Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

XENONY OCTAVIA 2002 ROK

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Zestawienie pojęć:

    Moc żarówki - moc elektryczna pobierana przez żarówkę - przetwarzana jest na światło oraz promieniowanie niewidzialne (głównie podczerwone) i straty oddawane przez konwekcję i przewodzenie - czyli ciepło strat

    Sprawność żarówki - procent energii przetwarzanej na światło widzialne

    Temperatura - żarnika lub łuku elektrycznego - wiadomo co to, ale nie można dotknąć, temperatura bańki - można dotknąc , ale boli

    Lampę (cały reflektor) grzeje ciepło strat czyli moc *(1-sprawność) a nie temperatura żarnika (jak ten jest mały, to może być strasznie gorący, przy niedużej mocy)

    Temeratura barwowa to wielkość teoretyczna określająca rozkład widma promieniowania przez porównanie danego źródła do teoretycznego ciała doskonale czarnego rozgrzanego do właśnie takiej temperatury. Jest ona okreslana w kelwinach i nie ma się nijak do temperatury źródła światła - zimna biała dioda LED może mieć temperaturę barwowa rzędu 8000K.

    Jest jeszcze język polski, który określenie "zimne światło" daje światłu o wysokiej temperaturze barwowej ,a "ciepłe światło" o niskiej i stąd cała masa zamieszania.

    Samochodowy palnik ksenonowy w stosunku do żarówki halogenowej ma:

    Mniejszą moc
    Mniejsze straty ciepła
    Większą sprawność
    Większy strumień światła
    Większą temperaturę elementu świecącego (łuku)
    Wyższą temperaturę barwową światła
    i wyższą cenę
    dłuzszy czas oczekiwania (bo bez ksenonów miał bym skodę już, tak muszę czekać jeszcze miesiąc)

    Komentarz


    • #52
      dłuzszy czas oczekiwania (bo bez ksenonów miał bym skodę już, tak muszę czekać jeszcze miesiąc)
      ja tez tak moglem miec ale auto potrzebne bylo na wczoraj i teraz troche zaluje

      BTW bardzo ladnie porownales xenon do zwyklej zarowki k

      Komentarz


      • #53
        Zamieszczone przez chester121
        z tego co sie orientuje to zarowki xenonowe maja moc okolo 35W
        i wiekszosc tej energi prztwazaja na swiatlo a nie na cieplo (podobnie jak swietlowka ok 90%swiatla i 10% ciepla)
        czyli zwykle H-4 daja duuuzo wiecej ciepla niz xenon :wink:

        nie popadajmy w skrajnosc bo samopoziomowanie dziala i to dobrze-mowa oczywiscie o zaladowywaniu auta a nie o dziurach w jezdni

        przy tak badziewnym zawieszeniu jakie ma octavia wrecz nie wyobrazam sobie zeby nie bylo regulacji-posadz 3 osoby na tyl i troszke bagazu i auto stoi jak motorowka
        to bylo tylko moje porowniaie ono dziala ale nie tak jak teoretycznie powinno byc, aczkolwiek samopoziomowanie dziala tylko jak np obciazymy tyl
        a jak bedziemy hamowac lub przyspieszac to one nie ustawia sie( przynajmiej tak ma wujek w auti A6)
        zeby cos zaczelo sie dziac z reflektorami to musi troszke czasu uplynac
        uklad dziala na przednia jak i na tylna os!!! a ze ma duza bezwladnosc to wlasnie jego minus

        Komentarz


        • #54
          Zamieszczone przez danielpoz
          Zamieszczone przez wasyl
          a ja z innej beczki, ale o xenonach. Jaka jest żywotność, żarników i przetwornic? kiedy je trzeba wymieniać i ile to kosztuje? :roll:
          wymienilem przy 160tys ale powiedzmy tak szczerze ze tak do 150tys sa sprawne

          99,9% jazda na swiatlach!!!
          dokladnie tak samo - 150 tys i padl jeden zarnik, drugi juz migotal. Wymienilem na zarniki zakupione na Allegro - 100 PLN/szt (w ASO ponad 400PLN/szt!!!!!!). Przejechalem juz jakies 12 tys km (100% jazdy na swiatlach) i spisuja sie b. dobrze.
          A w ASO nawet nie mieli na miejscu zarnika zeby sprawdzic czy nie padlo cos innego
          krzychu
          L&K 1,9TDI AHF 2001r + turbo 130. 185 tyś km
          CB Cobra, B4, ATE_PD

          Komentarz


          • #55
            podczepie sie pod temat. Mam poziomowanie wyciagniete razem z reflektorami z auta. Tylko tak sie zastanawiam - mam taki kawal blachy z jakas tam elektornika na to i to sie zaklada niby na tylnie zawieszenie. I podobno to jest wszystko, na przednią oś nic nie idzie ? jakos mi to nie pasuje...

            Komentarz


            • #56
              Zamieszczone przez lec
              I podobno to jest wszystko, na przednią oś nic nie idzie ?
              bo zazwyczaj masz dociążoną tylną oś i jak dociążasz tył auta przód idzie Ci do góry , przynajmniej ja tak kombinuję :wink:
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz


              • #57
                zrobilem na szybko 2 zdjecia tego "dyngsa" :P

                tez sobie tak kombinuje, ze tam ta blacha moze sie odpowiednio wychyla na wskutek obciazenia i wtedy leci sygnal korekty polozenia swiatla. Z drugiej stromy pierwsza mysl to taka ze powinna byc czujka na przedniej osi i na tyleniej i powinno byc porownywane ich polozenie.

                Komentarz


                • #58
                  Zamieszczone przez lec
                  zrobilem na szybko 2 zdjecia tego "dyngsa" :P

                  tez sobie tak kombinuje, ze tam ta blacha moze sie odpowiednio wychyla na wskutek obciazenia i wtedy leci sygnal korekty polozenia swiatla. Z drugiej stromy pierwsza mysl to taka ze powinna byc czujka na przedniej osi i na tyleniej i powinno byc porownywane ich polozenie.
                  OT fajne kafle :szeroki_usmiech :wink:
                  była mocna Octa, a jest konik
                  Greckie Delikatesy

                  Komentarz


                  • #59
                    BaPit, he he to cerata na stole kuchennym :P

                    Komentarz


                    • #60
                      lec, Wiesz co, to jest raczej jednak tyl.

                      Z przodu rusza sie ten drucik, gdzie calosc z przodu jest przykrecana do nadwozia, a sam drucik wchodzi pod srube lacznika stabilizatora. Do tego przod ma inny ten drucik i tylko blaszke na koncu tego drucika, zeby mozna bylo podlozyc pod ten lacznik.

                      Przypadkiem do tego jeszcze jakiegos modulu nie ma :roll:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #61
                        wiem ze to jest tyl, pytanie brzmialo , na ktore chyba czesciowo mi odpowiedziales, czy ukad stabilizacji ogranicza sie tylko do tego "dynksa" na tylnie zawieszenie czy na przod tez cos dochodzi.

                        Jak patrzylem te zestawy z KUfatec'a to tam nie bylo zadnych dodatkowych box'ów. Z informacji ktore ja otrzymalem to montuje sie to co pokazalem na tylnia os, podlacza kabelki i powinno dzialac.

                        Komentarz


                        • #62
                          Ja mam z przodu przy lewym kole taki bajer, ktory mocno denerwuje jak sie rozklada zawieszenie :twisted: Z tylu tez cos bylo z tego co pamietam. Tak wiec nie wiem czy sam tyl wystarczy.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #63
                            juz wszystko wiadomo, musialem domowic kostki do lamp oraz ten bajer wlasnie na przednia os.

                            Komentarz


                            • #64
                              Kostki tez sa inne, maja 2 albo 4 piny wiecej, chyba ze lampy mialbys juz stuningowane pod zwykla instalacje
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #65
                                oczywiscie chodzilo mi o kostki pod ksenony, bede mial zrobione tak jak z fabryki

                                Komentarz


                                • #66
                                  lec, ja ciebie zaklinam, pełna dokumentacja fotograficzna i notatki bo zaraz po gwarancji (jeszcze 10 miesięcy ) będę się uśmiechał do Ciebie po to

                                  mam ochotę na xenony ale właśnie w takim wydaniu "jak fabryczne" z auto poziomowaniem zatem działaj :kciukgora

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    lec, w o1 jest z przodu i styłu i oba są monitorowane a steruje nimi chyba taki jeden układ co steruje też kierą wielofunkcyjną i maxi dotem ale tego nie jestem pewny

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Autopoziomowanie mozna tez kupic jako dodatkowy bajer. Nexus bedzie mogl cos powiedziec w tej kwestii.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        djczas, steruje nim sterownik w jednej z lamp, z niej sygnal podawany jest do drugiej.

                                        paf, z dokumentacja foto bedzie ciezko gdyz ja tego wlasnymi rekoma zaklada nie bede niestety, moge sluzyc jedynie info co jest potrzebne

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Zamieszczone przez lec
                                          paf, z dokumentacja foto bedzie ciezko gdyz ja tego wlasnymi rekoma zaklada nie bede niestety, moge sluzyc jedynie info co jest potrzebne
                                          wyślij kogoś z WSI czy coś :lol: grunt żeby właśnie było wiadomo co dokładnie potrzeba - faktycznie a nie w sferze przypuszczeń

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            generalnie to potrzeba blache na przod, blache na tyl, 2 czujniki z allegro, kostki do kesnonow i kogos kto zrobi na nam wiazke elektr.

                                            ja juz sie nie szczypelem i zamowilem oryginalna blache na przod z czujnikiem, koszt 600-z hakiem, komplet wtykow do xenonow circa 100 zł

                                            blacha na tyl z czujnikiem podejrzewam podobny koszt, no ale ja juz go mam.


                                            Jak ktos nic nie ma to bardziej sie oplaca sciagac komplet z Kufatec i dziala to z palca. Mi sie juz nie kalkulowalo (230€ + opł. bankowe)

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Zamieszczone przez lec
                                              Jak ktos nic nie ma to bardziej sie oplaca sciagac komplet z Kufatec i dziala to z palca. Mi sie juz nie kalkulowalo (230€ + opł. bankowe)
                                              zestawy Kufatec'a bede miał w swojej ofercie :diabelski_usmiech i ceny będa "przystępniejsze",
                                              ale narazie muszę taki zestaw przećwiczyć na sobie :szeroki_usmiech
                                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                Zamieszczone przez Nexus6

                                                zestawy Kufatec'a bede miał w swojej ofercie :diabelski_usmiech i ceny będa "przystępniejsze",
                                                poproszę cuś więcej na ten temat jeżeli można (+- kiedy będą dostepne u Ciebie no i szacunkowy koszt )możę być na pw.
                                                Bo nie wiem czy zamawiać w kufatec czy będzie się opłacało poczekać.
                                                pozdr.
                                                maciek1024

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Zamieszczone przez maciej
                                                  nie wiem czy zamawiać w kufatec czy będzie się opłacało poczekać.
                                                  jak chcesz na szybko to zamawiaj w Kufatec'u, u mnie jeszcze chwile potrwa - dostawa lamp uległa opóźnieniu :?
                                                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Szanowni KLUBOWICZE!
                                                    Kilka słów o substytucie drogich lamp Xenonowych....
                                                    Jestem importerem zestawów HID (High Intensity Discharge Lamp System)
                                                    Żarnik xenonowy jest zamknięty w standardowej wielkości żarowce H1 lub H4 (lub innych).
                                                    W skład zestawu wchodzi:
                                                    - przetwornice szt.2 (hermetyczne)
                                                    - żarniki zenonowe szt.2
                                                    - komplet solidnego okablowania
                                                    - instrukcja montażu
                                                    Zestaw jest bardzo prosty w montażu, nie wymaga żadnych przeróbek.
                                                    Cena jednego kompletnego zestawu to jedyna 539 PLN
                                                    Zestawy są nowe, prosto od producenta i posiadają 12 miesięczną gwarancję.
                                                    Sprzedaje sie jak świeże bułeczki
                                                    Jeżeli ktoś jest zinteresowany to zapraszam na Ursynów, bardzo chętnie zaprezentuję jak świeci taki zestaw w moim samochodzie.
                                                    W przypadku pytań pozostaję do Waszej dyspozycji
                                                    Piotr
                                                    tel. 660 330 220
                                                    PS> Bardzo często bywam w Krakowie.

                                                    [ Dodano: Czw 01 Mar, 07 20:34 ]
                                                    Oczywiście narobiłem błędów przez szybkie pisanie... najmocniej przepraszam ops:
                                                    W zestawie są żarniki Xenonowe a nie zenonowe.
                                                    No i mały dopisek do postu....
                                                    Zestawy które sprzedaję nie są jakąś lipą swiecącą niby na niebiesko.... dlatego zapraszam na wizję lokalną.... możemy "przymierzyć" zestaw do auta na miejscu u mnie w garażu
                                                    Piotr

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X