Zamieszczone przez Wojtenio
Filtry gazu
Zwiń
X
-
Koledzy, a czy jest sens stosować filtr wzmocniony: http://www.certools.pl/produkty-lpg-...dnorazowy.html
zamiast standardowego i przez to tańszego: http://www.certools.pl/produkty-lpg-...dnorazowy.html
Oczywiście wkłady filtrujące takie same, chodzi mi o obudowę.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Dla swojego bezpieczeństwa , wiadomo elektrozawór nie powinien puścić gazu ale jak zakręcisz to masz pewność że nic nie poleci . Jak to mówią strzeżonego budda strzeże .Zamieszczone przez piotrek_oshmmmmm, a po co? Kiedys przy starych instalacjach tak się robiło, a teraz nie ma potrzeby zakrecania butli......
Komentarz
-
-
U siebie ostatnio zmieniłem naZamieszczone przez mkania777Koledzy, a czy jest sens stosować filtr wzmocniony: http://www.certools.pl/produkty-lpg-...dnorazowy.html
zamiast standardowego i przez to tańszego: http://www.certools.pl/produkty-lpg-...dnorazowy.html
Oczywiście wkłady filtrujące takie same, chodzi mi o obudowę.
czyli standardowa obudowa z wymiennymi wkładami.
Komentarz
-
-
Dzięki za info , po niedzieli spróbuje się z nimi skontaktować .
Zależy mi na włóknie szklanym ( na takim teraz jeżdżę ) , a u innych tej opcji jakoś brakuje .
[ Dodano: Czw 17 Paź, 13 13:03 ]
Dla zainteresowanych , strona http://www.certools.pl/produkty-lpg-...dnorazowy.html już działa poprawnie . Bardzo dobry kontakt z działem handlowym szybka przesyłka , zamówienie w poniedziałek , filtr dostarczony w czwartek .
Komentarz
-
-
Witam,
Czyli "suma sumarum"
Filtr fazy lotnej (O2T 1.6 BSE, LPG LR):
- wlot 14 mm
- wylot 14mm
- najlepiej z wkładem włókna szklanego?
Natomiast filtr fazy ciekłej
- indywidualnie trzeba zobaczyć co się ma w aucie?
Tak?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
" Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
Pzdr.
- 1.6 MPI
Komentarz
-
-
Ja mam taki filtr

I gazownik mówił by co 10kkm wymieniać i tak będę robić bo według mnie na takich rzeczach nie ma co oszczędzać (tak samo olej i inne płyny)
A tu dla ciekawości zdjęcie filtra nowego i i po około 10kkm ( w starym aucie 2 generacji instalacja Lovato)

Tyle że w starym aucie filtr około 5zł a w Skodzie hmmm gazownik mówił coś 80-100zł ale to chyba z regulacją czy kontrolą (gwarancja instalacji) a tak w wolnej sprzedaży to sam wkład filtru to jakoś 20-40zł .Było : Skoda Favorit
1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0
LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jest: Fiat Panda 1.1 PB
Skoda Octavia I 1.8T LPG

Komentarz
-
-
a ja ostatnio sobie sam wymieniałem po zakupie auta. przebieg był od poprzedniej wymiany 60 tys i filtr mozna powiedziec jak nowy. w poprzednim aucie nie był wymieniany przez 100 tys i auto jezdziło normalnie. takze wg mnie nie ma sie co az tak podniecać, aczkolwiek od czasu do czasu mozna wymienić, bo koszt naprawde niewielkiZamieszczone przez QstachuI gazownik mówił by co 10kkm wymieniać
Komentarz
-
-
No nie wiem czy takie pozorne oszczędności na takich rzeczach są opłacalne równie dobrze można olej w silniku wymieniać po 30-45 kkm zamiast 10-15 kkm bo przecież dobrze wygląda ale co do trzymania parametrów to może być różnie. Ostatnio wymieniałem filtr fazy lotnej w Seacie Toledo 3 z 1,6 silnikiem i po przebiegu ponad 20kkm powiem że filtr w środku był już rozdymany (czaja fls 12/12 bibułowy) więc oszczędzanie około 10zł przez jeszcze parę tysięcy km mogło by załatwić wtryski więc taka oszczędność 30-40zł mogła by kosztować sporo więcej. Ale to jest moje zdanie i niech każdy robi jak chce , ja tam uważam że jeżeli piszą producenci że wskazana wymiana w takim przebiegu to się staram do tego dostosować.Było : Skoda Favorit
1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0
LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jest: Fiat Panda 1.1 PB
Skoda Octavia I 1.8T LPG

Komentarz
-
-
Dylemat jak dylemat
w moim mieście koszt z robocizną około 100 zł , sam beztalencie
chce zgrać z wymianą jak olej zmieniam, żeby dwa razy urlopu nie brać
wypada na marzec więc od 3 do 5 tyś zrobię tankuję tylko na Orlenie.
Mam pytanie przełączacie na benzynę w okresie zimowym przy gaszeniu (instalacja Landi)
Komentarz
-
-
Nie. A po co? Tu akurat nie ma znaczenia, czy instalka sterowana Stagiem, LR, Techem itp.Zamieszczone przez maslakMam pytanie przełączacie na benzynę w okresie zimowym przy gaszeniu (instalacja Landi)
Co do filtrów, to u mnie mimo tankownia na BP FFC był trochę zapchany po 10kkm. Ale auto jeździło bez problemów, zasilanie reduktora OK.Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Mija się to z celem. Nie ma sensu przełączać przed zgaszeniem na Pb. To nie silnik gaźnikowy, gdzie w komorze pływakowej nie było benzyny...Zamieszczone przez maslakMam pytanie przełączacie na benzynę w okresie zimowym przy gaszeniu (instalacja Landi)Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Coś w tym może być - ja dzisiaj wymieniłem sobie filtr fazy ciekłej (jedyny powód to strach (a może ciekawość) czy nie zapchany aczkolwiek żadnych niepokojących objawów nie było). Na tym filtrze przejechałem od nowości 48000 km. Spodziewałem że znalezienia wielkich ilości brudu, opiłków etc... a tam w zasadzie nic..... tzn naprawdę minimalne ilości jakiegoś żółtego proszku który w żadnym stopniu zapewne nie komplikował działania filtra. Myślę że w sprzyjających warunkach rzeczywiście 100 tys. km taki filtr może wytrzymać aczkolwiek zależy to oczywiście też od jakości gazu, aparatury.. Ja tankuje w zasadzie tylko na Orlenie. Następną wymianę filtra przewiduję za jakieś 70-80 tysięcy km. Filtr fazy gazowej wymieniam co 20 tysięcy - też pewnie za często ale co mi tam, koszt niewielki i łatwy dostęp. Z filtrem fazy ciekłej tak łatwo już nie jest jeśli reduktor jest zamontowany pod akumulatorem...Zamieszczone przez obrusOstatnio u gazownika z autoryzacją LR przekroiliśmy filtr po ok. 13 tys. km i ten papierek był idealnie czysty. Ten drugi filtr ma być wymieniany wg niego po 100 tys. km. Znak, że na Podhalu gaz jest dobry. Tankuję najczęściej na stacji Gaspol, potem Huzar,orlen,BP, Łukoil.Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Ja ostatnio byłem na przeglądzie rocznym (i 10tyś km przyn okazji ) i hmmm filtry podobno miały sporo syfu (niestety osobiście nie zrobiłem oględzin).Był to pierwszy przegląd i wymiana więc być może ten syf i szajs w filtrach to pozostałości po montażu, tankuje głównie na Orlenie,zdarzyło mi się trochę na Luk Oilu i sporadycznie na BP.
Jaroslav92525, Sorry ale 100 tyś km to według mnie przegięcie na takie filtry ( a później są mity że lpg zamula, i psuje silnik:P) samo to że większość ma wkład papierowy (lub coś w tym stylu) bo tylu km i czasie może przegnić i syf zrobi robotę.Według mnie lepiej wymieniać częściej i najlepiej samemu (jak już się skończy gwarancja w moim przypadku) nie jest to majątek a na pewno wyjdzie w przyszłości na plus.Takie jest moje zdanie do filtrów gazu jak i powietrza i oleju 10-15 tyś i wymieniać nie są to rzeczy ze słota czy platyny ;p .
Za ten przegląd:wymiana 2 filtrów i wpięcie w komputer wyszło 80zł więc raz na rok to nie jest duża cena , po gwarancji cena spadnie jak samemu sobie filtry zmienię ale mimo wszystko trzeba dbać by korzystać.Było : Skoda Favorit
1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0
LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jest: Fiat Panda 1.1 PB
Skoda Octavia I 1.8T LPG

Komentarz
-
-
Qstachu, pewnie że reguły nie ma i być może wystarczą nawet 2-3 tankowania zabrudzonego LPG żeby filtr się nadawał do wymiany... ale to raczej rzadko spotykane zjawisko. Ja opieram się na tym co widziałem u siebie i uważam że wymiana filtra fazy ciekłej co 20-30 tysięcy km jest po prostu niepotrzebna, u mnie tak jak pisałem po 48000 filtr prawie jak nówka. Naprawdę byłem zaskoczony i nawet w pewnym momencie żałowałem że się za tą wymianę zabrałem... I wcale nie chodzi o koszty bo sam filtr fazy ciekłej kosztuje 5 zł (NaGaz, Łódź) tylko o to demontowanie i ponowne montowanie całości. Ale z drugiej strony mam pewność że wszystko jest OK i wiem już mniej-więcej kiedy należy wymieniać filtr no i że nie wygląda on tak jak w tym poradniku:
Poradnik - swoją drogą filtr o takim wyglądzie nie był chyba wymieniany od nowości aż do regeneracji reduktora....
No i przy okazji rozebrałem i obejrzałem elektrozawór: wewnątrz wszystko idealnie czyste natomiast na zewnątrz zakurzone ale wystarczyło przetrzeć szmatką.Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Kenu, w Bełchatowie u Marasiaka tam gdzie zakładałem instalacje.
Jaroslav92525, U mnie w autach zawsze dostęp jest i był dobry więc sama wymiana 15min dlatego wole trzymać się zaleceń i wymieniać częściej.Już wcześniej chyba pisałem albo w innym miejscu jak wymieniałem w Toledo filtr fazy lotnej po około 30kkm to już środek był troszkę zniekształcony jeszcze trochę i pewnie by przegnił.Było : Skoda Favorit
1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0
LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jest: Fiat Panda 1.1 PB
Skoda Octavia I 1.8T LPG

Komentarz
-
-
Ciachnałem ori filtr Landirenzo fazy lotnej po 11kkm, bo wydawał mi się czarny w środku ,patrząc przez wlot :lol: , i...jest czarny bo to gąbka, zabrudzeń golym okiem nie widać /białe pyłki to wióry alu/.

photo hosting
Komentarz
-
Komentarz