Filtry gazu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kenu
    Ambiente
    • 2012
    • 222
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #51
    Moim zdaniem tankując na normalnych stacjach nie ma potrzeby wymiany filtra co 15 kkm. Ale strzeżonego...

    Komentarz

    • utek
      Elegance
      • 2007
      • 867
      • Superb II combi (3T5)
      • APK 2.0 MPI 115 KM

      #52
      Tylko zasada działania i smarowania pomp lpg zawsze jest taka sama. Nigdy nie wiesz co zatankujesz, czy nie np końcówkę ze zbiornika itd. Ja np tankuje tylko na Orlenach, najczęściej na dwóch stacjach. Przy wymianie filterków po ok 15kkm zawsze jest trochę grafitu.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #53
        Ja wyciagnalem filtr ciekly gazu po 1500km. Auto od zalozenia zatankowane 2 razy na Statoilu, reszte na Shellu. Syfu metalicznego tyle, ze w drugim aucie za 3 wymiany lacznie tyle nie zebralem :diabelski_usmiech
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Waśka
          Rider
          • 2013
          • 552
          • Mitshibishi

          #54
          co do świec, to nie zgadzam się że tak samo często wymieniać, jak na benzynie. do gazu 15-16 tys km to zalecany resurs.
          Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

          Komentarz

          • TwoB
            L&K
            • 2011
            • 1086
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #55
            Zamieszczone przez Waśka
            co do świec, to nie zgadzam się że tak samo często wymieniać, jak na benzynie. do gazu 15-16 tys km to zalecany resurs.
            Skoro dla benzyny wymiana świec (np. silnik BSE) zalecana jest przy 60tys. km i przy LPG trzeba skracać ten okres o połowę, to chyba przy 30, a nie 15....

            Filtr lotny gazu wymieniam równo co 15tys. Przy ostatniej wymianie przeciąłem i w sumie był czysty, jedynie minimalna ilość mazi na wylocie.
            Fazę ciekłą natomiast wymieniłem niedawno po przejechaniu 55tys. km (gdyby dostęp do niego był łatwiejszy wymieniałbym nawet co 15 tys.) i też nie było tragedii, aczkolwiek wysypało się trochę grafitowego pyłu.
            Od drugiej wymiany (pierwsza była gwarancyjna w ASO - tam wkładają papierowe FL za 50zł) stosuję włókno szklane z Certoolsa F781, a dla ciekłej CI-208-P.
            SATYNOWA O2 Tour
            Z pozdrowieniami
            Bartek

            Komentarz

            • Waśka
              Rider
              • 2013
              • 552
              • Mitshibishi

              #56
              przynajmniej do mojego silnika resurs świec wynosi właśnie ok 15 kkm, co niedawno potwierdziłem doświadczalnie.
              Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

              Komentarz

              • Bartek.K
                Rider
                • 2012
                • 396

                #57
                Ja mam zastosowany filtr odstojnikowy dla fazy lotnej, a dla ciekłej standardowy. Wymiana co 10tys i od strony ciekłej zawsze zbiera się kupka syfu. A tankuje w 90% na shelu.
                Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                Komentarz

                • utek
                  Elegance
                  • 2007
                  • 867
                  • Superb II combi (3T5)
                  • APK 2.0 MPI 115 KM

                  #58
                  Filtry po ok 15tys km. Powiem szczerze, że dawno nie miałem tak zasyfionych (chyba, że to kwestia tego, że wcześniej używałem pojedynczego filtra fazy lotnej).

                  Filtr fazy lotnej (maź oczywiście od strony wlotu, wylot czysty i to mnie cieszy)





                  Filtr fazy ciekłej

                  Komentarz

                  • bishop
                    L&K
                    • 2012
                    • 1430

                    #59
                    Przyznaj się tankujesz gdzie popadnie? :P

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #60
                      Nie ma to znaczenia. Nawet na markowych stacjach w zbiornikach plywa wszystko. Oni nie maja filtrow, a jak maja to watpliwej jakosci.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • bishop
                        L&K
                        • 2012
                        • 1430

                        #61
                        Widziałeś mój przecięty na poprzedniej stronie, czyściutki , to co jam mam więcej szczęścia?

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #62
                          Tak... ja po 2kkm wyciagnalem ciekly i opilkow w nim bylo tyle, ze tankowany gdzie popadnie po 15kkm ma ich duzoooo mniej.

                          Dwa nie bardzo jest jak porownac, dwa zupelnie inne filtry - po cos sie roznia, jeden moze mniej drugi wiecej filtrowac.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • utek
                            Elegance
                            • 2007
                            • 867
                            • Superb II combi (3T5)
                            • APK 2.0 MPI 115 KM

                            #63
                            Zamieszczone przez bishop
                            Przyznaj się tankujesz gdzie popadnie? :P
                            We wcześniejszym poście napisałem, że tankuje tylko na Orlenie i w 90% na tych samych stacjach.

                            Na stacje przypadkowe nawet nie wjeżdżam, bo po pierwsze nie chce mi się sprawdzać czy można zapłacić kartą, po drugie 4gr różnicy, po trzecie za punkty co jakiś czas zjem niezdrowego hot-doga.

                            Komentarz

                            • bishop
                              L&K
                              • 2012
                              • 1430

                              #64
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Dwa nie bardzo jest jak porownac, dwa zupelnie inne filtry - po cos sie roznia, jeden moze mniej drugi wiecej filtrowac.
                              Tak , tylko pomijając różne wkłady , to u mnie nawet ścianki wewnątrz czyściutkie i dolot, a co do tankowań, to tankuję na stacjach ze znanymi szyldami + kilka razy mniejsze ,ale nie noname z ceną napisaną kredą na tablicy.

                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Nie ma to znaczenia. Nawet na markowych stacjach w zbiornikach plywa wszystko.
                              Po załączonych obrazkach , widać że nie ma się co trzymać jak pijak latarni, jednej stacji, marki :diabelski_usmiech ...i cieszyć się że filtr zarobił na siebie 8) , ale co jest na dnie naszej butli , gdzie rurka nie sięga? :twisted:

                              Komentarz

                              • utek
                                Elegance
                                • 2007
                                • 867
                                • Superb II combi (3T5)
                                • APK 2.0 MPI 115 KM

                                #65
                                Wbrew pozorom, w butlach nie ma zbyt wiele zanieczyszczeń.

                                Cieszysz się że masz czyściutki filtr, nawet bardzo czyściutki, pytanie czy on spełnia swoją rolę i jak wyglądają wtryski. A filtr fazy ciekłej jak wyglądał?


                                Zamieszczone przez bishop
                                Po załączonych obrazkach , widać że nie ma się co trzymać jak pijak latarni, jednej stacji, marki :diabelski_usmiech ...i cieszyć się że filtr zarobił na siebie
                                I z tego powodu, że filtr jest brudny mam zmienić stację? Do silnika LPG dociera chyba w odpowiednim stanie skoro auto ma pełną moc, mało pali, jednym słowem chodzi jak marzenie. Na ilości również nie oszukują.

                                Komentarz

                                • bishop
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1430

                                  #66
                                  Zamieszczone przez utek
                                  Wbrew pozorom, w butlach nie ma zbyt wiele zanieczyszczeń.
                                  Kiedy ostatnio zaglądałeś, ja planuję ,ale nie wiem czy jest sens, chyba że trochę podgiąć plywak :roll:

                                  Zamieszczone przez utek
                                  Cieszysz się że masz czyściutki filtr, nawet bardzo czyściutki,...
                                  Dziwię się, ale Maicroft powiedział ze to szczęście :szeroki_usmiech , co do materialu filtra jest to ori LR , czy mogą sobie pozwolić na wsadzanie dziadostwa :?: , teraz mam poliester Czaja , ciekawe jak go ciachnę za rok.
                                  Na ciekłym teraz nie wymieniałem szkoda po 11kkm, po 20kkm wymieniłem /nie widziwlem/ ale serwisant LR powiedział że był czysty.

                                  I z tego powodu, że filtr jest brudny mam zmienić stację?
                                  Ja nic takiego Ci nie zalecałem, ale sam nie czujesz ,żeby na próbę zmienić stacje , markę ,niż pompować taki brudny gaz .

                                  Komentarz

                                  • utek
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 867
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • APK 2.0 MPI 115 KM

                                    #67
                                    Czy próbowałeś sprawdzić czy w materiale w filtrze wyłapały się jakieś zanieczyszczenia? Widziałem jak niektórzy z tego typu wkładów wyciskali oleinę.

                                    Do butli ostatnio zaglądałem w kwietniu, gdy wymieniałem ją na nową. Wcześniej również wielokrotnie, bo na LPG użytkuje auta od 14 lat.

                                    W czasach studenckich tankowałem na stacjach typu Wasbruk, Generon, itd, gdyż różnice w cenie były znacznie większe niż obecnie. Później były Rafinerie Gdańsk czyli Lotosy, Lukoil, teraz tak jak napisałem Orlen. Przy wymianie filtra ciekłego zawsze były "opiłki", a "maź" ta co teraz zostaje w filtrze lotnym, dawniej zostawała na silniczku krokowym i mikserze.

                                    Komentarz

                                    • dj1910
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 166

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Waśka
                                      przynajmniej do mojego silnika resurs świec wynosi właśnie ok 15 kkm, co niedawno potwierdziłem doświadczalnie.
                                      Skąd takie dane, że AQY co 15kkm zmiana świec ?

                                      U mnie latają już 20kkm ponad i nadal śmigają tak jak były nowe.

                                      Komentarz

                                      • Waśka
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 552
                                        • Mitshibishi

                                        #69
                                        z autopsji.
                                        wylatałem ponad 15 kkm od zmiany świec i zaczęło się szarpanie na niskich biegach. tylko na gazie, co potwierdził też mechanik po zrobieniu przeglądu, wymianie wszystkich filtrów i oleju oraz upewnieniu się że VAG nie wywalił żadnych błędów, jak też pojeżdżeniu na benzynie w różnych warunkach.
                                        gdy na moją prośbę wymienił świece (teraz mam założone podobno jakieś wzmocnione), szarpanie znikło. kura jeździ aksamitnie gładko.

                                        zaznaczam, że nie pamiętam, jakiej firmy były te wymienione świece. jednoelektrodowe w każdym razie, czyli w sumie takie jak powinny? choć w momencie montażu instalki gazownik założył mi 3-elektrodowe NGK i też po ok 15 kkm zaczęło lekko szarpać. i też po wymianie na nowe szarpanie ustało. innymi słowy w ciągu 2 lat 2 takie same sytuacje, za każdym razem po takim samym przebiegu.
                                        Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                        Komentarz

                                        • dj1910
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 166

                                          #70
                                          No ja mam właśnie 3-elektrodowe NGK i 20tyś km bez problemu - nawet na ten moment o tym nie myślę by je zmieniać

                                          Ktoś tam wcześniej w wątku dziwił się że przegląd + wymiana filtrów LPG = 80 zł. Ja płacę tak samo, tyle że to przegląd "gwarancyjny". Również po gwarancji sam zamierzam kupić filtry i wymienić samodzielnie.

                                          Moje po pierwszych 10kkm z LPG również były zasyfione straszne, ale wtedy tankowałem gdzie popadnie. Aktualnie Orlen Only - 3 różne stacje tej sieci w Łodzi. Zobaczymy jak będą aktualne filtry wyglądać, za 2tyś km lecę na kolejny przegląd gaziora.

                                          Komentarz

                                          • bishop
                                            L&K
                                            • 2012
                                            • 1430

                                            #71
                                            Zamieszczone przez utek
                                            Czy próbowałeś sprawdzić czy w materiale w filtrze wyłapały się jakieś zanieczyszczenia?...
                                            Foto 20min po wyjęciu , miętoliłem go ale nic specjalnie z niego nie wyszlo, ...cudów nie ma, pewnie drobniutkie paprochy wcisnęly się głęboko w pory gąbki
                                            A może ta gabka była biała od nowsci 1

                                            Komentarz

                                            • grzelski
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 38
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              #72
                                              Filtr po 13 tyś. Pierwsze 8 tyś. Statoil potem Shell.
                                              Niewielka ilość mazutu po stronie wlotowej którą dopiero widać było na waciku.
                                              Wewnątrz filtra ilości mazi śladowe.
                                              Po stronie wylotowej czyściutko, nawet wacik po przecieraniu ścianek czysty.





                                              Komentarz

                                              • sew1981
                                                RS
                                                S_OCP MemberModeratoRS
                                                • 2009
                                                • 10918
                                                • Fiat

                                                #73
                                                ja zmieniam filtry co 13-15 tkm, bo nie wiadomo co na tych stacjach nam zapodają. Do tego zmieniam świece co te 15 tkm. Teraz zapodałem NGK irydowe to może do 20 tkm dociągnę.
                                                Ale widziałem w mojej MI jak wygląda świeca po jeździe na gazie i na benzynie. Wyższa temp. spalania gazu powoduje, że świeca dostaje bardziej w dupę i jest inaczej "opalona". Warto je zmieniac, a przynajmniej kontrolowac co te 15.

                                                Komentarz

                                                • grzelski
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 38
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #74
                                                  Przechwaliłem. Tankowanie na różnych Shellach filtr 7 tyś. km. Pomimo, że na Shellu przejeżdżam ok 80-100 km więcej pokaże Wam następny mój filtr :shock:

                                                  Wacik po stronie wylotowej:


                                                  Pokrywa po stronie wlotowej:


                                                  Część papierowa:


                                                  Część poliestrowa:


                                                  I na koniec obudowa:


                                                  A tak było pięknie, tylko czemuś puścił?
                                                  No i oczywiście cyrk z wtryskami.
                                                  Zobaczcie mój filtr z sierpniowego posta. :evil:

                                                  Komentarz

                                                  • sew1981
                                                    RS
                                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                                    • 2009
                                                    • 10918
                                                    • Fiat

                                                    #75
                                                    a ja mam 2 pytania do znawców filtrów lpg....bo chce sobie wymienić filtry lpg w mojej LII sam tym razem. Ale chciałbym to zrobić bez sprawdzania organoleptycznego co siedzi, tylko po numerach.
                                                    Mam instalkę brc sequent 24 genius....
                                                    1. filtr lotnej fazy ma dokładnie taką obudowę:

                                                    wkład jest wymienialny zatem, a po numerze homologacji obudowy pasuje ten wkład:


                                                    aczkolwiek to jest firma KME...i gość jak zadzwoniłem,powiedział, że mimo że numer homologacji identyczny, BRC wkład może być inny....jak to możliwe? przecież numer homologacji to numer homologacji....jakim cudem możę być inny? czy olać to co mówi i zamówić, ewentualnie zmierzyć obudowę zewnętrznie i olać jak się zgadza (a stawiam w 99 że tak)

                                                    2. jak bez rozbierania zmierzyć czy sprawdzić jaki mam filtr "ciekłej"? coś się mierzy? po numerze homologacji elektrozaworu nic w sieci nie znajduje niestety

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...