Zamieszczone przez misiek^wro
LPG do TSI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
LPG do TSI
Witajcie,
28.04.2012 zainstalowano mi w Octavii Combi 1.8 TSI (2009) instalację LPdi f-my VIALLE. Auto miało wówczas przebieg 38000 km.
Ponieważ przed podjęciem decyzji ws. montażu nie miałem zbyt wielu źródeł opiniotwórczych na temat takiego rozwiązania i musiałem trochę zaryzykować, postanowiłem podzielić się własnymi doświadczeniami z użytkowania auta TSI z LPG.
Zatem na początek muszę zasiać "ziarno niepewności". Jeszcze w dniu montażu nowa instalacja uległa uszkodzeniu i dopiero po ponad miesiącu (dokładnie dzisiaj) samochód zaczął faktycznie jeździć na nowym paliwie.
Dalsze informacje nt. spalania, kultury pracy i ewentualnych usterek będą tutaj regularnie umieszczane. Na razie nie umieszczam informacji nt. sprawności usuwania usterki, jednak powiem, że jeśli uszkodzi się Wam taka instalacja, naprawa będzie wymagała niestety zimnych nerwów.
Zapraszam również innych użytkowników do dzielenia się doświadczeniami i opiniami w tym temacie.
-
-
JanuszD - zostaniesz naszym forumowym "chomiczkiem doświadczalnym"... Z niecierpliwością czekam na relacje z użytkowania silnika z taką instalacją LPG. A swoją drogą: rzeczywiście dziwi mnie Twoja decyzja... Sama instalacja technicznie chyba jeszcze nie jest zbyt sprawdzonym rozwiązaniem, a strona ekonomiczna (przy obecnych cenach zakupu i montażu instalacji) w ogóle dla mnie jeszcze nie istnieje...Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ccLotTak naprawdę LPDI jest bardzo prostą konstrukcją, żeby nie powiedzieć prymitywną.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Eidos71Być może, ale wydaje mi się, że - jak wszystkie nowe rozwiązania - cierpi i będzie jakiś jeszcze czas cierpieć na "choroby wieku niemowlęcego"
Swoją drogą ciekawe kiedy/w ogóle Polscy producenci przedstawią nasze "lpdi".
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackrsLPG do DIESLAOblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackrsSTag juz ma w ofercie z tego co widziałem. u nas jeździ gilfik tsi od prawie 2 lat na gazie. ale mają coś jeszcze cikawszego w swojej ofercie mianowicie LPG do DIESLAPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez blackrsSTag juz ma w ofercie z tego co widziałem. u nas jeździ gilfik tsi od prawie 2 lat na gazie. ale mają coś jeszcze cikawszego w swojej ofercie mianowicie LPG do DIESLA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszStag ma instalacje dotryskową, pobierającą PB, a Vialle LPDI ma instalację pracującą tylko na LPG, w tym rozruch silnika - niby niewielka różnica, a jak znaczna . Z ekonomicznego punktu widzenia wygląda to tak, że PB wogóle nie trzeba wozić w samochodzie i jeździć tylko na LPG. Znając spalanie można dokładnie wyliczyć koszt 100 km. Takie rozwiązanie jak Vialle LPDi ma jeszcze tylko Prins - Direct Liqui Max. Wszystkie pozostałe instalki oprócz tych dwóch to dotryski PB do LPG.
Zamieszczone przez dudek_tStag dopiero nad tym pracuje. Ale powinno już być przed końcem roku.BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dudek_tZamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez blackrsSTag juz ma w ofercie z tego co widziałem. u nas jeździ gilfik tsi od prawie 2 lat na gazie. ale mają coś jeszcze cikawszego w swojej ofercie mianowicie LPG do DIESLAPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Maicroft, bardziej martwiłbym się o głowice. Gaz jest wstrzykiwany do komory spalania w fazie ciekłej, dopiero tam przechodzi w stan gazowy, czyli zwiększają się naprężenia.
Niewątpliwą zaletą tej instalacji jest brak ingerencji w układ chłodniczy i dużo mniej elementów całego układu.
JanuszD, trzymam kciuki, żeby śmigało bezawaryjnie, bo jest to dość ciekawe rozwiązanie.
Komentarz
-
-
W odpowiedzi na niektóre z powyższych kwestii, sprawa dot. posiadanej instalacji wygląda następująco:
1. Decyzja ekonomiczna dot. zakupu
Auto od nowości spisywało się i nadal spisuje się rewelacyjnie. Spalanie przy normalnej jeździe wynosiło ok. 6 l/100km, jednak jazda dynamiczna dawała zdecydowanie gorsze rezultaty na poziomie 7,5 l/100km. Ponieważ żona użytkuje Octavię 1.8T z LPG i od kilku lat koszty eksploatacji są zdecydowanie niższe niż na PB, postanowiłem sprawdzić ekonomię LPG do TSI i wygląda to tak:
spalanie PB = 6,5 l/100; spalanie LPG (VIALLE) = 6,5*1,15 = 7,5 l/100km
przebieg roczny ok. 23.000 km
roczny koszt PB dla 6,5 l/100 km = 8670 PLN
roczny koszt LPG dla 7,5 l/100 km = 4830 PLN
roczna oszczędność = 3840 PLN
Koszt montażu: 6910 PLN netto
Czas zwrotu inwestycji: ok. 22 m-ce (ca. 41 tkm)
Przewidywany czas użytkowania auta: jeszcze 4-5 lat, więc nie jest źle.
2. Montaż
Montaż przeprowadziła fima AUTOGAZ Swarzędz i jeśli chodzi o jakość montażu i podejście do klienta mogę polecić ją każdemu. Instalacji praktycznie nie widać pod maską, ani wewnątrz samochodu. Jedynie w bagażniku trzeba było podnieść podłogę o 8 cm, bo Vialle ma tylko takie zbiorniki do tej instalacji.
3. Problem
Podczas powrotu do domu zaraz po odebraniu auta od "gazownika" instalacja zaczęła szwankować tj. silnik najpierw delikatnie tracił moc, później zaczynał przerywać, aż w końcu całkowicie się rozłączał (prawie bym się zderzył z jakimś samochodem podczas wyprzedzania). Rozwiązanie problemu było trudne, bo diagnostyka w naszym kraju jest niestety w powijakach. Po wielu utarczkach słownych z LTA w Kielcach, bo oni są w posiadaniu knowhow w końcu wszystko zostało uruchomione i od piątku 15.06. auto jeździ na LPG.
Na razie wszystko spisuje się pięknie. Silnik pracuje ciszej na LPG, nie ma różnicy w przyśpieszaniu i uruchamianiu, więc na razie jestem zadowolony. Spalanie po 1. tankowaniu wyszło tylko o 10% wyższe niż na Pb95, więc zwrot inwestycji może być krótszy.
Komentarz
-
-
Jak rozumiem, koszt takiej instalacji do 1.8 TSI to około 9000 pln brutto. Zdecydowanie za dużo, cena abstrakcyjna. Rozumiem tez, ze jest to instalacja, która nie dotryskuje żadnej benzyny, tylko działa na benzynie i przechodzi na gaz i tylko gaz.
Ciekaw jestem czy istnieją jakieś przesłanki, spadku ceny tej instalacji do rozsądnego poziomu 2500-3500 pln brutto.Tylko przy takiej cenie instalacji kupiłbym samochód z silnikiem 1.8 lub 2.0 tsi ze stajni VW.
Komentarz
-
Komentarz