[O1, 1,6 BFQ, 2005r] Problem z rdzą w podłodze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzes133
    Drive
    • 2014
    • 95
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    [O1, 1,6 BFQ, 2005r] Problem z rdzą w podłodze

    Witam.

    Proszę o informacje co z tym zrobić i czy to normalne. Dzisiaj wymieniałem odbój amortyzatora i przy okazji zrobiłem przegląd podwozia. W okolicy podłogi gdzie znajdują się nogi pasażera z prawej strony z tyłu jest korek techniczny w otworze. Minimalnie rudą było widać więc zacząłem to czyścić co się okazało tej rudej było tyle że otwór technologiczny, w którym był plastikowy korek sporo się powiększył. Dziwne skąd tam woda, lub wilgoć że ruda się wdała. Wstępnie to oczyściłem pomalowałem Hamerrite i dałem Boolla ale chyba nic z tego nie będzie, skończy się chyba na blacharzu żeby to sensownie było zrobione. Przyznam, że jestem zdziwiony miałem wcześniej 23 letnie audi 80 i nie było takich rzeczy a tutaj auto o 11 lat młodsze i problemy ze rdzą w podwoziu. Auto ogólnie wg. mnie jest w super stanie jak ten rocznik, w innych miejscach jest wszystko ok. tylko w tym jednym miejscu gdzie jest otwór technologiczny ruda się wdała. Czy to normalne, co najlepiej z tym zrobić. Poniżej zdjęcie trochę źle zrobione bo już w momencie jak wstępnie było to pomalowane ale zaznaczyłem na czerwono mniej więcej jak był otwór w oryginale i jak jest po oczyszczeniu z rdzy.
    Załączone pliki
  • utek
    Elegance
    • 2007
    • 867
    • Superb II combi (3T5)
    • APK 2.0 MPI 115 KM

    #2
    W ramach pocieszenia, mam 3 O1 i wszystkie mają korozję w okolicy tego otworu. Tylko tego. Ciekawa sprawa, może najniżej położony punkt podłogi,

    Komentarz

    • Przemek_i
      RS
      • 2012
      • 3237
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Kurde jutro sprawdzam moją...

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz

      • kylo125
        L&K
        • 2009
        • 1010
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Jeśli dobrze oczyściłeś z rdzy i zabezpieczyłeś to ja bym blacharza odpuścił. Spawanie przegrzeje blachę i będzie jeszcze bardziej wrażliwa na korozje. Ewentualnie sprawdzał bym po prostu co jakiś czas czy nic się tam nie dzieje złego. Moja jest z 2001 i w sumie w miejscu gdzie odbiło mi farbę i konserwację też jakiś nalot mam. Przed zimą i tak zamierzam właśnie poprawić konserwacje w miejscach gdzie jest uszkodzona, to przy okazji i to miejsce się zrobi, ale u mnie raczej żadnej grubszej korozji nie ma.

        Komentarz

        • grzes133
          Drive
          • 2014
          • 95
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Żeby to zostawić muszę kupić większy korek plastikowy bo teraz ten co był jest za mały i kupić coś innego niż baranek w sprayu, jakąś gęstą konserwację żeby ewentualne dziury obok korka zakonserwować bo teraz otwór nie jest idealnie okrągły.

          Komentarz

          • Bambek1
            Elegance
            • 2015
            • 963
            • Octavia I (1U2)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Do wypełnienia ubytków po usunieciu originalnej masy elastycznej w miejscach przy nadkolach z tyłu na samym dole jak kończy się próg gdzie nadkole styka się z blachą użyłem czegoś takiego https://chemia-budowlana-sklep.pl/so...-40-fc-en.html w takiej tubie jak silikon tylko aluminiowej.

            Z powodzeniem możesz użyć czegoś takiego do zaklejnia niewielkich ubytków. Musisz tylko dobrze oczyścić podmalować i na lakier można to dać. Trzyma baaaardzo mocno, schnie tylko kilka godzin. Tego kleju używają najczęściej dekarze jak robią pokrycia blachą na rąbek stojący w miejscach gdzie trzeba skleić blachy lub uszczelnić styk a z różnych względów nie wypada ich skręcać jak masz kogoś z branży to na 100% ma taki klej w samochodzie roboczym albo w garażu.
            Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
            Spalanie - Motostat.pl
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Zamieszczone przez grzes133 Zobacz wpis
              miałem wcześniej 23 letnie audi 80
              Czy to Audi 80 czy Audi 100, one byly zupelnie inaczej zrobione od spodu. Ta konserwacja po 20 latach jest dalej elastyczna i jak nie byla mechanicznie uszkodzona to nadal jest idealnie.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              Pracuję...