Zamieszczone przez witachu
Dziwne objawy podczas uruchamiania auta
Zwiń
X
-
Dziwne objawy podczas uruchamiania auta
Witam wszystkich
Mam niewiele ponad roczną skodę tour 2 z fabrycznie zamontowaną LPG Landi Renzo. Silnik 1.6 MPI. Od jakiegoś czasu podczas uruchamiania silnika auto przez 1-2 sekundy jakby dławi się, nie może wskoczyć na obroty. Po około 2 sekundach wszystko wraca do normy. dzieje się tak tylko po dłuższym postoju, tj np rano ale też i po południu w przypadku gdy auto nie było jeszcze uruchamiane tego dnia. Tak się nieszczęśliwie stało, że będąc na wakacjach przekroczyłem 30 000 przebiegu (wakacje objazdowe: Włochy + Chorwacja). Po wakacjach umówiłem przegląd w ASO i zgłosiłem dolegliwość. Auto jest w ASO a ja dostaję telefon że wszystkie wtryski od gazu są do wymiany. koszt to 1100 pln i nie podlega to pod gwarancję bo robię przegląd z przebiegiem 32 000 a powinienem przed 30 000. Nie zgodziłem się bo i tak za przegląd zostawiam u nich 1200 pln. i tak sobie myślę na marginesie, że to jest dobra zagrywka z ich strony, bo przy każdej awarii teraz powiedzą mi że nie dotrzymywałem warunków gwarancji i każą za wszystko płacić, więc chyba jestem u nich ostatni raz. A wracając do tematu: Dlaczego chcieli wymieniać wszystkie wtryski? nawet na Allegro to koszt zakupu około 700 pln. poczytałem trochę inne posty. Była informacja, że przyczyna może być po stronie elektroniki, np źle przylegające styki (ktoś pisał, że trochę je poodginał i wszystko wróciło do normy). Szukam dobrego warsztatu okolice Łódź, Tomaszów Mazowiecki, Stryków i okolice, gdzie mógłbym zweryfikować diagnozę panów gazowników z ASO (a swoją drogą to jak myślicie, ci panowie to jacyś wybitni fachowcy po szeregach szkoleń czy raczej z pierwszej łapanki?).
podpowiedzcie coś. Czy można narazie z tym jeździć i szukać rozwiązania czy lepiej od razu to zrobić bo później koszt może być dużo wyższy?
Pozdrawiam i czekam na jakieś info,które pozwoli mi wybrnąć jakoś z tej sytuacji przy nie tak dużych kosztach.Speys
-
-
Zamieszczone przez speysSzukam dobrego warsztatu okolice Łódź, Tomaszów Mazowiecki, Stryków i okolice
Ew. wymiana wtryskiwaczy na np. Hana - kwestia czy sterownik LR nie będzie jakiś jaj wówczas robił. W każdym bądź razie jest kilka kierunków działania, które nie powinny dobić do kwoty
Zamieszczone przez speys1100 plnSkoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Duże prawdopodobieństwo, że to kwestia "lania" czyli przepuszczania wtrysków gazowych. Np. przez noc w kolektorze nagromadzi się trochę gazu z powodu puszczających wtrysków i przy zimnym starcie na benie jest zbyt bogata mieszanka (2 paliwa). Po chwili to się przepali, przerzuci na gaz i jest w miarę OK.Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Mam ten sam problem. Trwa to zaledwie chwile ale jesli zaraz po uruchomieniu silnika chce ruszyc to auto szarpie. Np. w pracy samochod mam zaparkowany przodem do wyjazdu wiec gdy wsiadam i zaraz po wlaczeniu silnika chce w miare dynamicznie ruszyc to przez 5-10 sekund szarpie, nie chce jechac, a po chwili jest juz ok. Oczywiscie dzieje sie to na benzynie. Z kolei pod domem musze wycofac samochodem zeby wyjechac- wtedy po takiej operacji juz normalnie bez problemow moge jechac. I tak jak bylo powiedziane- dzieje sie to tylko po dluzszym postoju.
Komentarz
-
-
miałem bardzo podobnie jak samochód postał dzień to ciężko było go zapalić 2 -3 sekundy trzeba było kręcić rozrusznikiem ... prosta diagnoza zakręcić wielozawór w buli pozwolić nich wypali gaz z układu ... i na następny dzień masz diagnozę ...
u mnie był strzał w dziesiątkę ...zapalił na strzała ... wymiana całej listwy wtryskowej + filtry + robota wyszło 250 zł ....Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33
Komentarz
-
-
Tak własnie dzisiaj pojmuje się słowo GWARANCJA :!:
Zawsze byłem za olewaniem prowadzenia książki gwarancyjnej i jeżdżenia na te chore przeglądy w ASO, bo za kasę wydaną na te ceregiele, można po jakimś czasie kupić drugie mniejsze auto, a sens prowadzenia książki, po to, żeby przy odsprzedaży dostać tysiąc więcej "bo auto pewne", pozostawiam logice każdego z Was.Artur
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez speysW poniedziałek jestem umówiony z gazownikiem. Odstawiam mu autko i zobaczymy co powie. Koledzy z podobnym problemem: napiszcie jak długo już borykacie się z tymi objawami i czy miały ewentualnie przełożenie na inne usterki w waszych pojazdach.
Komentarz
-
-
Jak przeczytałem Twojego maila to moje podejrzenia od razu padły na wtryski. Przejechałeś 30 tys. bez przeglądu instalaji gazowej, wymiany filtrów? To przynajmnie dwa razy za dużo. Wtryski mogły się zabrudzić i jak auto dłużej postoi szczególnie w niższych temperaturach np. w nocy to się wytrącają parafiny czy coś tam :lol: Podjedź do jakiegos porządnego gazownika co ma maszynę do mycia/sprawdzania wtrysków może mycie wystarczy przynajmniej przy tak małym przebiegu powinno, chociaż z drugiej strony to co czytam o tych instalacjach, co były zakładane za 1 zł to wtryski padają jak muchy :roll:
Komentarz
-
Komentarz