Witam. Panowie zaopatrzyłem się w oryginalną wiązkę tempomatu oraz manetkę. Na weekendzie planuje to zamontować. Czy ktoś z Was może mi udostępnić instrukcję demontażu kierownicy wraz z demontażem poduszki powietrznej? Nie ukrywam że trochę boje się improwizować żeby nie uszkodzić poduszki i jej okablowania. Proszę pomóżcie.
Montaż tempomatu - jak zdjąć kierownicę??
Zwiń
X
-
Poczytaj ten temat: http://forum.octaviaclub.pl/showthread.php?t=22326
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
-
-
Uzupełniłem profil żeby nie było problemu.Zamieszczone przez koleś Zobacz wpismarcooprodigy wypadałoby uzupełnić profil."Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
Kolego w sumie na YT znalazłem filmik jak gość odblokowuje poduszkę żeby ją zdjąć. Z tym zapewne sobie poradzę, z tym że interesuję mnie jak potem rozebrać resztę. Chodzi mi o demontaż pozostałych rzeczy żeby dostać się bezpośrednio do manetki. Dodatkowo pytanie czy jeżeli zdejmę sobie zwijacz taśmy od poduszki powietrznej czy coś schrzanie i będę musiał później coś ustawiać od nowa? Czy wystarczy zdjąć z zatrzasków i założyć z powrotem na zatrzaski?Zamieszczone przez GS_Mati Zobacz wpisOd tyłu trzeba podwarzyć krótkim, płaskim śrubokrętem pręty tak żeby zeskoczyły z zatrzasku."Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
Jak odczepisz poduszkę to ustaw koła na wprost i wyjmij kluczyk ze stacyjki. Nie będzie już potrzebny.Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpisinteresuję mnie jak potem rozebrać resztę. Chodzi mi o demontaż pozostałych rzeczy żeby dostać się bezpośrednio do manetki
Odkręć śrubę kierownicy (nasadka spilne M12)
Zaznacz pozycję w jakiej jest kierownica (być może już masz tam cechę ale nie zawadzi zrobić swoją, markerem lub śrubokrętem).
Zdejmij kierownicę.
Pod kierownicą w dolnej połówce zobaczysz otworki, w których są dwie śrubki, kolejne dwie (łączą obydwie połówki obudowy) są od dołu i jeszcze jedna śruba jest w okolicy blokady kolumny kierowniczej. Zajrzyj od dołu a wszystko zobaczysz.
Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpisDodatkowo pytanie czy jeżeli zdejmę sobie zwijacz taśmy od poduszki powietrznej czy coś schrzanie i będę musiał później coś ustawiać od nowa? Czy wystarczy zdjąć z zatrzasków i założyć z powrotem na zatrzaski?
Jak zdejmiesz obydwie części obudowy kolumny kierowniczej to zobaczysz manetki i na nich taśmę airbag. Taśma jest na trzech zaczepach. Manetki mocuje pierścień od tyłu. Taśma ma blokadę i jej nie przekręcisz poza tym jeśli koła masz ustawione na wprost to w okienku na obudowie taśmy widać żółte kółeczko. Oznacza ono środkową pozycję taśmy.
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

Komentarz
-
-
Kolego pisałeś do mnie wczoraj o 22:52 zobacz powyżej jest to jako drugi post. Może chciałeś wysłać komuś innemu zdarza się...Zamieszczone przez georgg Zobacz wpisA gdzie Ty masz tam coś o hamulcach ?
Wysłane przy użyciu Tapatalk."Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
[QUOTE=koleś;n2485511]
Jak odczepisz poduszkę to ustaw koła na wprost i wyjmij kluczyk ze stacyjki. Nie będzie już potrzebny.
Odkręć śrubę kierownicy (nasadka spilne M12)
Zaznacz pozycję w jakiej jest kierownica (być może już masz tam cechę ale nie zawadzi zrobić swoją, markerem lub śrubokrętem).
Zdejmij kierownicę.
Pod kierownicą w dolnej połówce zobaczysz otworki, w których są dwie śrubki, kolejne dwie (łączą obydwie połówki obudowy) są od dołu i jeszcze jedna śruba jest w okolicy blokady kolumny kierowniczej. Zajrzyj od dołu a wszystko zobaczysz.
Jak zdejmiesz obydwie części obudowy kolumny kierowniczej to zobaczysz manetki i na nich taśmę airbag. Taśma jest na trzech zaczepach. Manetki mocuje pierścień od tyłu. Taśma ma blokadę i jej nie przekręcisz poza tym jeśli koła masz ustawione na wprost to w okienku na obudowie taśmy widać żółte kółeczko. Oznacza ono środkową pozycję si
Dzięki za wskazówki. W sobotę się za to zabiorę. Swoją drogą, skoro dałem radę w ubiegłą sobotę wyregulować samemu kąt wtrysku to myślę że kierownicą się przejmować nie będę :-). Ważne żeby tylko niczego nie urwać albo przez przypadek nie mieć spłaszczonej twarzy po wybuchu poduszki powietrznej :-)"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
A to sorki.Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpis
Kolego pisałeś do mnie wczoraj o 22:52 zobacz powyżej jest to jako drugi post. Może chciałeś wysłać komuś innemu zdarza się...
Sprawdzałem przed chwilą co Ci wysłałem przez Tapatalka i tam jest prawidłowy link.
Komentarz
-
-
To jeżeli to było faktycznie do mnie to poproszę o prawidłowy link, każda informacja na wagę złota ;-)Zamieszczone przez georgg Zobacz wpis
A to sorki.
Sprawdzałem przed chwilą co Ci wysłałem przez Tapatalka i tam jest prawidłowy link.
"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
teraz widzę, że chodzi o O1. Temat , który podawałem był o O2.Ostatnio edytowany przez georgg; 28340.
Komentarz
-
-
Wymiana manetki to dopiero połowa roboty. Musisz jeszcze wpiąć wiązkę do wtyczki na podszybiu.Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpisW sobotę się za to zabiorę.
Ja robię to od strony kabiny. Wypinam ramkę, wyciągam wtyczkę, wypinam z ramki drugą część i wpinam piny. Składam z powrotem i gotowe. Mam do tego narzędzia i zrobiłem sobie przyrządy do wypinania ramki i wtyczki.
Ja tego robię jednak dużo i zajmuje mi to około godziny.
Tobie radziłbym zrobić tak jak jest w instrukcji montażu czyli zdjąć wycieraczki (przyda się ściągacz do wycieraczek), wyjąć podszybie, wymontować silnik wycieraczek, przy okazji posprzątać i umyć w okolicy spływów wody.
Pod mechanizmem wycieraczek jest dekiel. Odkręć dwie nakrętki i pod nim masz wtyczki. Tempomat wpinasz do czarnej. Wypnij wtyczkę i to co zostanie w ramce wciśnij do wnętrza auta. Musisz w tym celu odblokować dwa zaczepy po bokach.
Wewnątrz auta musisz zdemontować plastik nad nogami kierowcy. Sięgnij pod deskę i wyciągnij to co wypiąłeś z ramki. Kabelki są długie i łatwo wepniesz piny do tej wtyczki.
Poskładaj z powrotem i gotowe.
Jakbyś miał pytania podczas roboty to dzwoń.
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

Komentarz
-
-
Z góry dzięki. Postaram się zrobić tak jak piszesz. Natomiast nie ukrywam że wiem o tym że podpięcie będzie dla mnie najtrudniejsze. Ściągnąłem sobie parę opisów z internetu jak podpiąć wiązkę (na przykładzie passata B5 oraz Golfa 4) nie wiem czy to będzie to samo. Jedno co mnie martwi że jest tam napisane że mam jeszcze podpiąć do wiązki plusa spod bezpiecznika nr 5. Tutaj nie do końca to ogarniam ale jak sobie nie poradzę to zwrócę się do kogoś kto mi to pomoże zrobić. Na Allegro zakupiłem wiązkę która ma konkretne piny na końcach które ponoć da się wpiąć bezpośrednio do wtyczki, ponoć nie trzeba będzie lutować. Zobaczę jak mi to pójdzie.Zamieszczone przez koleś Zobacz wpisWymiana manetki to dopiero połowa roboty. Musisz jeszcze wpiąć wiązkę do wtyczki na podszybiu.
Ja robię to od strony kabiny. Wypinam ramkę, wyciągam wtyczkę, wypinam z ramki drugą część i wpinam piny. Składam z powrotem i gotowe. Mam do tego narzędzia i zrobiłem sobie przyrządy do wypinania ramki i wtyczki.
Ja tego robię jednak dużo i zajmuje mi to około godziny.
Tobie radziłbym zrobić tak jak jest w instrukcji montażu czyli zdjąć wycieraczki (przyda się ściągacz do wycieraczek), wyjąć podszybie, wymontować silnik wycieraczek, przy okazji posprzątać i umyć w okolicy spływów wody.
Pod mechanizmem wycieraczek jest dekiel. Odkręć dwie nakrętki i pod nim masz wtyczki. Tempomat wpinasz do czarnej. Wypnij wtyczkę i to co zostanie w ramce wciśnij do wnętrza auta. Musisz w tym celu odblokować dwa zaczepy po bokach.
Wewnątrz auta musisz zdemontować plastik nad nogami kierowcy. Sięgnij pod deskę i wyciągnij to co wypiąłeś z ramki. Kabelki są długie i łatwo wepniesz piny do tej wtyczki.
Poskładaj z powrotem i gotowe.
Jakbyś miał pytania podczas roboty to dzwoń.
Jedynym faktycznym minusem jest fakt taki że dostęp do komputera jest po zdjęciu mechanizmu wycieraczek. Z tego co pamiętam to trzeba się trochę pogimnastykować żeby to wydrzeć z podszybia. Już to kiedyś demontowałem jak mi się mechanizm zatarł. Ale nic ogarniemy a jak nie to będę szukał jakiegoś elektronika z Rzeszowa który mi to podepnie."Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
Passat B5 ma podobnie ale to Golf IV ma tak samo jak O1.Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpis(na przykładzie passata B5 oraz Golfa 4)
To akurat jest proste. ja stosuję wtyczki ja w oryginalnej wiązce. Ty nie kupiłeś oryginalnej wiązki bo nie masz tej przejściówki ale to nie problem. Ten kabelek przylutuj do kabelka z bezpiecznika nr.5 lub do pinu 2 w czujniku pedału hamulca. To jest to samo. Zrób gdzie Ci wygodnie. Zaizoluj taśmą i będzie dobrze.Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpisJedno co mnie martwi że jest tam napisane że mam jeszcze podpiąć do wiązki plusa spod bezpiecznika nr 5. Tutaj nie do końca to ogarniam
No właśnie to nie jest oryginał jak pisałeś ale i tak dobrze jest zrobiona. Ważne żebyś miał opis gdzie wpiąć który kabelek. Masz to opisane?Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpisNa Allegro zakupiłem wiązkę która ma konkretne piny na końcach które ponoć da się wpiąć bezpośrednio do wtyczki, ponoć nie trzeba będzie lutować.
Jedyne co musisz lutować to pewnie ten z zasilania.
Nie wpinasz się do komputera tylko do wtyczki na podszybiu. Do komputera tylko w silniku 1,8T i 2,0. Na wtyczce przy każdym pinie jest numer. Dobrze się przyjrzyj i wepnij w odpowiednie miejsca. Zwłaszcza z 9 się nie pomyl.Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpisJedynym faktycznym minusem jest fakt taki że dostęp do komputera jest po zdjęciu mechanizmu wycieraczek. Z tego co pamiętam to trzeba się trochę pogimnastykować żeby to wydrzeć z podszybia.
Dasz radę. Jak rozbierałeś już podszybie to teraz będzie tak samo + jeden krok dalej czyli odkręcenie dekla.Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpisAle nic ogarniemy a jak nie to będę szukał jakiegoś elektronika z Rzeszowa który mi to podepnie.
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

Komentarz
-
-
Jeszcze raz dzięki za tak obszerną instrukcję i wskazówki. W sobotę działam w temacie. Jak już wszystko podłącze to się pochwalę czy mi się udało.Zamieszczone przez koleś Zobacz wpisPassat B5 ma podobnie ale to Golf IV ma tak samo jak O1.
To akurat jest proste. ja stosuję wtyczki ja w oryginalnej wiązce. Ty nie kupiłeś oryginalnej wiązki bo nie masz tej przejściówki ale to nie problem. Ten kabelek przylutuj do kabelka z bezpiecznika nr.5 lub do pinu 2 w czujniku pedału hamulca. To jest to samo. Zrób gdzie Ci wygodnie. Zaizoluj taśmą i będzie dobrze.
No właśnie to nie jest oryginał jak pisałeś ale i tak dobrze jest zrobiona. Ważne żebyś miał opis gdzie wpiąć który kabelek. Masz to opisane?
Jedyne co musisz lutować to pewnie ten z zasilania.
Nie wpinasz się do komputera tylko do wtyczki na podszybiu. Do komputera tylko w silniku 1,8T i 2,0. Na wtyczce przy każdym pinie jest numer. Dobrze się przyjrzyj i wepnij w odpowiednie miejsca. Zwłaszcza z 9 się nie pomyl.
Dasz radę. Jak rozbierałeś już podszybie to teraz będzie tak samo + jeden krok dalej czyli odkręcenie dekla.
"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
Witam. Panowie dzisiaj od rana korzystając z pogody instalowałem tempomat. Niestety mimo tego że wydawało mi się że zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją i wskazówkami to jednak nie działa ten tempomat. Żeby ktoś mógł mi coś podpowiedzieć zrobiłem screeny z vagcomu. Dodatkowo znalazłem awarię czujnika sprzęgła który pewnie może być tutaj głównym winowajcą.
Proszę o analizę:
Tempomat włączony:
tempomat on.jpg
Tempomat wyłączony:
tempomat off.jpg
Teampomat włączony oraz wciśniety hamulec:
tempomat on i hamulec.jpg
Wciśnięty przycisk + lub - nie pamiętam które zdjęcie zrobiłem pierwsze:
Res +.jpg
Set -.jpg
Ostatnio edytowany przez marcooprodigy; 24229."Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
Z manetką i wiązką jest chyba dobrze. Trudno mi to ocenić bo nie pamiętam, które 0 ma się zamienić na 1 przy danym przycisku.
Natomiast jak nie ma reakcji na sprzęgło to wymień czujnik.
Pamiętaj, że montując nowy musi być wciśnięty cypelek i na wciśniętym przekręcasz.
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

Komentarz
-
-
Cypelek w sensie ten przycisk? Dzisiaj jak kilka razy go mocno wcisnąłem i puściłem to przez chwile pojawiły się zera w drugiej i trzeciej kolumnie od lewej więc on napewno nie kontaktuje. Czy montując ten czujnik trzeba robić jakieś adaptacje jak przy wymianie czujnika od gazu?Zamieszczone przez koleś Zobacz wpisZ manetką i wiązką jest chyba dobrze. Trudno mi to ocenić bo nie pamiętam, które 0 ma się zamienić na 1 przy danym przycisku.
Natomiast jak nie ma reakcji na sprzęgło to wymień czujnik.
Pamiętaj, że montując nowy musi być wciśnięty cypelek i na wciśniętym przekręcasz."Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
Witam. Panowie dziś wymieniłem głównego winowajce moich problemów z tempomatem, mianowicie czujnik sprzęgła. Po wymianie tempomat ożył więc sprawdziłem dla pewności na vagcomie i okazało się że wszystko działa jak należy. Moja radość i satysfakcja jest bezcenna. Dlatego też gorąco polecam i namawiam wszystkich do instalowania tempomatu samodzielnie. Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek pojęcie o mechanice i elektronice to może to zrobić samemu. Chciałem Wam tylko poradzić żebyście zrobili tak jak ja, nie bawcie się w lutowanie wiązki tylko kupcie sobie coś takiego: http://allegro.pl/wiazka-tempomatu-v...773253434.html - wystarczy otworzyć skrzyneczkę na podszybiu, wyjąć wtyczkę nr.1 czarno fioletową i wówczas odblokować gniazdo i wsunąć do je do środka pojazu. Jak macie zdjętą częściowo deske rozdzielczą w okolicy kierownicy bez problemu dostaniecie się do tego gniazda. Wystarczy odblkować zabezpieczenie śrubokrętem i wcisnąć na pstryk wszystkie piny. Jedynym utrudnieniem jest podlutowanie się przewodem z tempomatu pod przewód bezpiecznika nr 5 i tutaj kończą się problemy. Pozostaje aktywować tempomat w vagcomie przez kod 11463 w polu login i jeżeli wszystkie czujniki są sprawne to ma to działać jak należy. Jeszcze raz gorąco zachęcam do samodzielnego montażu. Kończąc wątek dziękuje wszystkim za pomoc a szczególnie koledze o nicku "koleś". Gorąco polecam i myślę że wątek można zamknąć.Ostatnio edytowany przez marcooprodigy; 24229."Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-

Komentarz