jestem nowy, więc prosze o wybaczenie ewentualnej ignorancji mam Skode Octavie 1.2 TSI 77kW i chciałbym ją zagazować. Co myslicie o takim zestawie dla mojego "szkodnika": Zenit Pro Direct ver. C, red. Gutner silver i wtr. Matrix HS ? To jest chyba jakaś nowsza instalacja prawda?
dzięki za odp. może być więcej niż 4 tyś. - mogę zapłacić, ale żeby było porządne. Zenita polecił mi znajomek gaziarz, który mówi, że ta instalacja jest kompatybilna z autem i że to dobra marka.
a ja zapytam czy przemyślałeś montaż lpg w tym silniku, nie słyszałem aby ktoś do niego montował póki co, nawet na forum lpg nie poruszano specjalnie tematu. pomyśl jak z opłacalnością w tym przypadku, bo masz oszczędny silnik i to nie zwróci się po 10 czy po 20 tys, pytanie czy warto? ja jestem zagorzałym zwolennikiem lpg ale nie koniecznie w takim silniku jak masz ty no ale rozumiem że to przekalkulowałeś ( montaż, przebieg, serwis itp itd)
AC - pionier w zakresie instalacji LPG. Instalacja gazowa 5 generacji w samochodzie. Najlepsze sterowniki LPG.
nie bardzo widzę tu ten akurat silnik. kupiłeś samochód z myślą o zagazowaniu czy dopiero po zakupie zacząłeś się zastanawiać jakby tu ograniczyć koszty?
instalki do silników z wtryskiem bezpośrednim to ciągle pewna nowość i nie ma ich za wiele. przeczytałeś przyklejony wątek LPG do TSI? jeśli nie to koniecznie przeczytaj, to raz. a dwa - koniecznie zagadaj z doświadczonym i renomowanym monterem, czy się podejmie operacji na sercu twojego kuraka. sama dobra instalka to dziś może 1/3 sukcesu, reszta to rzetelna praca i doświadczenie gazownika.
ok. dzięki Wam za odpowiedzi. o gazie pomyślałem dopiero po zakupie. oczywiście poczytam ten wątek, poszukam jeszcze montera - być może zwrócę się do wcześniej wspomnianego znajomego i sprawdzę czy wybrać polecany przez niego Zenit czy co dam znać jak się zdecyduję. jeszcze raz dzięki.
A tyle kosztuje sterownik z akcesoriami do TSI
Stag 400 DPI - 900zl
Tak wiec realnie sama roznica w cenie miedzy instalacja do MPI a TSI to maksymalnie 500zl.
Pozostaje kwestia montera, ktory temat ogarnie.
W ten sposob kompletna instalacja LPG do 1.2 ... 2.0TSI nie powinno kosztowac na gotowo wiecej jak 3200-4000zl (roznica wynika z uzycia innego reduktra, innych wtryskow).
Kapitan, jeśli kuraka kupiłeś auto jako rodzinne + dojazdy do pracy, to obawiam się, że może się nie kalkulować...
Ale zawsze jest jakieś ale :szeroki_usmiech
Jeśli auto ma służyć do pracy i rocznie nastukasz przynajmniej te 30 tyś km, to IMHO jest to warte zainwestowania, bo w ciągu ok. 2 lat się zwróci
Chociaż, za chwilę ktoś tu to dokładnie wyliczy i okaże się że
Ja tu te cyferki tak z palca wyssałem...
Ktoś ogarnie wyliczenia?
Podajcie realny koszt instalacji. Ja ceny gratow znam.
Wyliczenie jest proste.
Pb95 - 5,4zl
LPG - 2,6zl
Srednie zuzycie paliwa dla 1.2TSI na motostat to jest od 4.85 (kolega sam powiedzial, ze jezdzi jedna trasa i nigdzie mu sie nie spieszy) przez 6,6l do 7,4l. Przyjme te 6,5l jako taka fajna srednia
Zuzycie benzyny 6,5l Pb = 35,1zl
Przy instalacji LPG bedzie zuzywal 6l LPG i 2l Pb = 15,6+10,8= 26,4zl
Tak wiec kazde 100km to 8,7zl oszczednosci - 1000km 87zl.
Rocznie auto przejezdza 10kkm to mamy 870zl, przy 20kkm 1740zl, po 40kk 3480zl, po 60kkm 5220zl.
Zakladam, ze koszt tej instalacji wraz z drozszym przegladem rejestracyjnym (2x, moze uda sie tylko raz) oraz przegladem samej instalacji przez okres 2 lat to 4700zl, mniej niz 3500zl raczej to nie bedzie.
Tak wiec realnie min. 2 lata i 40kkm do zrobienia. Im wiecej po miescie tym szybciej, bo wtedy podejdziemy ze spalaniem benzyny do 7l, a w trasie spadnie do 4,5l.
W skrocie im wiecej pali auto, tym szybciej instalacja sie zwraca. Mi auto palilo 17l Pb, teraz pali 21l LPG +0,5l latem i 1l zima/100km :twisted: Instalacja szybko sie zwraca wtedy.
Przyznam że nigdy nie kalkulowałem w ten sposób. Montaż LPG potraktowałem jako dodatkowy składnik kosztu zakupu samochodu, a teraz po prostu cieszę się z taniego paliwa i nie kombinuję kiedy mi się zwróci.
Miesiąc temu w Warszawie założyli Vialle LPdi do tego silnika. Niestety Vialle ostatnio podrożało ze względu na dostosowanie cen do konkurencji i kosztuje w tej chwili ponad 9000zł. Ale do uruchamiania samochodu i jazdy potrzebny jest tylko gaz. Człowiek który to założył dojeżdża do pracy ok 40km w jedną stronę. Szacowany zwrot kosztów nastąpi przed upływem dwóch lat.
Niestety Vialle ostatnio podrożało ze względu na dostosowanie cen do konkurencji i kosztuje w tej chwili ponad 9000zł
W ten sposób to ceny instalacji wtrysku ciekłego wiecznie będą wysokie. Każdy cenę będzie utrzymywał, albo podnosił .... żeby mieć na tym samym poziomie co konkurencja, która wzoruje się również na konkurencji :lol:
a jeszcze słuchajcie pytanie takie nie związane z tematem może - czy to prawda co mówią o lpg forum? bo też chciałem tam zadać pytanie, ale znalazłem opinię, że ono jest pod jedną markę instalacji zrobione, więc nie są przepuszczanee posty o innych?
a jeszcze słuchajcie pytanie takie nie związane z tematem może - czy to prawda co mówią o lpg forum? bo też chciałem tam zadać pytanie, ale znalazłem opinię, że ono jest pod jedną markę instalacji zrobione, więc nie są przepuszczanee posty o innych?
I nie możesz zadać pytania w dziale "5 generacja (Vialle, ICOM)"? Ewentualnie w "STAG" zapytać o 400DPI.
Panowie moze mi ktos wytlumaczyc bo ja sie juz zamotalem. Czy FSI i TSI to to samo ?? Chodzi mi glownie o rozwiazanie wtrysku paliwa. Jesli to jest to samo, to z tego co wiem to w FSI LPdi wykorzystuje oryginalna pompe paliwa (wysokiego cisnienia) i oryginalne wtryski pojazdu.
Dochodzi natomiast dodatkowy zbiornik z gazem i pompa (jak konwencjonalna pompa paliwa) sterownik LPdi i rozdzielacz paliwa.
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Miesiąc temu w Warszawie założyli Vialle LPdi do tego silnika. Niestety Vialle ostatnio podrożało ze względu na dostosowanie cen do konkurencji i kosztuje w tej chwili ponad 9000zł. Ale do uruchamiania samochodu i jazdy potrzebny jest tylko gaz. Człowiek który to założył dojeżdża do pracy ok 40km w jedną stronę. Szacowany zwrot kosztów nastąpi przed upływem dwóch lat.
Policzmy 80km dziennie to jest na oko 30kkm rocznie.
Pb95 - 5,4zl
LPG - 2,6zl
Podawalem srednie spalanie benzyny 6,5l = 35,1zl
Zuzycie LPG na Vialle to bedzie jakies +15% srednio liczac - 7,5l LPG = 19,5zl
15,6zl roznicy
1kkm to 156zl.
30kkm = 4680zl
60kkm = 9360zl
Nie liczymy zadnego serwisu, to jest zuzycie srednie, mozliwe ze jezdzac tylko w trasie to auto bedzie spalac 6,5l LPG, wiec relatywnie zwrot nastapi pozniej.
Wiadomo, to tylko dojazd do pracy, jakies tam zakupy, wakacje to dojdzie z 10kkm/rok.
Tak wiec trzeba zrobic przynajmniej 60kkm, zeby to zaczelo sie oplacac. Przy silniku 1.2TSI, ktory z zamierzenia jest dla kogos kto duzo nie jezdzi, to moze byc okres 4-5 lat
Przez pompe w baku, tracimy troche bagaznika na wysokosc, bo butla jest wyzsza niz wneka na kolo. Nie wiadom teraz jak bedzie wygladac sprawa ewentualnych problemow.
Montaz instalacji podnosi wartosc auta najczesciej o blisko 25% :idea: Warto doubezpieczyc w AC
Obecnie z tego co wycyztalem do TSI, (FSI) najlepsze sa LPdi firmy Vialle. Jest to 100% zasilanie gazem. Jest to system stosowany w pojazdach bez zasilania benzynowego ktory dopasowno do potrzeb normalnych pojazdow.
Maicroft, masz może info czy te STAGi DPI zużywają paliwa w takich proporcjach jak podaje producent i rzeczywiście jest to raczej stała relacja niezależnie od warunków?
Na forum LPG w slynnych watkach Sebastiana sa podane dokladne realne spalania aut z DPI.
A6 3.2 FSI
Zamieszczone przez SebastianS LPGforum
Parametry zużycia paliw są bardzo podobne - benzyny idzie od 2,2 litra na trasie do blisko 3 w mieście na każdą setkę kilometrów, gazu - od 9 w trasie (tempomat 140) po 16-17l w mieście przy ciężkiej nodze (wcześniejsze deklarowane zużycia samej benzyny w tych warunkach to nawet 18l.)
Obstawiam, ze w jezdzie miejskiej to auto z tradycyjna sekwencja braloby okolo 1l na rozruch. Dawke dotryskiwanego paliwa mozna ponoc regulowac lecz na zejscie do 0 to nie ma co liczyc
Witam.
Instalacja ciekłego wtrysku gazu firmy vialle nie potrzebuje w ogóle benzyny, nawet do odpalania.
Nie ma reduktora filtrów itp. Ceny 4500-5000pln jeszcze niedawno 9-10tyś.
Ściśle dedykowane instalacje, jeśli chodzi o octavię to możliwość montażu na dzień dzisiejszy jest w:
1.2 tsi CBZB
1.4 tsi CAXA
1.8 tsi BZB
1.8 tsi CDAA
Łukasz eN, cenę, którą podałeś to na pewno za LPDi, a nie za LiquidSI na przykład? Na podanej przez Ciebie stronie jest napisane dla LPDi: Sugerowana cena montażu: ok. 9 000 PLN (zależna od pojemności silnika, wielkości zbiornika LPG, itp). Ktoś na forum wcześniej pisał, że ceny za LPDi poszły w górę, przekraczając 9 tys zeta. Jeśli mieliby obniżyć cenę, to raczej o 400 złotych, niż o 4000 . No chyba, że to jakaś wypasiona promocja.
Komentarz