O2 - który silnik najlepszy pod LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkopa117
    Drive
    • 2014
    • 62

    #26
    Jesteś pewny, że Agis pojawi się do wakacji? Od roku już prezentują to w Insignii i jeszcze nie wypuścili na rynek, a podobno zrobili nią na gazie 50 tys. km. Z kolei Icom ma jeszcze wyższe ceny od Vialle (w mailu napisali mi, że system jtg HP kosztuje powyżej 10 kafli przy 8,5 za lpdi). Nie wiem jak z sprawa się ma z Prinsem, może ktoś inny się wypowie. Jeśli chodzi o dotryski, w ogóle bym się w to nie bawił.
    Jeżdżę 1.8tsi bzb z lpdi, jak ktoś sporo jeździ i chce jeszcze parę lat pojeździć niech inwestuje.

    Komentarz

    • Waśka
      Rider
      • 2013
      • 552
      • Mitshibishi

      #27
      Zamieszczone przez Andrzej.P
      Znalazłem swojego loga z vcds'a
      V
      100 - 3100
      140 - 4500
      Dużo, dla porównania u mnie (bez pasażerów i ładunku):
      110 km/h - 3000
      130 - bliżej 4000

      Nie wiem jak dwójka, ale ogólnie Octa 1 (przy wszystkich swoich zaletach) to nie jest wóz na długie i regularne latanie z dużymi prędkościami. Brak 6 b, słabe wytłumienie. Silnik daje swoje, opony hałasują (mam lepsze Turanzy więc nie żadne tanie kapcie). przy moich 183 cm po 3 godzinach z nogą na gazie mam ją obolałą mimo że fotel odsuwam w tył do maksimum. z pasażerem za sobą to byłby już dramat.
      Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2009
        • 10917
        • Fiat

        #28
        a ile macie Panowie i Panie w OII 1.6 przy 120 km/h obrotów? ja mam w megi 1.4 16v 95 ps 3500 tysiąca i to już górna granica wytrzymałości dla mnie, powyżej to już nie ma co przyśpieszać, skrzynka krótka dzięki temu się rozpędza w miarę sprawnie powyżej tych 3,5, ale za to niestety hałas nieakceptowalny powyżej 120-130, to nie silnik do takich jazd, plus opory, opony itp. Jakby miał tyle przy 140 byłoby lepiej, a w razie wyprzedzania i tak redukcje musze robic, bo to nie diesel. Przesadzaja z tymi skrzyniami w tych najsłabszych jednostkach według mnie - większość producentów generalnie

        Komentarz

        • Andrzej.P
          RS
          • 2011
          • 1516
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #29
          sew1981, skrzynia JHT --> 120km/h - ~3800rpm.

          Jak dla mnie to z tego poziomu całkiem ładnie przyspiesza tak do 160km/h (przynajmniej do tylu miałem okazję niedawno to sprawdzać).
          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

          Komentarz

          • aronus
            Rider
            • 2008
            • 643
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #30
            Zamieszczone przez Andrzej.P
            sew1981, skrzynia JHT --> 120km/h - ~3800rpm.

            Jak dla mnie to z tego poziomu całkiem ładnie przyspiesza tak do 160km/h (przynajmniej do tylu miałem okazję niedawno to sprawdzać).
            Przyspieszać to i może przyspiesza, ale jazda na obrotach powyżej 4000 to dla mnie żadna przyjemność :roll: . Dla mnie ten silnik do jazy po mieście i czasami wypad za miasto jest super, ale nie jest to auto do jazd autostradowych.

            Komentarz

            • Andrzej.P
              RS
              • 2011
              • 1516
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              aronus, zgadzam się; do typowego gonienia po autostradzie to brak 6-go biegu. Natomiast tak, aby śmigać te 120km/h to jeszcze ujdzie :szeroki_usmiech Okazyjnie można przycisnąć, ale nie ma co męczyć silnika i samego siebie (widok wskazówki obrotomierza)
              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

              Komentarz

              • sew1981
                RS
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2009
                • 10917
                • Fiat

                #32
                Andrzej.P, o kurka...to jeszcze więcej o 300 obr niż w mojej 16 zaworówce 1.4...Więc widać nie mam co marudzić na krótkie biegi w Meganie :P Chociaż też uważam, że mimo, że przydałaby się 6 długa żeby zbić obroty np. do 2800 przy 120, nawet nie o autostradę chodzi, a o zwykłą trasę krajową. Mniej by paliło, a żeby wyprzedzić i tak trzeba redukować, więc w niczym by nie przeszkadzało. Były kiedyś takie skrzynie w fiatach w najsłabszych benzynach np. w stilo chyba i pamiętam, że to było dobre na dłuższe trasy. Można jak widać - właśnie taki Stilo 1.2 80 km miał na 6 biegu około 3 tysięcy obrotów przy 120 i to dobra wartość, bo 3500 i więcej to już słyszalne mocno. Taka skrzynia to dobre rozwiązanie dla mniejszych silników benz. na trasę.
                Ostatnio jechałem 3.0 tdi w audi s tronic automat jako pasażer i przy 140 obroty na blacie 2100 - bajka...no ale to diesel mocny i inny moment.
                moja renówka osiąga licznikowe 190 km/h nawet i jak na taki mały silnik robi to w miarę sprawnie dzięki takiej skrzyni, ale huk powyżej 130 robi się bardzo mocno nieznośny.....

                Komentarz

                • Northeusz
                  RS
                  • 2010
                  • 1677
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez Andrzej.P
                  do typowego gonienia po autostradzie to brak 6-go biegu
                  Ciekawe ile takie MPI miałoby na 6-tce przy 120 km/h. W sumie MPI 6-b wychodziły w Seatach Exeo, więc może gdzieś można znaleźć takie info.
                  Pozdrawiam
                  Northeusz

                  Komentarz

                  • Andrzej.P
                    RS
                    • 2011
                    • 1516
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #34
                    Tak do 3000rpm przy 120km/h byłoby miło

                    Co do 6b - dokładnie, coby nie wyszło, że przełożenie ostatniego biegu będzie takie jak w 5tce :szeroki_usmiech



                    ---edit
                    O, tutaj jednemu koledze się to udało: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...340959#1340959
                    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      Tak patrze i w szoku jestem. Ja w 4 biegowym automacie przy 120 mam 3000obr/min i dla mnie to jakis sajgon. Jakby bylo o 500 mniej to by bylo calkiem normalnie. A tu 120 i 3800. Przy 200 to cos kolo 5000obr/min.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Przy 200 to cos kolo 5000obr/min.
                        Hondziane VTec-i mają wtedy spoooro więcej , ale to zależy co kto lubi.
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        Pracuję...