Ja kupiłem za 62 pln czujniki srebrne (praktycznie w kolorze nadwozia), złączkę do włamania się do instalacji i z moim synkiem założyliśmy to razem w ok 45 minut.
Tylko to było 6 lat temu :-((( i wymiary posiałem po robocie a czujniki działają do dziś.
Nie gniewaj się.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Ja kupiłem za 62 pln czujniki srebrne (praktycznie w kolorze nadwozia), złączkę do włamania się do instalacji i z moim synkiem założyliśmy to razem w ok 45 minut.
Tylko to było 6 lat temu :-((( i wymiary posiałem po robocie a czujniki działają do dziś.
Nie gniewaj się.
Spoko nie ma problemu, ktos może jeszcze napisze, a jak nie to pochodze po parkingu i poszukam
A zderzak trzeba demontować, da się je założyć bez ściągania?
Jak ja zakładałem te moje - nie fabryczne tylko zwykłe z bzyczkiem w bagażniku - to nie trzeba, ponieważ w komorze koła zapasowego jest otwór technologiczny przez który puściłem kable do lewej lampy, z której wziąłem sygnał wstecznego i gdzie tez jest śrubka od masy na podłodze poniżej.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Jak ja zakładałem te moje - nie fabryczne tylko zwykłe z bzyczkiem w bagażniku - to nie trzeba, ponieważ w komorze koła zapasowego jest otwór technologiczny przez który puściłem kable do lewej lampy, z której wziąłem sygnał wstecznego i gdzie tez jest śrubka od masy na podłodze poniżej.
O to zagwostka nowa! A jak w kole zapasowym jest butla na gaz ?
kombi czy liftback ?
jesli liftback to proponuje zalozyc w czarnej listwie , sprawdza sie w 100% i bardzo estetycznie wyglada, swoja droga to mogli zrobic tak w oryginale , bo te w zderzaku wgladaja srednio
tym bardziej ze np fabia ma fabrycznie w tej czarnej listwie
mam kombi i niestety czeka mnie wiercenie w zderzaku. Kupilem zestaw STIG 30 i mam po naprawie blacharskiej zapas lakieru. Ciekawe czy cieniutką warstwą można by je pociagnąć ?
mozesz podać wymiary, odległości pomiędzy poszczególnymi czujnikami?
i jeszcze jedno pytanko rozumiem ze zamontowany hak nie wpływa na działanie czujników?
mam kombi i niestety czeka mnie wiercenie w zderzaku. Kupilem zestaw STIG 30 i mam po naprawie blacharskiej zapas lakieru. Ciekawe czy cieniutką warstwą można by je pociagnąć ?
mozesz podać wymiary, odległości pomiędzy poszczególnymi czujnikami?
i jeszcze jedno pytanko rozumiem ze zamontowany hak nie wpływa na działanie czujników?
mozesz spokojnie malowac , tylko sprajem , nie wolno nalac farby do srodka , kilka malowan cieniutka warstwą , maluje te czujniki bardzo czesto , tylko pamietac trzeba ze lepiej kilka razy cieniutko niz raz a za mocno
hak moze byc, montowalem w passacie B5 kombi i nie przeszkadza
czujki.JPG
A tutaj zakres detekcji czujników chińskich za +- 60zł , badanie pod wykryciem standardowego słupka parkingowego generalnie brak powtarzalności ale w praktyce wystarczą :P
Nie wiem jak w o1, ale w o2 jak zdarlismy moj zderzak do dolozenia przedniego PDC to miejsca na czujnik sa oznaczone, wystarczy wiertlo stozkowe i dziury sa
A ja proponuję nie bawić się w czujniki cofania, tylko założyć kamerę cofania. Trochę większy koszt, ale dużo mniej roboty, nic nie trzeba wiercić, kamerkę zakłada się zamiast/w miejsce jednej lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Montaż monitora też nie stanowi problemu. Jedyny "wysiłek" to poprowadzenie dodatkowych przewodów z tyłu do przodu, ale z tym z reguły niema kłopotów. Dużo lepszy ogląd sytuacji za samochodem.
Nie wiem jak w o1, ale w o2 jak zdarlismy moj zderzak do dolozenia przedniego PDC to miejsca na czujnik sa oznaczone, wystarczy wiertlo stozkowe i dziury sa
Wydaje mi się że w O1 też od wewnętrznej strony zderzaka są zaznaczone miejsca na czujniki.
Były na forum kiedyś zdjęcia i rysunki pokazujące rozmieszczenie fabrycznych czujników w O1 ale przenosiny forum jakoś im nie posłużyły...
U mnie w liftbacku , oryginalne czujniki rozstawione są: 22cm od srodka i potem 45cm.
tak jak Kolega poradził zrobiłem dokładnie u siebie, wszystko działa jak należy
zdj 1 zaznaczyłem na czerwono miejsca gdzie trzeba odkręcić wkręty torx czyli nadkola i od dołu polecam jakiś kocyk żeby nie leżeć na gołej ziemi, są też po dwie śruby z lewej i prawej strony zaznaczyłem kółeczkiem na czerwono, które wykręcamy od środka.
zdj 2 białym kółeczkiem zaznaczyłem miejsce gdzie jest gumowa okrągła zaślepka i tędy puszczamy kable od czujników robiąc wcześniej dziurę np nożyczkami. na tym zdjęciu zaznaczyłem też dwa czerwone kółeczka: są to od środka śruby których jednak nie daje się odkręcić !!! są to jakieś zatrzaski albo inne ustrojstwo z którym na prawdę szarpałem się długo i odpuściłem bo połamałbym błotnik. ostatecznie błotnik był tylko odgięty tak jak na foto 1 a ze pomagał mi brat więc dało radę kable przeciągnąć do środka.
zdj 3 podpinałem się po prawej stronie do wstecznego (po lewej było już ciasno bo tam są kable od haka) do NIEBIESKO-CZARNEGO kabelka. poprosiłem o pomoc mechanika który miernikiem + kabelek + żarówka wskazał do którego kabla mam się podpiąć, i polecam tą metodę każdemu, kto nie jest pewien do którego kabla się podpiąć
zdj 4 efekt końcowy, niestety pogoda popsuła się i Skodzianka jest ubrudzona
Komentarz