RomanS, To jak juz jestesmy przy ukladach samopoziomowanie, to mam dla Ciebie ciekawa zagadke :twisted:
Renault Laguna II z xenonami. Wszystko ustawione przez serwis w zgodzie z PN. Wsiadasz zapalasz samochod i przychodzi reszta rodziny i wsiada, w miedzyczasie cos jeszcze do bagaznika dokladacie, samochod jest ciagle zapalony - i co sie dzieje :twisted: Normalny samochod obnizyl by te cholerne lampy, ale Renault ICH NIE OBNIZY. Musisz wylaczyc silnik i wlaczyc na nowo, zeby system samopoziomowania zaadaptowal sie do nowych warunkow. Poprostu on jest statyczny, a nie dynamiczny i takie cos jest dopuszczone do uzytku w calej Europie. A wiec jak ma sie taka oryginalna instalacja samoregulacji do regulacji manualnej przy wykorzystaniu tego pokretla po lewej stronie :diabelski_usmiech
EDIT. Co do tych wszystkich co rzezbia. Seat Leon nawet w najdrozszej opcji nie ma mozliwosci dokupienia fabrycznych xenonow, Nowa Toyota Rav 4 za grubo ponad 130tys zl, rowniez nie ma takiej pozycji w liscie dodatkow. Czy ktos kupujac takie auto, moze byc troche zdegustowany, sadze ze tak i dlatego potem zaczynaja sie takie rzezby
Renault Laguna II z xenonami. Wszystko ustawione przez serwis w zgodzie z PN. Wsiadasz zapalasz samochod i przychodzi reszta rodziny i wsiada, w miedzyczasie cos jeszcze do bagaznika dokladacie, samochod jest ciagle zapalony - i co sie dzieje :twisted: Normalny samochod obnizyl by te cholerne lampy, ale Renault ICH NIE OBNIZY. Musisz wylaczyc silnik i wlaczyc na nowo, zeby system samopoziomowania zaadaptowal sie do nowych warunkow. Poprostu on jest statyczny, a nie dynamiczny i takie cos jest dopuszczone do uzytku w calej Europie. A wiec jak ma sie taka oryginalna instalacja samoregulacji do regulacji manualnej przy wykorzystaniu tego pokretla po lewej stronie :diabelski_usmiech
EDIT. Co do tych wszystkich co rzezbia. Seat Leon nawet w najdrozszej opcji nie ma mozliwosci dokupienia fabrycznych xenonow, Nowa Toyota Rav 4 za grubo ponad 130tys zl, rowniez nie ma takiej pozycji w liscie dodatkow. Czy ktos kupujac takie auto, moze byc troche zdegustowany, sadze ze tak i dlatego potem zaczynaja sie takie rzezby
. Chodziło mi o to, że rozsądna przeróbka jest praktycznie niezauważalna - nawet ciężko nazwać lampy przerobionymi. A układy samopoziomowania generalnie nie są aż tak inteligentne - jeśli już działa tak, jak powinien, to odczyty brane są z obu osi i ich położenia względem drogi. To sprawia, że ustawiają się (z wyjątkiem Laguny
k ) po np. dociążeniu tylnej osi. Natomiast podczas jazdy pod górę/z góry nie ma to znaczenia. Pomijam już fakt wjazdu na nierówności powodujące czasami oślepienie jadących z naprzeciwka - żaden układ nie obniży strumienia światła w tak krótkim czasie. Także merytoryczna przewaga sprawnego układu samopoziomowania jest taka, że jak ktoś jest leniem, to nie musi pamiętać o obniżeniu świateł 
27-09-2003
oraz E 30
Komentarz