Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Octavia 1.6 Problem z nierówną pracą silnika przez kilka sekund
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Ptasznik Zobacz wpisZobacz bledy na kompie
Z filmiku można gdybać ze 4 przyczyny.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
Zamieszczone przez Tomekmlawa Zobacz wpisObstawiam przepustnicę albo silniczek krokowy.
A przyczyn może być co najmniej 4
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
Zamieszczone przez Tomekmlawa Zobacz wpisMam nadzieję, że aż takiego pecha nie mam i będzie tylko czyszczenie przepustnicy pierwszy raz od 10 lat :]
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
Na kompie było to:
4 Faults Found:
17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction
P1517 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-10 - - - Intermittent
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent
Wykasowałem zobaczymy co wskoczy ponownie.
Komentarz
-
No daj znać, bo błędy ciekawe. Co do tego P1517 - to jeśli masz problemy że czasem immo wyskoczy przy odpalaniu i trzeba jeszcze raz wyciągnąć kluczyk i ponownie uruchomić to na bank kostka przy stacyjce - trzeba rozebrać i kontaktem psiknąć. co do reszty -
czy po kasowaniu błędów się poprawiło ? oraz czy błędy ponownie wystąpiły ?
Komentarz
-
Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpisOglądnij SAI. Ono mniej więcej w tym momencie się włącza a i błąd od niego jest.
Błąd który wskoczył ponownie:
1 Fault Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent
Dodatkowo przetestowałem jeszcze jedną rzecz. Jeśli po odpaleniu dodam lekko gazu tak do 2 tyś obrotów chociaż na sekundę to problem z spadającymi obrotami nie występuje.Ostatnio edytowany przez kaju666; 43860.
Komentarz
-
Mam identyczną przypadłość. Brak jakichkolwiek bledow komputera a czystość przepustnicy sprawdzana około rok temu w DGW. Świece i przewody wymienione około 2 miesięcy temu (wymienione że wzgledu na interwał przebiegu) ale nie miało to wplywu na spadające obroty i nierówną prace silnika zaraz po odpaleniu.
Co jeszcze można sprawdzić?
Komentarz
-
Zamieszczone przez mroko Zobacz wpisPanowie na 99% macie do wymiany uszczelki pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą:
Link
Wymieńcie i zapomnicie o problemie falujących obrotów zaraz po odpaleniu.
U mnie trwa to z 3 sekundy i powraca dom normy.
Komentarz
-
Zamieszczone przez kaju666 Zobacz wpisA czy wtedy obroty cały czas by nie skakały? jak tutaj:
Wszystkie inne przyczyny jak świece, przewody, przepustnica itp będą powodowały falowanie obrotów niezależnie od temperatury silnika.
Miałem co prawda jeden przypadek że nierównomierna praca zaraz po odpaleniu była spowodowana starym filtrem paliwa. Po wymianie jak ręką odjął. Więc jeżeli nie wymienialiście możecie zacząć od filtra bo i tak co jakiś czas trzeba go wymieniać. Ale tak jak napisałem wcześniej moim zdaniem na 99% uszczelki kolektora.
Przy błędzie 16825 sprawdź jeszcze czy masz podłączone wszystkie rury (takie karbowane) do odkurzacza i czy przypadkiem kostka od niego się nie wypięła albo upaliła.Ostatnio edytowany przez mroko; 978.Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
Zamieszczone przez kaju666 Zobacz wpisCzy mógłbyś delikatnie rozwinąć?
SAI, popularnie zwany odkurzaczem. Taka elektryczna pompka która wtłacza dodatkowe powietrze zaraz po odpaleniu żeby podgrzać kata (ECO). Jak otworzysz maskę to po odpaleniu ją będzie słychać. Spr czy autko nie kuleje tylko gdy SAI chodzi. Obejrzeć przewody od SAI.
Zamieszczone przez kaju666 Zobacz wpis
Czy mógłbyś delikatnie rozwinąć?
Błąd który wskoczył ponownie:
1 Fault Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent
How The VW Evap Purge Valve N80 Fails ~ Video – Humble Mechanic
Komentarz
-
Zamieszczone przez mroko Zobacz wpis
Nie. Przy przestarzałych uszczelkach nierównomierna praca występuję tylko podczas odpalania silnika po długim postoju (czyli zimnego silnika). W momencie gdy tylko uszczelki lekko się rozgrzeją problem znika. Jak zrobi się zimniej najprawdopodobniej falowanie nie będzie trwało 3s tylko trochę dłużej i może być bardziej intensywne.
Wszystkie inne przyczyny jak świece, przewody, przepustnica itp będą powodowały falowanie obrotów niezależnie od temperatury silnika.
Miałem co prawda jeden przypadek że nierównomierna praca zaraz po odpaleniu była spowodowana starym filtrem paliwa. Po wymianie jak ręką odjął. Więc jeżeli nie wymienialiście możecie zacząć od filtra bo i tak co jakiś czas trzeba go wymieniać. Ale tak jak napisałem wcześniej moim zdaniem na 99% uszczelki kolektora.
Przy błędzie 16825 sprawdź jeszcze czy masz podłączone wszystkie rury (takie karbowane) do odkurzacza i czy przypadkiem kostka od niego się nie wypięła albo upaliła.
Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
SAI, popularnie zwany odkurzaczem. Taka elektryczna pompka która wtłacza dodatkowe powietrze zaraz po odpaleniu żeby podgrzać kata (ECO). Jak otworzysz maskę to po odpaleniu ją będzie słychać. Spr czy autko nie kuleje tylko gdy SAI chodzi. Obejrzeć przewody od SAI.
No to dodatkowo EVAP do sprawdzenia. WIęcej info pod hasłami N80, chacoral filter itp:
How The VW Evap Purge Valve N80 Fails ~ Video – Humble Mechanic
Zamieszczone przez Dobrodziej Zobacz wpisCzy w tym autku znajduję się LPG ?
Komentarz
-
Zamieszczone przez kaju666 Zobacz wpisto 1.6MPI w nim musi być gaz :P
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
Komentarz