O2 FL 1,6 BSE+LPG problem z gazem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • m2014
    • 2024

    O2 FL 1,6 BSE+LPG problem z gazem

    Ukiluki, tutaj, a ja najczęście u kolegi elemenateur
  • m2014
    Classic
    • 2014
    • 7

    #2
    O2 FL 1,6 BSE+LPG problem z gazem

    Witam wszystkich forumowiczów.
    Jestem nowy tutaj, bez większych doświadczeń w użytkowaniu Octavii, ale pojawił si problem (opisuję poniżej i sorki za elaborat , szukam wszędzie pomocy, może ktoś/coś?
    W ostatnim miesiącu zostały wykonane prace takie jak:
    - wymiana LPG: listwa + reduktor+wgranie najnowszych oprogramowań (obecnie LR-niebieskie wtryski (1000km na nich zrobione na dziś),były czarne - problem z odpalaniem,gdzieś reduktor/wtryski przepuszczały gaz, na benzynie nie było nieprawidłowości-sprawdzone przy eksploatacji tylko na PB)
    -wymiana: cewka,świece, przewody
    -wymiana: filtr gazu znajdujący się pod akumulatorem oraz filtrem powietrza
    -przeczyszczenie mechaniczne (jakiś specyfik w sprayu przepustnicy (bez adaptacji-nie ma podobno takiej potrzeby)
    -wymiana: łożyska i szczotki w akumulatorze
    -wymiana filtrów paliwa,oleju-sprawa oczywista
    Problem na LPG(tylko): przy wrzuceniu na luz lub wciśnięciu hamulca przy zbliżaniu się np. do ronda następuje nagły spadek obrotów do poziomu ok. 400 obr/m,zwiększenie do 1200-1400 obr/m, a potem powrót do ok.700-800 obr/m, potrafi raz na jakiś czas spaść poniżej krytycznej wartości obrotów i wyłączyć się silnik . Opisana sytuacja nie ma miejsca za każdym razem, ale podczas jazdy zdarzy się przynajmniej 1 raz. Nadmienię, iż na PB ten problem nie istnieje! Nie ma również znaczenia czy jest zimny czy ciepły silnik. Gazownicy twierdzą, iż z ich strony wszystko jest zrobione prawidłowo, żadnych oznak nieprawidłowej pracy wskazań na kompie.

    Komentarz

    • Rosomak
      L&K
      • 2011
      • 1365
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      m2014, objawy na LPG wskazują na złe zestrojenie mapy. Tak jakby mapa była od czarnych MEDów...
      Podjedź do innego gazownika z autoryzacją LR...
      Zamieszczone przez m2014
      Gazownicy twierdzą, iż z ich strony wszystko jest zrobione prawidłowo, żadnych oznak nieprawidłowej pracy wskazań na kompie.
      zmieniłbym gazownika który tak twierdzi, gdyż wskazuje to na robienie debila z klienta, który to w/g nich przyjeżdża sprawnym pojazdem i oszukuje biednych magików...

      Zamieszczone przez m2014
      wymiana: łożyska i szczotki w akumulatorze
      alternatorze
      Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
      http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
      Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

      Komentarz

      • m2014
        Classic
        • 2014
        • 7

        #4
        Zamieszczone przez mkania777
        m2014, objawy na LPG wskazują na złe zestrojenie mapy. Tak jakby mapa była od czarnych MEDów...
        Podjedź do innego gazownika z autoryzacją LR... - ma na 100% wgrane do nowych niebieskich

        Zamieszczone przez m2014
        Gazownicy twierdzą, iż z ich strony wszystko jest zrobione prawidłowo, żadnych oznak nieprawidłowej pracy wskazań na kompie.
        zmieniłbym gazownika który tak twierdzi, gdyż wskazuje to na robienie debila z klienta, który to w/g nich przyjeżdża sprawnym pojazdem i oszukuje biednych magików... - przyszły tydzień będzie inny gazownik,nie ma rady

        Zamieszczone przez m2014
        wymiana: łożyska i szczotki w akumulatorze
        alternatorze
        - tak,tak oczywiście, że alternatorze,mój błąd

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          powinni ogarnąc Twoje auto:
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • m2014
            Classic
            • 2014
            • 7

            #6
            Zamieszczone przez szkoda
            powinni ogarnąc Twoje auto:
            http://www.klinikalpg.pl/
            ok,mam nadzieję, bo instalka jest na gwarancji, skoro wydałem pieniądze, chciałbym aby warsztat,który to robił odpowiadał za to!

            Diagnozę trafną dadzą w klinice? Czy zarządzą wymieniamy wsio?

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez m2014
              Zamieszczone przez szkoda
              powinni ogarnąc Twoje auto:
              http://www.klinikalpg.pl/
              ok,mam nadzieję, bo instalka jest na gwarancji, skoro wydałem pieniądze, chciałbym aby warsztat,który to robił odpowiadał za to!

              Diagnozę trafną dadzą w klinice? Czy zarządzą wymieniamy wsio?
              Czasem warto pozbyć się problemu zamiast dręczyć gwarancję ;-)
              Zadzwoń, napisz mejla rozpoznaj temat, oprócz tego, że znają się na rzeczy to bardzo mili i kontaktowi ludzie, nie sądzę żeby naciągali, szczerze mówiąc to nie wyglądają na takich co by umieli :-)
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • m2014
                Classic
                • 2014
                • 7

                #8
                Zamieszczone przez szkoda
                Zamieszczone przez m2014
                Zamieszczone przez szkoda
                powinni ogarnąc Twoje auto:
                http://www.klinikalpg.pl/
                ok,mam nadzieję, bo instalka jest na gwarancji, skoro wydałem pieniądze, chciałbym aby warsztat,który to robił odpowiadał za to!

                Diagnozę trafną dadzą w klinice? Czy zarządzą wymieniamy wsio?
                Czasem warto pozbyć się problemu zamiast dręczyć gwarancję ;-)
                Zadzwoń, napisz mejla rozpoznaj temat, oprócz tego, że znają się na rzeczy to bardzo mili i kontaktowi ludzie, nie sądzę żeby naciągali, szczerze mówiąc to nie wyglądają na takich co by umieli :-)

                zgadza się wszystko, ale Landi Renzo nie są ich flagowym produktem (tak wynika ze strony).To prawda,chcą pomóc, ale zobaczymy jak to wyjdzie.
                Inna opcja na wszelki wypadek?

                Komentarz

                • aronus
                  Rider
                  • 2008
                  • 643
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez szkoda
                  Czasem warto pozbyć się problemu zamiast dręczyć gwarancję ;-)
                  Dokładnie. Miałeś pecha i trafiłeś na partaczy. W przypadku jazdy na LPG 50% zadowolenia z pracy instalacji to dobry gazownik.

                  Komentarz

                  • paulob1
                    Rider
                    • 2008
                    • 470
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    m2014, czy spece od LPG włączyli pilotowanie przy cut off?
                    Najpierw F1 Konfiguracja samochodu, potem F7 Wtryskiwacze. Na dole powinno być "obroty przy pilotowaniu cut off".
                    W aplikacji LR wklepuje się tak lub nie i w okienku obroty, od których sterownik "pilotuje" zmianę obrotów. Jeśli spadek obrotów jest szybszy od założonego w programie, sterownik na ułamek sekundy podaje dawkę na wtryski do przyhamowania spadku obrotów.
                    U mnie to działa,ale nie będę się specjalnie mądrował....
                    Druga sprawa, to miałem kiedyś przypadek wjazdu w łuk przy "luzie" na przekładni i obrotach jałowych i o mały włos doszłoby do tragedii, bo wspomaganie kiery (cudowny patent elektrohydraulicznego wspomagania) wyłączyło się razem z silnikiem.
                    Nie polecam wjeżdżania w łuki i zakręty na luzie... To tak poza tematem....

                    Komentarz

                    • m2014
                      Classic
                      • 2014
                      • 7

                      #11
                      Zamieszczone przez paulob1
                      m2014, czy spece od LPG włączyli pilotowanie przy cut off?
                      Najpierw F1 Konfiguracja samochodu, potem F7 Wtryskiwacze. Na dole powinno być "obroty przy pilotowaniu cut off".
                      W aplikacji LR wklepuje się tak lub nie i w okienku obroty, od których sterownik "pilotuje" zmianę obrotów. Jeśli spadek obrotów jest szybszy od założonego w programie, sterownik na ułamek sekundy podaje dawkę na wtryski do przyhamowania spadku obrotów.
                      U mnie to działa,ale nie będę się specjalnie mądrował....
                      Druga sprawa, to miałem kiedyś przypadek wjazdu w łuk przy "luzie" na przekładni i obrotach jałowych i o mały włos doszłoby do tragedii, bo wspomaganie kiery (cudowny patent elektrohydraulicznego wspomagania) wyłączyło się razem z silnikiem.
                      Nie polecam wjeżdżania w łuki i zakręty na luzie... To tak poza tematem....
                      tak,cut off jest wlaczony,byl poziom 900 chyba jest 1200 (jakos tak)
                      na tą chwilę działamy i sprawdzamy,bo obecnie lepiej jest,ale za wcześnie na otwieranie szampana

                      Komentarz

                      • paulob1
                        Rider
                        • 2008
                        • 470
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        m2014, moim zdaniem 900 to za mało, ja mam ustawione 1200 i też czasami potrafi się wskazówka lekko odbić od poziomu 400 rpm w górę na 1500 po czym powoli opaść.
                        Na razie tego nie ruszam. W poprzedniej Fabii założyli mi do mieszalnikowej kawałek rurki z peszla która zbierała powietrze do filtra od spodu, czyli chłodniejsze i nierozpędzone.Też pomogło.

                        Komentarz

                        • Jaroslav92525
                          Rider
                          • 2009
                          • 358
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          paulob1 ja próbowałem różnych ustawień cut-off od 700 do 1500 obrotów i u mnie okazało się że przy 1300 obrotach wszystko jest ok. Przy 1200 czasami (aczkolwiek rzadko) pojawiała się jeszcze "czkawka". Czyli podobnie jak u was.... Z kolei ustawienie 1500 traci trochę sens bo hamowanie silnikiem mniej wtedy daje czyli za wcześnie zaczyna pracować.
                          Pozdrawiam,
                          Jaroslav92525

                          -----------------------
                          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                          Komentarz

                          • kozi1987
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 200

                            #14
                            @m2014: wciśnij na postoju kilka razy mocno hamulec i odczekaj chwilke - auto zaczyna ''wariować''? obroty zaczynają falować?

                            Komentarz

                            • OCPtaxi
                              Rider
                              • 2011
                              • 383

                              #15
                              Gaz serwisuje u Pawła Łachety na Burakowskiej w Warszawie. Odkad tam jezdze i moi znajomi problemy z gazem przestaly istniec. Mam zrobione 142 tys km na gazie, na fabrycznej listwie i zero problemow na ten moment. Przez caly okres musialem wymienic czujnik cisnienia gazu i poprawic wtyczki w listwie (blad montazowy). Do wszystkiego sprawnie doszedl pan Pawel, gdzie w innym warsztacie postawiono doagnoze uszkodzonego parownika.
                              Warto tam podjechac na regulacje czy regularny serwis.
                              Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

                              Komentarz

                              • m2014
                                Classic
                                • 2014
                                • 7

                                #16
                                Zamieszczone przez kozi1987
                                @m2014: wciśnij na postoju kilka razy mocno hamulec i odczekaj chwilke - auto zaczyna ''wariować''? obroty zaczynają falować?
                                nie,żadnych falowań,skąd ta myśl kozi1987?

                                [ Dodano: Sob 07 Cze, 14 22:43 ]
                                podzielę się informacją,którą i tak miałem opisać:
                                podjechałem do drugiego gazownika, który przejrzał od nowa całą instalacje, stwierdziłem ze niewiele ryzykuje jeśli ktoś nowy, świeży spojrzy na całą sprawę i okazało się, iż były zamienione wtryski na benzynie i nie odpowiadały tym z gazu, A to D, D to A etc, dodatkowo był założony filtr gazu odwrotnie (sic!) niż powinien. Przejechałem około 500 km, może 2 razy miał delikatne falowanie (bez rozłączenia silnika). Nie byłoby oczywiście zbyt różowo,gdyby nie wywaliło innej usterki tj wentylator szalał jak głupi (co 2 raz po włączeniu zapłonu włączał sie i nie wyłączał).Powód (czujnik cieczy chłodzącej). Okazało sie (podobno-stwierdził to juz 3 gazownik), iż ów błąd był spowodowany błędnym połączeniem instalacji pod czujnik cieczy(sic!). Po weryfikacji przez tego 3 gazownika użytkuję auto od około miesiąca i zrobiłem ok.2000 km i jest (odpukuję w niemalowane podczas pisania) ok tj 3 falowania,jedno przy przełączeniu na gaz (puściłem na luz auto,więc może dawka nie bardzo), 2 inne traktuję jako norma (tttm . Nadmienię, iż spalanie ma w normie tj ok. 9,50-10 max przy korkach i krótkiej trasie.Po wyżej opisanych sytuacjach śpię spokojnie i mam nadzieję, że tak zostanie

                                Komentarz

                                Pracuję...