Jako że idzie kolejna zima, zawsze powraca u mnie chęć założenia podgrzewanej kierownicy, lub zamontowania jakieś podgrzewanej nakładki na kierownicę. Jeżeli ktoś ma takową, lub inne podobne rozwiązanie, warto to pokazać na forum, gdzie kupić, co zrobić.
Przeglądałem różne fora, niby są i w Volkswagenach, ale czy to będzie pasowało do Octavii I.
Osobiście skłaniam się do jakiejś nakładki na kierownicę, ale nie będę się upierać przy tym rozwiązaniu.
powraca u mnie chęć założenia podgrzewanej kierownicy
Nie do zrobienia w O1. Musiałbyś zmienić auto np. na A4B6/B7.
Na przykładzie Audi napiszę, że ogrzewanie kierownicy idzie przez taśmę airbag. Tak jak np. multifunkja.
W taśmie są dodatkowe dwie ścieżki. W audi taśma jest wpinana w moduł, który też musi obsługiwać kierownicę podgrzewaną.
Jeśli chodzi o nakładkę to jej kabelki musiałyby się kręcić dokoła kolumny kierowniczej tak jak taśma airbag. Wg. mnie nie do zrobienia.
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Akurat sprawy "elektryczne" są jak najbardziej do zrobienia i to we własnym zakresie. Nie musi to być taśma, wystarczy zwykły giętki przewód elektryczny (może być pojedyńczy, złożony w dwie żyły, lub dwu żyłowy). Nawija sie lużno 4÷5 zwoi na wale kierownicy i odpowiedni zapas długości przewodu do nawijania się na wał, złącze dwu pinowe na odpowiedni prąd, wyłącznik, bezpiecznik, ewentualnie jeszcze układ czasowy do wyłącznika, i po problemie. Jeżeli to będzie zrobione "z głową",na pewno nic się nie poplącze przy obracaniu kierownicy. Oczywiście z oryginalną taśmą było by to rozwiązanie eleganckie, ale w końcu liczy się skutek.
Marian, możesz wykorzystać wolne żyły na zwijaku airbaga do tego
czytałem ostatnio na forum passata - VW Sharan miał taką kierownicę i ręki nie dam sobie uciąć, ale poducha powinna Ci podpasować, bo były to starsze roczniki. Podstawowy problem to dostępność kierownic. To są czarne kruki. Inna sprawa, w kierownicy jest jakiś mały sterowniczek do tego na prawą i lewą stronę - musiałbyś go wywalić i wysterować przekaźnikiem. Pytanie, czy te przewody w zwijaku przeniosą taki prąd - nie wiem. Zawsze możesz nowe kabelki dać równolegle, ale po prostu wśrodku, w fabrycznym zwijaku...
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Chciałbym opisać mam nadzieję jasno i rzeczowo krok po kroku montaż kierownicy multifunkcyjnej. Oczywiście nie będę opisywać co jest potrzebne do wykonania jej montażu gdyż jest to świetnie przedstawione na poniższych stronach, które w TYM wątku podał forumowicz GRZECHHH: http://translate.google....
Komentarz