Instalacją elektrycznych szyb tylpotrzeobslugujacy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SZYM2015
    Drive
    • 2017
    • 43
    • Octavia I (1U2)
    • AVU 1.6 MPI 102 KM

    Instalacją elektrycznych szyb tylpotrzeobslugujacy

    Chce zalozyc do tylnych drzwi elektrykę szyb.obecnieam korbotronik.mam elektryczne podnośniki szyb na tyl z wiazka do slupkow.czy poza reszty wiazki będzie potrzebny jeszcze moduł komfortu obsługujący 4 elektryczne szyby.dodam że mam elektrykę szyb z przodu
  • SZYM2015
    Drive
    • 2017
    • 43
    • Octavia I (1U2)
    • AVU 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Ktoś się orientuję co trza zrobic

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10960
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      do zmiany całkowicie wiązki układu komfortu, bo teraz masz zamki sterowane z modułu komfortu, a po zmianie ze sterowników drzwi
      sam moduł komfortu o ile ma chyba kodowanie na 4 drzwi, to nie wiem czy sprzętowo ruszy
      jest to dosyć czasochłonny i skomplikowany mod
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • SZYM2015
        Drive
        • 2017
        • 43
        • Octavia I (1U2)
        • AVU 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Co masz na myśli że" sprzętowo nie ruszy"?wiazki drzwi kierowcy też trzeba zmieniać?

        Komentarz

        • SZYM2015
          Drive
          • 2017
          • 43
          • Octavia I (1U2)
          • AVU 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Możliwe że będę miał całą kompletna wiązkę z kury z 4 el.szybami

          Komentarz

          • Marian 2
            L&K
            • 2007
            • 1085
            • Octavia I combi (1U5)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Tu jest schemat podaczenia silników przednich szyb wlaczanych bezpośrednio wyłącznikami. Na rysunku jest zdublowany prawy wyłącznik, aby prawą szybą mógł sterować kierowca.
            Do tylnych szyb będzie podobna instalacja, ale nie trzeba dublować prawego wyłącznika (wystarczą tylko dwa) gdy będą one zamontowane na tunelu środkowym. Wtedy tylnymi szybami mogą sterować pasażerowie z tylu, oraz kierowca.

            W przypadku tego schematu trzeba się podłączyc bezpośrednio do silników pomijając oryginalny elektroniczny moduł sterujący zintegrowany z silniczkami.
            Jak to zrobić jest opisane tu:

            Zaletą takiego rozwiązania jest bardzo prosta dodatkowa instalacja, nie trzeba uzupełniać fabrycznych wiązek i elektroniki. Trzeba zastosować ogólnie dostępne uniwersalne wylączniki do szyb. Moim zdaniem w przypadku dokladania szyb do tyłu warto zrobić w ten sposób, oraz zamontować wyłączniki na tunelu środkowym.

            schemat_elektrycznych_szyb_1736.gif
            Ostatnio edytowany przez Marian 2; 1432.

            Komentarz

            • koleś
              RS
              • 2009
              • 2832
              • Fabia combi (6Y5)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez Marian 2 Zobacz wpis
              Zaletą takiego rozwiązania jest bardzo prosta dodatkowa instalacja, nie trzeba uzupełniać fabrycznych wiązek i elektroniki. Trzeba zastosować ogólnie dostępne uniwersalne wylączniki do szyb.
              Jesteś szalony.
              Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
              Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

              Komentarz

              • koleś
                RS
                • 2009
                • 2832
                • Fabia combi (6Y5)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez Marian 2 Zobacz wpis
                zamontować wyłączniki na tunelu środkowym.
                No mega prosty ten Twój poradnik jeśli trzeba jeszcze tunel rozebrać i rzeźbić w nim dziury na włączniki. I gdzie je dać jeśli jest podłokietnik?
                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                Komentarz

                • Marian 2
                  L&K
                  • 2007
                  • 1085
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  Podłokietnik to akurat może być, albo może nie być, Ja na przyklad nie mam podlokietnika już 24 lata (od 2000roku) i nie zamierzam go montować. Poza tym wszystko można zrobić tylko trzeba umieć i chcieć. Podałem bardzo proste rozwiązanie, ale wymaga ono troche umiejętności, a nie bezmyślne powtarzanie "fabryki".
                  Tu przyklad "fabrycznego" rozwiązania z Saaba:

                  433px-Ignition_between_seats_rotated (Saab).jpg
                  Ostatnio edytowany przez Marian 2; 1432.

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 10960
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Marian od lat jest szalony
                    Tylko gdzie domykanie szyb Marianku, gdzie ochrona anty przycięciowa, gdzie sterowanie zamkiem, ochrona przed dziećmi
                    Twoja O1, nijak się ma do Octavii 2. nie ma miejsca na zamontowanie guzików w tunelu. podłączenie twojej instalacji to więcej roboty niż ori, gdzie sens?
                    To że Ty nie chcesz podłokietnika nie znaczy, że ktoś inny nie chce mieć
                    Nie mierz miarką swoją w dzisiejszych latach, z całym szacunkiem.
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10960
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez SZYM2015 Zobacz wpis
                      Co masz na myśli że" sprzętowo nie ruszy"?wiazki drzwi kierowcy też trzeba zmieniać?
                      oczywiście
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • Marian 2
                        L&K
                        • 2007
                        • 1085
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AQY 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        Przecież tu mowa nie o Octavii 2, 3 lub 4, tylko o Octavii 1 i to w wersji zubożonej bo niema elektrycznych tylnych szyb.
                        Przy takiej dokładce najprostsze rozwiazanie będzie najlepsze, bo to tylko 6 przewodów biegnących od przełączników, a gdy przełącznilki podświetlone, to bedzie 7 przewodow. Dwa przewody to masa i +12V, nastepne dwa do lewego silnika, następne dwa do prawego, i jeden przewód podświetlenie. Wylączniki przecież nie muszą być na tunelu, mogą być na pulpicie, na przyklad w miejsce zaślepki jakiegoś wylącznika, a napewno taka jestt w "starej" Octavii 1.
                        Warto wpisać w Google : "szyby elektryczne schemat", będzie mnóstwo podobnych rozwiązań, łącznie z filmikami jak to zrobić.
                        Oczywiście Kolega autor zrobi jak zechce, jak mu bedzie wygodniej.
                        Ostatnio edytowany przez Marian 2; 1432.

                        Komentarz

                        Pracuję...