Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Komputer pokładowy a instalacja LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Komputer pokładowy a instalacja LPG

    Plota tak samo jak z masą innych rzeczy, które miały "wejść". Mijają lata a dalej "nie weszły"..

  • #2
    Komputer pokładowy a instalacja LPG

    Witam
    Orientuje się ktoś czy jest możliwość zamontowania w taki sposób instalacji LPG by pokazywała nam na komputerze spalanie chwilowe, średnie itd tak jak jest podczas użytkowania auta jeżdżąc na benzynie ? Jeśli jest taka możliwość to czy zależne jest to od danej instalacji LPG ?
    "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
    Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
    pieniądze.

    Komentarz


    • #3
      Trzeba wiedziec dokladnie ile pali auto LPG, ale tu pojawia sie problem, bo bedzie roznica zima/latem gdzie dluzej zima jezdzi na benzynie, wiec spalanie LPG jest nizsze.

      Mozna dokonac adaptacji w liczniku o te 20% jak to czesto bywa i wtedy bedzie pokazywac spalanie LPG.

      Ja tam wiem, ze jak MFA pokazuje 20l, to realnie jest to 24l zima i 25l latem LPG :diabelski_usmiech
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Czyli kumaty monter instalacji gazowej powinien poradzić sobie z tym ?
        Wiadomo zimą inne spalanie gazu chociażby dlatego, że więcej będzie chodził na benzynie nim się przełączy na gaz i latem również inne tj mniejsze
        "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
        Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
        pieniądze.

        Komentarz


        • #5
          Monter LPG malo ma z tym wspolnego. Trzeba kogos kto potrafi przekodowac licznik. Ale to trzeba pojezdzic na LPG, zeby wiedziec ile auto go pali realnie i jaka jest roznica wzgledem tego co pokazuje komputer. Na to co on pokazuje wplyw maja tez korekty dlugoterminowe.

          Wiec z jednej strony fajny bajer z drugiej jak wiadomo na ile realnie pokazuje komputer to mozna sobie policzyc ile zuzywa LPG
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Dziękuje za pomoc Maicroft
            Nie napisałem o jaką Octavie pytałem otóż już nadrabiam to. Jest to Octavia I 2.0 115KM.
            p.s Szybka pomoc na tym forum widzę jest w przeciwieństwie do innego forum i innej marki na którym byłem.
            "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
            Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
            pieniądze.

            Komentarz


            • #7
              Ja właśnie w takiej tzn. swojej przekodowałem licznik i pokazuje bardzo zbliżone średnie spalanie LPG do tego z dystrybutora. NIe pamiętam dokładnie który to był kanał w liczniku, ale chyba 5 i tam jest wartość 100. Przestawiasz wartość o +5 i sprawdzasz, jeśli za mało to o kolejne + 5.

              Komentarz


              • #8
                zrobi to każdy mechanik czy trzeba z tym do gazownika?
                Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                Komentarz


                • #9
                  Zrobi to ktoś kto ma VAGa i trochę pojęcia o tym.

                  Komentarz


                  • #10
                    Dziękuję Panowie za szybkie i rzeczowe odpowiedzi
                    "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
                    Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
                    pieniądze.

                    Komentarz


                    • #11
                      Nie wiem jak jest w O1 , ale w O2 wskazania można skorygować maksymalnie o +16% i tyle u siebie zrobiłem, ale względem dystrybutora LPG to nadal trochę za mało.
                      SATYNOWA O2 Tour
                      Z pozdrowieniami
                      Bartek

                      Komentarz


                      • #12
                        Zmiana we wsadzie licznika nic nam nie da, cały czas mamy wahania adaptacji krótko i długo terminowych adaptacja na + wskazania zawyżone, adaptacja na - wskazania zaniżone. Adaptacje zmieniają się w zależności od poprawnego montażu i ustawień lpg, osprzętu lpg , temperatury, potem w zależności od obrotów i obciążenia. Także dokładnie nigdy nie będzie. Ale orientacyjnie przy stałym stylu jazdy można określić ile zawyża/zaniża i potem w eepromie licznika zmienić wskazania o określony %
                        Przykład.
                        Ta sama trasa, obroty, obciążenie itd.
                        Przy tem -10 st. średnie spalanie 5,9 l
                        Przy temp +10 st. średnie spalanie 7.3 l

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez TwoB
                          Nie wiem jak jest w O1 , ale w O2 wskazania można skorygować maksymalnie o +16% i tyle u siebie zrobiłem, ale względem dystrybutora LPG to nadal trochę za mało.
                          W O1 + 20%
                          "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
                          Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
                          pieniądze.

                          Komentarz


                          • #14
                            U mnie latem jest gdzieś do 2 l/100km , a zimą praktycznie idealnie się pokrywa ze wskazaniem komputera maksymalnie różnica 0,5l/100km. Zresztą Lpg i tak łatwo liczyć po tankowaniu więc to nie problem.
                            Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                            Peugeot 306 1.9 D
                            Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                            VW Polo 1.4 PB
                            Daewoo Nexia 1.5 LPG

                            Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                            Skoda Octavia I 1.8T LPG

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X