Octavia 1.6 Problem z nierówną pracą silnika przez kilka sekund

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kaju666
    Classic
    • 2017
    • 37
    • Octavia I (1U2)
    • AVU 1.6 MPI 102 KM

    Octavia 1.6 Problem z nierówną pracą silnika przez kilka sekund

    Witam

    Mam problem.
    Po odpaleniu samochodu po nocy lub postoju dłuższym niż 8h silnik po odpaleniu przez kilka sekund tak jakby nie pracuje na jednym cylindrze.
    Problem pokazuje filmik który nagrałem:
    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


    W czym najpierw szukać przyczyny? Zalewająca się świeca?
  • Ptasznik
    Ambiente
    • 2018
    • 149
    • Octavia I combi (1U5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM

    #2
    Zobacz bledy na kompie. Mozliwe ze przepustnica sie odezwala.

    Komentarz

    • Przemek_i
      RS
      • 2012
      • 3237
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez Ptasznik Zobacz wpis
      Zobacz bledy na kompie
      dokładnie. Podepnij do kompa.
      Z filmiku można gdybać ze 4 przyczyny.

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz

      • Ptasznik
        Ambiente
        • 2018
        • 149
        • Octavia I combi (1U5)
        • AKL 1.6 MPI 101 KM

        #4
        Ja sie nauczylem ze podpiecie do kompa to pierwszy krok , najwiecej sie dowiesz i tu pewnie ktos ci pomoze .

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14887
          • Octavia IV (NX3)

          #5
          Może faktycznie nie palić na 1 cylinder (świeca, przewód, cewka) - podpięcie komputera da wynik na którym cylindrze. Ja tak miałem w O I.
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz

          • Tomekmlawa
            Classic
            • 2018
            • 33
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            U mnie też tak się dzieje. Obstawiam przepustnicę albo silniczek krokowy.
            Właśnie zaczynam urlop więc w przyszłym tygodniu oddam do mechanika i będzie wiadomo
            Ale bez paniki,da się z tym żyć...

            Komentarz

            • Przemek_i
              RS
              • 2012
              • 3237
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez Tomekmlawa Zobacz wpis
              Obstawiam przepustnicę albo silniczek krokowy.
              Wszystko masz w przepustnicy
              A przyczyn może być co najmniej 4

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz

              • Tomekmlawa
                Classic
                • 2018
                • 33
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Oj tam oj tam mechanikiem nie jestem a jak bym się chociaż trochę znał to bym sobie sam przeczyścił :P A sam to sobie kabinówkę i powierza wymienię :P
                Mam nadzieję, że aż takiego pecha nie mam i będzie tylko czyszczenie przepustnicy pierwszy raz od 10 lat :]

                Komentarz

                • Przemek_i
                  RS
                  • 2012
                  • 3237
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Tomekmlawa Zobacz wpis
                  Mam nadzieję, że aż takiego pecha nie mam i będzie tylko czyszczenie przepustnicy pierwszy raz od 10 lat :]
                  to na pewno to

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz

                  • kaju666
                    Classic
                    • 2017
                    • 37
                    • Octavia I (1U2)
                    • AVU 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Na kompie było to:
                    4 Faults Found:
                    17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction
                    P1517 - 35-10 - - - Intermittent
                    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
                    P1570 - 35-10 - - - Intermittent
                    17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow
                    P1423 - 35-10 - - - Intermittent
                    16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
                    P0441 - 35-10 - - - Intermittent

                    Wykasowałem zobaczymy co wskoczy ponownie.

                    Komentarz

                    • Andy90
                      Administrator
                      • 2010
                      • 859
                      • Octavia I (1U2)
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM

                      #11
                      No daj znać, bo błędy ciekawe. Co do tego P1517 - to jeśli masz problemy że czasem immo wyskoczy przy odpalaniu i trzeba jeszcze raz wyciągnąć kluczyk i ponownie uruchomić to na bank kostka przy stacyjce - trzeba rozebrać i kontaktem psiknąć. co do reszty -

                      czy po kasowaniu błędów się poprawiło ? oraz czy błędy ponownie wystąpiły ?
                      http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                      https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                      Komentarz

                      • zwonko
                        Rider
                        • 2016
                        • 365
                        • Octavia I (1U2)
                        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        Oglądnij SAI. Ono mniej więcej w tym momencie się włącza a i błąd od niego jest.

                        Komentarz

                        • kaju666
                          Classic
                          • 2017
                          • 37
                          • Octavia I (1U2)
                          • AVU 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
                          Oglądnij SAI. Ono mniej więcej w tym momencie się włącza a i błąd od niego jest.
                          Czy mógłbyś delikatnie rozwinąć?

                          Błąd który wskoczył ponownie:

                          1 Fault Found:
                          16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
                          P0441 - 35-10 - - - Intermittent


                          Dodatkowo przetestowałem jeszcze jedną rzecz. Jeśli po odpaleniu dodam lekko gazu tak do 2 tyś obrotów chociaż na sekundę to problem z spadającymi obrotami nie występuje.
                          Ostatnio edytowany przez kaju666; 43860.

                          Komentarz

                          • KrzysiekTour
                            Classic
                            • 2017
                            • 16
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Mam identyczną przypadłość. Brak jakichkolwiek bledow komputera a czystość przepustnicy sprawdzana około rok temu w DGW. Świece i przewody wymienione około 2 miesięcy temu (wymienione że wzgledu na interwał przebiegu) ale nie miało to wplywu na spadające obroty i nierówną prace silnika zaraz po odpaleniu.

                            Co jeszcze można sprawdzić?

                            Komentarz

                            • mroko
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 659
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Panowie na 99% macie do wymiany uszczelki pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą:



                              Wymieńcie i zapomnicie o problemie falujących obrotów zaraz po odpaleniu.
                              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                              Komentarz

                              • kaju666
                                Classic
                                • 2017
                                • 37
                                • Octavia I (1U2)
                                • AVU 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez mroko Zobacz wpis
                                Panowie na 99% macie do wymiany uszczelki pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą:



                                Wymieńcie i zapomnicie o problemie falujących obrotów zaraz po odpaleniu.
                                A czy wtedy obroty cały czas by nie skakały? jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=ihOgyRImyyA

                                U mnie trwa to z 3 sekundy i powraca dom normy.

                                Komentarz

                                • Siwy79
                                  Classic
                                  • 2017
                                  • 2

                                  #17
                                  Szanowni forumowicze.
                                  Dzisiaj zauważyłem pewien problem z 2 strefowym koimatronikiem.
                                  Objawy są takie że przy włączonej klimatyzacji lewa strona szyby przedniej rosieje a prawa nie.
                                  Gdzie szukać przyczyny ?

                                  Komentarz

                                  • mroko
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 659
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez kaju666 Zobacz wpis
                                    A czy wtedy obroty cały czas by nie skakały? jak tutaj:
                                    Nie. Przy przestarzałych uszczelkach nierównomierna praca występuję tylko podczas odpalania silnika po długim postoju (czyli zimnego silnika). W momencie gdy tylko uszczelki lekko się rozgrzeją problem znika. Jak zrobi się zimniej najprawdopodobniej falowanie nie będzie trwało 3s tylko trochę dłużej i może być bardziej intensywne.

                                    Wszystkie inne przyczyny jak świece, przewody, przepustnica itp będą powodowały falowanie obrotów niezależnie od temperatury silnika.
                                    Miałem co prawda jeden przypadek że nierównomierna praca zaraz po odpaleniu była spowodowana starym filtrem paliwa. Po wymianie jak ręką odjął. Więc jeżeli nie wymienialiście możecie zacząć od filtra bo i tak co jakiś czas trzeba go wymieniać. Ale tak jak napisałem wcześniej moim zdaniem na 99% uszczelki kolektora.

                                    Przy błędzie 16825 sprawdź jeszcze czy masz podłączone wszystkie rury (takie karbowane) do odkurzacza i czy przypadkiem kostka od niego się nie wypięła albo upaliła.
                                    Ostatnio edytowany przez mroko; 978.
                                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                    Komentarz

                                    • zwonko
                                      Rider
                                      • 2016
                                      • 365
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                      #19


                                      Zamieszczone przez kaju666 Zobacz wpis
                                      Czy mógłbyś delikatnie rozwinąć?
                                      [/QUOTE]
                                      SAI, popularnie zwany odkurzaczem. Taka elektryczna pompka która wtłacza dodatkowe powietrze zaraz po odpaleniu żeby podgrzać kata (ECO). Jak otworzysz maskę to po odpaleniu ją będzie słychać. Spr czy autko nie kuleje tylko gdy SAI chodzi. Obejrzeć przewody od SAI.
                                      Zamieszczone przez kaju666 Zobacz wpis

                                      Czy mógłbyś delikatnie rozwinąć?

                                      Błąd który wskoczył ponownie:

                                      1 Fault Found:
                                      16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
                                      P0441 - 35-10 - - - Intermittent
                                      No to dodatkowo EVAP do sprawdzenia. WIęcej info pod hasłami N80, chacoral filter itp:



                                      Komentarz

                                      • Dobrodziej
                                        Classic
                                        • 2018
                                        • 26
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Czy w tym autku znajduję się LPG ?

                                        Komentarz

                                        • kaju666
                                          Classic
                                          • 2017
                                          • 37
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AVU 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez mroko Zobacz wpis

                                          Nie. Przy przestarzałych uszczelkach nierównomierna praca występuję tylko podczas odpalania silnika po długim postoju (czyli zimnego silnika). W momencie gdy tylko uszczelki lekko się rozgrzeją problem znika. Jak zrobi się zimniej najprawdopodobniej falowanie nie będzie trwało 3s tylko trochę dłużej i może być bardziej intensywne.

                                          Wszystkie inne przyczyny jak świece, przewody, przepustnica itp będą powodowały falowanie obrotów niezależnie od temperatury silnika.
                                          Miałem co prawda jeden przypadek że nierównomierna praca zaraz po odpaleniu była spowodowana starym filtrem paliwa. Po wymianie jak ręką odjął. Więc jeżeli nie wymienialiście możecie zacząć od filtra bo i tak co jakiś czas trzeba go wymieniać. Ale tak jak napisałem wcześniej moim zdaniem na 99% uszczelki kolektora.

                                          Przy błędzie 16825 sprawdź jeszcze czy masz podłączone wszystkie rury (takie karbowane) do odkurzacza i czy przypadkiem kostka od niego się nie wypięła albo upaliła.
                                          Dzięki za wytłumaczenie, najpierw biorę się za filtr bo na pewno stary, jak nie ustąpi to oddam na wymianę uszczelki.


                                          Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis


                                          SAI, popularnie zwany odkurzaczem. Taka elektryczna pompka która wtłacza dodatkowe powietrze zaraz po odpaleniu żeby podgrzać kata (ECO). Jak otworzysz maskę to po odpaleniu ją będzie słychać. Spr czy autko nie kuleje tylko gdy SAI chodzi. Obejrzeć przewody od SAI.

                                          No to dodatkowo EVAP do sprawdzenia. WIęcej info pod hasłami N80, chacoral filter itp:
                                          https://humblemechanic.com/how-the-v...0-fails-video/

                                          Dobra poszukam tego SAI

                                          Zamieszczone przez Dobrodziej Zobacz wpis
                                          Czy w tym autku znajduję się LPG ?
                                          to 1.6MPI w nim musi być gaz :P

                                          Komentarz

                                          • Przemek_i
                                            RS
                                            • 2012
                                            • 3237
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez kaju666 Zobacz wpis
                                            to 1.6MPI w nim musi być gaz :P
                                            czyli właściciel zdrowy, tylko pojazd niedomaga

                                            ...Moje Cappuccino MPi...

                                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                            Komentarz

                                            • czupakabra
                                              Ambiente
                                              • 2016
                                              • 131
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AVU 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Hej ja nie w temacie co prawda, za co przepraszam, ale mam też octavie I 1,6 AVU i u mnie przy otwartych drzwiach nie świeci się taka kontrolka na zegarach jak u ciebie. Od czego to zależy wersja wyposażenia, rok produkcji ?

                                              Komentarz

                                              • Ptasznik
                                                Ambiente
                                                • 2018
                                                • 149
                                                • Octavia I combi (1U5)
                                                • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                                #24
                                                Czupakabra Wersja wyposażenia inna i zegary. Kaju666 sam wymieniaj uszczelki to prosta sprawa, nauka nie idzie w las

                                                Komentarz

                                                • kaju666
                                                  Classic
                                                  • 2017
                                                  • 37
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AVU 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Hej, może późno ale napiszę że problemem był odłaczony waż od odkurzacza. Trytytka i od 3 miesiecy nic sie nie dzieje.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...