Poważna korozja przy zawieszeniu - Octavia I

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • itcloud
    Classic
    • 2023
    • 11

    Poważna korozja przy zawieszeniu - Octavia I

    Witajcie, pomimo tego że moja skodzina ma blacharkę w stanie bdb jak i silnik (przejechane 220 tys. a rocznik 1998), niestety czeka mnie albo złom albo wymiana tego czegoś co niżej prezentuje. Przy wahaczu - nie wiem co to, cała taka konstrukcja z przodu, wózek?
    Czy warto to wymienić i ile może to kosztować z robocizną?
    Ktoś robił coś takiego u siebie?

    Skoda Octavia I 1.6 GLX - korozja zawieszenie - YouTube
  • Wojtenio
    L&K
    • 2012
    • 1091
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    Koszt nowego elementu to około 450 zł , nazywa się to belka silnika lub kołyska lub sanki różnie to nazywają . Sam musisz zdecydować + koszt przełożenia . Jeżeli robisz to sam i masz pojęcie i gdzie i czym zrobić to masz już gotową odpowiedź .

    Komentarz

    • Raphael_88
      Drive
      • 2019
      • 88
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Nie ma tragedii. Wymiana dość prosta jeśli ma się kanal lub podnośnik i przede wszystkim porządne narzedzia. Zdjąć koła, odkręcić tylko nakretke sworznia po obu stronach, żeby idczepić wahacz od zwrotnicy, dkręcić łapę skrzyni, 4 śruby sanek i śruby mocujące maglownice. Dla mechanika to jakieś 1-1,5h max roboty więc koszt roboty jakieś +/- 300 licząc że stawka to 200zl//h

      Komentarz

      • pomylony28
        Ambiente
        • 2012
        • 113
        • Octavia I (1U2)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Ja kupiłem używkę, przejechałem ją papierem ściernym, a potem pomalowałem czarnym Hammerite . I od razu najlepiej przygotuj się na wymianę dwóch tuleji o nr: 1J0199429 jeśli pójdziesz w używkę. Tuleje sam ogarniesz, przekładke kołyski lepiej zlecić mechanikowi.​
        Załączone pliki

        Komentarz

        • Marian 2
          L&K
          • 2007
          • 1081
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Octavia 2.0 z 2000roku. Właśnie jestem po wymianie "tego czegoś". U mnie korozja była wynikiem nie wiedzy i myślenia że "kawał zelaza" nie zardzewieje tragicznie. Z zewnątrz wszystko ładnie wyglądało, zawsze pomalowane, ale nie pomyślałem o zabezpieczeniu od wewnątrz, to znaczy o zabezpieczeniu profili zamknietych. A wystarczyło tylko co jakiś czas, na przykład raz w roku, psiknąć specjalnymi preparatami do profili zamkniętych, jest tam mnóstwo otworów gdzie można włożhyć dyszę rozpylacza. To samo dotyczy też wahaczy.

          Komentarz

          Pracuję...