Moim zdaniem tankując na normalnych stacjach nie ma potrzeby wymiany filtra co 15 kkm. Ale strzeżonego...
Filtry gazu
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Waśkaco do świec, to nie zgadzam się że tak samo często wymieniać, jak na benzynie. do gazu 15-16 tys km to zalecany resurs.
Filtr lotny gazu wymieniam równo co 15tys. Przy ostatniej wymianie przeciąłem i w sumie był czysty, jedynie minimalna ilość mazi na wylocie.
Fazę ciekłą natomiast wymieniłem niedawno po przejechaniu 55tys. km (gdyby dostęp do niego był łatwiejszy wymieniałbym nawet co 15 tys.) i też nie było tragedii, aczkolwiek wysypało się trochę grafitowego pyłu.
Od drugiej wymiany (pierwsza była gwarancyjna w ASO - tam wkładają papierowe FL za 50zł) stosuję włókno szklane z Certoolsa F781, a dla ciekłej CI-208-P.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bishopPrzyznaj się tankujesz gdzie popadnie? :P
Na stacje przypadkowe nawet nie wjeżdżam, bo po pierwsze nie chce mi się sprawdzać czy można zapłacić kartą, po drugie 4gr różnicy, po trzecie za punkty co jakiś czas zjem niezdrowego hot-doga.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftDwa nie bardzo jest jak porownac, dwa zupelnie inne filtry - po cos sie roznia, jeden moze mniej drugi wiecej filtrowac.
Zamieszczone przez MaicroftNie ma to znaczenia. Nawet na markowych stacjach w zbiornikach plywa wszystko.
Komentarz
-
-
Wbrew pozorom, w butlach nie ma zbyt wiele zanieczyszczeń.
Cieszysz się że masz czyściutki filtr, nawet bardzo czyściutki, pytanie czy on spełnia swoją rolę i jak wyglądają wtryski. A filtr fazy ciekłej jak wyglądał?
Zamieszczone przez bishopPo załączonych obrazkach , widać że nie ma się co trzymać jak pijak latarni, jednej stacji, marki :diabelski_usmiech ...i cieszyć się że filtr zarobił na siebie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez utekWbrew pozorom, w butlach nie ma zbyt wiele zanieczyszczeń.
Zamieszczone przez utekCieszysz się że masz czyściutki filtr, nawet bardzo czyściutki,...
Na ciekłym teraz nie wymieniałem szkoda po 11kkm, po 20kkm wymieniłem /nie widziwlem/ ale serwisant LR powiedział że był czysty.
I z tego powodu, że filtr jest brudny mam zmienić stację?
Komentarz
-
-
Czy próbowałeś sprawdzić czy w materiale w filtrze wyłapały się jakieś zanieczyszczenia? Widziałem jak niektórzy z tego typu wkładów wyciskali oleinę.
Do butli ostatnio zaglądałem w kwietniu, gdy wymieniałem ją na nową. Wcześniej również wielokrotnie, bo na LPG użytkuje auta od 14 lat.
W czasach studenckich tankowałem na stacjach typu Wasbruk, Generon, itd, gdyż różnice w cenie były znacznie większe niż obecnie. Później były Rafinerie Gdańsk czyli Lotosy, Lukoil, teraz tak jak napisałem Orlen. Przy wymianie filtra ciekłego zawsze były "opiłki", a "maź" ta co teraz zostaje w filtrze lotnym, dawniej zostawała na silniczku krokowym i mikserze.
Komentarz
-
-
z autopsji.
wylatałem ponad 15 kkm od zmiany świec i zaczęło się szarpanie na niskich biegach. tylko na gazie, co potwierdził też mechanik po zrobieniu przeglądu, wymianie wszystkich filtrów i oleju oraz upewnieniu się że VAG nie wywalił żadnych błędów, jak też pojeżdżeniu na benzynie w różnych warunkach.
gdy na moją prośbę wymienił świece (teraz mam założone podobno jakieś wzmocnione), szarpanie znikło. kura jeździ aksamitnie gładko.
zaznaczam, że nie pamiętam, jakiej firmy były te wymienione świece. jednoelektrodowe w każdym razie, czyli w sumie takie jak powinny? choć w momencie montażu instalki gazownik założył mi 3-elektrodowe NGK i też po ok 15 kkm zaczęło lekko szarpać. i też po wymianie na nowe szarpanie ustało. innymi słowy w ciągu 2 lat 2 takie same sytuacje, za każdym razem po takim samym przebiegu.Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG
Komentarz
-
-
No ja mam właśnie 3-elektrodowe NGK i 20tyś km bez problemu - nawet na ten moment o tym nie myślę by je zmieniać
Ktoś tam wcześniej w wątku dziwił się że przegląd + wymiana filtrów LPG = 80 zł. Ja płacę tak samo, tyle że to przegląd "gwarancyjny". Również po gwarancji sam zamierzam kupić filtry i wymienić samodzielnie.
Moje po pierwszych 10kkm z LPG również były zasyfione straszne, ale wtedy tankowałem gdzie popadnie. Aktualnie Orlen Only - 3 różne stacje tej sieci w Łodzi. Zobaczymy jak będą aktualne filtry wyglądać, za 2tyś km lecę na kolejny przegląd gaziora.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez utekCzy próbowałeś sprawdzić czy w materiale w filtrze wyłapały się jakieś zanieczyszczenia?...
A może ta gabka była biała od nowsci 1
Komentarz
-
-
ja zmieniam filtry co 13-15 tkm, bo nie wiadomo co na tych stacjach nam zapodają. Do tego zmieniam świece co te 15 tkm. Teraz zapodałem NGK irydowe to może do 20 tkm dociągnę.
Ale widziałem w mojej MI jak wygląda świeca po jeździe na gazie i na benzynie. Wyższa temp. spalania gazu powoduje, że świeca dostaje bardziej w dupę i jest inaczej "opalona". Warto je zmieniac, a przynajmniej kontrolowac co te 15.
Komentarz
-
-
Przechwaliłem. Tankowanie na różnych Shellach filtr 7 tyś. km. Pomimo, że na Shellu przejeżdżam ok 80-100 km więcej pokaże Wam następny mój filtr :shock:
Wacik po stronie wylotowej:
Pokrywa po stronie wlotowej:
Część papierowa:
Część poliestrowa:
I na koniec obudowa:
A tak było pięknie, tylko czemuś puścił?
No i oczywiście cyrk z wtryskami.
Zobaczcie mój filtr z sierpniowego posta. :evil:
Komentarz
-
-
a ja mam 2 pytania do znawców filtrów lpg....bo chce sobie wymienić filtry lpg w mojej LII sam tym razem. Ale chciałbym to zrobić bez sprawdzania organoleptycznego co siedzi, tylko po numerach.
Mam instalkę brc sequent 24 genius....
1. filtr lotnej fazy ma dokładnie taką obudowę:
wkład jest wymienialny zatem, a po numerze homologacji obudowy pasuje ten wkład:
aczkolwiek to jest firma KME...i gość jak zadzwoniłem,powiedział, że mimo że numer homologacji identyczny, BRC wkład może być inny....jak to możliwe? przecież numer homologacji to numer homologacji....jakim cudem możę być inny? czy olać to co mówi i zamówić, ewentualnie zmierzyć obudowę zewnętrznie i olać jak się zgadza (a stawiam w 99 że tak)
2. jak bez rozbierania zmierzyć czy sprawdzić jaki mam filtr "ciekłej"? coś się mierzy? po numerze homologacji elektrozaworu nic w sieci nie znajduje niestety
Komentarz
-
Komentarz