Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • obi instalka dobrze Ci służyła czekamy z niecierpliwością na relacje

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Jasiek81
      Na wymianę filtra gazu zaproszono mnie za 3-4 lata
      interesująca informacja :idea:
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Bili
        Jasiek81, dziękujemy za relację. Skąd masz zdjęcie tej instrukcji. Masz może całą to instrukcję?
        Mam i wożę w samochodzie bo jak kiedyś trafię do ASO albo innego magika to żeby się trochę rozeznali o co chodzi zanim coś zmajstrują...

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Jasiek81
          Zamieszczone przez Bili
          Jasiek81, dziękujemy za relację. Skąd masz zdjęcie tej instrukcji. Masz może całą to instrukcję?
          Mam i wożę w samochodzie bo jak kiedyś trafię do ASO albo innego magika to żeby się trochę rozeznali o co chodzi zanim coś zmajstrują...
          ASO to Ty się nie bój, bo dla nich zwykła sekwencja Landi jest czymś z pogranicza czarnej magii i w zasadzie nic nie potrafią przy tym zrobić w razie potrzeby. Takie LPDi dla nich to już jest coś z innej rzeczywistości, ale popsuć jak najbardziej mogą zawsze :diabelski_usmiech
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz


          • A po co tam w tym module sa 4 cewki ?? Przeciez gaz ciekly podawany jest przez wtryskiwacze benzyny. Czy cos zle rozumuje z tych zdjec. Do tego gdzie ida dwa wezyki z czterech??
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Maicroft
              A po co tam w tym module sa 4 cewki ?? Przeciez gaz ciekly podawany jest przez wtryskiwacze benzyny. Czy cos zle rozumuje z tych zdjec. Do tego gdzie ida dwa wezyki z czterech??
              W którym module?

              Komentarz


              • To magiczne cos z cewkami przykrecane do sciany grodziowej.



                To cos po prawej.

                Od lewej. Dwa grube to zasilanie i powrot gazu z butli, 3 i 6 idzie do pompy wysokiego cisnienia. A gdzie idzie 4 i 5?? Uciekaja gdzies podszybiem i co dalej ?? Do tych 3-6

                Do tego wszystkiego widac cewki



                Na tym zdjeciu to nawet 5 tych cewek jest
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • Jeśli chodzi o "toto" w kolorze złotym to IMHO jest to moduł przełączający paliwa i podający PB lub LPG do wtryskiwaczy. Do tego bodajże jest podłączony przewód paliwowy PB oraz przewód LPG i z tego dane paliwo leci na wtryski.
                  Pozdrawiam
                  Northeusz

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Maicroft
                    To cos po prawej.

                    Od lewej. Dwa grube to zasilanie i powrot gazu z butli, 3 i 6 idzie do pompy wysokiego cisnienia. A gdzie idzie 4 i 5?? Uciekaja gdzies podszybiem i co dalej ?? Do tych 3-6

                    Do tego wszystkiego widac cewki
                    To coś to FSU - Fuel Selector Unit - chyba najbardziej opantentowana rzecz i najtrudniej ją podrobić konkurencji.

                    Poza tym ja nie wiem czy to są cewki ale jak się dobrze pryjrzec to jest ich 5. W nowym module FSU sa już tylko 4 bo instrukcja jest dla nowego FSU, a ja mam stare.

                    A teraz przewody: dwa przewody niskociśnieniowe (grube) - jeden jest ze zbiornika z benzyną drugi to przewód spustowy podłączony do filtra węglowego do którego normalnie odprowadzane są opary benzyny. Jest też tam odprowadzany gaz, gdyż w upalne dni podczas częstego zapalania i gaszenia czasami dochodzi prawdopodobnie do rozpręzenia gazu i zdarza się że instalacja "puszcza bąka" czyli odprowadza odprężony gaz zastępując go sprężonym i wtedy potrafi zawiać gazem, pomomo iż jest to teoretycznie układ hermetyczny. Natomiast 4 ciśnieniowe przewody to: 1. od butli z gazem, 2. powrót do butli z gazem, 3. benzyna lub gaz do pompy wysokiego ciśnienia, 4. Nieznany
                    Nie bardzo rozumiem dlaczego na tym zdjęciu VW do pompy wysokiego ciśnienia jest też coś podłączone zwykłym przewodem - ja tak nie mam.

                    Pamiętajmy o jeszcze jednej rzeczy: przełączanie gaz - benzyna lub odwrotnie nie trwa tak tak krótko jak do tej pory (czyli poniżej 1s). Jeżeli jedziemy na gazie i przełączmy na benzynę to przez pewien czas niezbędny na opróżnienie układu zasilania z gazu jedziemy na obu paliwach i komputer blokuje przełącznik - można naciskać a nic się nie dzieje. Czasami trzeba przejechac kilka kilometrów! i Na tym pewnie polega też tajemnica FSU ze to jakoś wszystko działa...

                    Komentarz


                    • Pewnie po przelaczeniu blokuje mozliwosc dojezdzenia paliwa. Potem czeka az cisnienie czy to benzyny czy to gazu spadnie i podlacza to drugie paliwo.

                      Mnie tylko ciekawia te gotowe mapy dla konkretnych silnikow. Wiec jak auto ma zrobiony program to mozna zapomniec o wszystkim :twisted:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • U mnie spalanie dzięki wyższym temp. powietrza (wiosna) spadło do 8,5 l/100 (średnie wg komputera dla PB wynosi 7,2 l/100).
                        Instalacja sprawuje się poprawnie, auto odpala bez problemu (oczywiście po 2-3 dniach postoju trzeba lekko przygazować podczas odpalania ok. 1500 U/min). Poza tym, wszystko jest w najlepszym porządku.

                        Zalecam dokupienie zewnętrznego adaptera z filtrem gazu, aby podczas tankowania syf nie dostał się do zbiornika i nie uszkodził drogiej pompy paliwa. Koszt takiego adaptera wynosi zaledwie ok. 50 PLN, więc to tylko kwestia wyboru.

                        Na LPG przejechałem już 35 tkm, więc instalacja za kilka m-cy będzie spłacona w różnicy zakupu paliwa Jak na razie polecam, oczywiście trzeba być czujnym i patrzyć instalatorowi na ręce.

                        Komentarz


                        • Nie doczytalem chyba - gdzie macie wlewy :?:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • Tylny zderzak - zdjęcie z instrukcji poniżej, ja mam wlew trochę bardziej odsunięty od koła.
                            Załączone pliki

                            Komentarz


                            • No to bym odeslal na drzewo :twisted:

                              Tylko wlew we wlewie, jak to przeciez, bo nie ma znaczenia czy przewod pojdzie od zderzaka do wneki kola, czy spod klapki wlewu
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • Nie chciałem ponieważ:
                                1. Za każdym razem trzeba podłączyć przedłużkę,
                                2. Wlew byłby zamocowany lub przechodziłby przez plastikowe elemety pod klapką za którą jest schowany wlew benzyny: zima + siła na przedłużce = połamany plastikowy element.
                                3. Statystycznie rzecz ujmując w końcu za którymś razem nieopatrznie ktoś przypieprzy końcówką od dystrybutora w blachę i uszkodzi lakier.
                                4. Mając na uwadze punkt 3, gaz jest agresywny i korozja gotowa.

                                Dlatego mam wlew cofnięty trochę dalej, żeby nie rzucał się w oczy. Jest skierowany trochę w dół co budzi mój niepokój co będzie jak będę chciał zatankować np. w Holandii.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Jasiek81
                                  2. Wlew byłby zamocowany lub przechodziłby przez plastikowe elemety pod klapką za którą jest schowany wlew benzyny: zima + siła na przedłużce = połamany plastikowy element.
                                  3. Statystycznie rzecz ujmując w końcu za którymś razem nieopatrznie ktoś przypieprzy końcówką od dystrybutora w blachę i uszkodzi lakier.
                                  Eeee tam miałem tak w OI i przez 5 lat (jak założył I wł.) nic nie stało się a miała na LPG ok 170kkm
                                  Sprzedam [S] Superb II FL Kombi 2.0TDI 170KM DSG kraj, 2014 345,9kkm

                                  Komentarz


                                  • witam niedawno kupilem o2 1.8 tsi
                                    z silnikiem cdaa
                                    chcialbym sie dowiedziec jakie instalacje lpg mozna zalozyc i co polecacie

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Przemol1982
                                      witam niedawno kupilem o2 1.8 tsi
                                      z silnikiem cdaa
                                      chcialbym sie dowiedziec jakie instalacje lpg mozna zalozyc i co polecacie
                                      Przejrzyj temat od początu i dowiesz się praktycznie wszystkiego ze szczegółami.
                                      Pozdrawiam
                                      Northeusz

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Przemol1982
                                        witam niedawno kupilem o2 1.8 tsi
                                        Nową czy używaną??

                                        [ Dodano: Wto 21 Maj, 13 11:10 ]
                                        Zamieszczone przez JanuszD
                                        Zalecam dokupienie zewnętrznego adaptera z filtrem gazu, aby podczas tankowania syf nie dostał się do zbiornika i nie uszkodził drogiej pompy paliwa. Koszt takiego adaptera wynosi zaledwie ok. 50 PLN, więc to tylko kwestia wyboru.
                                        Jedyny filtr jaki znalazłem w internecie to:
                                        Filtr wysokiego ciśnienia do instalacji LPG - DISH :: Gaz-tech:.. Auto gaz Mechanika

                                        Czy Ty zaopatrzyłes się w jakiś taki filtr?? A jak tak to gdzie go zdobyłeś ??

                                        Komentarz


                                        • witam
                                          moja o2 jest z 2011 ma 50kkm przekulane
                                          i nie wiem gdzie w mojej okolicy można założyć do niej lpg
                                          może ktoś doradzić
                                          czytałem cały post co sadzicie o instalacji lpdi (np marki vialle)
                                          albo istalacja sekwencyjna ze współspalaniem benzyny

                                          może wiecie na co uważać w o2 z 2011


                                          z góry dziękuje

                                          [ Dodano: Pon 27 Maj, 13 23:30 ]
                                          pytałem się w auto-mix i oni zakładają tylko sekwencję
                                          która działa na współspalaniu lpg z pb
                                          i gadali że to działa i się sprawdza
                                          że już takie montowali w skodach i vw z tym silnikiem 1.8 tsi CDAA
                                          co wy na to??
                                          warto się w to bawic czy raczej nie

                                          Komentarz


                                          • Pytanie kogo instalacje montuja i jak potem beda wygladac dotryski benzyny.

                                            Instalacja STAGa kosztuje na gotowo okolo 5tys zl z dotryskiem. Landi tansze nie bedzie.
                                            Jak ta kosztuje 8tys, to te 3 tys zl mozna szybko wyliczyc kiedy sie zwraca, przy zalozeniu ze w trasie ze 2l dotrysku bedzie, a w miescie obawiam sie ze duzo wiecej i czy to nawet 60% bedzie stojac duzo w korkach
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Przemol1982
                                              witam
                                              moja o2 jest z 2011 ...
                                              IMO nie ma sensu ładować się w instalacje dotryskowe mając do wyboru droższą, ale bez porównania lepszą instalację Vialle. Jak napisał Maicroft, lepiej dorzucić te 3 - 3,5 tys do LPDi, bo później jeżdżąc tylko na LPG bez udziału PB tą dopłatę odzyskasz.
                                              Pozdrawiam
                                              Northeusz

                                              Komentarz


                                              • witam
                                                sorki ze tak pozno pisze ale bylem odciety od neta
                                                moja o2 1,8 tsi CDAA
                                                po moich obliczeniach pali okolo 7l/100km PB przy spokojnej jezdzie i raczej bez jazdy w miescie

                                                ale chce zapytac o lpg
                                                gdzie najlepiej zalozyc w poblizu Rybnika
                                                bo do Warszawy na serwis lpg mialbym raczej daleko
                                                moze ktos wie gdzie zakladaja instalacje LPDi i inne

                                                Komentarz


                                                • Kilka informacji statystycznych:
                                                  Na benzynie: przejechałem niecałe 19 000km. Tankowałem 43 razy. Najtaniej zapłaciłem 4,96zł/l najdrożej 7,04zł/l (Niemcy). Spalanie z dystrybutora wyniosło od 6,2l/100km (spokojna trasa) do 11l/100km (zima w mieście). Średnie spalanie 8,3l/100km. Znacząca większość z tych 19 000km zrobiłem w trasie (przez ten czas byłem szczęśliwym posiadaczem biletu na zbiorkom w cenie 220zł/3 miesiące – metro, autobusy, tramwaje, pociągi). Średnia koszt paliwa to 45,58zł/100km.

                                                  Na gazie: przejechałem około 2 000km. Tankowałem 9 razy. Najtaniej zapłaciłem 2,20zł/l najdrożej 2,49zł/l. Spalanie z dystrybutora wyniosło od 9,5l/100km do 12,9l/100km (pierwsze tankowanie więc jest to raczej niemiarodajne). Średnie spalanie 10,7l/100km. Większość przejechałem na trasie Warszawa – Katowice. Średni koszt paliwa to 25,57zł/100km

                                                  Zatem na każde 100km jestem 20zł do przodu. I to mnie cieszy.



                                                  Zamieszczone przez Przemol1982
                                                  ale chce zapytac o lpg
                                                  gdzie najlepiej zalozyc w poblizu Rybnika
                                                  bo do Warszawy na serwis lpg mialbym raczej daleko
                                                  moze ktos wie gdzie zakladaja instalacje LPDi i inne
                                                  Jak szukałem warsztatu do zamontowania instalacji LPdi zacząłem od strony Vialle i tam poszukałem przedstawicieli na Polskę. Wyszło dwóch: Warszawa i Kielce. Po rozmowie telefonicznej Warszawa odpadła. Zostały Kielce czyli LTA Polonia. Na ich stronie jest wykaz warsztatów Warsztaty Vialle | LTA Polonia Import Export Monika Wojtala. Tam będziesz miał np.: Tychy i Mikołów ze swojej okolicy. Ze względu na to że do granicy jest blisko proponuje jeszcze sprawdzić czy gdzieś w Ostrawie nie ma przedstawicieli.
                                                  Następny krok to mimo wszystko udać się do tych warsztatów i zadać im jedno ważne pytanie, zajebiście ważne pytanie: ile samochodów zrobili? (w tym momencie należy zwrócić uwagę w którą stronę mają skierowany wzrok oraz czy zawahali sie przy udzielaniu odpowiedzi). Podejrzewam że niektórzy mogli widzieć jak to się robi ale nie robili a chcieliby spróbować... Reszta to już Twoje decyzje.

                                                  P.S. Tak jak poprzednicy uważam że dotrysk nie ma sensu. Przejechałem 2 000km i wskazówka poziomu benzyny w zbiorniku nie drgnęła. Niby fajnie ale czuję jakiś niepokój co z pompą benzyny? Z drugiej strony dotrysk do dodatkowe wtryskiwacze i w ogóle skomplikowana instalacja w porównaniu do LPdi.

                                                  Komentarz


                                                  • A co wybrać w przypadku jeśli auto ma jeszcze 4 lata gwarancji fabrycznej?
                                                    -Brać LPDi i utracić gw.
                                                    - czy też brać LR z salonu za ~5500 i mieć gw.
                                                    -czy tez czekać na upływ 4 lat co jest raczej bez sensu...?
                                                    Sprzedam [S] Superb II FL Kombi 2.0TDI 170KM DSG kraj, 2014 345,9kkm

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X