Dziwne objawy podczas uruchamiania auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • oktawiak
    Classic
    • 2016
    • 1

    Dziwne objawy podczas uruchamiania auta

    Zamieszczone przez witachu
    na nowych tulejkach zrobione juz ponad 200 km, satysfakcja pełna cichutko, sztywno, drgań czy jakiegos rezonansu u mnie nie ma mimo DSG, były moze jakies bardziej wyczuwalne ale moze przez pierwsze km ale to moim zdaniem kwestia ulozenia sie tulejek, geometria i zbieznosc sprawdzona, ustawiona = polecam pozostałym
    Rozumiem, że mówisz o tulejach od Cupry...?
  • speys
    Classic
    • 2013
    • 2

    #2
    Dziwne objawy podczas uruchamiania auta

    Witam wszystkich
    Mam niewiele ponad roczną skodę tour 2 z fabrycznie zamontowaną LPG Landi Renzo. Silnik 1.6 MPI. Od jakiegoś czasu podczas uruchamiania silnika auto przez 1-2 sekundy jakby dławi się, nie może wskoczyć na obroty. Po około 2 sekundach wszystko wraca do normy. dzieje się tak tylko po dłuższym postoju, tj np rano ale też i po południu w przypadku gdy auto nie było jeszcze uruchamiane tego dnia. Tak się nieszczęśliwie stało, że będąc na wakacjach przekroczyłem 30 000 przebiegu (wakacje objazdowe: Włochy + Chorwacja). Po wakacjach umówiłem przegląd w ASO i zgłosiłem dolegliwość. Auto jest w ASO a ja dostaję telefon że wszystkie wtryski od gazu są do wymiany. koszt to 1100 pln i nie podlega to pod gwarancję bo robię przegląd z przebiegiem 32 000 a powinienem przed 30 000. Nie zgodziłem się bo i tak za przegląd zostawiam u nich 1200 pln. i tak sobie myślę na marginesie, że to jest dobra zagrywka z ich strony, bo przy każdej awarii teraz powiedzą mi że nie dotrzymywałem warunków gwarancji i każą za wszystko płacić, więc chyba jestem u nich ostatni raz. A wracając do tematu: Dlaczego chcieli wymieniać wszystkie wtryski? nawet na Allegro to koszt zakupu około 700 pln. poczytałem trochę inne posty. Była informacja, że przyczyna może być po stronie elektroniki, np źle przylegające styki (ktoś pisał, że trochę je poodginał i wszystko wróciło do normy). Szukam dobrego warsztatu okolice Łódź, Tomaszów Mazowiecki, Stryków i okolice, gdzie mógłbym zweryfikować diagnozę panów gazowników z ASO (a swoją drogą to jak myślicie, ci panowie to jacyś wybitni fachowcy po szeregach szkoleń czy raczej z pierwszej łapanki?).
    podpowiedzcie coś. Czy można narazie z tym jeździć i szukać rozwiązania czy lepiej od razu to zrobić bo później koszt może być dużo wyższy?
    Pozdrawiam i czekam na jakieś info,które pozwoli mi wybrnąć jakoś z tej sytuacji przy nie tak dużych kosztach.
    Speys

    Komentarz

    • 2.0-16v Michał
      RS
      • 2013
      • 4038
      • Octavia III (5E3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM
      • CHZD 1.0 TSI 115 KM

      #3
      ASO jak to aso zawsze szuka pretekstu do tego żeby klijent płacił. W twoim mają idealny. To że aso ma kosmiczne ceny to normalka rowiez. Więc poszukaj dobrego gazownika w swojej okolicy i daj do sprawdzenia co jest grane. A co do mechaników to są i tacy z lapanki nie stety :roll:
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
      przedstawiam smerfetke

      Komentarz

      • Andrzej.P
        RS
        • 2011
        • 1516
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez speys
        Szukam dobrego warsztatu okolice Łódź, Tomaszów Mazowiecki, Stryków i okolice


        Ew. wymiana wtryskiwaczy na np. Hana - kwestia czy sterownik LR nie będzie jakiś jaj wówczas robił. W każdym bądź razie jest kilka kierunków działania, które nie powinny dobić do kwoty
        Zamieszczone przez speys
        1100 pln
        Byleby to obejrzał gazownik, który zna się na rzeczy.
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz

        • robys69
          Classic
          • 2011
          • 5

          #5
          Mam podobny problem, jednak dzieje się to jeszcze przed przełączeniem na gaz. Kiedy samochód pracuje na gazie wszystko jest ok. Może dotyczy to wtrysków od benzyny?

          Komentarz

          • Andrzej.P
            RS
            • 2011
            • 1516
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Duże prawdopodobieństwo, że to kwestia "lania" czyli przepuszczania wtrysków gazowych. Np. przez noc w kolektorze nagromadzi się trochę gazu z powodu puszczających wtrysków i przy zimnym starcie na benie jest zbyt bogata mieszanka (2 paliwa). Po chwili to się przepali, przerzuci na gaz i jest w miarę OK.
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz

            • robys69
              Classic
              • 2011
              • 5

              #7
              Tyle, ze te obiawy trwają kilka minut, nawet gdyby wtryski przepuszczały to czy zgromadziłoby się w kolektorze aż tyle gazu?

              Komentarz

              • Andrzej.P
                RS
                • 2011
                • 1516
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Tak długo to nie. Swoją drogą coś długo się na gaz przełącza --> wspomniane kilka minut.
                Może kwestia usyfienia wtrysków. Nakładanie się paliw (ustawiane w kompie lpg) można raczej tu wykluczyć.
                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                Komentarz

                • pshemeq
                  Classic
                  • 2011
                  • 31

                  #9
                  Mam ten sam problem. Trwa to zaledwie chwile ale jesli zaraz po uruchomieniu silnika chce ruszyc to auto szarpie. Np. w pracy samochod mam zaparkowany przodem do wyjazdu wiec gdy wsiadam i zaraz po wlaczeniu silnika chce w miare dynamicznie ruszyc to przez 5-10 sekund szarpie, nie chce jechac, a po chwili jest juz ok. Oczywiscie dzieje sie to na benzynie. Z kolei pod domem musze wycofac samochodem zeby wyjechac- wtedy po takiej operacji juz normalnie bez problemow moge jechac. I tak jak bylo powiedziane- dzieje sie to tylko po dluzszym postoju.

                  Komentarz

                  • speys
                    Classic
                    • 2013
                    • 2

                    #10
                    W poniedziałek jestem umówiony z gazownikiem. Odstawiam mu autko i zobaczymy co powie. Koledzy z podobnym problemem: napiszcie jak długo już borykacie się z tymi objawami i czy miały ewentualnie przełożenie na inne usterki w waszych pojazdach.
                    Speys

                    Komentarz

                    • Octavianos
                      L&K
                      • 2010
                      • 1130

                      #11
                      Sam jestem ciekaw co to, bo czasem również mam podobne objawy.
                      SIMPLY CLEVER
                      Wiesz co dobre :-)

                      Moja Maszyna
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                      Komentarz

                      • matrix_pl
                        Elegance
                        • 2010
                        • 758

                        #12
                        miałem bardzo podobnie jak samochód postał dzień to ciężko było go zapalić 2 -3 sekundy trzeba było kręcić rozrusznikiem ... prosta diagnoza zakręcić wielozawór w buli pozwolić nich wypali gaz z układu ... i na następny dzień masz diagnozę ...

                        u mnie był strzał w dziesiątkę ...zapalił na strzała ... wymiana całej listwy wtryskowej + filtry + robota wyszło 250 zł ....
                        Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                        Komentarz

                        • r2r
                          RS
                          • 2008
                          • 4720
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Tak własnie dzisiaj pojmuje się słowo GWARANCJA :!:
                          Zawsze byłem za olewaniem prowadzenia książki gwarancyjnej i jeżdżenia na te chore przeglądy w ASO, bo za kasę wydaną na te ceregiele, można po jakimś czasie kupić drugie mniejsze auto, a sens prowadzenia książki, po to, żeby przy odsprzedaży dostać tysiąc więcej "bo auto pewne", pozostawiam logice każdego z Was.
                          Artur

                          Komentarz

                          • PrzemekS2
                            Drive
                            • 2011
                            • 76

                            #14
                            Ja mam to samo. Zgłosiłem na przegladzie. Przejechał sie serwisant i zobaczył że faktycznie tak jest ale komp nie pokazuje żadnego błedu. Powiedzieli że możemy wrócic do tematu.

                            Komentarz

                            • jacholl
                              Classic
                              • 2011
                              • 39
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez speys
                              W poniedziałek jestem umówiony z gazownikiem. Odstawiam mu autko i zobaczymy co powie. Koledzy z podobnym problemem: napiszcie jak długo już borykacie się z tymi objawami i czy miały ewentualnie przełożenie na inne usterki w waszych pojazdach.
                              I co gazownik powiedział? U mnie też od kilku tygodni zauważyłem ten problem, mam wrażenie że się coraz bardziej nasila.

                              Komentarz

                              • robys69
                                Classic
                                • 2011
                                • 5

                                #16
                                Dzisiaj byłem w ASO gdzie montowano mi instalacje, poinformowano mnie że winne są wtryski. Wymiana w przyszłym tygodniu. Pzdr.

                                Komentarz

                                • TwoB
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1086
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  speys, stawiam na wtryskiwacze gazu, moje padły przy około 40tys. km. W którym ASO kupiłeś/serwisujesz auto? (może być na PW)
                                  SATYNOWA O2 Tour
                                  Z pozdrowieniami
                                  Bartek

                                  Komentarz

                                  • aronus
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 643
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Jak przeczytałem Twojego maila to moje podejrzenia od razu padły na wtryski. Przejechałeś 30 tys. bez przeglądu instalaji gazowej, wymiany filtrów? To przynajmnie dwa razy za dużo. Wtryski mogły się zabrudzić i jak auto dłużej postoi szczególnie w niższych temperaturach np. w nocy to się wytrącają parafiny czy coś tam :lol: Podjedź do jakiegos porządnego gazownika co ma maszynę do mycia/sprawdzania wtrysków może mycie wystarczy przynajmniej przy tak małym przebiegu powinno, chociaż z drugiej strony to co czytam o tych instalacjach, co były zakładane za 1 zł to wtryski padają jak muchy :roll:

                                    Komentarz

                                    Pracuję...