Nie wiem kogo teraz stać na nowe auto, żeby mówićo łamaniu gwarancji Jednak gdybym miał tyle kasy ile kosztuje RS to i tak kupiłbym 3-4 letnią używkę BMW albo Audi.
Powodzenia! Stalem przed podobnym dylematem i wole nowa octavie/superb'a niz 3-4 letnie audi/bmw z przebiegiem +100kkm i bagazem domyslow "co pierwsze padnie", albo "stuka juz, czy jeszcze nie", ceny czesci tez sa delikatnie mowiac z innym "wspolczynnikiem Janosika", no ale kazdy wydaje swoje pieniadze wedle swojego uznania, nikt nikomu nie zabrania wybierania i kupowania
rezon, kupujesz nowa Skode zakładasz LPG i tracisz gwarancje tylko na elementy przystosowane do montażu LPG.
Jak będzie stukalo zawieszenie napewno je naprawia w ramach gwarancji.
witam
trochę żeby odświeżyć temat(myślę o montażu lpdi firmy Vialle),jakieś nowe wiadomości forumowiczu JanuszD?ciekaw jestem jak się sprawuje itp. pozdrawiam
rezon, kupujesz nowa Skode zakładasz LPG i tracisz gwarancje tylko na elementy przystosowane do montażu LPG.
Jak będzie stukalo zawieszenie napewno je naprawia w ramach gwarancji.
W teorii tak powinno byc, doswiadczenie forumowiczow uczy, ze z byle pierdola straraja sie uwalic gwarancje na auto.
Jak rozrzad padnie to powinni zrobic, bo przeciez gaz nie leci przez rozrzad, ale tu bedzie ogolny przepis ze wylaczamy silnik. I teraz pytanie co ze skrzynia biegow. A potem to juz po co gwarancja. Na elektryke tez calosciowo obetna, bo przeciez jest cos podlaczone do auta.
dokładnie tak jak pisze Maicroft, przedłużałem gwarancję głównie z uwagi na silnik. BTW przy cenie instalki 8kzł to wolałbym dopłacić i kupić diesla. LPG nie jest bezproblemowe - też potrafi porządnie denerwować wyświetlaniem wiatraczka na szafie co kilka tygodni. Na razie mamy pojedyncze instalacje w TSI czyli możliwość założenia sprawdzonej instalacji jest znikoma. Już miałem w 1.6 jako jeden z pierwszych instalację BRC III generacji. w czasie gwarancji chyba 8 wymian czujnika temperatury za kilka zł :evil: Po gwarancji wymieniali dalej bez problemów gratisowo - ale konieczność niemal regularnych wizyt była :evil: . IV gen tez nie była bezobsługowa, a przytkanie osadem z gazu wtrysku benzyny groziło wydatkiem.
IMHO instalacja z dotryskiem jest bezsensowna. Ciekawe mogą być LPDI - ale nie ma doświadczeń jaki mają wpływ na silnik i układ zasilania, więc czytam wątek i nie myślę o psuciu silnika gazem. tanio nie zawsze oznacza oszczędnie.
W teorii tak powinno byc, doswiadczenie forumowiczow uczy, ze z byle pierdola straraja sie uwalic gwarancje na auto.
Jak rozrzad padnie to powinni zrobic, bo przeciez gaz nie leci przez rozrzad, ale tu bedzie ogolny przepis ze wylaczamy silnik. I teraz pytanie co ze skrzynia biegow. A potem to juz po co gwarancja. Na elektryke tez calosciowo obetna, bo przeciez jest cos podlaczone do auta.
Nie wszyscy są zadowoleni z ASO - OK rozumiem to.
Ja jestem przykładem osoby która założyła instalacje przy ok 15000 km na gwarancji. Samochód cały czas jest serwisowany w ASO Skoda Bednarek w Dobroniu k. Pabianic ( oczywiście wszelkie płyny i cześci są moje ) i nie zamierzam z serwisu rezygnować. Nic ich nie interesowało że mam instalacje z poza ASO, wszelkie naprawy gwarancyjne robili z uśmiechem na ustach bez ściemniania.
Zawsze można tez podjechać do danego ASO i zapytac sie odnosnie gwarancji i czy dadzą to na papierze ale żeby tracic gwarancję na całe auto to jeszcze nie słyszłem.
yunior81, gwarantem nie jest ASO. Nie czytaj więcej, niż ktoś napisał.
Te naprawy gwarancyjne, o ktorych napisałeś dotyczyły silnika? Chyba raczej nie....
A czy ja coś wspomniałem o silniku. Skończmy już tą dyskusje czego dotyczy a czego nie.
Zakładając instalacje LPG do nowego samochodu w przypadku Skody ( poza ASO ) nie tracisz całej gwarancji na auto tylko na elementy przystosowane do montażu instalacji. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.
Może przestańmy już teoretyzować.
obecnie nie - przecież pisałem coś na ten temat powyżej. Ale uprzedzając pytania to na LPG przejechałem ponad 200kkm. Większość Octaviami, ale nie tylko
Użytkuję instalację VIALLE LPdi od maja 2012 i po rozwiązaniu dużych problemów na początku - źle dobrana instalacja do samochodu - obecnie użytkuję ją od listopada 2012 bez jakichkolwiek problemów. Przejechałem w tym czasie już prawie 70kkm i nie mam do niej najmniejszych zastrzeżeń.
Spalanie podawałem już wielokrotnie. Najmniejsza zanotowana wartość spalania wyniosła 8,8 l/100km, najwyższa ok. 12 l/100km i nie jest ona szczególnie zależna od stylu jazdy.
Z moim silnikiem 1.8 TSI i z manualną skrzynią wszystko działa poprawnie - start zimnego, ciepłego silnika, przyspieszanie, dynamika na różnych biegach, generalnie wszystko działa tak, jak na benzynie, więc ja jestem zadowolony.
Jeśli miałbym doradzić, polecam zlecić montaż w LTA w Kielcach i wybrać adapter do tankowania z filtrem gazu. Ta instalacja nie posiada wymiennego filtra, a wiadomo, że LPG w naszym kraju do najczystszych nie należy. Proszę tylko zwrócić uwagę na dbałość montażu i wszystko będzie dobrze
U mnie jak auto postoi bez odpalania silnika kilka dni trochę ciężko ma odpalić za pierwszym razem (ale wystarczy nacisnąć pedał gazu podczas startu). Reszta jak wyżej. Filtry są też wkręcone w FSU, pewnie kolejny jest w butli, o tym adapterze nie wiedziałem, a sam chciałeś czy skąd o tym wiesz JanuszD?
Montowałem w Wawie jakby ktoś miał bliżej.
super,dzięki za odpowiedz JanuszD !
za taka kasę,myślę ze się postarają..
a jak czasowo wychodzi z tym montażem?pewnie bez hotelu sie nie obejdzie :wink:
.."Spalanie podawałem już wielokrotnie. Najmniejsza zanotowana wartość spalania wyniosła 8,8 l/100km, najwyższa ok. 12 l/100km i nie jest ona szczególnie zależna od stylu jazdy..."
jesli chodzi o spalanie,to z tego co czytałem,to ogólnie masz niskie(Pb),moje jest troszkę wyższe 8) ,min 11.1 a max 14.7 ops: czyli gazu tak myślę,miedzy 13 a 16 litrow na sto.
spalanie ,spalaniem ale bardziej mnie interesuje bezawaryjność.auto będzie użytkowane za granica,a nie mam zamiaru co chwila jeździć na serwis :x
długo mnie tutaj nie było ale wróciłem z instalacja AC w swoim TSI :-)
no i co ? Na początek super wszystko tak jak JanuszD pisał porobione (chodzi o instalację) mam instalację na dotrysku więc żadną LPDI... działa pięknie spalanie benzyny na 100 KM jakieś 3 L cykl mieszany, LPG około 7 L to zależy jak się depcze gaz. No i po przejechaniu 10.000 bez uwag pojechałem do mojego gazownika na kontrolę ( określił się że wszystko w porządku ) cytuję :" wgrałem Panu nowy soft do kompa" myślę sobie skoro musiałeś :-) teraz okazuje się że po przejechaniu iluś kilometrów wyskakuje kontrolka CHECK ENGINE i gaśnie po około 15-20 sekundach. Co gorsza dowiedziałem się że w instalacji może być tzw. BOX, który kasuję błąd komputera ( nie wyświetla go na liczniku ) a to w skrajnych przypadkach może dojść do wypalenia tłoka, tak więc moje uczucia są mieszane jadę w poniedziałek do gazownika i zapytam go o tego BOXA lub czy to wina tego nowego softu co wgrał....
Nie wiem jaka jest prawda, ale gdzieś czytałem, że dotryski w niskim i wysokim zakresie obrotów spalają tylko benzynę. Nie mówiąc już o butowaniu
Zależy jeszcze od instalacji (niektóre starają się zachować stałą proporcję w każdych warunkach), ale tak, to prawda. Były na necie opisane testy, jak podczas poruszania się w korku, stanie na światłach brana była tylko PB oraz podczas ostrego przyspieszenia również. Dotrysk działał we wszystkich innych sytuacjach pomiędzy .
[ Dodano: Wto 11 Mar, 14 21:42 ]
Zamieszczone przez mariuszdlu
długo mnie tutaj nie było ale wróciłem z instalacja AC w swoim TSI
Gdzie zakładałeś i jakie koszty? Jeśli to nie tajemnica
Nie wiem jaka jest prawda, ale gdzieś czytałem, że dotryski w niskim i wysokim zakresie obrotów spalają tylko benzynę. Nie mówiąc już o butowaniu
Zależy jeszcze od instalacji (niektóre starają się zachować stałą proporcję w każdych warunkach), ale tak, to prawda. Były na necie opisane testy, jak podczas poruszania się w korku, stanie na światłach brana była tylko PB oraz podczas ostrego przyspieszenia również. Dotrysk działał we wszystkich innych sytuacjach pomiędzy .
[ Dodano: Wto 11 Mar, 14 21:42 ]
Zamieszczone przez mariuszdlu
długo mnie tutaj nie było ale wróciłem z instalacja AC w swoim TSI
Gdzie zakładałeś i jakie koszty? Jeśli to nie tajemnica
zakładałem w Skrzyszowie koszt 4,2 tyś. Fakt ja mam tak ustawiona tą instalację że jak jest poniżej 1000 obrotów samoczynnie instalacja przełącza się na benzynę.... czyli stoję w korkach lub na światłach spalana jest tylko benzyna, z tego co wiem chroni to przed wypaleniem cylindrów oraz stopienie tłoków (temperatura spalenia LPG jest wyższa od spalania benzyny)
zakładałem w Skrzyszowie koszt 4,2 tyś. Fakt ja mam tak ustawiona tą instalację że jak jest poniżej 1000 obrotów samoczynnie instalacja przełącza się na benzynę.... czyli stoję w korkach lub na światłach spalana jest tylko benzyna, z tego co wiem chroni to przed wypaleniem cylindrów oraz stopienie tłoków (temperatura spalenia LPG jest wyższa od spalania benzyny)
mariuszdlu z tego spalania, które podałeś wcześniej licząc po obecnych, średnich (pobrane stąd) cenach paliw wychodzi 3*5,33 + 7*2,66 = 34,61 za 100 km, co w przeliczeniu na czystą PB daje ~ 6,49 litra PB. Nie wiem ile spalał Twój samochód PB, to możnaby wyliczyć opłacalność i przybliżony czas zwrotu
Wg mnie jeśliby tak wszyscy chcieli chronić to przy normalnych sekwencjach też byłyby dotryski. Od dwóch lat mam w drugim aucie sekwencję i żadnych takich akcji z ewentualnymi uszkodzeniami silnika nie ma. Co do lpdi to gaz rozpręża się dopiero po wtryśnięciu w komorę, a zatem obniża temperaturę. U Ciebie odbywa się to w reduktorze i gaz trafia w fazie lotnej. Jak ostatnio byłem u gazownika to zakładali do Twojego silnika lpdi w octavce do jakiegoś taxi z Mińska.
Komentarz