Skoda Octavia 1 Ciężko odpala po dłuższym staniu (dobie).

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzes5524
    Classic
    • 2015
    • 17

    Skoda Octavia 1 Ciężko odpala po dłuższym staniu (dobie).

    Cześć. Mam skodę octavie 1, 1.9 TDI, 90koni, 2004 rok i z rana ciężko odpala na zimnym silniku. Później pali od strzała, dodam że świece grzeją (3 są mokre) czy to powód?
    gryf
  • danielzy
    Ambiente
    • 2013
    • 117

    #2
    Co znaczy że świece masz mokre ? Jak to możliwe w dieslu ? Świece muszą grzać ci wszystkie i są sposoby by to sprawdzić bez ich odkręcania. To ze cieżko pali na zimnym może być że paliwo ci się cofa lub nie grzeją wszystkie świece właśnie.

    Komentarz

    • kylo125
      L&K
      • 2009
      • 1010
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Sprawdź czy paliwo się nie cofa to raz. Dwa to w TDI potrafi się poluzować koło rozrządu na wale korbowym. Przy rozruchu na zimno kąt wtrysku się przestawia i nie chce odpalić. Do tego po odpaleniu może kopcić i nierówno pracować w tym przypadku.
      Co do świec to zaczynają grzać dopiero poniżej plus czterech stopni, więc jeśli problem z odpalaniem występuje też przy wyższej temperaturze to nie wina świec.

      Komentarz

      • danielzy
        Ambiente
        • 2013
        • 117

        #4
        Ze świecami to się zgodzę że grzeją dopiero jak temp płynu ( nie powietrza na zewnątrz ) jest poniżej 4-5 st , ale z tym kołem rozrzadu to jak - luzuje się na zimnym a po chwili jak odpali to już nie jest zluzowane ? Bo autor pisze ze jak odpali to potem pali od strzała. Coś tu chyba nie tak . Choć też uważam że kąt wtrysku też warto sprawdzić.
        Ostatnio edytowany przez danielzy; 27216.

        Komentarz

        • kylo125
          L&K
          • 2009
          • 1010
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Miałem kiedyś luz na tym kole. Po nocy lipa a potem cały dzień paliła normalnie. Po jakimś czasie lipa była już po kilku godzinach stania.

          Komentarz

          • Tomasz0815
            Drive
            • 2022
            • 93
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Mi też teraz ciężej pali z rana a później ok cały dzień, kupiłem nowe świece więc się wymieni,jak sprawdza się kąt wtrysku? I przy okazji jeszcze jedno pytanie.. Dlaczego silnik nie może się dogrzać do 90 stopni?? Dwie kreski od dołu i tak zostaje. Ja myślę że to termostat a ktoś tłumaczy że to diesel i tak ma co mi się nie zgadza bo trasy po 750km dwa dni pod rząd prędkość ok 130 średnia i też się nie zagrzał...

            Komentarz

            • kylo125
              L&K
              • 2009
              • 1010
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Przy obecnych temperaturach rzędu kilka stopni mam 90 na szafie po kilku km. Jeszcze zależy jak się jedzie i czy grzanie włączone, ale tak czy siak na zegarach ma dojść do pionu po dłuższej jeździe.

              Komentarz

              • Tomasz0815
                Drive
                • 2022
                • 93
                • Octavia I (1U2)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                Znaczy termostat do wymiany?

                Komentarz

                • kylo125
                  L&K
                  • 2009
                  • 1010
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Do sprawdzenia. No i ciekawe jaką temperature pokaże po podłączeniu kompa.

                  Komentarz

                  • danielzy
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 117

                    #10
                    Zamieszczone przez Tomasz0815 Zobacz wpis
                    Mi też teraz ciężej pali z rana a później ok cały dzień, kupiłem nowe świece więc się wymieni,jak sprawdza się kąt wtrysku? I przy okazji jeszcze jedno pytanie.. Dlaczego silnik nie może się dogrzać do 90 stopni?? Dwie kreski od dołu i tak zostaje. Ja myślę że to termostat a ktoś tłumaczy że to diesel i tak ma co mi się nie zgadza bo trasy po 750km dwa dni pod rząd prędkość ok 130 średnia i też się nie zagrzał...
                    Z tego co piszesz termostat na 100% do wymiany , pamiętaj że moment otwarcia w st musi być taki jak przewidział producent ( jeśli dobrze pamiętam to 87st ) . I kup koniecznie markowy a nie najtańszy.
                    Żeby sprawdzić kąt wtrysku musisz auto podłączyć na rozgrzanym silniku pod komputer. Ma się mieścic między 47-52 .

                    Komentarz

                    • Tomasz0815
                      Drive
                      • 2022
                      • 93
                      • Octavia I (1U2)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez danielzy Zobacz wpis

                      Z tego co piszesz termostat na 100% do wymiany , pamiętaj że moment otwarcia w st musi być taki jak przewidział producent ( jeśli dobrze pamiętam to 87st ) . I kup koniecznie markowy a nie najtańszy.
                      Żeby sprawdzić kąt wtrysku musisz auto podłączyć na rozgrzanym silniku pod komputer. Ma się mieścic między 47-52 .
                      Jutro termostat będzie wymieniony plus świece żarowe, sprawdzić kompem a jak trzeba ustawić? Też kompem?

                      Komentarz

                      • kylo125
                        L&K
                        • 2009
                        • 1010
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12

                        Komentarz

                        • BASTIAN001
                          L&K
                          • 2013
                          • 1177
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Co do termostatu to najlepiej zainwestować w oryginał z ASO.
                          Jeśli chodzi o problemy z odpalaniem to należy zwrócić uwagę na to w jakich temperaturach najgorzej odpala silnik. Czy pracuje równo zaraz po odpaleniu. Jaki jest kolor spalin. Aby zawęzić pole poszukiwań. Rozwiązań problemu może być kilka.
                          Warto byłoby również podpiąć auto pod komputer na zimnym silniku przed odpaleniem aby sprawdzić wskazania temperatury paliwa czy płynu chłodzącego w porównaniu z temperaturą powietrza.

                          Komentarz

                          • grzes5524
                            Classic
                            • 2015
                            • 17

                            #14
                            Zamieszczone przez danielzy Zobacz wpis
                            Co znaczy że świece masz mokre ? Jak to możliwe w dieslu ? Świece muszą grzać ci wszystkie i są sposoby by to sprawdzić bez ich odkręcania. To ze cieżko pali na zimnym może być że paliwo ci się cofa lub nie grzeją wszystkie świece właśnie.
                            Część. Wykręciłem i 3 mokre były świece, ale sprawdzałem kontrolka i akumulatorem, to grzeją. Sprawdzę czujnik temperatury jak odpali po odłączeniu.
                            gryf

                            Komentarz

                            • grzes5524
                              Classic
                              • 2015
                              • 17

                              #15
                              Słyszałem że można sprawdzić przelewy na wytryskach. I zaworek zwrotny przed filtrem paliwa założyć.
                              gryf

                              Komentarz

                              • grzes5524
                                Classic
                                • 2015
                                • 17

                                #16
                                Zmieniłem czujnik temperatury płynu grzania świec i bez zmian. Jak idlanczany czujnik, to dłużej grzeje i odpala od strzała.
                                gryf

                                Komentarz

                                Pracuję...