnikiem gazu a moim zdaniem Skoda zaczęła celować w bagatszy rynek niż rynek polski, dlatego nie jest zainteresowana LPG, na ale są inne marki gotowe zająć miejsce Skody

                                                Komentarz

                                                • Northeusz
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1677
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                  Zamieszczone przez piotrek_os
                                                  Zamieszczone przez Northeusz
                                                  Chociaż w weekend czytałem, że szykowana jest fabryczna wersja Octavii 3 z LPG - czyżby szatańskie 1.4 MPI? :twisted:
                                                  moze do 1,6 mpi wróca :diabelski_usmiech
                                                  No tego nie wiem . 1.6 MPI nie był zapowiadany w ofercie O3, ale za to dzięki O2 był najczęściej wybieranym przez kupujących silnikiem benzynowym, pewnie również dzięki LPG. Oczywiście na rynku polskim.

                                                  A wracając do tematu głównego... fajnie, że Vialle się poczuło i wyprostowało swoje dzieło. Jednak najlepiej to o nich nie świadczy oraz o naszych serwisach, gdzie Vialle można założyć. Wprowadzając na rynek drogą instalację, jako pionierzy mogli chociaż do manuala się przyłożyć i sformułować dokładne wytyczne dla monterów. Cena + wrażenia użytkowników raczej nie wróżą większego wysypu chętnych na tą instalację.
                                                  Pozdrawiam
                                                  Northeusz

                                                  Komentarz

                                                  • JanuszD
                                                    Drive
                                                    • 2012
                                                    • 74

                                                    Krótki raporcik po ostatnim serwisie - dystans 3000 km
                                                    - rozruch na ciepło i na zimno - niezależnie od temperatury zewn. i temp. silnika bez problemów
                                                    - spalanie LPG - 8,5-9,2 l/100km (w sumie niezależnie od stylu jazdy)
                                                    - pompa w zbiorniku pracuje głośniej niż przed naprawą podczas uruchamiania silnika, jednak po ok. 1 min. jest zdecydowanie cichsza niż wcześniej
                                                    - dynamika silnika jest identyczna z dynamiką pracy na PB
                                                    - oszczędność w porównaniu z PB - ca. 16 PLN/100 km (w moim przypadku ok. 460 PLN/m-c)
                                                    Na razie przestałem myśleć o samochodzie jako o problemie schowanym do garażu

                                                    PS. Za ok. miesiąc ma się pojawić podobno lepsza instalacja BRC w cenie ok. 5000 PLN.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...