Jakie lpg - pomocy - 1.2TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kapitan
    Classic
    • 2018
    • 0
    • Octavia II combi (1Z5)

    Jakie lpg - pomocy - 1.2TSI

    krissos,
  • Kapitan
    Classic
    • 2014
    • 7

    #2
    Jakie lpg - pomocy - 1.2TSI

    Hej hej,

    jestem nowy, więc prosze o wybaczenie ewentualnej ignorancji mam Skode Octavie 1.2 TSI 77kW i chciałbym ją zagazować. Co myslicie o takim zestawie dla mojego "szkodnika": Zenit Pro Direct ver. C, red. Gutner silver i wtr. Matrix HS ? To jest chyba jakaś nowsza instalacja prawda?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Pytanie jest takie, kto ta instalacje dotryskowa zaintaluje, bo jak widze ktos chetny jest.

      W zasadzie nikt nic nie podpowie, bo tu takich instalacji jest kilka i bardziej popularny jest STAG 400DPI.

      Na forum LPG instalacje dotryskowe to tez rodzynki i bardzo malo jest takich aut, a sami instalatorzy praktycznie sie nie wypowiadaja na ten temat.

      Koszt tej zabawy ma byc jaki ?? Okolo 4tys czy wiecej ??
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Kapitan
        Classic
        • 2014
        • 7

        #4
        dzięki za odp. może być więcej niż 4 tyś. - mogę zapłacić, ale żeby było porządne. Zenita polecił mi znajomek gaziarz, który mówi, że ta instalacja jest kompatybilna z autem i że to dobra marka.

        Komentarz

        • slawko80rr
          Rider
          • 2010
          • 600
          • Superb II (3T4)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          a ja zapytam czy przemyślałeś montaż lpg w tym silniku, nie słyszałem aby ktoś do niego montował póki co, nawet na forum lpg nie poruszano specjalnie tematu. pomyśl jak z opłacalnością w tym przypadku, bo masz oszczędny silnik i to nie zwróci się po 10 czy po 20 tys, pytanie czy warto? ja jestem zagorzałym zwolennikiem lpg ale nie koniecznie w takim silniku jak masz ty no ale rozumiem że to przekalkulowałeś ( montaż, przebieg, serwis itp itd)
          Sławka wozi Superb 2 FL
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

          Komentarz

          • Waśka
            Rider
            • 2013
            • 552
            • Mitshibishi

            #6
            AC - pionier w zakresie instalacji LPG. Instalacja gazowa 5 generacji w samochodzie. Najlepsze sterowniki LPG.

            nie bardzo widzę tu ten akurat silnik. kupiłeś samochód z myślą o zagazowaniu czy dopiero po zakupie zacząłeś się zastanawiać jakby tu ograniczyć koszty?
            instalki do silników z wtryskiem bezpośrednim to ciągle pewna nowość i nie ma ich za wiele. przeczytałeś przyklejony wątek LPG do TSI? jeśli nie to koniecznie przeczytaj, to raz. a dwa - koniecznie zagadaj z doświadczonym i renomowanym monterem, czy się podejmie operacji na sercu twojego kuraka. sama dobra instalka to dziś może 1/3 sukcesu, reszta to rzetelna praca i doświadczenie gazownika.
            Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

            Komentarz

            • Kapitan
              Classic
              • 2014
              • 7

              #7
              ok. dzięki Wam za odpowiedzi. o gazie pomyślałem dopiero po zakupie. oczywiście poczytam ten wątek, poszukam jeszcze montera - być może zwrócę się do wcześniej wspomnianego znajomego i sprawdzę czy wybrać polecany przez niego Zenit czy co dam znać jak się zdecyduję. jeszcze raz dzięki.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Tak dzis pomyslalem o tym watku, a tu wlasnie wpadl na gore

                Tak dla porownania tradycyjny sterownik gdyby to byl silnik 1.2 MPI kosztuje (detal) w zaleznosci od konfiuracji tyle:

                Stag Q-Box - 440zł
                Stag Q-Box Plus - 570zl
                Stag 300 - 575zl
                Stag 300 Premium (OBD) - 750zł

                A tyle kosztuje sterownik z akcesoriami do TSI
                Stag 400 DPI - 900zl

                Tak wiec realnie sama roznica w cenie miedzy instalacja do MPI a TSI to maksymalnie 500zl.

                Pozostaje kwestia montera, ktory temat ogarnie.
                W ten sposob kompletna instalacja LPG do 1.2 ... 2.0TSI nie powinno kosztowac na gotowo wiecej jak 3200-4000zl (roznica wynika z uzycia innego reduktra, innych wtryskow).
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • 4tech
                  RS
                  • 2008
                  • 4199
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Kapitan, jeśli kuraka kupiłeś auto jako rodzinne + dojazdy do pracy, to obawiam się, że może się nie kalkulować...
                  Ale zawsze jest jakieś ale :szeroki_usmiech
                  Jeśli auto ma służyć do pracy i rocznie nastukasz przynajmniej te 30 tyś km, to IMHO jest to warte zainwestowania, bo w ciągu ok. 2 lat się zwróci

                  Chociaż, za chwilę ktoś tu to dokładnie wyliczy i okaże się że
                  Ja tu te cyferki tak z palca wyssałem...
                  Ktoś ogarnie wyliczenia?
                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Podajcie realny koszt instalacji. Ja ceny gratow znam.

                    Wyliczenie jest proste.

                    Pb95 - 5,4zl
                    LPG - 2,6zl

                    Srednie zuzycie paliwa dla 1.2TSI na motostat to jest od 4.85 (kolega sam powiedzial, ze jezdzi jedna trasa i nigdzie mu sie nie spieszy) przez 6,6l do 7,4l. Przyjme te 6,5l jako taka fajna srednia

                    Zuzycie benzyny 6,5l Pb = 35,1zl
                    Przy instalacji LPG bedzie zuzywal 6l LPG i 2l Pb = 15,6+10,8= 26,4zl

                    Tak wiec kazde 100km to 8,7zl oszczednosci - 1000km 87zl.

                    Rocznie auto przejezdza 10kkm to mamy 870zl, przy 20kkm 1740zl, po 40kk 3480zl, po 60kkm 5220zl.

                    Zakladam, ze koszt tej instalacji wraz z drozszym przegladem rejestracyjnym (2x, moze uda sie tylko raz) oraz przegladem samej instalacji przez okres 2 lat to 4700zl, mniej niz 3500zl raczej to nie bedzie.

                    Tak wiec realnie min. 2 lata i 40kkm do zrobienia. Im wiecej po miescie tym szybciej, bo wtedy podejdziemy ze spalaniem benzyny do 7l, a w trasie spadnie do 4,5l.


                    W skrocie im wiecej pali auto, tym szybciej instalacja sie zwraca. Mi auto palilo 17l Pb, teraz pali 21l LPG +0,5l latem i 1l zima/100km :twisted: Instalacja szybko sie zwraca wtedy.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • 4tech
                      RS
                      • 2008
                      • 4199
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      Maicroft,
                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                      Komentarz

                      • Waśka
                        Rider
                        • 2013
                        • 552
                        • Mitshibishi

                        #12
                        Przyznam że nigdy nie kalkulowałem w ten sposób. Montaż LPG potraktowałem jako dodatkowy składnik kosztu zakupu samochodu, a teraz po prostu cieszę się z taniego paliwa i nie kombinuję kiedy mi się zwróci.
                        Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                        Komentarz

                        • Jasiek81
                          Drive
                          • 2011
                          • 52

                          #13
                          Miesiąc temu w Warszawie założyli Vialle LPdi do tego silnika. Niestety Vialle ostatnio podrożało ze względu na dostosowanie cen do konkurencji i kosztuje w tej chwili ponad 9000zł. Ale do uruchamiania samochodu i jazdy potrzebny jest tylko gaz. Człowiek który to założył dojeżdża do pracy ok 40km w jedną stronę. Szacowany zwrot kosztów nastąpi przed upływem dwóch lat.

                          Komentarz

                          • Kapitan
                            Classic
                            • 2014
                            • 7

                            #14
                            wow, dzięki spokojnie, kalkulowałem to sobie więcej niż mniej, a jeżdżę więcej niż dzieci do szkoły

                            Komentarz

                            • Northeusz
                              RS
                              • 2010
                              • 1677
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Jasiek81
                              Niestety Vialle ostatnio podrożało ze względu na dostosowanie cen do konkurencji i kosztuje w tej chwili ponad 9000zł
                              W ten sposób to ceny instalacji wtrysku ciekłego wiecznie będą wysokie. Każdy cenę będzie utrzymywał, albo podnosił .... żeby mieć na tym samym poziomie co konkurencja, która wzoruje się również na konkurencji :lol:
                              Pozdrawiam
                              Northeusz

                              Komentarz

                              • Kapitan
                                Classic
                                • 2014
                                • 7

                                #16
                                a jeszcze słuchajcie pytanie takie nie związane z tematem może - czy to prawda co mówią o lpg forum? bo też chciałem tam zadać pytanie, ale znalazłem opinię, że ono jest pod jedną markę instalacji zrobione, więc nie są przepuszczanee posty o innych?

                                Komentarz

                                • Northeusz
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1677
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Kapitan
                                  a jeszcze słuchajcie pytanie takie nie związane z tematem może - czy to prawda co mówią o lpg forum? bo też chciałem tam zadać pytanie, ale znalazłem opinię, że ono jest pod jedną markę instalacji zrobione, więc nie są przepuszczanee posty o innych?
                                  I nie możesz zadać pytania w dziale "5 generacja (Vialle, ICOM)"? Ewentualnie w "STAG" zapytać o 400DPI.
                                  Pozdrawiam
                                  Northeusz

                                  Komentarz

                                  • misza_zabrze
                                    L&K
                                    • 2013
                                    • 1371
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                    #18
                                    Panowie moze mi ktos wytlumaczyc bo ja sie juz zamotalem. Czy FSI i TSI to to samo ?? Chodzi mi glownie o rozwiazanie wtrysku paliwa. Jesli to jest to samo, to z tego co wiem to w FSI LPdi wykorzystuje oryginalna pompe paliwa (wysokiego cisnienia) i oryginalne wtryski pojazdu.

                                    Dochodzi natomiast dodatkowy zbiornik z gazem i pompa (jak konwencjonalna pompa paliwa) sterownik LPdi i rozdzielacz paliwa.
                                    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                    Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                    Bylo ->GOLF 3 1.8

                                    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Jasiek81
                                      Miesiąc temu w Warszawie założyli Vialle LPdi do tego silnika. Niestety Vialle ostatnio podrożało ze względu na dostosowanie cen do konkurencji i kosztuje w tej chwili ponad 9000zł. Ale do uruchamiania samochodu i jazdy potrzebny jest tylko gaz. Człowiek który to założył dojeżdża do pracy ok 40km w jedną stronę. Szacowany zwrot kosztów nastąpi przed upływem dwóch lat.
                                      Policzmy 80km dziennie to jest na oko 30kkm rocznie.

                                      Pb95 - 5,4zl
                                      LPG - 2,6zl

                                      Podawalem srednie spalanie benzyny 6,5l = 35,1zl

                                      Zuzycie LPG na Vialle to bedzie jakies +15% srednio liczac - 7,5l LPG = 19,5zl

                                      15,6zl roznicy

                                      1kkm to 156zl.

                                      30kkm = 4680zl
                                      60kkm = 9360zl

                                      Nie liczymy zadnego serwisu, to jest zuzycie srednie, mozliwe ze jezdzac tylko w trasie to auto bedzie spalac 6,5l LPG, wiec relatywnie zwrot nastapi pozniej.

                                      Wiadomo, to tylko dojazd do pracy, jakies tam zakupy, wakacje to dojdzie z 10kkm/rok.

                                      Tak wiec trzeba zrobic przynajmniej 60kkm, zeby to zaczelo sie oplacac. Przy silniku 1.2TSI, ktory z zamierzenia jest dla kogos kto duzo nie jezdzi, to moze byc okres 4-5 lat

                                      Przez pompe w baku, tracimy troche bagaznika na wysokosc, bo butla jest wyzsza niz wneka na kolo. Nie wiadom teraz jak bedzie wygladac sprawa ewentualnych problemow.

                                      Montaz instalacji podnosi wartosc auta najczesciej o blisko 25% :idea: Warto doubezpieczyc w AC
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • misza_zabrze
                                        L&K
                                        • 2013
                                        • 1371
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                        #20
                                        Zignorujcie moje poprzednie jakze glupie i nie na miejscu pytanie.. juz sie doedukowalem

                                        na poczatku w 1,4 TSI stosowali LPG z tzw dotryskiem (i chyba nadal stosuja) wiecej tutaj http://autogaz-journal.pl/porady/ins...ryskiem-paliwa

                                        Obecnie z tego co wycyztalem do TSI, (FSI) najlepsze sa LPdi firmy Vialle. Jest to 100% zasilanie gazem. Jest to system stosowany w pojazdach bez zasilania benzynowego ktory dopasowno do potrzeb normalnych pojazdow.

                                        BTW wkoncu znalazlem na naszym forum watek odnosnie juz zalozonej instalacji w TSI. wiecej info tutaj. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                                        Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                        Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                        Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                        Bylo ->GOLF 3 1.8

                                        Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                        Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Kapitan, Skontaktuj sie z tym gosciem: http://eko-car.com/

                                          Ma Superba z zainstalowanym Vialle :wink: Cena rynkowa wg. wyceny na stronie to nawet 10tys :diabelski_usmiech

                                          STAG DPI nie ma zadnego silnika z Opla Vectry, a auta jezdza i maja sie dobrze. Tak samo BMW nie jest na liscie STAGa, a kilka E60 dziala.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Northeusz
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1677
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                            #22
                                            Maicroft, masz może info czy te STAGi DPI zużywają paliwa w takich proporcjach jak podaje producent i rzeczywiście jest to raczej stała relacja niezależnie od warunków?
                                            Pozdrawiam
                                            Northeusz

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Na forum LPG w slynnych watkach Sebastiana sa podane dokladne realne spalania aut z DPI.

                                              A6 3.2 FSI

                                              Zamieszczone przez SebastianS LPGforum
                                              Parametry zużycia paliw są bardzo podobne - benzyny idzie od 2,2 litra na trasie do blisko 3 w mieście na każdą setkę kilometrów, gazu - od 9 w trasie (tempomat 140) po 16-17l w mieście przy ciężkiej nodze (wcześniejsze deklarowane zużycia samej benzyny w tych warunkach to nawet 18l.)

                                              Obstawiam, ze w jezdzie miejskiej to auto z tradycyjna sekwencja braloby okolo 1l na rozruch. Dawke dotryskiwanego paliwa mozna ponoc regulowac lecz na zejscie do 0 to nie ma co liczyc
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Łukasz eN
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 10

                                                #24
                                                LPdi vialle bez dotrysków benzyny.

                                                Witam.
                                                Instalacja ciekłego wtrysku gazu firmy vialle nie potrzebuje w ogóle benzyny, nawet do odpalania.
                                                Nie ma reduktora filtrów itp. Ceny 4500-5000pln jeszcze niedawno 9-10tyś.
                                                Ściśle dedykowane instalacje, jeśli chodzi o octavię to możliwość montażu na dzień dzisiejszy jest w:
                                                1.2 tsi CBZB
                                                1.4 tsi CAXA
                                                1.8 tsi BZB
                                                1.8 tsi CDAA

                                                źródło:


                                                Oferta obsługiwanych silników jest ciągle rozszerzana.
                                                Na stronie producenta są adresy montażowni (jest ich mało).

                                                Komentarz

                                                • Northeusz
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1677
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                  #25
                                                  Łukasz eN, cenę, którą podałeś to na pewno za LPDi, a nie za LiquidSI na przykład? Na podanej przez Ciebie stronie jest napisane dla LPDi: Sugerowana cena montażu: ok. 9 000 PLN (zależna od pojemności silnika, wielkości zbiornika LPG, itp). Ktoś na forum wcześniej pisał, że ceny za LPDi poszły w górę, przekraczając 9 tys zeta. Jeśli mieliby obniżyć cenę, to raczej o 400 złotych, niż o 4000 . No chyba, że to jakaś wypasiona promocja.
                                                  Pozdrawiam
                                                  Northeusz

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...