Jako ze lubie miec w aucie spokoj i wzgledna cisze, postanowilem podjac dzialania w tymze kierunku.
Faktem jest, ze octavia jest znacznie slabiej wyciszona niz bardziej prestizowa konkurencja.
Podczas podrozy wakacyjnej, szczegolnie autostrada z pr. 150 km/h podjalem ostateczna decycje o rozpoczeciu walki z halasem.
Uzyskany efekt - wyrazne ograniczenie szumu opon, szumow z podwozia.
Zupelne wyciecie szumow z bagaznika !! (porownanie z nowa ASTRA - deklasacja)
Na niskich obrotach silnik niemal nieslyszalny, zmiekczenie dzwieku na obrotach wysokich.
waga materialow nie przekracza 30kg. zwazywszy ze mam lpg razem jednego pasazera to daje.
Dlatego nie wyklejalem calych powierzchni. Gdybym mial 1.8T to bym nie mial zahmowan :P
Hmmmm Czemu nie okleiles calosci ?
Materialy takie sobie, srednio spelniaja swoje zadanie (APP)
ja zrobilbym to tak
STP + gabka GMS i oryginalne filcowe maty dostarczone przez fabryke
na pewno bylby lepszy wynik
Na pewno lepiej niz bez. Gratuluje zaparcia
Radio:C90r+XDP210EQ Kable:Opt,Skyline,50 mm Wzm:XES M1+FP 1.800 Glosniki:SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
ziutsane - jak bede mial 1,8T to okleje calosc 2 warstwami
nastepne auto obrobie wlasnie tak jak sugerujesz, ale przy zalozeniu wyzszego statusu materialnego w przyszlosci. Ciezko w 2000 byloby sie zmiescic. Mi sie zmiescilo w 600.
Przejechalem sie po expresowce - jest wyraznie lepiej. Slysze szum powietrza obmywajacego bude - kiedys zdawalo sie go nie byc . Cos lewa uszczelka tez mi szumi ... do niedawna nie wiedzialem o tym :P
STP + gabka GMS i oryginalne filcowe maty dostarczone przez fabryke
a na maty gms jak się zapatrujesz? Myślę nad wyklejeniem tego i owego (na pierwszy strzał eksperyment z bagażnikiem) głównie w celu porpawy komfortu akustycznego czyli po ludzku co by ciszej było :diabelski_usmiech
Wg. mnie te grubsze :P
tymi matami wygłuszysz blachę, ale nie wyciszysz zbytnio wnętrza.
Wyciszenie, to gąbki, filce itd. wygłuszenie to maty
Ja u siebie mam STP/Dynamat na podłodze + 1cm gąbka + oryginalne filce Skodowskie Grodzi silnika nie głuszyłem, bo nie chciało mi się całej deski rozbierać.
W porównaniu do serii np. ogromna różnica słyszalna przy uderzeniach kamyczków, podczas wjechania do kałuży.
Dachu nie robiłem również. Nie czuję potrzeby :diabelski_usmiech
Pozdr.
Bartek
Radio:C90r+XDP210EQ Kable:Opt,Skyline,50 mm Wzm:XES M1+FP 1.800 Glosniki:SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
ziutsane nic sie nie pochwaliles ze masz wyciszenie w wersji premium :!:
W jakim zakresie sie z tym bawiles ??
Dach warto zrobic. u mnie usztywnienie dachu to byly wzdluzne paski gumy a na nich karton !! wywal to cholerstwo, zrob krzyz z mat i wrzuc gabke - musi byc lepiej.
Jak masz foty z rękodzieła - zapodaj.
Z ta gabka na podloge dobry pomysl - poczeka do wiosny :wink:
Nie kupowalem gabki bo wiedzialem ze sa grube filce. Ale okazalo sie ze za szczelny ten filc nie jest. sa dziury.
Swoja droga niemilo zaskoczyla mnie waga filcow .... i foteli - z 60 kg to bedzie miec.
Tak mysle jkaby wywalic filce i polozyc gruba np. 3cm gabke na calosc :!:
No i fotele kubełki lekkie 8)
zsolpyw, Caly srodek wybebeszyłem i jechałem z matami (z przodu i nadkola dynamat), cała reszta oklejona matami STP.
Wyciągasz wszystko z auta, odkurzasz, oczyszczasz benzyną ekstrkcyjną i kleisz maty. Potem na to gąbka, która sporo mnie kosztowała, ale jest na prawdę niezła jakościowo.
Fotek niestety nie mam, nie robiłem
Dachu nie robię. Na chwilę obecną nastawiam się na zrobienie porządku z silnikiem.
Potem dopieszczę wygląd troszkę i będę się cieszył z jazdy
Muszę troszkę podnieść moc, bo autko zyskało na wadze poprzez wygłuszenia/wytlumienia itd.
Radio:C90r+XDP210EQ Kable:Opt,Skyline,50 mm Wzm:XES M1+FP 1.800 Glosniki:SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Nexus6 - no dales czadu !!!! jak wrazenia, jest wyraznie ciszej ??
ziutsane - zrob bagaznik, naprawde warto ! tak jak pisalem u mnie bagaznik max 60% powierzchni tanimi matami + jeszcze tansza gabka i calkowicie wycięty w przestrzeni akustycznej 8)
Nie mam zielonego pojęcia
Same drzwi sporo ważą, reszta zapewne również. W bagażniku jest zabudowa, sybwoofer to już pewnie z 20-30 kg daje... kable itd.
muszę kiedyś podjechać na jakiś złom / skład węgla i zważyć szczura !
Radio:C90r+XDP210EQ Kable:Opt,Skyline,50 mm Wzm:XES M1+FP 1.800 Glosniki:SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Oblozenie matami na maxa ze 40 kg trzebaby liczyc...
Ale po to ma sie Turbo by je podrasowac :P
Warto zamienic zapasowke na waski dojazd, wrzucic fajne kubełki i troche masy spadnie !!
[ Dodano: Czw 08 Lis, 12 18:21 ]
Przegonilem dzisiaj autko. No jest efekt wyrazny - na wiosne jeszcze wyloze gąbkę na podloge - bedzie cool 8)
Jeszcze zostal mi szum z okolic drzwi, chyba to beda bardziej tylne.
Sprobuje obkleic drzwi po obwodzie docisku uszczelki uszczelka piankowa do okien.
Jak problem z uszczelka, powinno to dac efekt (tak mysle)
ziutsane, w końcu zdecydowałem się na STP isilver do bagażnika, na to pójdzie pianka GMS01 Relację z klejenia zdam, tylko muszę mieć dostęp do garażu :wink:
Zamieszczone przez zepter00
Ciekawe ile auto przybrało na wadze.
z tego co pamiętam to dawałeś jakieś obciążenie do bagażnika by auto się lepiej prowadziło, walisz wygłuszenie i masz dwa w jednym, obciążenie, komfort i lepsze prowadzenie :diabelski_usmiech
Ja bym porządnego wygłuszenia do octavii z silnikiem 1.6 mpi + gaz nie dawał. Nie dość, że to słabo jedzie, to po wygłuszeniu (z powodu ciężaru) przestanie jechać :diabelski_usmiech
Komentarz