Chce zalozyc do tylnych drzwi elektrykę szyb.obecnieam korbotronik.mam elektryczne podnośniki szyb na tyl z wiazka do slupkow.czy poza reszty wiazki będzie potrzebny jeszcze moduł komfortu obsługujący 4 elektryczne szyby.dodam że mam elektrykę szyb z przodu
Instalacją elektrycznych szyb tylpotrzeobslugujacy
Zwiń
X
-
do zmiany całkowicie wiązki układu komfortu, bo teraz masz zamki sterowane z modułu komfortu, a po zmianie ze sterowników drzwi
sam moduł komfortu o ile ma chyba kodowanie na 4 drzwi, to nie wiem czy sprzętowo ruszy
jest to dosyć czasochłonny i skomplikowany mod->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Tu jest schemat podaczenia silników przednich szyb wlaczanych bezpośrednio wyłącznikami. Na rysunku jest zdublowany prawy wyłącznik, aby prawą szybą mógł sterować kierowca.
Do tylnych szyb będzie podobna instalacja, ale nie trzeba dublować prawego wyłącznika (wystarczą tylko dwa) gdy będą one zamontowane na tunelu środkowym. Wtedy tylnymi szybami mogą sterować pasażerowie z tylu, oraz kierowca.
W przypadku tego schematu trzeba się podłączyc bezpośrednio do silników pomijając oryginalny elektroniczny moduł sterujący zintegrowany z silniczkami.
Jak to zrobić jest opisane tu:
Zaletą takiego rozwiązania jest bardzo prosta dodatkowa instalacja, nie trzeba uzupełniać fabrycznych wiązek i elektroniki. Trzeba zastosować ogólnie dostępne uniwersalne wylączniki do szyb. Moim zdaniem w przypadku dokladania szyb do tyłu warto zrobić w ten sposób, oraz zamontować wyłączniki na tunelu środkowym.
schemat_elektrycznych_szyb_1736.gifOstatnio edytowany przez Marian 2; 1432.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marian 2 Zobacz wpisZaletą takiego rozwiązania jest bardzo prosta dodatkowa instalacja, nie trzeba uzupełniać fabrycznych wiązek i elektroniki. Trzeba zastosować ogólnie dostępne uniwersalne wylączniki do szyb.Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marian 2 Zobacz wpiszamontować wyłączniki na tunelu środkowym.Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
-
Podłokietnik to akurat może być, albo może nie być, Ja na przyklad nie mam podlokietnika już 24 lata (od 2000roku) i nie zamierzam go montować. Poza tym wszystko można zrobić tylko trzeba umieć i chcieć. Podałem bardzo proste rozwiązanie, ale wymaga ono troche umiejętności, a nie bezmyślne powtarzanie "fabryki".
Tu przyklad "fabrycznego" rozwiązania z Saaba:
433px-Ignition_between_seats_rotated (Saab).jpgOstatnio edytowany przez Marian 2; 1432.
Komentarz
-
-
Marian od lat jest szalony
Tylko gdzie domykanie szyb Marianku, gdzie ochrona anty przycięciowa, gdzie sterowanie zamkiem, ochrona przed dziećmi
Twoja O1, nijak się ma do Octavii 2. nie ma miejsca na zamontowanie guzików w tunelu. podłączenie twojej instalacji to więcej roboty niż ori, gdzie sens?
To że Ty nie chcesz podłokietnika nie znaczy, że ktoś inny nie chce mieć
Nie mierz miarką swoją w dzisiejszych latach, z całym szacunkiem.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SZYM2015 Zobacz wpisCo masz na myśli że" sprzętowo nie ruszy"?wiazki drzwi kierowcy też trzeba zmieniać?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Przecież tu mowa nie o Octavii 2, 3 lub 4, tylko o Octavii 1 i to w wersji zubożonej bo niema elektrycznych tylnych szyb.
Przy takiej dokładce najprostsze rozwiazanie będzie najlepsze, bo to tylko 6 przewodów biegnących od przełączników, a gdy przełącznilki podświetlone, to bedzie 7 przewodow. Dwa przewody to masa i +12V, nastepne dwa do lewego silnika, następne dwa do prawego, i jeden przewód podświetlenie. Wylączniki przecież nie muszą być na tunelu, mogą być na pulpicie, na przyklad w miejsce zaślepki jakiegoś wylącznika, a napewno taka jestt w "starej" Octavii 1.
Warto wpisać w Google : "szyby elektryczne schemat", będzie mnóstwo podobnych rozwiązań, łącznie z filmikami jak to zrobić.
Oczywiście Kolega autor zrobi jak zechce, jak mu bedzie wygodniej.Ostatnio edytowany przez Marian 2; 1432.
Komentarz
-
Komentarz