Witam kolegów mam zapytanie od jakiegoś czasu obserwuję delikatne szarpanie przerywanie mojego silnika które występuje tylko przy płynnej jeździe ze stałą prędkością dosłownie muskając pedał gazu, przy normalnym czy też mocnym przyśpieszaniu jest wszystko ok, błędów brak, ostatnio czyszczona przepustnica i przepływomierz ale to niestety nie pomogło, najdziwniejsze jest to ze auto bardziej przerywa na benzynie niż na gazie. Miał ktoś podobnie, wydaje mi się też że temperatura otoczenia ma wpływ na to zjawisko tzn im cieplej tym mniej przerywa.
Octavia I 1.6 MPI BFQ przerywa przy płynnej jeździe
Zwiń
X
-
W moim wypadku takie objawy były spowodowane zużytymi przewodami wysokiego napięcia. Ale to było w O2. Jak podniosłem maskę w nocy to widać było skaczącą iskrę. Gdzieś puściła izolacja. Kupiłem kable Janmora bo były tańsze od NGK o jakieś 60 zł. Zamontowałem i problem ustąpił. Tutaj mówisz że problem na benzynie, może przypchany filtr. Pompa mocniej pompuje jak przyśpieszasz i może ciśnienie wtedy jest wieksze i benzyna idzie a jak pompa nie wali mocno to nie przechodzi dostatecznie dużo przez filtr.Ostatnio edytowany przez paszczak1991; 51705.
Komentarz
-
-
Problem występuje i na benzynie i na gazie z tym że na benzynie praktycznie cały czas przerywa a na gazie sporadycznie, kable i świece mają około 35 tyś km zrobione, jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to cewka która jest fabryczna a auto ma 144 tyś km przebiegu, jak zrobie logi pomoże to coś?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisTyle pomoże że zobaczysz na którym cylindrze występuje problem . Na LPG zalecają wymianę świec po 25 tys km . Do cewki warto zajrzeć .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cichy_ocp Zobacz wpisPanowie, a co może być przyczyną nierównej pracy silnika po nocy przy pierwszym odpaleniu ? chodzi o O1 1,6 MPI BFQ
Komentarz
-
-
[QUOTE=Kot72;n2686967]Tak . Nie przekraczając 30 tys wymieniam świece . Lpg Landi Renzo . Odnośnie pytania wyżej to działanie pompy powietrza wtórnego może dać efekt jakby nierównej pracy silnika .[/QUOTE
Ok. Z ciekawości się spytam, ściągasz kolektor do wymiany czy da się to ogarnąć mając odpowiednie klucze bez jego zdejmowania ??
Komentarz
-
-
Zawsze ściągam kolektor . Przy okazji przegląd uszczelek . Nigdy nie próbowałem wymieniać świec bez ściągania kolektora . Dobry dostęp to jest tylko do pierwszego cylindra . Ja dużo kilometrów nie robię więc u mnie taka operacja raz na 3 lata . Przy okazji płukanka dla wtrysków LPG i można śmigać dalej
Komentarz
-
-
Odświeżę temat.
Mam identyczne objawy w silniku 1.6 BFQ. Problem występuje przy bardzo stabilnych warunkach, tylko przy utrzymywaniu prędkości i tylko na 4 i 5 biegu. Nie na przyspieszaniu, nie na hamowaniu silnikiem. Dotychczas wymieniłem świece na BERU, cewkę na NGK. Przewody zostawiłem bo w mojej opinii były ok, ale dalej szarpie więc wymienie i je dla spokoju to będzie ogarnięty cały układ zapłonowy. Jeśli to nie pomoże to nie wiem co dalej.
Co ciekawe szarpanie jest bardziej odczuwalne na rozgrzanym silniku.
Komentarz
-
-
Przewody zapłonowe to może być dobry trop o ile są jeszcze oryginalne a przy tym przebiegu pewnie takie są . Najlepiej żebyś podpiął się pod komputer i sprawdził w czasie jazdy na którym cylindrze wypadają zapłony . Jeśli szarpie i go przydusza ECU to zarejestruje . Jak wygląda praca silnika na wolnych obrotach ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisPrzewody zapłonowe to może być dobry trop o ile są jeszcze oryginalne a przy tym przebiegu pewnie takie są . Najlepiej żebyś podpiął się pod komputer i sprawdził w czasie jazdy na którym cylindrze wypadają zapłony . Jeśli szarpie i go przydusza ECU to zarejestruje . Jak wygląda praca silnika na wolnych obrotach ?
Czy możesz podpowiedzieć jak sprawdzić na VAG_COM jak sprawdzić wypadanie zapłonu? Mam kompa i kabel VIAKEN ale nie bardzo wiem jak to zrobić. Dotąd tylko kasowałem tym sprzętem błędy...
Komentarz
-
-
Wypadanie zapłonu : silnik grupy od 014 do 016 . Zanim to zrobisz to po odpaleniu sprawdź jakie parametry wyświetli w grupie 032 . Zapisz lub zapamiętaj i napisz co odczytałeś . Czy przepustnica była czyszczona ? Jakie ostatnio błędy kasowałeś ? Wypadanie zapłonu sprawdzasz w warunkach jazdy ( kiedy szarpie ) .
Komentarz
-
-
przy diagnostyce mój mechanik stawiał też na zawór EGR który powinien właśnie się otwierać przy płynnej jeździe bez dużego obciążenia, na testy została odpięta wtyczka od EGR i auto przestało przerywać jeszcze przed wymianą świec, przejechane jakieś 120 km i znów wypadanie zapłonu tym razem już ewidentnie nie paliła na jeden cylinder, sprawdź u siebie z ciekawości odepnij wtyczkę EGR i przejedz się
Komentarz
-
Komentarz