Faluje, gaśnie na zimnym 1.6aee

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • camel19
    Ambiente
    • 2017
    • 116
    • Octavia I combi (1U5)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #76
    Wklejam kilka fotek pogladowych. Kiedy wchodzę w bloki 032 i 033 ogólnie nic tam nie ma. Nie wiem czy to zależy od programu ale sprawdzałem na dwóch. Zauważyłem dzisiaj jedną rzecz. Ze temp cieczy chłodzącej skacze np z 90 na 26 lub 25 stopni. Jest na jednej fotce to pokazane gdy temp reduktora osiągneła np 84 i na zegarach miałem wskazówkę w pionie pokazywało w vagu 26.


















    Komentarz

    • camel19
      Ambiente
      • 2017
      • 116
      • Octavia I combi (1U5)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #77












      Komentarz

      • Juicer
        Classic
        • 2017
        • 6

        #78
        do sprawdzenia czujnik temp. wody, termostat, króćce..

        Kupuj łatwo i przyjemnie części samochodowe i akcesoria.

        Komentarz

        • zwonko
          Rider
          • 2016
          • 365
          • Octavia I (1U2)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          #79
          Zamieszczone przez camel19 Zobacz wpis
          Kiedy wchodzę w bloki 032 i 033 ogólnie nic tam nie ma
          mam rozpiski bloków do aee ale nie wiele tam jest. Właściwie opis grup 001-005. Nie ma tam opisu odpowiedników 032 i 033. Ale możesz się posiłkować grupą 001, poz 3. czyli napięciem na sondzie lambda. Powinno sobie ono skakać od powiedzmy 0.1V do 0.8V (bardzo dobrze to widać przy włączonym VAG-SCope, wtedy masz ładny wykresik, taką sinusoidę). Zakładając że dobrze wystroiłeś LPG przy przełączeniu paliw sonda nie poczuje zmiany i dalej będzie kreślić sinusoidę. Jeśli jest źle ustawione napięcie na chwile (powiedzmy 5sekund i więcej) poleci na np. 0.1V lub 0.8V czyl odpowiednio za ubogo (mnożnik za nisko) lub za bogato (mnożnik za wysoko). Do tego możesz sprawdzić sobie wydatek wtrysków. Włączasz sobie pojedynczy wtrysk (zielone ikonki wtrysków LPG na dole programu) i obserwujesz pracę sondy. Inna sprawa jeśli sonda nie chce chodzić ładnie nawet na PB więc wtedy jest ciężko porównać.
          Zamieszczone przez camel19 Zobacz wpis
          Ze temp cieczy chłodzącej skacze np z 90 na 26 lub 25 stopni. Jest na jednej fotce to pokazane gdy temp reduktora osiągneła np 84 i na zegarach miałem wskazówkę w pionie pokazywało w vagu 26.
          W 001 kol2 jest temperatura plynu i ona powinna sie pokrywac z tym co pokazuje licznik. W grupie 002 kol4 jest temperatura IAT czyli powietrza w dolocie i ta moze miec przy aktualnych temp na zewnatrz i przy cieplym silniku te okolo 26st. Rano na zimnym silniku zarówno w 001 i w 002, temp powinny być zbliżone do siebie i do temperatury zewnetrznej (no chyba że garażowany :P)
          Zamieszczone przez camel19 Zobacz wpis
          Tak jak też pisałem wcześniej zwiekszylem prędkości wtrysków lpg. Jest taka opcja w programie i było napisane że robi się to tylko w ostateczności.
          że co zrobiłeś? nie mów że http://www.ac.com.pl/pub/files/Instr...G_300_PLUS.pdf końcówka strony 15?

          To ciśnienie powinno się dać jeszcze obniżyć. Nie wiem tez po co masz zubożanie na zimnym. Przełaczanie cylindra dałbym troche większe, z 500ms. Mnożnik ma troche dziwny kształt na mój gust. Trochę niski MAP masz.
          Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

          Komentarz

          • camel19
            Ambiente
            • 2017
            • 116
            • Octavia I combi (1U5)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #80
            Byłem dzisiaj u gazownika. Okazało się że głównym winowajcą okazał się reduktor. Sadził gazem podcisnieniem do kolektora. Wtryskiwaczy lpg jeszcze nie wymieniałem ale mam to obserwować przy przełączaniu na lpg na zimnym silniku. Jak będzie szarpać to też do wymiany. Na gorącym jest ok. Autokalibracja wyszła bardzo dobrze. Mnożnik jest już na swoim miejscu. Mapy zebrane od początku. Zrobiłem trasę do domu ok 40km i póki co nic się nie działo.

            Komentarz

            • Kot72
              Rider
              • 2017
              • 705
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #81
              Czyli jednak nieszczelność ....
              Dobrze że po ciężkich walkach jest wreszcie sukces

              Komentarz

              • camel19
                Ambiente
                • 2017
                • 116
                • Octavia I combi (1U5)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #82
                Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                Czyli jednak nieszczelność ....
                Dobrze że po ciężkich walkach jest wreszcie sukces
                Jestem trochę pocieszony tym faktem ale jeszcze będę dmuchał na zimne

                Komentarz

                • camel19
                  Ambiente
                  • 2017
                  • 116
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #83
                  Nie zakładam nowego tematu żeby każdy wiedział od początku co się działo więc dopiszę tutaj. Uporałem się z falowaniem i gaśnięciem silnika. Podsumowując winne okazały się reduktor i wtryski lpg. Do tej pory zostało mi lekkie poszarpywanie podczas przyspieszania w okolicach 1800 obrotów. Najbardziej na 3 i 4 biegu. Na 1,2 i 5 praktycznie nie wyczuwalne. Nie wiem od czego to może jeszcze zależeć. Opiszę moje spostrzeżenia. Kiedy odpale rano samochód to strasznie trzęsie silnikiem na ssaniu. Jak by miał ochotę sam odjechać bez budy. Jak zaczyna schodzić ze ssania wszystko wraca do normy. Chodzi równo bez trząchawek. Dodatkowo lubi sobie czasem delikatnie piardnąć w wydech ale to tylko na pb, na lpg chodzi idealnie na wolnych obrotach. Dodatkowo wskazówka od obrotomierza delikatnie sobie pływa, nie jest to falowanie itp. Bujnie nią nie raz na odchył ok 1mm. Mocniej buja i też to słychać w pracy silnika jak włącze światła, dmuchawe itp. Regulatora napięcia jeszcze nie wymieniłem., ale mam i czeka na cieplejsze dni bo mam tylko garaż blaszak. To główne rzeczy które zauważyłem. Może tak być że np któryś wtrysk od pb przepuszcza lub dostaję powietrza i dlatego nim trzęsie na ssaniu i przy przyśpieszaniu na lpg? Regulator ciśnienia paliwa? Ma on jakiś związek z pracą na lpg? Lub może ma słaby prąd albo gdzieś gubi. Ogólnie wszystko mam nowe i mało nalatane czyli cały układ zapłonowy. Przepustnica czysta, odma czysta. Między czasie wymieniałem termostat bo padł na otwartym obiegu. Zapłon też przyśpieszałem i opóźniałem do testów. Dawało to tyle że albo był słabszy lub bardziej rzwawy co nieraz skutkowało trząchaniem budy już na 1 biegu przy szybszym ruszaniu więc zostawiłem jak było. Poproszę o jakieś wskazówki jak skasować te poszarpywania. Z góry dziękuję.

                  Komentarz

                  Pracuję...