Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Wyciszenie OCTAVII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Re: .

    Zamieszczone przez Ferd
    Nie dość, że to słabo jedzie, to po wygłuszeniu (z powodu ciężaru) przestanie jechać :diabelski_usmiech
    no to pocisnąłeś :szeroki_usmiech

    ja musze jeszcze ogarnąć gąbke na maty na drzwi i bagażnik i wykleić tylne drzwi matami i gąbką i część będzie zrobiona podłogi mi się chyba nie chce ale co wyjdzie w praniu to się zobaczy jeszcze
    Marcin
    RS

    Komentarz


    • #27
      ktos mi powie ile musze kupic tej maty aby wystarczylo na 4 drzwi ? i moze przy okazji jaka mate kupic ,coby nie za drogo a skutecznie bylo wiadomo,kazdy szuka jak najtaniej
      jesli moge prosic to na priv wiadomosc ,dzieki
      antyradar Escort Redline

      Komentarz


      • #28
        dwa tyg temu wykleiłem nadkola plastikowe od wewnetrznej strony taśmą dekarską na dwa nadkola poszła jedna szpulka ,
        powiem tak , sząłu nie ma , ale za to dźwięk opon , który doprowadzał mnei do szału , zmienil się na zwykły szum, , stłumiony, więc juz tak nie irytuje

        dodam że bagażnik mam caly wyłozony filcem, jeszcze musze filcem wyłożyć nadkla od śrdoka auta
        jest O1 RS 1.8T XENON
        była O1 1.9 TDI AGR

        Komentarz


        • #29
          tzn. zdjales ten palstykowe nadkola i od wewnetrzej strony okleiles, tak ? nie odpadnie to pod wody ? co to za tasma jest co jej uzyles ?
          tylnych kol nie oklejales ,nadkoli ?
          antyradar Escort Redline

          Komentarz


          • #30
            taśma dekarska z allegro , szer 15 cm , dł 10m. z folią aluminiowa
            nadkole, dokladnei oklejone to plastikowe od wewnetrznej strony , jesli chodzi o przyklejanie , podgrzanie opalarka powoduje ze ta taśma klei sie super, woda nic jej nie zrobi
            nie oklejałem od wewnatrz nadkoli auta , bo jakos tak przekonania nie mam ze pod tą taśmą nic sie nei bedzie dzialo , wydaje mi się że może korodować , zawsze to ta woda gdzieś tam może zostać

            na razie oklejone mam tylne nadkola , przednich nie widzę sensu , raz że są bardzo małe, dwa że wygłuszenei kompty i deska rodzielcza robią swoje
            z tyłu jest tylko wykładzinka bagażnika
            jest O1 RS 1.8T XENON
            była O1 1.9 TDI AGR

            Komentarz


            • #31
              Re: [O1] Wyciszenie OCTAVII

              Wyklej jeszcze słupek A.
              Akurat wchodzi tam ta czarna mata głusząca i razem z osłoną nie zahacza to jeszcze o deskę rozdzielczą.

              Komentarz


              • #32
                [quote="andru123"]taśma dekarska z allegro , szer 15 cm , dł 10m. z folią aluminiowa
                nadkole, dokladnei oklejone to plastikowe od wewnetrznej strony , jesli chodzi o przyklejanie , podgrzanie opalarka powoduje ze ta taśma klei sie super, woda nic jej nie zrobi
                nie oklejałem od wewnatrz nadkoli auta , bo jakos tak przekonania nie mam ze pod tą taśmą nic sie nei bedzie dzialo , wydaje mi się że może korodować , zawsze to ta woda gdzieś tam może zostać

                na razie oklejone mam tylne nadkola , przednich nie widzę sensu , raz że są bardzo małe, dwa że wygłuszenei kompty i deska rodzielcza robią swoje
                z tyłu jest tylko wykładzinka bagażnika[/quot

                gdzie ta tasme kupowales ? skladnica budowlanna moze ? czy bez opalarki nie przyklei sie, bo nie mam tego wynalazku jeszcze kupionego ale moge pozyczyc zgadza sie z tylu slychac opony jak cholera ! ci co z tylu siedza narzekaja na halas,musze to zrobic jednak,a juz z oponami zimowymi to tragedia jak to wyje w srodku....
                antyradar Escort Redline

                Komentarz


                • #33
                  oczywiście w każdym lepiej zaopatrzonym budowalnym sklepie , jest dostepna
                  mi łatwiej było kliknąć na allegro
                  opalarka musi być !!! bez tego tasma dekarska będzie się odklejać
                  jest O1 RS 1.8T XENON
                  była O1 1.9 TDI AGR

                  Komentarz


                  • #34
                    grzales po tasmie od strony aluminium czy pod tasme i przyklejales ? i chyba nie za mocno co by sie nie rozplynela ? )))
                    antyradar Escort Redline

                    Komentarz


                    • #35
                      grzalem od strony aluminium , tak zeby dalo sie dociskac, wiadomo ze im bardziej tym lepiej , ale jak sie aluminium za mocno nagrzeje , to jest problem z dociśnięciem hehehe
                      jest O1 RS 1.8T XENON
                      była O1 1.9 TDI AGR

                      Komentarz


                      • #36
                        Dokonczylem wygluszenie podlogi, dokleilem calosc, na maty polozylem pianke 1cm szczelnie na calosci

                        Efekt generalnie wart polecenia. Co do minusow, gdzies zapodzial i sie warkot silnika :twisted:
                        Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                        Jeżdżę w blasku
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                        Komentarz


                        • #37
                          a jak odpiołeś kable od poduszek foteli to nie wyskoczył ci błąd na kompie

                          Aha a ta taśma dekarska wygłusza

                          Komentarz


                          • #38
                            Nie mam poduszek w siedzeniach. Tzn teraz mam siedzenia z poduchami ale nipodpiete :P

                            nie kleilem zadnej tasmy dekarskiej, tylko maty bitumiczne.
                            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                            Jeżdżę w blasku
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                            Komentarz


                            • #39
                              Scianke grodziową też tłumiłeś? rzeczywiscie jest odczuwalna różnica po wytłumieniu?

                              Komentarz


                              • #40
                                Sciany nie robilem, wolalem nie rozwalac plastikow, nic nie skrzypi, nic nie puka, po co psuc :P

                                Jest spora roznica, mniejsze szumy, wyraznie cichszy silnik na wysokich obr., przy 140 mozna normalnie muzyki sluchac.
                                Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                Jeżdżę w blasku
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                Komentarz


                                • #41
                                  a widziałeś taką pastę do wytłumiania dobra jest

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Rozbieralem drzwi, wiec dorzucilem foto wygluszenia.
                                    Maty STP + pianka GMS

                                    [ Dodano: Pią 12 Lut, 16 01:13 ]
                                    Dzisiaj podrasowałem wygłusznie klapy silnika.
                                    Poprzednio wykleiłam matą bitumiczną z warstwą aluminium.

                                    Mata ta ma za zadanie zniwelować przenoszenie drgań przez blachę, a tym samym ograniczć przenoszenie hałasu (fal dźwiękowych).

                                    Dokleiłem piankę, której funkcja jest pochłanianie hałasu.

                                    W sprawie doboru materiałow wygłuszeniowych szczerze polecam Maty wygłuszające do samochodu, izolacja akustyczna, termiczna, materiały wyciszające - BitMat.pl

                                    Maja duuzy asortyment zarowno dla bogatych jak tez tych mniej, wyczerpujace doradztwo, przesylaja zdjecia przykladowe itp.

                                    Na górę oczywiście mata fabryczna, która w tym momencie jest tylko gadzetem :P
                                    Załączone pliki
                                    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                    Jeżdżę w blasku
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                    Komentarz


                                    • #43



                                      Dla wszystkich zainteresowanych wyciszeniem lub wygłuszeniem swojego samochodu, poniżej opiszę moje perypetie związane z wygłuszaniem Skody Octavii 1U:


                                      Prace podjąłem ze względu na narastający - od dłuższego czasu - szum podczas jazdy na autostradzie przy szybkości 120 – 150km/h ( wydaje się, iż przyczyną były drzwi, gdyż trzy drzwi miałem już „robione” przez różnych mechaników). Moje prace zostały podzielone na trzy etapy:


                                      1. Drzwi od strony prawej (przód i tył).

                                      2. Drzwi od strony lewej (przód i tył).

                                      3. Tył samochodu (od strony bagażnika). W niektórych samochodach może znajdować się wykładzina dźwiękochłonna umieszczona nad osłoną wnęki koła. Moim zdaniem źródłem sporego hałasu są właśnie nadkola tylne.

                                      Każdorazowo sprawdzałem efekt wykonanej pracy na trasie Gdańsk – Żywiec. Jednak dopiero wygłuszenie tyłu samochodu dało oczekiwany efekt.

                                      Na początku chciałbym ponieść kilka uwag, iż wykonałem wygłuszenie ze względu na szum w samochodzie podczas szybkiej i długiej jazdy. Celem mojej pracy nie było wytłumianie potrzebne do słuchania muzyki lub odtwarzania innych dźwięków. Na wstępie przed podjęciem prac należy się zastanowić, gdyż wytłumianie spowoduje m.in. obciążenie każdych drzwi dodatkowo wagą ok. 10 – 15 kg.

                                      Przykładowe materiały tłumiące dźwięk, które można zastosować znajdziecie tutaj:

                                      Error


                                      Typowy tuturial z wytłumiania drzwi samochodowych w języku niemieckim może obejrzeć:



                                      Wygłuszanie matami STP i omówienie

                                      Porównanie efektu dźwiękowego po wygłuszeniu drzwi znajdziecie tutaj:






                                      Wracając do mojej pracy to ja skorzystałem z mat firmy bitmat. Na ich stronie internetowej zajdziecie Zestaw mat i pianek do wyciszenia drzwi w samochodzie,

                                      404 Nie znaleziono strony - ​Maty akustyczne, izolacja akustyczna samochodów ­ BitMat.pl

                                      Jednakże przed przystąpieniem do wygłuszania zastanówcie się nad wielkością prac i związanymi z tym kosztami, gdyż zwracam także uwagę na koszty, bowiem sam Zestaw mat i pianek do kompletnego wygłuszenia całego auta kosztuje ok. 1000zł. I w mojej ocenie jest to tylko zestaw podstawowy.

                                      404 Nie znaleziono strony - ​Maty akustyczne, izolacja akustyczna samochodów ­ BitMat.pl


                                      link do: Wyciszanie drzwi

                                      Wygłuszanie drzwi w domu, pokoju - maty i pianki wyciszające - BitMat.pl


                                      link do: Wygłuszanie drzwi w samochodzie

                                      Wygłuszenie drzwi samochodu, auta, maty wyciszające - BitMat.pl


                                      link do: Wygłuszenie drzwi praktyczny poradnik na przykładzie m.in. Skody Octavii:

                                      Wygłuszenie drzwi w samochodzie: praktyczny poradnik -


                                      link do filmiku omawiającego wygłuszenie drzwi prawych w Skoda Octavia 1U



                                      Zobaczcie także: Jak poprawić i wygłuszyć Skodę?

                                      [URL="http://connectedcar.auto-swiat.pl/caraudio/jak-poprawic-i-wygluszyc-skode/9rmt96"][FONT=Times New Roman][SIZE=12px]Link

                                      o mankamentach wygłuszania znajdziecie tutaj: Poradnik o wygłuszaniu samochodu – dlaczego warto stosować dodatkowe materiały?


                                      polecam także:


                                      Dla znających język rosyjski podaje link do bardzo szczegółowego omówienia technik i stosowanych także u nas materiałów wygłuszających do samochodów:



                                      oraz link do omówienia szczegółowego i całkowitego wygłuszenia nowego samochodu:

                                      Мастер-класс по установке шумоизоляции StP от Anti-Shum - YouTube

                                      Dla znających język niemiecki, wyciszenie drzwi tylnych oraz próba dźwiękowa po wykonaniu pracy Dämmen der (hinteren) Türen an meinem MCV 2 - YouTube











                                      Ostatnio edytowany przez zbysiu123; 4487.

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Jak już temat odgrzany, to mam pytanie: czy samo wygłuszenie maski będzie miało znaczący wpływ na zmniejszenie hałasu pracy silnika? Pod maską mam klekota ASV, więc w jeździe po mieście i na trasie powyżej 120km/h daje po uszach. Dodam, że przednie drzwi mam już dobrze wytłumione pod nagłośnienie.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Wyklejenie maski w trasie da Ci niewiele albo nic. Trzeba wykleić grodź silnika, ale z tym jest dużo roboty.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Polecam wytłumić też podszybie, tzn sciągasz wycieraczki i te plastyki podszybia, następnie wykręcasz mechanizm wycieraczek, demontujesz podstawę filtra pyłkowego oraz ECU i wyklejasz matą butylową te widoczne blachy potem na to pianka, u mnie efekt czuć, dźwięk silnika złagodniał.

                                            Mam pytanie czy do grodzi od strony komory mozna dojść od spodu samochodu?

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              A co z wilgocią panującą w podszybiu?

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                podszybie jest tak skonstruowane aby woda spływała do otworów technologicznych bo bokach. Materiały które użyłem nie absorbują wilgoci a tym samym nie utrzymują jej.

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
                                                  podszybie jest tak skonstruowane aby woda spływała do otworów technologicznych bo bokach. Materiały które użyłem nie absorbują wilgoci a tym samym nie utrzymują jej.
                                                  Nie muszą absorbować wystarczy, że gdzieś będzie się utrzymywać wilgoć miedzy blachą a nałożoną izolacją na zasadzie zjawiska kapilarności i ruda może się tam rozwijać. Trzeba naprawdę dołożyć staranności w tych miejscach aby wszędzie dobrze przylegało.
                                                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                                  Spalanie - Motostat.pl
                                                  Spalanie - Motostat.pl

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Dlatego dokładność przy tej pracy ma znaczenie tak samo jak w przypadku wytłumiania np drzwi.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X