LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • słoń
    Elegance
    • 2010
    • 777

    obi instalka dobrze Ci służyła czekamy z niecierpliwością na relacje

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3778
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Zamieszczone przez Jasiek81
      Na wymianę filtra gazu zaproszono mnie za 3-4 lata
      interesująca informacja :idea:
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • Jasiek81
        Drive
        • 2011
        • 52

        Zamieszczone przez Bili
        Jasiek81, dziękujemy za relację. Skąd masz zdjęcie tej instrukcji. Masz może całą to instrukcję?
        Mam i wożę w samochodzie bo jak kiedyś trafię do ASO albo innego magika to żeby się trochę rozeznali o co chodzi zanim coś zmajstrują...

        Komentarz

        • Northeusz
          RS
          • 2010
          • 1677
          • Octavia I (1U2)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          Zamieszczone przez Jasiek81
          Zamieszczone przez Bili
          Jasiek81, dziękujemy za relację. Skąd masz zdjęcie tej instrukcji. Masz może całą to instrukcję?
          Mam i wożę w samochodzie bo jak kiedyś trafię do ASO albo innego magika to żeby się trochę rozeznali o co chodzi zanim coś zmajstrują...
          ASO to Ty się nie bój, bo dla nich zwykła sekwencja Landi jest czymś z pogranicza czarnej magii i w zasadzie nic nie potrafią przy tym zrobić w razie potrzeby. Takie LPDi dla nich to już jest coś z innej rzeczywistości, ale popsuć jak najbardziej mogą zawsze :diabelski_usmiech
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            A po co tam w tym module sa 4 cewki ?? Przeciez gaz ciekly podawany jest przez wtryskiwacze benzyny. Czy cos zle rozumuje z tych zdjec. Do tego gdzie ida dwa wezyki z czterech??
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Jasiek81
              Drive
              • 2011
              • 52

              Zamieszczone przez Maicroft
              A po co tam w tym module sa 4 cewki ?? Przeciez gaz ciekly podawany jest przez wtryskiwacze benzyny. Czy cos zle rozumuje z tych zdjec. Do tego gdzie ida dwa wezyki z czterech??
              W którym module?

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                To magiczne cos z cewkami przykrecane do sciany grodziowej.



                To cos po prawej.

                Od lewej. Dwa grube to zasilanie i powrot gazu z butli, 3 i 6 idzie do pompy wysokiego cisnienia. A gdzie idzie 4 i 5?? Uciekaja gdzies podszybiem i co dalej ?? Do tych 3-6

                Do tego wszystkiego widac cewki



                Na tym zdjeciu to nawet 5 tych cewek jest
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Northeusz
                  RS
                  • 2010
                  • 1677
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                  Jeśli chodzi o "toto" w kolorze złotym to IMHO jest to moduł przełączający paliwa i podający PB lub LPG do wtryskiwaczy. Do tego bodajże jest podłączony przewód paliwowy PB oraz przewód LPG i z tego dane paliwo leci na wtryski.
                  Pozdrawiam
                  Northeusz

                  Komentarz

                  • Jasiek81
                    Drive
                    • 2011
                    • 52

                    Zamieszczone przez Maicroft
                    To cos po prawej.

                    Od lewej. Dwa grube to zasilanie i powrot gazu z butli, 3 i 6 idzie do pompy wysokiego cisnienia. A gdzie idzie 4 i 5?? Uciekaja gdzies podszybiem i co dalej ?? Do tych 3-6

                    Do tego wszystkiego widac cewki
                    To coś to FSU - Fuel Selector Unit - chyba najbardziej opantentowana rzecz i najtrudniej ją podrobić konkurencji.

                    Poza tym ja nie wiem czy to są cewki ale jak się dobrze pryjrzec to jest ich 5. W nowym module FSU sa już tylko 4 bo instrukcja jest dla nowego FSU, a ja mam stare.

                    A teraz przewody: dwa przewody niskociśnieniowe (grube) - jeden jest ze zbiornika z benzyną drugi to przewód spustowy podłączony do filtra węglowego do którego normalnie odprowadzane są opary benzyny. Jest też tam odprowadzany gaz, gdyż w upalne dni podczas częstego zapalania i gaszenia czasami dochodzi prawdopodobnie do rozpręzenia gazu i zdarza się że instalacja "puszcza bąka" czyli odprowadza odprężony gaz zastępując go sprężonym i wtedy potrafi zawiać gazem, pomomo iż jest to teoretycznie układ hermetyczny. Natomiast 4 ciśnieniowe przewody to: 1. od butli z gazem, 2. powrót do butli z gazem, 3. benzyna lub gaz do pompy wysokiego ciśnienia, 4. Nieznany
                    Nie bardzo rozumiem dlaczego na tym zdjęciu VW do pompy wysokiego ciśnienia jest też coś podłączone zwykłym przewodem - ja tak nie mam.

                    Pamiętajmy o jeszcze jednej rzeczy: przełączanie gaz - benzyna lub odwrotnie nie trwa tak tak krótko jak do tej pory (czyli poniżej 1s). Jeżeli jedziemy na gazie i przełączmy na benzynę to przez pewien czas niezbędny na opróżnienie układu zasilania z gazu jedziemy na obu paliwach i komputer blokuje przełącznik - można naciskać a nic się nie dzieje. Czasami trzeba przejechac kilka kilometrów! i Na tym pewnie polega też tajemnica FSU ze to jakoś wszystko działa...

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      Pewnie po przelaczeniu blokuje mozliwosc dojezdzenia paliwa. Potem czeka az cisnienie czy to benzyny czy to gazu spadnie i podlacza to drugie paliwo.

                      Mnie tylko ciekawia te gotowe mapy dla konkretnych silnikow. Wiec jak auto ma zrobiony program to mozna zapomniec o wszystkim :twisted:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • JanuszD
                        Drive
                        • 2012
                        • 74

                        U mnie spalanie dzięki wyższym temp. powietrza (wiosna) spadło do 8,5 l/100 (średnie wg komputera dla PB wynosi 7,2 l/100).
                        Instalacja sprawuje się poprawnie, auto odpala bez problemu (oczywiście po 2-3 dniach postoju trzeba lekko przygazować podczas odpalania ok. 1500 U/min). Poza tym, wszystko jest w najlepszym porządku.

                        Zalecam dokupienie zewnętrznego adaptera z filtrem gazu, aby podczas tankowania syf nie dostał się do zbiornika i nie uszkodził drogiej pompy paliwa. Koszt takiego adaptera wynosi zaledwie ok. 50 PLN, więc to tylko kwestia wyboru.

                        Na LPG przejechałem już 35 tkm, więc instalacja za kilka m-cy będzie spłacona w różnicy zakupu paliwa Jak na razie polecam, oczywiście trzeba być czujnym i patrzyć instalatorowi na ręce.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          Nie doczytalem chyba - gdzie macie wlewy :?:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Jasiek81
                            Drive
                            • 2011
                            • 52

                            Tylny zderzak - zdjęcie z instrukcji poniżej, ja mam wlew trochę bardziej odsunięty od koła.
                            Załączone pliki

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratoRS
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              No to bym odeslal na drzewo :twisted:

                              Tylko wlew we wlewie, jak to przeciez, bo nie ma znaczenia czy przewod pojdzie od zderzaka do wneki kola, czy spod klapki wlewu
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Jasiek81
                                Drive
                                • 2011
                                • 52

                                Nie chciałem ponieważ:
                                1. Za każdym razem trzeba podłączyć przedłużkę,
                                2. Wlew byłby zamocowany lub przechodziłby przez plastikowe elemety pod klapką za którą jest schowany wlew benzyny: zima + siła na przedłużce = połamany plastikowy element.
                                3. Statystycznie rzecz ujmując w końcu za którymś razem nieopatrznie ktoś przypieprzy końcówką od dystrybutora w blachę i uszkodzi lakier.
                                4. Mając na uwadze punkt 3, gaz jest agresywny i korozja gotowa.

                                Dlatego mam wlew cofnięty trochę dalej, żeby nie rzucał się w oczy. Jest skierowany trochę w dół co budzi mój niepokój co będzie jak będę chciał zatankować np. w Holandii.

                                Komentarz

                                • orzel720
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 2276
                                  • Superb II combi (3V5)

                                  Zamieszczone przez Jasiek81
                                  2. Wlew byłby zamocowany lub przechodziłby przez plastikowe elemety pod klapką za którą jest schowany wlew benzyny: zima + siła na przedłużce = połamany plastikowy element.
                                  3. Statystycznie rzecz ujmując w końcu za którymś razem nieopatrznie ktoś przypieprzy końcówką od dystrybutora w blachę i uszkodzi lakier.
                                  Eeee tam miałem tak w OI i przez 5 lat (jak założył I wł.) nic nie stało się a miała na LPG ok 170kkm

                                  Komentarz

                                  • Przemol1982
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 4

                                    witam niedawno kupilem o2 1.8 tsi
                                    z silnikiem cdaa
                                    chcialbym sie dowiedziec jakie instalacje lpg mozna zalozyc i co polecacie

                                    Komentarz

                                    • Northeusz
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1677
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                      Zamieszczone przez Przemol1982
                                      witam niedawno kupilem o2 1.8 tsi
                                      z silnikiem cdaa
                                      chcialbym sie dowiedziec jakie instalacje lpg mozna zalozyc i co polecacie
                                      Przejrzyj temat od początu i dowiesz się praktycznie wszystkiego ze szczegółami.
                                      Pozdrawiam
                                      Northeusz

                                      Komentarz

                                      • Jasiek81
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 52

                                        Zamieszczone przez Przemol1982
                                        witam niedawno kupilem o2 1.8 tsi
                                        Nową czy używaną??

                                        [ Dodano: Wto 21 Maj, 13 11:10 ]
                                        Zamieszczone przez JanuszD
                                        Zalecam dokupienie zewnętrznego adaptera z filtrem gazu, aby podczas tankowania syf nie dostał się do zbiornika i nie uszkodził drogiej pompy paliwa. Koszt takiego adaptera wynosi zaledwie ok. 50 PLN, więc to tylko kwestia wyboru.
                                        Jedyny filtr jaki znalazłem w internecie to:
                                        #legalizacja zbiornikow szczecin, auto gaz, lpg, gaz-tech, #instalacje gazowe, blokady rozrzadu, #Legalizacja Zbiorników LPG, wulkanizacja, vialle, prins, Szczecin, GEOMETRIA KOL, opony, geometria, janmor, GOMET, NAPRAWA KLIMATYZACJI, sentech, kable, czesci motoryzacyjne, auto gaz, zbiorniki, stako, filtry, filtron, keger, monavie, klimatyzacja, instalacja gazowe, elpigaz, ZBIORNIK, mimar, palacar, stag, stag 4, wee, weekonomy, KLOCKI, układ hamulcowy, autogaz szczecin, STAKO, BORMECH, GZWM


                                        Czy Ty zaopatrzyłes się w jakiś taki filtr?? A jak tak to gdzie go zdobyłeś ??

                                        Komentarz

                                        • Przemol1982
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 4

                                          witam
                                          moja o2 jest z 2011 ma 50kkm przekulane
                                          i nie wiem gdzie w mojej okolicy można założyć do niej lpg
                                          może ktoś doradzić
                                          czytałem cały post co sadzicie o instalacji lpdi (np marki vialle)
                                          albo istalacja sekwencyjna ze współspalaniem benzyny

                                          może wiecie na co uważać w o2 z 2011


                                          z góry dziękuje

                                          [ Dodano: Pon 27 Maj, 13 23:30 ]
                                          pytałem się w auto-mix i oni zakładają tylko sekwencję
                                          która działa na współspalaniu lpg z pb
                                          i gadali że to działa i się sprawdza
                                          że już takie montowali w skodach i vw z tym silnikiem 1.8 tsi CDAA
                                          co wy na to??
                                          warto się w to bawic czy raczej nie

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            Pytanie kogo instalacje montuja i jak potem beda wygladac dotryski benzyny.

                                            Instalacja STAGa kosztuje na gotowo okolo 5tys zl z dotryskiem. Landi tansze nie bedzie.
                                            Jak ta kosztuje 8tys, to te 3 tys zl mozna szybko wyliczyc kiedy sie zwraca, przy zalozeniu ze w trasie ze 2l dotrysku bedzie, a w miescie obawiam sie ze duzo wiecej i czy to nawet 60% bedzie stojac duzo w korkach
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Northeusz
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1677
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                              Zamieszczone przez Przemol1982
                                              witam
                                              moja o2 jest z 2011 ...
                                              IMO nie ma sensu ładować się w instalacje dotryskowe mając do wyboru droższą, ale bez porównania lepszą instalację Vialle. Jak napisał Maicroft, lepiej dorzucić te 3 - 3,5 tys do LPDi, bo później jeżdżąc tylko na LPG bez udziału PB tą dopłatę odzyskasz.
                                              Pozdrawiam
                                              Northeusz

                                              Komentarz

                                              • Przemol1982
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 4

                                                witam
                                                sorki ze tak pozno pisze ale bylem odciety od neta
                                                moja o2 1,8 tsi CDAA
                                                po moich obliczeniach pali okolo 7l/100km PB przy spokojnej jezdzie i raczej bez jazdy w miescie

                                                ale chce zapytac o lpg
                                                gdzie najlepiej zalozyc w poblizu Rybnika
                                                bo do Warszawy na serwis lpg mialbym raczej daleko
                                                moze ktos wie gdzie zakladaja instalacje LPDi i inne

                                                Komentarz

                                                • Jasiek81
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 52

                                                  Kilka informacji statystycznych:
                                                  Na benzynie: przejechałem niecałe 19 000km. Tankowałem 43 razy. Najtaniej zapłaciłem 4,96zł/l najdrożej 7,04zł/l (Niemcy). Spalanie z dystrybutora wyniosło od 6,2l/100km (spokojna trasa) do 11l/100km (zima w mieście). Średnie spalanie 8,3l/100km. Znacząca większość z tych 19 000km zrobiłem w trasie (przez ten czas byłem szczęśliwym posiadaczem biletu na zbiorkom w cenie 220zł/3 miesiące – metro, autobusy, tramwaje, pociągi). Średnia koszt paliwa to 45,58zł/100km.

                                                  Na gazie: przejechałem około 2 000km. Tankowałem 9 razy. Najtaniej zapłaciłem 2,20zł/l najdrożej 2,49zł/l. Spalanie z dystrybutora wyniosło od 9,5l/100km do 12,9l/100km (pierwsze tankowanie więc jest to raczej niemiarodajne). Średnie spalanie 10,7l/100km. Większość przejechałem na trasie Warszawa – Katowice. Średni koszt paliwa to 25,57zł/100km

                                                  Zatem na każde 100km jestem 20zł do przodu. I to mnie cieszy.



                                                  Zamieszczone przez Przemol1982
                                                  ale chce zapytac o lpg
                                                  gdzie najlepiej zalozyc w poblizu Rybnika
                                                  bo do Warszawy na serwis lpg mialbym raczej daleko
                                                  moze ktos wie gdzie zakladaja instalacje LPDi i inne
                                                  Jak szukałem warsztatu do zamontowania instalacji LPdi zacząłem od strony Vialle i tam poszukałem przedstawicieli na Polskę. Wyszło dwóch: Warszawa i Kielce. Po rozmowie telefonicznej Warszawa odpadła. Zostały Kielce czyli LTA Polonia. Na ich stronie jest wykaz warsztatów http://autonagaz.com.pl/nasze-zaklady/. Tam będziesz miał np.: Tychy i Mikołów ze swojej okolicy. Ze względu na to że do granicy jest blisko proponuje jeszcze sprawdzić czy gdzieś w Ostrawie nie ma przedstawicieli.
                                                  Następny krok to mimo wszystko udać się do tych warsztatów i zadać im jedno ważne pytanie, zajebiście ważne pytanie: ile samochodów zrobili? (w tym momencie należy zwrócić uwagę w którą stronę mają skierowany wzrok oraz czy zawahali sie przy udzielaniu odpowiedzi). Podejrzewam że niektórzy mogli widzieć jak to się robi ale nie robili a chcieliby spróbować... Reszta to już Twoje decyzje.

                                                  P.S. Tak jak poprzednicy uważam że dotrysk nie ma sensu. Przejechałem 2 000km i wskazówka poziomu benzyny w zbiorniku nie drgnęła. Niby fajnie ale czuję jakiś niepokój co z pompą benzyny? Z drugiej strony dotrysk do dodatkowe wtryskiwacze i w ogóle skomplikowana instalacja w porównaniu do LPdi.

                                                  Komentarz

                                                  • orzel720
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 2276
                                                    • Superb II combi (3V5)

                                                    A co wybrać w przypadku jeśli auto ma jeszcze 4 lata gwarancji fabrycznej?
                                                    -Brać LPDi i utracić gw.
                                                    - czy też brać LR z salonu za ~5500 i mieć gw.
                                                    -czy tez czekać na upływ 4 lat co jest raczej bez sensu...?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...