Montaż tempomatu - jak zdjąć kierownicę??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcooprodigy
    Ambiente
    • 2012
    • 248
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    Montaż tempomatu - jak zdjąć kierownicę??

    Witam. Panowie zaopatrzyłem się w oryginalną wiązkę tempomatu oraz manetkę. Na weekendzie planuje to zamontować. Czy ktoś z Was może mi udostępnić instrukcję demontażu kierownicy wraz z demontażem poduszki powietrznej? Nie ukrywam że trochę boje się improwizować żeby nie uszkodzić poduszki i jej okablowania. Proszę pomóżcie.
    "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
    PRAWO MURPHY'EGO
  • georgg
    RS
    • 2013
    • 17116
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Poczytaj ten temat: http://forum.octaviaclub.pl/showthread.php?t=22326

    Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

    SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
    ​​​
    Grzegorz

    Moja Ambitna Czarnula

    Komentarz

    • marcooprodigy
      Ambiente
      • 2012
      • 248
      • Octavia I (1U2)
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Hmmm. Nie bardzo rozumiem po co mam czytać o hamulcach skoro chodziło mi o kierownicę ;-)
      "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
      PRAWO MURPHY'EGO

      Komentarz

      • GS_Mati
        OCP Member
        Moderatorr
        • 2016
        • 561
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Od tyłu trzeba podwarzyć krótkim, płaskim śrubokrętem pręty tak żeby zeskoczyły z zatrzasku.
        Załączone pliki

        Komentarz

        • koleś
          RS
          • 2009
          • 2839
          • Fabia combi (6Y5)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          marcooprodigy wypadałoby uzupełnić profil.

          Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
          Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

          Komentarz

          • marcooprodigy
            Ambiente
            • 2012
            • 248
            • Octavia I (1U2)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Zamieszczone przez koleś Zobacz wpis
            marcooprodigy wypadałoby uzupełnić profil.
            Uzupełniłem profil żeby nie było problemu.
            "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
            PRAWO MURPHY'EGO

            Komentarz

            • marcooprodigy
              Ambiente
              • 2012
              • 248
              • Octavia I (1U2)
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Zamieszczone przez GS_Mati Zobacz wpis
              Od tyłu trzeba podwarzyć krótkim, płaskim śrubokrętem pręty tak żeby zeskoczyły z zatrzasku.
              Kolego w sumie na YT znalazłem filmik jak gość odblokowuje poduszkę żeby ją zdjąć. Z tym zapewne sobie poradzę, z tym że interesuję mnie jak potem rozebrać resztę. Chodzi mi o demontaż pozostałych rzeczy żeby dostać się bezpośrednio do manetki. Dodatkowo pytanie czy jeżeli zdejmę sobie zwijacz taśmy od poduszki powietrznej czy coś schrzanie i będę musiał później coś ustawiać od nowa? Czy wystarczy zdjąć z zatrzasków i założyć z powrotem na zatrzaski?
              "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
              PRAWO MURPHY'EGO

              Komentarz

              • koleś
                RS
                • 2009
                • 2839
                • Fabia combi (6Y5)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpis
                interesuję mnie jak potem rozebrać resztę. Chodzi mi o demontaż pozostałych rzeczy żeby dostać się bezpośrednio do manetki
                Jak odczepisz poduszkę to ustaw koła na wprost i wyjmij kluczyk ze stacyjki. Nie będzie już potrzebny.
                Odkręć śrubę kierownicy (nasadka spilne M12)
                Zaznacz pozycję w jakiej jest kierownica (być może już masz tam cechę ale nie zawadzi zrobić swoją, markerem lub śrubokrętem).
                Zdejmij kierownicę.
                Pod kierownicą w dolnej połówce zobaczysz otworki, w których są dwie śrubki, kolejne dwie (łączą obydwie połówki obudowy) są od dołu i jeszcze jedna śruba jest w okolicy blokady kolumny kierowniczej. Zajrzyj od dołu a wszystko zobaczysz.


                Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpis
                Dodatkowo pytanie czy jeżeli zdejmę sobie zwijacz taśmy od poduszki powietrznej czy coś schrzanie i będę musiał później coś ustawiać od nowa? Czy wystarczy zdjąć z zatrzasków i założyć z powrotem na zatrzaski?

                Jak zdejmiesz obydwie części obudowy kolumny kierowniczej to zobaczysz manetki i na nich taśmę airbag. Taśma jest na trzech zaczepach. Manetki mocuje pierścień od tyłu. Taśma ma blokadę i jej nie przekręcisz poza tym jeśli koła masz ustawione na wprost to w okienku na obudowie taśmy widać żółte kółeczko. Oznacza ono środkową pozycję taśmy.

                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                Komentarz

                • georgg
                  RS
                  • 2013
                  • 17116
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez marcooprodigy
                  Hmmm. Nie bardzo rozumiem po co mam czytać o hamulcach skoro chodziło mi o kierownicę ;-)
                  A gdzie Ty masz tam coś o hamulcach ?

                  Wysłane przy użyciu Tapatalk.

                  SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                  ​​​
                  Grzegorz

                  Moja Ambitna Czarnula

                  Komentarz

                  • marcooprodigy
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 248
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez georgg Zobacz wpis
                    A gdzie Ty masz tam coś o hamulcach ?

                    Wysłane przy użyciu Tapatalk.
                    Kolego pisałeś do mnie wczoraj o 22:52 zobacz powyżej jest to jako drugi post. Może chciałeś wysłać komuś innemu zdarza się...
                    "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                    PRAWO MURPHY'EGO

                    Komentarz

                    • marcooprodigy
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 248
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      [QUOTE=koleś;n2485511]
                      Jak odczepisz poduszkę to ustaw koła na wprost i wyjmij kluczyk ze stacyjki. Nie będzie już potrzebny.
                      Odkręć śrubę kierownicy (nasadka spilne M12)
                      Zaznacz pozycję w jakiej jest kierownica (być może już masz tam cechę ale nie zawadzi zrobić swoją, markerem lub śrubokrętem).
                      Zdejmij kierownicę.
                      Pod kierownicą w dolnej połówce zobaczysz otworki, w których są dwie śrubki, kolejne dwie (łączą obydwie połówki obudowy) są od dołu i jeszcze jedna śruba jest w okolicy blokady kolumny kierowniczej. Zajrzyj od dołu a wszystko zobaczysz.





                      Jak zdejmiesz obydwie części obudowy kolumny kierowniczej to zobaczysz manetki i na nich taśmę airbag. Taśma jest na trzech zaczepach. Manetki mocuje pierścień od tyłu. Taśma ma blokadę i jej nie przekręcisz poza tym jeśli koła masz ustawione na wprost to w okienku na obudowie taśmy widać żółte kółeczko. Oznacza ono środkową pozycję si

                      Dzięki za wskazówki. W sobotę się za to zabiorę. Swoją drogą, skoro dałem radę w ubiegłą sobotę wyregulować samemu kąt wtrysku to myślę że kierownicą się przejmować nie będę :-). Ważne żeby tylko niczego nie urwać albo przez przypadek nie mieć spłaszczonej twarzy po wybuchu poduszki powietrznej :-)
                      "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                      PRAWO MURPHY'EGO

                      Komentarz

                      • georgg
                        RS
                        • 2013
                        • 17116
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpis

                        Kolego pisałeś do mnie wczoraj o 22:52 zobacz powyżej jest to jako drugi post. Może chciałeś wysłać komuś innemu zdarza się...
                        A to sorki. Sprawdzałem przed chwilą co Ci wysłałem przez Tapatalka i tam jest prawidłowy link.
                        SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                        ​​​
                        Grzegorz

                        Moja Ambitna Czarnula

                        Komentarz

                        • marcooprodigy
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 248
                          • Octavia I (1U2)
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez georgg Zobacz wpis

                          A to sorki. Sprawdzałem przed chwilą co Ci wysłałem przez Tapatalka i tam jest prawidłowy link.
                          To jeżeli to było faktycznie do mnie to poproszę o prawidłowy link, każda informacja na wagę złota ;-)
                          "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                          PRAWO MURPHY'EGO

                          Komentarz

                          • georgg
                            RS
                            • 2013
                            • 17116
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            teraz widzę, że chodzi o O1. Temat , który podawałem był o O2.
                            Ostatnio edytowany przez georgg; 28340.
                            SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                            ​​​
                            Grzegorz

                            Moja Ambitna Czarnula

                            Komentarz

                            • koleś
                              RS
                              • 2009
                              • 2839
                              • Fabia combi (6Y5)
                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpis
                              W sobotę się za to zabiorę.
                              Wymiana manetki to dopiero połowa roboty. Musisz jeszcze wpiąć wiązkę do wtyczki na podszybiu.
                              Ja robię to od strony kabiny. Wypinam ramkę, wyciągam wtyczkę, wypinam z ramki drugą część i wpinam piny. Składam z powrotem i gotowe. Mam do tego narzędzia i zrobiłem sobie przyrządy do wypinania ramki i wtyczki.
                              Ja tego robię jednak dużo i zajmuje mi to około godziny.

                              Tobie radziłbym zrobić tak jak jest w instrukcji montażu czyli zdjąć wycieraczki (przyda się ściągacz do wycieraczek), wyjąć podszybie, wymontować silnik wycieraczek, przy okazji posprzątać i umyć w okolicy spływów wody.
                              Pod mechanizmem wycieraczek jest dekiel. Odkręć dwie nakrętki i pod nim masz wtyczki. Tempomat wpinasz do czarnej. Wypnij wtyczkę i to co zostanie w ramce wciśnij do wnętrza auta. Musisz w tym celu odblokować dwa zaczepy po bokach.
                              Wewnątrz auta musisz zdemontować plastik nad nogami kierowcy. Sięgnij pod deskę i wyciągnij to co wypiąłeś z ramki. Kabelki są długie i łatwo wepniesz piny do tej wtyczki.

                              Poskładaj z powrotem i gotowe.

                              Jakbyś miał pytania podczas roboty to dzwoń.

                              Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                              Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                              Komentarz

                              • marcooprodigy
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 248
                                • Octavia I (1U2)
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez koleś Zobacz wpis
                                Wymiana manetki to dopiero połowa roboty. Musisz jeszcze wpiąć wiązkę do wtyczki na podszybiu.
                                Ja robię to od strony kabiny. Wypinam ramkę, wyciągam wtyczkę, wypinam z ramki drugą część i wpinam piny. Składam z powrotem i gotowe. Mam do tego narzędzia i zrobiłem sobie przyrządy do wypinania ramki i wtyczki.
                                Ja tego robię jednak dużo i zajmuje mi to około godziny.

                                Tobie radziłbym zrobić tak jak jest w instrukcji montażu czyli zdjąć wycieraczki (przyda się ściągacz do wycieraczek), wyjąć podszybie, wymontować silnik wycieraczek, przy okazji posprzątać i umyć w okolicy spływów wody.
                                Pod mechanizmem wycieraczek jest dekiel. Odkręć dwie nakrętki i pod nim masz wtyczki. Tempomat wpinasz do czarnej. Wypnij wtyczkę i to co zostanie w ramce wciśnij do wnętrza auta. Musisz w tym celu odblokować dwa zaczepy po bokach.
                                Wewnątrz auta musisz zdemontować plastik nad nogami kierowcy. Sięgnij pod deskę i wyciągnij to co wypiąłeś z ramki. Kabelki są długie i łatwo wepniesz piny do tej wtyczki.

                                Poskładaj z powrotem i gotowe.

                                Jakbyś miał pytania podczas roboty to dzwoń.
                                Z góry dzięki. Postaram się zrobić tak jak piszesz. Natomiast nie ukrywam że wiem o tym że podpięcie będzie dla mnie najtrudniejsze. Ściągnąłem sobie parę opisów z internetu jak podpiąć wiązkę (na przykładzie passata B5 oraz Golfa 4) nie wiem czy to będzie to samo. Jedno co mnie martwi że jest tam napisane że mam jeszcze podpiąć do wiązki plusa spod bezpiecznika nr 5. Tutaj nie do końca to ogarniam ale jak sobie nie poradzę to zwrócę się do kogoś kto mi to pomoże zrobić. Na Allegro zakupiłem wiązkę która ma konkretne piny na końcach które ponoć da się wpiąć bezpośrednio do wtyczki, ponoć nie trzeba będzie lutować. Zobaczę jak mi to pójdzie.
                                Jedynym faktycznym minusem jest fakt taki że dostęp do komputera jest po zdjęciu mechanizmu wycieraczek. Z tego co pamiętam to trzeba się trochę pogimnastykować żeby to wydrzeć z podszybia. Już to kiedyś demontowałem jak mi się mechanizm zatarł. Ale nic ogarniemy a jak nie to będę szukał jakiegoś elektronika z Rzeszowa który mi to podepnie.
                                "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                                PRAWO MURPHY'EGO

                                Komentarz

                                • koleś
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2839
                                  • Fabia combi (6Y5)
                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpis
                                  (na przykładzie passata B5 oraz Golfa 4)
                                  Passat B5 ma podobnie ale to Golf IV ma tak samo jak O1.
                                  Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpis
                                  Jedno co mnie martwi że jest tam napisane że mam jeszcze podpiąć do wiązki plusa spod bezpiecznika nr 5. Tutaj nie do końca to ogarniam
                                  To akurat jest proste. ja stosuję wtyczki ja w oryginalnej wiązce. Ty nie kupiłeś oryginalnej wiązki bo nie masz tej przejściówki ale to nie problem. Ten kabelek przylutuj do kabelka z bezpiecznika nr.5 lub do pinu 2 w czujniku pedału hamulca. To jest to samo. Zrób gdzie Ci wygodnie. Zaizoluj taśmą i będzie dobrze.

                                  Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpis
                                  Na Allegro zakupiłem wiązkę która ma konkretne piny na końcach które ponoć da się wpiąć bezpośrednio do wtyczki, ponoć nie trzeba będzie lutować.
                                  No właśnie to nie jest oryginał jak pisałeś ale i tak dobrze jest zrobiona. Ważne żebyś miał opis gdzie wpiąć który kabelek. Masz to opisane?
                                  Jedyne co musisz lutować to pewnie ten z zasilania.

                                  Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpis
                                  Jedynym faktycznym minusem jest fakt taki że dostęp do komputera jest po zdjęciu mechanizmu wycieraczek. Z tego co pamiętam to trzeba się trochę pogimnastykować żeby to wydrzeć z podszybia.
                                  Nie wpinasz się do komputera tylko do wtyczki na podszybiu. Do komputera tylko w silniku 1,8T i 2,0. Na wtyczce przy każdym pinie jest numer. Dobrze się przyjrzyj i wepnij w odpowiednie miejsca. Zwłaszcza z 9 się nie pomyl.

                                  Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz wpis
                                  Ale nic ogarniemy a jak nie to będę szukał jakiegoś elektronika z Rzeszowa który mi to podepnie.
                                  Dasz radę. Jak rozbierałeś już podszybie to teraz będzie tak samo + jeden krok dalej czyli odkręcenie dekla.


                                  Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                  Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                  Komentarz

                                  • marcooprodigy
                                    Ambiente
                                    • 2012
                                    • 248
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez koleś Zobacz wpis
                                    Passat B5 ma podobnie ale to Golf IV ma tak samo jak O1.

                                    To akurat jest proste. ja stosuję wtyczki ja w oryginalnej wiązce. Ty nie kupiłeś oryginalnej wiązki bo nie masz tej przejściówki ale to nie problem. Ten kabelek przylutuj do kabelka z bezpiecznika nr.5 lub do pinu 2 w czujniku pedału hamulca. To jest to samo. Zrób gdzie Ci wygodnie. Zaizoluj taśmą i będzie dobrze.


                                    No właśnie to nie jest oryginał jak pisałeś ale i tak dobrze jest zrobiona. Ważne żebyś miał opis gdzie wpiąć który kabelek. Masz to opisane?
                                    Jedyne co musisz lutować to pewnie ten z zasilania.


                                    Nie wpinasz się do komputera tylko do wtyczki na podszybiu. Do komputera tylko w silniku 1,8T i 2,0. Na wtyczce przy każdym pinie jest numer. Dobrze się przyjrzyj i wepnij w odpowiednie miejsca. Zwłaszcza z 9 się nie pomyl.


                                    Dasz radę. Jak rozbierałeś już podszybie to teraz będzie tak samo + jeden krok dalej czyli odkręcenie dekla.

                                    Jeszcze raz dzięki za tak obszerną instrukcję i wskazówki. W sobotę działam w temacie. Jak już wszystko podłącze to się pochwalę czy mi się udało.
                                    "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                                    PRAWO MURPHY'EGO

                                    Komentarz

                                    • marcooprodigy
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 248
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                      #19
                                      Witam. Panowie dzisiaj od rana korzystając z pogody instalowałem tempomat. Niestety mimo tego że wydawało mi się że zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją i wskazówkami to jednak nie działa ten tempomat. Żeby ktoś mógł mi coś podpowiedzieć zrobiłem screeny z vagcomu. Dodatkowo znalazłem awarię czujnika sprzęgła który pewnie może być tutaj głównym winowajcą.
                                      Proszę o analizę:

                                      Tempomat włączony:

                                      tempomat on.jpg

                                      Tempomat wyłączony:

                                      tempomat off.jpg

                                      Teampomat włączony oraz wciśniety hamulec:






                                      tempomat on i hamulec.jpg

                                      Wciśnięty przycisk + lub - nie pamiętam które zdjęcie zrobiłem pierwsze:

                                      Res +.jpg

                                      Set -.jpg

                                      Ostatnio edytowany przez marcooprodigy; 24229.
                                      "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                                      PRAWO MURPHY'EGO

                                      Komentarz

                                      • koleś
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2839
                                        • Fabia combi (6Y5)
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Z manetką i wiązką jest chyba dobrze. Trudno mi to ocenić bo nie pamiętam, które 0 ma się zamienić na 1 przy danym przycisku.

                                        Natomiast jak nie ma reakcji na sprzęgło to wymień czujnik.
                                        Pamiętaj, że montując nowy musi być wciśnięty cypelek i na wciśniętym przekręcasz.

                                        Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                        Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                        Komentarz

                                        • marcooprodigy
                                          Ambiente
                                          • 2012
                                          • 248
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez koleś Zobacz wpis
                                          Z manetką i wiązką jest chyba dobrze. Trudno mi to ocenić bo nie pamiętam, które 0 ma się zamienić na 1 przy danym przycisku.

                                          Natomiast jak nie ma reakcji na sprzęgło to wymień czujnik.
                                          Pamiętaj, że montując nowy musi być wciśnięty cypelek i na wciśniętym przekręcasz.
                                          Cypelek w sensie ten przycisk? Dzisiaj jak kilka razy go mocno wcisnąłem i puściłem to przez chwile pojawiły się zera w drugiej i trzeciej kolumnie od lewej więc on napewno nie kontaktuje. Czy montując ten czujnik trzeba robić jakieś adaptacje jak przy wymianie czujnika od gazu?
                                          "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                                          PRAWO MURPHY'EGO

                                          Komentarz

                                          • marcooprodigy
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 248
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #22
                                            Witam. Panowie dziś wymieniłem głównego winowajce moich problemów z tempomatem, mianowicie czujnik sprzęgła. Po wymianie tempomat ożył więc sprawdziłem dla pewności na vagcomie i okazało się że wszystko działa jak należy. Moja radość i satysfakcja jest bezcenna. Dlatego też gorąco polecam i namawiam wszystkich do instalowania tempomatu samodzielnie. Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek pojęcie o mechanice i elektronice to może to zrobić samemu. Chciałem Wam tylko poradzić żebyście zrobili tak jak ja, nie bawcie się w lutowanie wiązki tylko kupcie sobie coś takiego: http://allegro.pl/wiazka-tempomatu-v...773253434.html - wystarczy otworzyć skrzyneczkę na podszybiu, wyjąć wtyczkę nr.1 czarno fioletową i wówczas odblokować gniazdo i wsunąć do je do środka pojazu. Jak macie zdjętą częściowo deske rozdzielczą w okolicy kierownicy bez problemu dostaniecie się do tego gniazda. Wystarczy odblkować zabezpieczenie śrubokrętem i wcisnąć na pstryk wszystkie piny. Jedynym utrudnieniem jest podlutowanie się przewodem z tempomatu pod przewód bezpiecznika nr 5 i tutaj kończą się problemy. Pozostaje aktywować tempomat w vagcomie przez kod 11463 w polu login i jeżeli wszystkie czujniki są sprawne to ma to działać jak należy. Jeszcze raz gorąco zachęcam do samodzielnego montażu. Kończąc wątek dziękuje wszystkim za pomoc a szczególnie koledze o nicku "koleś". Gorąco polecam i myślę że wątek można zamknąć.
                                            Ostatnio edytowany przez marcooprodigy; 24229.
                                            "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                                            PRAWO MURPHY'EGO

                                            Komentarz

                                            Pracuję...