Cześć. Mam skodę octavie 1, 1.9 TDI, 90koni, 2004 rok i z rana ciężko odpala na zimnym silniku. Później pali od strzała, dodam że świece grzeją (3 są mokre) czy to powód?
Skoda Octavia 1 Ciężko odpala po dłuższym staniu (dobie).
Zwiń
X
-
Sprawdź czy paliwo się nie cofa to raz. Dwa to w TDI potrafi się poluzować koło rozrządu na wale korbowym. Przy rozruchu na zimno kąt wtrysku się przestawia i nie chce odpalić. Do tego po odpaleniu może kopcić i nierówno pracować w tym przypadku.
Co do świec to zaczynają grzać dopiero poniżej plus czterech stopni, więc jeśli problem z odpalaniem występuje też przy wyższej temperaturze to nie wina świec.
Komentarz
-
-
Ze świecami to się zgodzę że grzeją dopiero jak temp płynu ( nie powietrza na zewnątrz ) jest poniżej 4-5 st , ale z tym kołem rozrzadu to jak - luzuje się na zimnym a po chwili jak odpali to już nie jest zluzowane ? Bo autor pisze ze jak odpali to potem pali od strzała. Coś tu chyba nie tak . Choć też uważam że kąt wtrysku też warto sprawdzić.Ostatnio edytowany przez danielzy; 27216.
Komentarz
-
-
Mi też teraz ciężej pali z rana a później ok cały dzień, kupiłem nowe świece więc się wymieni,jak sprawdza się kąt wtrysku? I przy okazji jeszcze jedno pytanie.. Dlaczego silnik nie może się dogrzać do 90 stopni?? Dwie kreski od dołu i tak zostaje. Ja myślę że to termostat a ktoś tłumaczy że to diesel i tak ma co mi się nie zgadza bo trasy po 750km dwa dni pod rząd prędkość ok 130 średnia i też się nie zagrzał...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tomasz0815 Zobacz wpisMi też teraz ciężej pali z rana a później ok cały dzień, kupiłem nowe świece więc się wymieni,jak sprawdza się kąt wtrysku? I przy okazji jeszcze jedno pytanie.. Dlaczego silnik nie może się dogrzać do 90 stopni?? Dwie kreski od dołu i tak zostaje. Ja myślę że to termostat a ktoś tłumaczy że to diesel i tak ma co mi się nie zgadza bo trasy po 750km dwa dni pod rząd prędkość ok 130 średnia i też się nie zagrzał...
Żeby sprawdzić kąt wtrysku musisz auto podłączyć na rozgrzanym silniku pod komputer. Ma się mieścic między 47-52 .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez danielzy Zobacz wpis
Z tego co piszesz termostat na 100% do wymiany , pamiętaj że moment otwarcia w st musi być taki jak przewidział producent ( jeśli dobrze pamiętam to 87st ) . I kup koniecznie markowy a nie najtańszy.
Żeby sprawdzić kąt wtrysku musisz auto podłączyć na rozgrzanym silniku pod komputer. Ma się mieścic między 47-52 .
Komentarz
-
-
Co do termostatu to najlepiej zainwestować w oryginał z ASO.
Jeśli chodzi o problemy z odpalaniem to należy zwrócić uwagę na to w jakich temperaturach najgorzej odpala silnik. Czy pracuje równo zaraz po odpaleniu. Jaki jest kolor spalin. Aby zawęzić pole poszukiwań. Rozwiązań problemu może być kilka.
Warto byłoby również podpiąć auto pod komputer na zimnym silniku przed odpaleniem aby sprawdzić wskazania temperatury paliwa czy płynu chłodzącego w porównaniu z temperaturą powietrza.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez danielzy Zobacz wpisCo znaczy że świece masz mokre ? Jak to możliwe w dieslu ? Świece muszą grzać ci wszystkie i są sposoby by to sprawdzić bez ich odkręcania. To ze cieżko pali na zimnym może być że paliwo ci się cofa lub nie grzeją wszystkie świece właśnie.gryf
Komentarz
-
Komentarz