Wymiana wtryskiwaczy MED na Barracuda

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mynia
    Ambiente
    • 2011
    • 112

    #76
    @danielosy - twój gazownik mówiąc ze psuje sie komputer (czy cokolwiek) to za przeproszeniem pieprzy trzy po trzy.

    Moje barracudy są od ponad roku!
    30tys km nawinęły i KOMPLETNIE NIC SIĘ NIE DZIEJE, auto chodzi jak marzenie!!!

    Znajomy dokładnie rok temu założył odpłatnie niebieskie medy.
    Zrobiły niecałe 25tys km i dwa tygodnie temu zaczęły LAĆ (check się zapalił).
    Też mu kit wciskali, że niebieskie to już są cacy.

    Śmiech na sali z serwisem skody i wciskaniem gówna.
    Pozdrawiam
    Marek

    combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

    Komentarz

    • b8tz
      Rider
      • 2011
      • 368

      #77
      Moje przejechały 70 000 km w 2lata i nic się nie dzieje. Montowałem i stroiłem sam nauczony doświadczeniem tutejszego forum i forum LPG.
      Nie zastanawiaj się nawet tylko zakładaj i się ciesz.

      A nawet jeśli padną to wymiana kosztuje 300 zł - czyli za komplet wtrysków LR masz 2 i pół kpl barracud.

      Komentarz

      • danielosy
        Rider
        • 2010
        • 269
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #78
        hey kolego wiadomo wtryski baracudy w porownaniu do medow to nieba a ziemia , mnie tylko martwilo to co powiedzial gazownik ze od 8 -10 tys km dopiero zaczyna cos sie dziac z komputerem LR bo sa inne wtryski a w tym przypadku baraccudy Skad moje pytanie do was jakie macie przebiegi i czy dalej ok jest z nimi.pozdrawiam
        moja czarna perla
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

        Komentarz

        • b8tz
          Rider
          • 2011
          • 368

          #79
          A co może się dziać z komputerem? Do programu trzeba w specyficzny sposób wprowadzić parametry prądowe wtryskiwaczy. Jeśli wprowadzasz dobre - nie ma prawa się nic dziać.

          Komentarz

          • Wojtenio
            L&K
            • 2012
            • 1095
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #80
            b8tz, Możesz podrzucić jakie masz te parametry u siebie w opcji Barracuda :

            CorrenteMantenimento=
            TempoMaxCorrente=
            TempoMaxCorrentet=
            FreqHoldingCurrent=
            ValPercHoldingCurrent=

            Komentarz

            • renegat83
              Drive
              • 2010
              • 82
              • Octavia IV (NX3)

              #81
              @danielosy - Twój problem z lambdą pasuje do tego co było u mnie. Opisywałem problem na forum i niestety lambda była do wymiany. Objawy te same, raz za bogato, raz za ubogo. Teraz jest ok.

              Jutro też biorę się za wymianę medów na barracudy. Nie będę ciął kabli oprócz nowych wtyczek. Parametry wtrysków zmienię w pliku lrc. Jak dobiorę odpowiednie to pochwalę się co i jak.
              Na medach nie da się już dostroić instalacji, bo podają gazu w losowych ilościach.

              Komentarz

              • danielosy
                Rider
                • 2010
                • 269
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #82
                ok kolego bede czekac na relacje. A powiem ci ze ze teraz testuje auto co bedzie sie dzialo dalej, bo niby blad sondy ucichl powod zle zrobione auto przez mechanika uszczelka spod kolektora ssacego byla przyczyna powstawania usterki sondy. Kurcze oddasz w rece mechanika a spiepszy ci auto!!! Zawsze wymienialem swiece w aso robili to tanio i szybko bez sciagania kolektora, tym razem jeszcze mialem problem wycieku oleju spod pokrywy zaworow wiec mowie przy okazji zrobi sie uszczelke i siwece za jednym razem. Mechanik stwierdzil ze nie rozbierali calego kolektora tylko gorne uszczelki a przy okazji wyczyscil mi przepustnice. Wiec nie wiadomo co bylo przyczyna sondy najpierw mechanik wladowal stara uszczelke pod przepustnice po 2 dniach przyznal sie jak przyjechalem do niego potem dalej to samo auto nierowne oroty wiec wymienil gorne uszczelki kolektora ustalo na tydz i tak auto szlag trafilo ze z pracy nie umialem przyjechac wylo juz jak odkurzacz a na dodatek pedal hamulca tward ze recznym musialem pomoc sobie hamowac dojechalem i w koncu stwierdzil ze juz te uszczelki sa jako ostatnie do wymiany ale on ich nie ruszal. Wymienil odebralem auto i szok nie skacze rowno chodzi a zrobilem juz 100km i nie ma bledu sondy . Zobacze pojezdze jescze i pojade do gazownika na regulacje i zeby zoaczyl czy jakis nie cieknie a jak cos nie tak to od razu jade do katowic do silesia cars na wymiane na baracuudy.
                moja czarna perla
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                Komentarz

                • SkySzyja
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 158
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM
                  • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  #83
                  Jak ktoś ma wątpliwości to powiem, że u mnie w 1,8T AUM Barracudy działają znakomicie. Kupiłem wysyłkowo, u producenta bezpośrednio w Kleosinie na jesieni 2015.
                  Ja za listwę 4x130nl , filtr odstojnikowy, przesyłkę zapłaciłem ok. 400zł.
                  Jak ktoś miał pracę technikę w szkole to montaż jest do ogarnięcia samodzielnie.
                  Za montaż i strojenie zapłaciłem coś koło 200zł (człowiek z forum LPG w Wwie).
                  Oddając całość do warsztatu chcieliby ponad 1000zł i wciskali że te 115nl wystarczą.
                  Do 1,8T lepsze wg mnie są te 130, do wolnossących silników 115 w zupełności wystarczą.

                  Namiary mogę podać na priv, żeby reklamy nie robić.
                  Mój Zygzak McQueen
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75675

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #84
                    Chyba warunkiem utrzymania gwarancji na Barracudy jest montaz filtra odstojnikowego Alex 360. Ale filtr jest ok, wklady wymienia sie szybko, wiec te 60zl warto polozyc.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Wojtenio
                      L&K
                      • 2012
                      • 1095
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #85
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Chyba warunkiem utrzymania gwarancji na Barracudy jest montaz filtra odstojnikowego Alex 360. Ale filtr jest ok, wklady wymienia sie szybko, wiec te 60zl warto polozyc.
                      Jakie 60 zł. Jak dobrze poszukasz to za połowę ceny taki masz ALEX ULTRA 360 , a jak jeszcze masz u nich rabaty to za mniej :lol: .

                      Licząc wszystko graty do opcji MED na BARRACUDA to w czterech stówach się zamykamy , reszta to opcja Adam Słodowy czyli zrób to sam i banan na twarzy .

                      Komentarz

                      • renegat83
                        Drive
                        • 2010
                        • 82
                        • Octavia IV (NX3)

                        #86
                        Już po przeszczepie. Wygląda to podobnie jak u kolegi Mynia. Wąż 12 bez problemu wszedł na króciec reduktora. Listwa na tym samym miejscu co stare medy. Tyle z mechnicznych ciekawostek.

                        Ciśnienie na reduktorze podciągnąłem na ok. 1,45bara co daje różnicowe ok. 1,03bara.
                        Niestety po autokalibracji mapa wychodzi powyżej 200 wszędzie i nie chce być inaczej. Dysze rozwierciłem na 2,5mm.
                        Parametry w pliku lrc:
                        CorrenteMantenimento=20
                        TempoMaxCorrente=1000
                        TempoMaxCorrente1=55
                        FreqHoldingCurrent=20
                        ValPercHoldingCurrent=45
                        SafeDelay=781

                        Wytłumaczcie mi tylko jedno. Na ciśnieniu na reduktorze 1,34 jak było w medach autokalibracja ustawiła mi mapę ok. 220, dysze też 2,5mm i czas wtrysku gazu ok.5ms na jałowym. Jak zwiększyłem ciśnienie do 1,45 na reduktorze to mapa nadal ok. 220, ale czasy wtrysku spadły do ok. 4,2ms na jałowym. Co to za cuda?

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #87
                          Wojtenio, Jakos zaskakujaco dobra cena w tym IC.

                          No i ja patrze na taki 1xwejscie-2xwyjscia
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • logan_x
                            Rider
                            • 2011
                            • 401
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #88
                            Zamieszczone przez renegat83
                            Ciśnienie na reduktorze podciągnąłem na ok. 1,45bara co daje różnicowe ok. 1,03bara.
                            Niestety po autokalibracji mapa wychodzi powyżej 200 wszędzie i nie chce być inaczej. Dysze rozwierciłem na 2,5mm.
                            Parametry w pliku lrc:
                            CorrenteMantenimento=20
                            TempoMaxCorrente=1000
                            TempoMaxCorrente1=55
                            FreqHoldingCurrent=20
                            ValPercHoldingCurrent=45
                            SafeDelay=781
                            Poniżej parametry jakie ma kolega kapi, u którego wtryskiwacze są zmienione bez lutowania kabli:
                            CorrenteMantenimento=20
                            TempoMaxCorrente=1562
                            TempoMaxCorrente1=0
                            FreqHoldingCurrent=19
                            ValPercHoldingCurrent=45

                            SafeDelay=781

                            Komentarz

                            • kapi
                              L&K
                              • 2009
                              • 1174
                              • Fabia combi

                              #89
                              Zamieszczone przez logan_x
                              Poniżej parametry jakie ma kolega kapi,
                              miał,
                              auto juz śmiga u innego właściciela, ale wiem że zrobił już ponad 5kkm i nic się nie dzieje :szeroki_usmiech

                              nie ma to jak zadowolony kupujący
                              OII sprzedana


                              Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                              Komentarz

                              • renegat83
                                Drive
                                • 2010
                                • 82
                                • Octavia IV (NX3)

                                #90
                                To prawie tak samo jak u mnie, oprócz TempoMaxCorrente. Mogę spróbować dać trochę większe, ale nie wiem czy ruszać, pewnie współczynniki by spadły w dół i czułbym się z tym lepiej, ale wtryskiwacz dostawałby dużo dłuższy impuls prądowy na włączenie. Też nie ciąłem kabli. Auto tylko po autokalibracji, bo nie mam czasu na zabawę póki co.
                                Spalanie na trasie w niedzielę (śr. prędkość ok. 90-110km/h) wyszło mi równe 7 litrów LPG. Jazda równa, bez większych szaleństw, ale 140 na liczniku też się pojawiało. Trochę się przestraszyłem, że mało, bo na MEDach spalił by mi ok. 8,5-9 (jak były nowe to wychodziło lekko poniżej 8 ), ale na poprzednim tankowaniu weszło jakoś dziwnie dużo, więc być może stąd taki wynik. Musze się wstrzymać z osądem do następnego tankowania na tej samej stacji. Sprawdziłem VCDSem korektę LTFT i po ponad 300km wyszła -1,2%, więc jest idealnie. Silnik pracuje idealnie równo, a na jałowym wcześniej potrafił zatrząść aż lampka na podsufitce mrugała. Nie czuć wcale przejścia z benzyny na gaz, a cisza pod maską bezcenna :-)


                                EDIT:
                                Zatankowałem po raz kolejny i moje przypuszczenia się potwierdziły, spalanie "wróciło" do normy. Inne stacje, inna temperatura zewnętrzna, ciśnienie pompy - to robi dużą różnicę.

                                Przedwczoraj do mnie żona mówi: "Co ty zrobiłeś z tym samochodem? Lekko gaz wciskam, a on idzie jak rakieta" :-) Jak tam różnicy specjalnej nie widzę, ale wiadomo, że żona ma zawsze rację

                                Komentarz

                                • sendrek
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 9

                                  #91
                                  Pacjent: Octavia 2FL 1.6 BSE z fabryczną instalacją LandiRenzo
                                  Czarne MED'y wymienione na wtryski AC W02.
                                  Całosć prac wykonana u Nowotczyńskiego w Mławie.
                                  Czas prac 1h, koszt 550PLN z FV, gwarancja na wtryski 2 lata.
                                  Auto zestrojone na drodze.

                                  Zrobiłem póki co 6tkm i wszystko chodzi bardzo dobrze. Spalanie od 8,8 do 10,5 l/100km

                                  Komentarz

                                  • gregors
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 95
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #92
                                    Mój pacjent właśnie dostał niebieskie MEDy. Czarne padły po 70kkm.
                                    Koszt wymiana ze strojeniem na drodze 1k zł.
                                    Pozdrawiam GregorS

                                    Komentarz

                                    • niezal
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 283
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #93
                                      Ja jestem świeżo po zamianie Med`ów na Barracud`y - listwa Alex Barracuda BR124P.

                                      Wykonane czynności:

                                      -Nowe przewody gazu Parker (nowy filtr fazy lotnej ma złącza 12mm, nowa listwa wtryskiwaczy Alex także 12mm). Dlatego do wymiany odcinek od wylotu gazu z reduktora do filtra, później od filtra do wtryskiwaczy, przewody 12mm.
                                      -Nowe wtyczki wtryskiwaczy - konieczność bo są inne niż w Landirenzo. Tu trzeba użyć lutownicy.
                                      -Nowy filtr fazy lotnej ALEX 360 - F129.
                                      -Czujnik ciśnienia gazu Bosch przeniesiony na trójnik.
                                      -Dysze wtryskiwaczy rozwiercone na 2,5mm.

                                      Listwa zamontowana jak widać poniżej na fotkach.

                                      Instalacja strojona na drodze, wszystko działa super, wtryskiwacze bezgłośne.

                                      Edit:

                                      Widzę, że wiązka sterownika gazu (od strony komputera gazu) nie ruszana. Wtryski działają jako Med`y. Parametry zasilania itp. musiały zostać zmienione w pliku konfiguracyjnym za pomocą dekryptera.

                                      Link do mojego pliku konfiguracji LRC. Plik zapisany świeżo po swapie, bez moich modyfikacji, zmieniłem tylko nazwę.

                                      Do połączenia ze sterownikiem komputera LPG używam kabla USB FTDI firmy ProjektTECH, kabel ze złączem nr 8. Program Landirenzo - wersja 2.16.9 C

                                      Sprawdziłem i w pliku konfiguracji po potraktowaniu Filedecrypter`em, faktycznie znalazłem, wcześniej wymieniane na forum i nie tylko na tym forum, ustawienia:

                                      CorrenteMantenimento=20
                                      TempoMaxCorrente=1562
                                      TempoMaxCorrente1=0
                                      FreqHoldingCurrent=19
                                      ValPercHoldingCurrent=45
                                      SafeDelay=781

                                      Wygląda to tak:

                                      "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                      O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                      O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                      Komentarz

                                      • kapi
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1174
                                        • Fabia combi

                                        #94
                                        Zamieszczone przez niezal
                                        Przeszczep wykonany w Katowicach


                                        tylko u mnie wsadzili filtr blisko akumulatora. i nie było takich węży jak u ciebie na zdjęciach.
                                        OII sprzedana


                                        Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                        Komentarz

                                        • niezal
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 283
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #95
                                          kapi zwróć uwagę na to że w jedynce (właśnie w O1 Tour BFQ robiłem w tej chwili swap z czarnych Med`ów) reduktor LPG jest nisko za prawym reflektorem, dokładnie to obok podłużnicy (takie mieli wtedy wytyczne od LR w ASO do instalacji), jego umiejscowienie wymusza puszczenie przewodów od innej strony (wymiana filtra w elektrozaworze wkurza tu każdego),

                                          W O2 Tour faktycznie reduktor jest w okolicach akumulatora, moim zdaniem sensowniej nawet ze względu na wyższą temperaturę w tym miejscu. W dwójce jak narazie mam niebieskie Med`y (tę niby poprawioną wersję wtrysków), zobaczę ile wytrzymają, w razie czego i tu będzie zamiana na Barracud`y.

                                          To są identyczne silniki, widzę nawet że u mnie plik konfiguracyjny który wgrali w warsztacie opisany jest jako "BSE" czyli do dwójki .
                                          Wgrali, dokonali drobnych korekt i wszystko śmiga jak nigdy dotąd.

                                          Polecam ten swap.
                                          "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                          O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                          O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                          Komentarz

                                          • kapi
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1174
                                            • Fabia combi

                                            #96
                                            Zamieszczone przez niezal
                                            zwróć uwagę na to że w jedynce (w jedynce robiłem swap z czarnych Med`ów)
                                            widzisz, to przeoczyłem.

                                            co nie zmienia faktu że "będzie Pan zadowolony"
                                            u mnie ( O2T ) jak założyli baracudy, autko od razu odżyło.
                                            OII sprzedana


                                            Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                            Komentarz

                                            • niezal
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 283
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #97
                                              Dokładnie, ja to żałuję, że nie mam takich wtryskiwaczy od początku.

                                              Plusy tych nowych wtrysków jak dla mnie:

                                              - są ciche, brak cykania
                                              - są ponad dwa razy tańsze (listwa około 330zł vs 800zł za Med`y)
                                              - są szybsze (może to i subiektywne odczucie ale przy dodawaniu gazu nie ma tej milisekundowej przerwy jak przy Med`ach, choć może to strojenie, itp.)
                                              - są polskie

                                              Jeśli do tego dochodzi trwałość - jak już sporo osób pisze to naprawdę nie ma się nad czym zastawiać.
                                              "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                              O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                              O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                              Komentarz

                                              • gregors
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 95
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #98
                                                Szkoda że nie wszędzie można znaleźć warsztat który ogarnia Baracudy, mi jak padły MEDy nikt nie chciał się podjąć takiego mixa . I poszedł 1kpln.
                                                Pozdrawiam GregorS

                                                Komentarz

                                                • niezal
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 283
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #99
                                                  Ja powiem tak. Jechałem z Krakowa na tą usługę, ale nawet jakbym miał do przejechania 300km i tak bym się zdecydował. Męka z tymi Med`ami była nie do zniesienia.
                                                  "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                                  O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                                  O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                                  Komentarz

                                                  • niezal
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 283
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Na prośbę użytkowników zgrywam jeszcze raz plik z moją konfiguracją po swapie. Dostępny dla zalogowanych.

                                                    Załączone pliki
                                                    Ostatnio edytowany przez niezal; 14477.
                                                    "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                                    O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                                    O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...