O2 FL 1,6 BSE+LPG problem z gazem
Zwiń
X
-
Tagi: Brak
-
O2 FL 1,6 BSE+LPG problem z gazem
Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem nowy tutaj, bez większych doświadczeń w użytkowaniu Octavii, ale pojawił si problem (opisuję poniżej i sorki za elaborat
, szukam wszędzie pomocy, może ktoś/coś?
W ostatnim miesiącu zostały wykonane prace takie jak:
- wymiana LPG: listwa + reduktor+wgranie najnowszych oprogramowań (obecnie LR-niebieskie wtryski (1000km na nich zrobione na dziś),były czarne - problem z odpalaniem,gdzieś reduktor/wtryski przepuszczały gaz, na benzynie nie było nieprawidłowości-sprawdzone przy eksploatacji tylko na PB)
-wymiana: cewka,świece, przewody
-wymiana: filtr gazu znajdujący się pod akumulatorem oraz filtrem powietrza
-przeczyszczenie mechaniczne (jakiś specyfik w sprayu
przepustnicy (bez adaptacji-nie ma podobno takiej potrzeby)
-wymiana: łożyska i szczotki w akumulatorze
-wymiana filtrów paliwa,oleju-sprawa oczywista
Problem na LPG(tylko): przy wrzuceniu na luz lub wciśnięciu hamulca przy zbliżaniu się np. do ronda następuje nagły spadek obrotów do poziomu ok. 400 obr/m,zwiększenie do 1200-1400 obr/m, a potem powrót do ok.700-800 obr/m, potrafi raz na jakiś czas spaść poniżej krytycznej wartości obrotów i wyłączyć się silnik
. Opisana sytuacja nie ma miejsca za każdym razem, ale podczas jazdy zdarzy się przynajmniej 1 raz. Nadmienię, iż na PB ten problem nie istnieje! Nie ma również znaczenia czy jest zimny czy ciepły silnik. Gazownicy twierdzą, iż z ich strony wszystko jest zrobione prawidłowo, żadnych oznak nieprawidłowej pracy wskazań na kompie.
-
-
m2014, objawy na LPG wskazują na złe zestrojenie mapy. Tak jakby mapa była od czarnych MEDów...
Podjedź do innego gazownika z autoryzacją LR...
zmieniłbym gazownika który tak twierdzi, gdyż wskazuje to na robienie debila z klienta, który to w/g nich przyjeżdża sprawnym pojazdem i oszukuje biednych magików...Zamieszczone przez m2014Gazownicy twierdzą, iż z ich strony wszystko jest zrobione prawidłowo, żadnych oznak nieprawidłowej pracy wskazań na kompie.
alternatorzeZamieszczone przez m2014wymiana: łożyska i szczotki w akumulatorzeOblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
- tak,tak oczywiście, że alternatorze,mój błądZamieszczone przez mkania777m2014, objawy na LPG wskazują na złe zestrojenie mapy. Tak jakby mapa była od czarnych MEDów...
Podjedź do innego gazownika z autoryzacją LR... - ma na 100% wgrane do nowych niebieskich
zmieniłbym gazownika który tak twierdzi, gdyż wskazuje to na robienie debila z klienta, który to w/g nich przyjeżdża sprawnym pojazdem i oszukuje biednych magików... - przyszły tydzień będzie inny gazownik,nie ma radyZamieszczone przez m2014Gazownicy twierdzą, iż z ich strony wszystko jest zrobione prawidłowo, żadnych oznak nieprawidłowej pracy wskazań na kompie.
alternatorzeZamieszczone przez m2014wymiana: łożyska i szczotki w akumulatorze
Komentarz
-
-
powinni ogarnąc Twoje auto:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
ok,mam nadzieję, bo instalka jest na gwarancji, skoro wydałem pieniądze, chciałbym aby warsztat,który to robił odpowiadał za to!Zamieszczone przez szkodapowinni ogarnąc Twoje auto:
http://www.klinikalpg.pl/
Diagnozę trafną dadzą w klinice? Czy zarządzą wymieniamy wsio?
Komentarz
-
-
Czasem warto pozbyć się problemu zamiast dręczyć gwarancję ;-)Zamieszczone przez m2014ok,mam nadzieję, bo instalka jest na gwarancji, skoro wydałem pieniądze, chciałbym aby warsztat,który to robił odpowiadał za to!Zamieszczone przez szkodapowinni ogarnąc Twoje auto:
http://www.klinikalpg.pl/
Diagnozę trafną dadzą w klinice? Czy zarządzą wymieniamy wsio?
Zadzwoń, napisz mejla rozpoznaj temat, oprócz tego, że znają się na rzeczy to bardzo mili i kontaktowi ludzie, nie sądzę żeby naciągali, szczerze mówiąc to nie wyglądają na takich co by umieli :-)saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaCzasem warto pozbyć się problemu zamiast dręczyć gwarancję ;-)Zamieszczone przez m2014ok,mam nadzieję, bo instalka jest na gwarancji, skoro wydałem pieniądze, chciałbym aby warsztat,który to robił odpowiadał za to!Zamieszczone przez szkodapowinni ogarnąc Twoje auto:
http://www.klinikalpg.pl/
Diagnozę trafną dadzą w klinice? Czy zarządzą wymieniamy wsio?
Zadzwoń, napisz mejla rozpoznaj temat, oprócz tego, że znają się na rzeczy to bardzo mili i kontaktowi ludzie, nie sądzę żeby naciągali, szczerze mówiąc to nie wyglądają na takich co by umieli :-)
zgadza się wszystko, ale Landi Renzo nie są ich flagowym produktem (tak wynika ze strony).To prawda,chcą pomóc, ale zobaczymy jak to wyjdzie.
Inna opcja na wszelki wypadek?
Komentarz
-
-
m2014, czy spece od LPG włączyli pilotowanie przy cut off?
Najpierw F1 Konfiguracja samochodu, potem F7 Wtryskiwacze. Na dole powinno być "obroty przy pilotowaniu cut off".
W aplikacji LR wklepuje się tak lub nie i w okienku obroty, od których sterownik "pilotuje" zmianę obrotów. Jeśli spadek obrotów jest szybszy od założonego w programie, sterownik na ułamek sekundy podaje dawkę na wtryski do przyhamowania spadku obrotów.
U mnie to działa,ale nie będę się specjalnie mądrował....
Druga sprawa, to miałem kiedyś przypadek wjazdu w łuk przy "luzie" na przekładni i obrotach jałowych i o mały włos doszłoby do tragedii, bo wspomaganie kiery (cudowny patent elektrohydraulicznego wspomagania) wyłączyło się razem z silnikiem.
Nie polecam wjeżdżania w łuki i zakręty na luzie... To tak poza tematem....
Komentarz
-
-
tak,cut off jest wlaczony,byl poziom 900 chyba jest 1200 (jakos tak)Zamieszczone przez paulob1m2014, czy spece od LPG włączyli pilotowanie przy cut off?
Najpierw F1 Konfiguracja samochodu, potem F7 Wtryskiwacze. Na dole powinno być "obroty przy pilotowaniu cut off".
W aplikacji LR wklepuje się tak lub nie i w okienku obroty, od których sterownik "pilotuje" zmianę obrotów. Jeśli spadek obrotów jest szybszy od założonego w programie, sterownik na ułamek sekundy podaje dawkę na wtryski do przyhamowania spadku obrotów.
U mnie to działa,ale nie będę się specjalnie mądrował....
Druga sprawa, to miałem kiedyś przypadek wjazdu w łuk przy "luzie" na przekładni i obrotach jałowych i o mały włos doszłoby do tragedii, bo wspomaganie kiery (cudowny patent elektrohydraulicznego wspomagania) wyłączyło się razem z silnikiem.
Nie polecam wjeżdżania w łuki i zakręty na luzie... To tak poza tematem....
na tą chwilę działamy i sprawdzamy,bo obecnie lepiej jest,ale za wcześnie na otwieranie szampana
Komentarz
-
-
m2014, moim zdaniem 900 to za mało, ja mam ustawione 1200 i też czasami potrafi się wskazówka lekko odbić od poziomu 400 rpm w górę na 1500 po czym powoli opaść.
Na razie tego nie ruszam. W poprzedniej Fabii założyli mi do mieszalnikowej kawałek rurki z peszla która zbierała powietrze do filtra od spodu, czyli chłodniejsze i nierozpędzone.Też pomogło.
Komentarz
-
-
paulob1 ja próbowałem różnych ustawień cut-off od 700 do 1500 obrotów i u mnie okazało się że przy 1300 obrotach wszystko jest ok. Przy 1200 czasami (aczkolwiek rzadko) pojawiała się jeszcze "czkawka". Czyli podobnie jak u was.... Z kolei ustawienie 1500 traci trochę sens bo hamowanie silnikiem mniej wtedy daje czyli za wcześnie zaczyna pracować.Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Gaz serwisuje u Pawła Łachety na Burakowskiej w Warszawie. Odkad tam jezdze i moi znajomi problemy z gazem przestaly istniec. Mam zrobione 142 tys km na gazie, na fabrycznej listwie i zero problemow na ten moment. Przez caly okres musialem wymienic czujnik cisnienia gazu i poprawic wtyczki w listwie (blad montazowy). Do wszystkiego sprawnie doszedl pan Pawel, gdzie w innym warsztacie postawiono doagnoze uszkodzonego parownika.
Warto tam podjechac na regulacje czy regularny serwis.Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)
Komentarz
-
-
nie,żadnych falowań,skąd ta myśl kozi1987?Zamieszczone przez kozi1987@m2014: wciśnij na postoju kilka razy mocno hamulec i odczekaj chwilke - auto zaczyna ''wariować''? obroty zaczynają falować?
[ Dodano: Sob 07 Cze, 14 22:43 ]
podzielę się informacją,którą i tak miałem opisać:
podjechałem do drugiego gazownika, który przejrzał od nowa całą instalacje, stwierdziłem ze niewiele ryzykuje jeśli ktoś nowy, świeży spojrzy na całą sprawę i okazało się, iż były zamienione wtryski na benzynie i nie odpowiadały tym z gazu, A to D, D to A etc, dodatkowo był założony filtr gazu odwrotnie (sic!) niż powinien. Przejechałem około 500 km, może 2 razy miał delikatne falowanie (bez rozłączenia silnika). Nie byłoby oczywiście zbyt różowo,gdyby nie wywaliło innej usterki tj wentylator szalał jak głupi (co 2 raz po włączeniu zapłonu włączał sie i nie wyłączał).Powód (czujnik cieczy chłodzącej). Okazało sie (podobno-stwierdził to juz 3 gazownik), iż ów błąd był spowodowany błędnym połączeniem instalacji pod czujnik cieczy(sic!). Po weryfikacji przez tego 3 gazownika użytkuję auto od około miesiąca i zrobiłem ok.2000 km i jest (odpukuję w niemalowane podczas pisania) ok tj 3 falowania,jedno przy przełączeniu na gaz (puściłem na luz auto,więc może dawka nie bardzo), 2 inne traktuję jako norma (tttm
. Nadmienię, iż spalanie ma w normie tj ok. 9,50-10 max przy korkach i krótkiej trasie.Po wyżej opisanych sytuacjach śpię spokojnie i mam nadzieję, że tak zostanie
Komentarz
-

Komentarz