krissos,
Jakie lpg - pomocy - 1.2TSI
Zwiń
X
-
Jakie lpg - pomocy - 1.2TSI
Hej hej,
jestem nowy, więc prosze o wybaczenie ewentualnej ignorancji mam Skode Octavie 1.2 TSI 77kW i chciałbym ją zagazować. Co myslicie o takim zestawie dla mojego "szkodnika": Zenit Pro Direct ver. C, red. Gutner silver i wtr. Matrix HS ? To jest chyba jakaś nowsza instalacja prawda?
-
-
Pytanie jest takie, kto ta instalacje dotryskowa zaintaluje, bo jak widze ktos chetny jest.
W zasadzie nikt nic nie podpowie, bo tu takich instalacji jest kilka i bardziej popularny jest STAG 400DPI.
Na forum LPG instalacje dotryskowe to tez rodzynki i bardzo malo jest takich aut, a sami instalatorzy praktycznie sie nie wypowiadaja na ten temat.
Koszt tej zabawy ma byc jaki ?? Okolo 4tys czy wiecej ??
Komentarz
-
-
a ja zapytam czy przemyślałeś montaż lpg w tym silniku, nie słyszałem aby ktoś do niego montował póki co, nawet na forum lpg nie poruszano specjalnie tematu. pomyśl jak z opłacalnością w tym przypadku, bo masz oszczędny silnik i to nie zwróci się po 10 czy po 20 tys, pytanie czy warto? ja jestem zagorzałym zwolennikiem lpg ale nie koniecznie w takim silniku jak masz ty no ale rozumiem że to przekalkulowałeś ( montaż, przebieg, serwis itp itd)
Komentarz
-
-
AC - pionier w zakresie instalacji LPG. Instalacja gazowa 5 generacji w samochodzie. Najlepsze sterowniki LPG.
nie bardzo widzę tu ten akurat silnik. kupiłeś samochód z myślą o zagazowaniu czy dopiero po zakupie zacząłeś się zastanawiać jakby tu ograniczyć koszty?
instalki do silników z wtryskiem bezpośrednim to ciągle pewna nowość i nie ma ich za wiele. przeczytałeś przyklejony wątek LPG do TSI? jeśli nie to koniecznie przeczytaj, to raz. a dwa - koniecznie zagadaj z doświadczonym i renomowanym monterem, czy się podejmie operacji na sercu twojego kuraka. sama dobra instalka to dziś może 1/3 sukcesu, reszta to rzetelna praca i doświadczenie gazownika.Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG
Komentarz
-
-
Tak dzis pomyslalem o tym watku, a tu wlasnie wpadl na gore
Tak dla porownania tradycyjny sterownik gdyby to byl silnik 1.2 MPI kosztuje (detal) w zaleznosci od konfiuracji tyle:
Stag Q-Box - 440zł
Stag Q-Box Plus - 570zl
Stag 300 - 575zl
Stag 300 Premium (OBD) - 750zł
A tyle kosztuje sterownik z akcesoriami do TSI
Stag 400 DPI - 900zl
Tak wiec realnie sama roznica w cenie miedzy instalacja do MPI a TSI to maksymalnie 500zl.
Pozostaje kwestia montera, ktory temat ogarnie.
W ten sposob kompletna instalacja LPG do 1.2 ... 2.0TSI nie powinno kosztowac na gotowo wiecej jak 3200-4000zl (roznica wynika z uzycia innego reduktra, innych wtryskow).
Komentarz
-
-
Kapitan, jeśli kuraka kupiłeś auto jako rodzinne + dojazdy do pracy, to obawiam się, że może się nie kalkulować...
Ale zawsze jest jakieś ale :szeroki_usmiech
Jeśli auto ma służyć do pracy i rocznie nastukasz przynajmniej te 30 tyś km, to IMHO jest to warte zainwestowania, bo w ciągu ok. 2 lat się zwróci
Chociaż, za chwilę ktoś tu to dokładnie wyliczy i okaże się że
Ja tu te cyferki tak z palca wyssałem...
Ktoś ogarnie wyliczenia?O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Podajcie realny koszt instalacji. Ja ceny gratow znam.
Wyliczenie jest proste.
Pb95 - 5,4zl
LPG - 2,6zl
Srednie zuzycie paliwa dla 1.2TSI na motostat to jest od 4.85 (kolega sam powiedzial, ze jezdzi jedna trasa i nigdzie mu sie nie spieszy) przez 6,6l do 7,4l. Przyjme te 6,5l jako taka fajna srednia
Zuzycie benzyny 6,5l Pb = 35,1zl
Przy instalacji LPG bedzie zuzywal 6l LPG i 2l Pb = 15,6+10,8= 26,4zl
Tak wiec kazde 100km to 8,7zl oszczednosci - 1000km 87zl.
Rocznie auto przejezdza 10kkm to mamy 870zl, przy 20kkm 1740zl, po 40kk 3480zl, po 60kkm 5220zl.
Zakladam, ze koszt tej instalacji wraz z drozszym przegladem rejestracyjnym (2x, moze uda sie tylko raz) oraz przegladem samej instalacji przez okres 2 lat to 4700zl, mniej niz 3500zl raczej to nie bedzie.
Tak wiec realnie min. 2 lata i 40kkm do zrobienia. Im wiecej po miescie tym szybciej, bo wtedy podejdziemy ze spalaniem benzyny do 7l, a w trasie spadnie do 4,5l.
W skrocie im wiecej pali auto, tym szybciej instalacja sie zwraca. Mi auto palilo 17l Pb, teraz pali 21l LPG +0,5l latem i 1l zima/100km :twisted: Instalacja szybko sie zwraca wtedy.
Komentarz
-
-
Maicroft,O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Miesiąc temu w Warszawie założyli Vialle LPdi do tego silnika. Niestety Vialle ostatnio podrożało ze względu na dostosowanie cen do konkurencji i kosztuje w tej chwili ponad 9000zł. Ale do uruchamiania samochodu i jazdy potrzebny jest tylko gaz. Człowiek który to założył dojeżdża do pracy ok 40km w jedną stronę. Szacowany zwrot kosztów nastąpi przed upływem dwóch lat.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jasiek81Niestety Vialle ostatnio podrożało ze względu na dostosowanie cen do konkurencji i kosztuje w tej chwili ponad 9000złPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kapitana jeszcze słuchajcie pytanie takie nie związane z tematem może - czy to prawda co mówią o lpg forum? bo też chciałem tam zadać pytanie, ale znalazłem opinię, że ono jest pod jedną markę instalacji zrobione, więc nie są przepuszczanee posty o innych?Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Panowie moze mi ktos wytlumaczyc bo ja sie juz zamotalem. Czy FSI i TSI to to samo ?? Chodzi mi glownie o rozwiazanie wtrysku paliwa. Jesli to jest to samo, to z tego co wiem to w FSI LPdi wykorzystuje oryginalna pompe paliwa (wysokiego cisnienia) i oryginalne wtryski pojazdu.
Dochodzi natomiast dodatkowy zbiornik z gazem i pompa (jak konwencjonalna pompa paliwa) sterownik LPdi i rozdzielacz paliwa.Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jasiek81Miesiąc temu w Warszawie założyli Vialle LPdi do tego silnika. Niestety Vialle ostatnio podrożało ze względu na dostosowanie cen do konkurencji i kosztuje w tej chwili ponad 9000zł. Ale do uruchamiania samochodu i jazdy potrzebny jest tylko gaz. Człowiek który to założył dojeżdża do pracy ok 40km w jedną stronę. Szacowany zwrot kosztów nastąpi przed upływem dwóch lat.
Pb95 - 5,4zl
LPG - 2,6zl
Podawalem srednie spalanie benzyny 6,5l = 35,1zl
Zuzycie LPG na Vialle to bedzie jakies +15% srednio liczac - 7,5l LPG = 19,5zl
15,6zl roznicy
1kkm to 156zl.
30kkm = 4680zl
60kkm = 9360zl
Nie liczymy zadnego serwisu, to jest zuzycie srednie, mozliwe ze jezdzac tylko w trasie to auto bedzie spalac 6,5l LPG, wiec relatywnie zwrot nastapi pozniej.
Wiadomo, to tylko dojazd do pracy, jakies tam zakupy, wakacje to dojdzie z 10kkm/rok.
Tak wiec trzeba zrobic przynajmniej 60kkm, zeby to zaczelo sie oplacac. Przy silniku 1.2TSI, ktory z zamierzenia jest dla kogos kto duzo nie jezdzi, to moze byc okres 4-5 lat
Przez pompe w baku, tracimy troche bagaznika na wysokosc, bo butla jest wyzsza niz wneka na kolo. Nie wiadom teraz jak bedzie wygladac sprawa ewentualnych problemow.
Montaz instalacji podnosi wartosc auta najczesciej o blisko 25% :idea: Warto doubezpieczyc w AC
Komentarz
-
-
Zignorujcie moje poprzednie jakze glupie i nie na miejscu pytanie.. juz sie doedukowalem
na poczatku w 1,4 TSI stosowali LPG z tzw dotryskiem (i chyba nadal stosuja) wiecej tutaj http://autogaz-journal.pl/porady/ins...ryskiem-paliwa
Obecnie z tego co wycyztalem do TSI, (FSI) najlepsze sa LPdi firmy Vialle. Jest to 100% zasilanie gazem. Jest to system stosowany w pojazdach bez zasilania benzynowego ktory dopasowno do potrzeb normalnych pojazdow.
BTW wkoncu znalazlem na naszym forum watek odnosnie juz zalozonej instalacji w TSI. wiecej info tutaj. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Kapitan, Skontaktuj sie z tym gosciem: http://eko-car.com/
Ma Superba z zainstalowanym Vialle :wink: Cena rynkowa wg. wyceny na stronie to nawet 10tys :diabelski_usmiech
STAG DPI nie ma zadnego silnika z Opla Vectry, a auta jezdza i maja sie dobrze. Tak samo BMW nie jest na liscie STAGa, a kilka E60 dziala.
Komentarz
-
-
Na forum LPG w slynnych watkach Sebastiana sa podane dokladne realne spalania aut z DPI.
A6 3.2 FSI
Zamieszczone przez SebastianS LPGforumParametry zużycia paliw są bardzo podobne - benzyny idzie od 2,2 litra na trasie do blisko 3 w mieście na każdą setkę kilometrów, gazu - od 9 w trasie (tempomat 140) po 16-17l w mieście przy ciężkiej nodze (wcześniejsze deklarowane zużycia samej benzyny w tych warunkach to nawet 18l.)
Obstawiam, ze w jezdzie miejskiej to auto z tradycyjna sekwencja braloby okolo 1l na rozruch. Dawke dotryskiwanego paliwa mozna ponoc regulowac lecz na zejscie do 0 to nie ma co liczyc
Komentarz
-
-
LPdi vialle bez dotrysków benzyny.
Witam.
Instalacja ciekłego wtrysku gazu firmy vialle nie potrzebuje w ogóle benzyny, nawet do odpalania.
Nie ma reduktora filtrów itp. Ceny 4500-5000pln jeszcze niedawno 9-10tyś.
Ściśle dedykowane instalacje, jeśli chodzi o octavię to możliwość montażu na dzień dzisiejszy jest w:
1.2 tsi CBZB
1.4 tsi CAXA
1.8 tsi BZB
1.8 tsi CDAA
źródło:
Oferta obsługiwanych silników jest ciągle rozszerzana.
Na stronie producenta są adresy montażowni (jest ich mało).
Komentarz
-
-
Łukasz eN, cenę, którą podałeś to na pewno za LPDi, a nie za LiquidSI na przykład? Na podanej przez Ciebie stronie jest napisane dla LPDi: Sugerowana cena montażu: ok. 9 000 PLN (zależna od pojemności silnika, wielkości zbiornika LPG, itp). Ktoś na forum wcześniej pisał, że ceny za LPDi poszły w górę, przekraczając 9 tys zeta. Jeśli mieliby obniżyć cenę, to raczej o 400 złotych, niż o 4000 . No chyba, że to jakaś wypasiona promocja.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
Komentarz