Ukiluki, tutaj, a ja najczęście u kolegi elemenateur
O2 FL 1,6 BSE+LPG problem z gazem
Zwiń
X
-
Tagi: Brak
-
O2 FL 1,6 BSE+LPG problem z gazem
Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem nowy tutaj, bez większych doświadczeń w użytkowaniu Octavii, ale pojawił si problem (opisuję poniżej i sorki za elaborat , szukam wszędzie pomocy, może ktoś/coś?
W ostatnim miesiącu zostały wykonane prace takie jak:
- wymiana LPG: listwa + reduktor+wgranie najnowszych oprogramowań (obecnie LR-niebieskie wtryski (1000km na nich zrobione na dziś),były czarne - problem z odpalaniem,gdzieś reduktor/wtryski przepuszczały gaz, na benzynie nie było nieprawidłowości-sprawdzone przy eksploatacji tylko na PB)
-wymiana: cewka,świece, przewody
-wymiana: filtr gazu znajdujący się pod akumulatorem oraz filtrem powietrza
-przeczyszczenie mechaniczne (jakiś specyfik w sprayu przepustnicy (bez adaptacji-nie ma podobno takiej potrzeby)
-wymiana: łożyska i szczotki w akumulatorze
-wymiana filtrów paliwa,oleju-sprawa oczywista
Problem na LPG(tylko): przy wrzuceniu na luz lub wciśnięciu hamulca przy zbliżaniu się np. do ronda następuje nagły spadek obrotów do poziomu ok. 400 obr/m,zwiększenie do 1200-1400 obr/m, a potem powrót do ok.700-800 obr/m, potrafi raz na jakiś czas spaść poniżej krytycznej wartości obrotów i wyłączyć się silnik . Opisana sytuacja nie ma miejsca za każdym razem, ale podczas jazdy zdarzy się przynajmniej 1 raz. Nadmienię, iż na PB ten problem nie istnieje! Nie ma również znaczenia czy jest zimny czy ciepły silnik. Gazownicy twierdzą, iż z ich strony wszystko jest zrobione prawidłowo, żadnych oznak nieprawidłowej pracy wskazań na kompie.
-
-
m2014, objawy na LPG wskazują na złe zestrojenie mapy. Tak jakby mapa była od czarnych MEDów...
Podjedź do innego gazownika z autoryzacją LR...
Zamieszczone przez m2014Gazownicy twierdzą, iż z ich strony wszystko jest zrobione prawidłowo, żadnych oznak nieprawidłowej pracy wskazań na kompie.
Zamieszczone przez m2014wymiana: łożyska i szczotki w akumulatorzeOblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mkania777m2014, objawy na LPG wskazują na złe zestrojenie mapy. Tak jakby mapa była od czarnych MEDów...
Podjedź do innego gazownika z autoryzacją LR... - ma na 100% wgrane do nowych niebieskich
Zamieszczone przez m2014Gazownicy twierdzą, iż z ich strony wszystko jest zrobione prawidłowo, żadnych oznak nieprawidłowej pracy wskazań na kompie.
Zamieszczone przez m2014wymiana: łożyska i szczotki w akumulatorze
Komentarz
-
-
powinni ogarnąc Twoje auto:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodapowinni ogarnąc Twoje auto:
http://www.klinikalpg.pl/
Diagnozę trafną dadzą w klinice? Czy zarządzą wymieniamy wsio?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez m2014Zamieszczone przez szkodapowinni ogarnąc Twoje auto:
http://www.klinikalpg.pl/
Diagnozę trafną dadzą w klinice? Czy zarządzą wymieniamy wsio?
Zadzwoń, napisz mejla rozpoznaj temat, oprócz tego, że znają się na rzeczy to bardzo mili i kontaktowi ludzie, nie sądzę żeby naciągali, szczerze mówiąc to nie wyglądają na takich co by umieli :-)saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez m2014Zamieszczone przez szkodapowinni ogarnąc Twoje auto:
http://www.klinikalpg.pl/
Diagnozę trafną dadzą w klinice? Czy zarządzą wymieniamy wsio?
Zadzwoń, napisz mejla rozpoznaj temat, oprócz tego, że znają się na rzeczy to bardzo mili i kontaktowi ludzie, nie sądzę żeby naciągali, szczerze mówiąc to nie wyglądają na takich co by umieli :-)
zgadza się wszystko, ale Landi Renzo nie są ich flagowym produktem (tak wynika ze strony).To prawda,chcą pomóc, ale zobaczymy jak to wyjdzie.
Inna opcja na wszelki wypadek?
Komentarz
-
-
m2014, czy spece od LPG włączyli pilotowanie przy cut off?
Najpierw F1 Konfiguracja samochodu, potem F7 Wtryskiwacze. Na dole powinno być "obroty przy pilotowaniu cut off".
W aplikacji LR wklepuje się tak lub nie i w okienku obroty, od których sterownik "pilotuje" zmianę obrotów. Jeśli spadek obrotów jest szybszy od założonego w programie, sterownik na ułamek sekundy podaje dawkę na wtryski do przyhamowania spadku obrotów.
U mnie to działa,ale nie będę się specjalnie mądrował....
Druga sprawa, to miałem kiedyś przypadek wjazdu w łuk przy "luzie" na przekładni i obrotach jałowych i o mały włos doszłoby do tragedii, bo wspomaganie kiery (cudowny patent elektrohydraulicznego wspomagania) wyłączyło się razem z silnikiem.
Nie polecam wjeżdżania w łuki i zakręty na luzie... To tak poza tematem....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez paulob1m2014, czy spece od LPG włączyli pilotowanie przy cut off?
Najpierw F1 Konfiguracja samochodu, potem F7 Wtryskiwacze. Na dole powinno być "obroty przy pilotowaniu cut off".
W aplikacji LR wklepuje się tak lub nie i w okienku obroty, od których sterownik "pilotuje" zmianę obrotów. Jeśli spadek obrotów jest szybszy od założonego w programie, sterownik na ułamek sekundy podaje dawkę na wtryski do przyhamowania spadku obrotów.
U mnie to działa,ale nie będę się specjalnie mądrował....
Druga sprawa, to miałem kiedyś przypadek wjazdu w łuk przy "luzie" na przekładni i obrotach jałowych i o mały włos doszłoby do tragedii, bo wspomaganie kiery (cudowny patent elektrohydraulicznego wspomagania) wyłączyło się razem z silnikiem.
Nie polecam wjeżdżania w łuki i zakręty na luzie... To tak poza tematem....
na tą chwilę działamy i sprawdzamy,bo obecnie lepiej jest,ale za wcześnie na otwieranie szampana
Komentarz
-
-
m2014, moim zdaniem 900 to za mało, ja mam ustawione 1200 i też czasami potrafi się wskazówka lekko odbić od poziomu 400 rpm w górę na 1500 po czym powoli opaść.
Na razie tego nie ruszam. W poprzedniej Fabii założyli mi do mieszalnikowej kawałek rurki z peszla która zbierała powietrze do filtra od spodu, czyli chłodniejsze i nierozpędzone.Też pomogło.
Komentarz
-
-
paulob1 ja próbowałem różnych ustawień cut-off od 700 do 1500 obrotów i u mnie okazało się że przy 1300 obrotach wszystko jest ok. Przy 1200 czasami (aczkolwiek rzadko) pojawiała się jeszcze "czkawka". Czyli podobnie jak u was.... Z kolei ustawienie 1500 traci trochę sens bo hamowanie silnikiem mniej wtedy daje czyli za wcześnie zaczyna pracować.Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Gaz serwisuje u Pawła Łachety na Burakowskiej w Warszawie. Odkad tam jezdze i moi znajomi problemy z gazem przestaly istniec. Mam zrobione 142 tys km na gazie, na fabrycznej listwie i zero problemow na ten moment. Przez caly okres musialem wymienic czujnik cisnienia gazu i poprawic wtyczki w listwie (blad montazowy). Do wszystkiego sprawnie doszedl pan Pawel, gdzie w innym warsztacie postawiono doagnoze uszkodzonego parownika.
Warto tam podjechac na regulacje czy regularny serwis.Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kozi1987@m2014: wciśnij na postoju kilka razy mocno hamulec i odczekaj chwilke - auto zaczyna ''wariować''? obroty zaczynają falować?
[ Dodano: Sob 07 Cze, 14 22:43 ]
podzielę się informacją,którą i tak miałem opisać:
podjechałem do drugiego gazownika, który przejrzał od nowa całą instalacje, stwierdziłem ze niewiele ryzykuje jeśli ktoś nowy, świeży spojrzy na całą sprawę i okazało się, iż były zamienione wtryski na benzynie i nie odpowiadały tym z gazu, A to D, D to A etc, dodatkowo był założony filtr gazu odwrotnie (sic!) niż powinien. Przejechałem około 500 km, może 2 razy miał delikatne falowanie (bez rozłączenia silnika). Nie byłoby oczywiście zbyt różowo,gdyby nie wywaliło innej usterki tj wentylator szalał jak głupi (co 2 raz po włączeniu zapłonu włączał sie i nie wyłączał).Powód (czujnik cieczy chłodzącej). Okazało sie (podobno-stwierdził to juz 3 gazownik), iż ów błąd był spowodowany błędnym połączeniem instalacji pod czujnik cieczy(sic!). Po weryfikacji przez tego 3 gazownika użytkuję auto od około miesiąca i zrobiłem ok.2000 km i jest (odpukuję w niemalowane podczas pisania) ok tj 3 falowania,jedno przy przełączeniu na gaz (puściłem na luz auto,więc może dawka nie bardzo), 2 inne traktuję jako norma (tttm . Nadmienię, iż spalanie ma w normie tj ok. 9,50-10 max przy korkach i krótkiej trasie.Po wyżej opisanych sytuacjach śpię spokojnie i mam nadzieję, że tak zostanie
Komentarz
-
Komentarz