Rozbiegany silnik - co dalej?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Saymon072
    Classic
    • 2014
    • 5

    Rozbiegany silnik - co dalej?

    Witam założyłem nowy temat, bo przez wyszukiwarke nie mogłem nic znaleźć co by odpowiadało mojemu problemowi, a mianowicie:

    Problem mam z zamkiem centralnym, jak w temacie . A konkretniej, to nie wiem, co sie stało ale zaczal wariować. Tzn. gdy chce zamknąć go z pilota to jedne drzwi sie zamykaja, drugie otwieraja, klapa bagaznika sie nie zamyka. Raz mialem przypadek, ze po zamknieciu samochodu nie moglem dostac sie do srodka tzn. lampki mrogaly, ale centralny nie reagowal na polecenie i nie chcial sie otworzyc. Dzisiaj, jak patrzalem, to klapa bagaznika sie zamyka, ale cala reszta drzwi nie. Rowniez, jak wszystkie drzwi sa odryglowane to po nacisnieciu lewa strona sie zamknie, a prawa nie i na odwrot zalezy chyba, jaki moja O1 ma dzien... ;/

    Proszę o pomoc, z góry dziękuję za odpowiedzi.
    0
    Sprzedać uszkodzony
    0%
    0
    Sprzedać na chodzie
    0%
    0
    Saymon
  • pucek1993
    Drive
    • 2012
    • 50

    #2
    Rozbiegany silnik - co dalej?

    Witam serdecznie.

    Zjawisko rozbiegania się uturbionych diesel`i znałem z opowieści i nie przypuszczałem, że mnie też to może spotkać, a jednak spotkało.

    Autko to Skoda Octavia I z 2003 roku z silnikiem AHL(90KM + czip = 115KM)
    Wersja wyposażenia Ambient.
    Przebieg: 310000km

    30tyś km i dwa lata temu turbinka przeszła regenerację i było wszystko w porządku. Od niedawna samochód nawiedzały przymulenia, ale potem znikały. W końcu zmienna geometria(wiem, że to nie właściwe określenie) stanęła na amen i turbina przestała nawet pogwizdywać, z braku laku jeździłem w tym, że stanie i poza spadkiem mocy nic się nie działo. Pewnego dnia turbina jakby się odcięła i zaczęła znowu pracować, samochód odzyskał moc i przez 3 dni ją trzymał. No własnie, tylko przez trzy dni bo potem silnik się rozbiegał, stracił płyn chłodzący i stanął.

    Przebieg awarii wyglądał następująco:
    Jechałem spokojnie 70km/h gdy nagle obroty silnika wskoczyły na maksymalny poziom. Wyciągnięcie kluczyków ze stacyjki oczywiście nic nie dało i silnik dalej pracował. Nie wysprzęglając biegu (była to 5) wcisnąłem z całej siły hamulec i silnik w końcu zgasł, cała sytuacja trwała może 7 sekund.

    Samochód odholowałem do warsztatu no i diagnoza, a raczej bardziej odpowiednie będzie słowo sekcja, wskazała następujące rzeczy:
    -Pęknięta głowica
    -Zatarty 3 cylinder(przez pękniętą głowicę płyn chłodzący dostał się do oleju)
    -Skrzywione korbowody
    -Uszkodzony blok
    -Zniszczona turbina doszczętnie.
    -Prawdopodobnie uszkodzone sprzęgło

    W każdym bądź razie naprawiać tego silnika w ogóle się nie opłaca i w grę wchodzi przeszczep innego silnika ewentualnie.

    W tej kwestii mam do Was forumowiczów pytanie: Czy lepiej sprzedać autko w stanie w jakim jest teraz, czy jednak włożyć w niego 2000-2500zł(silnik to jakieś 1500zł) na nowy silnik, który będzie pracował i będzie dało się jeździć samochodem i sprzedać samochód na chodzie?

    Serdecznie pozdrawiam.

    Jeśli zły dział to przepraszam, ale ten wydał mi się najodpowiedniejszy.
    Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
    Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
    * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

    Więcej informacji na priv.

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      Jak zdecydujesz się dołożyć i naprawić to raczej jeździć.. bo jeżeli auto ogólnie w niezłym stanie to nie opłaci się sprzedawać. a w takim stanie jak jest... to też nic wiele za niego nie weźmiesz.
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • Puchacz
        Moderator
        S_OCP Member
        • 2004
        • 1192
        • Superb III (3V3)

        #4
        pucek1993, tak jak napisał alxxx, czemu nie bierzesz pod uwagę 3 opcji?
        Włożyć 2500 PLN i jeździć dalej. Jeśli reszta auta jest w porządku, to po co tracić na sprzedaży, silnik to w sumie też część zamienna.

        Inna sprawa, że jak na 2 lata i 30 kkm od regeneracji turbo, to lekko słabo przeprowadzona. Ale i tak po ptokach bo pewnie rok gwarancji. Chyba, że tutaj program zawinił... Ale znowu 115 KM to nie jest jakiś koks.
        Ja tu tylko sprzątam...

        Komentarz

        • Tony065
          RS
          • 2009
          • 2487
          • Octavia I (1U2)
          • ARX 1.8 20VT 150 KM

          #5
          pucek1993, opcja nr 3 :arrow: wstaw drugi silnik i kulaj do następnych 300kkm
          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
          @ by Tune-up Gdańsk
          TDI VP++ i jeszcze rośnie
          Antek

          Komentarz

          • pucek1993
            Drive
            • 2012
            • 50

            #6
            Brałem po uwagę opcję 3, ale jednak nie wiem co za silnik wsadzam, jaki rzeczywisty przebieg ma ten "nowy" silnik itp. Kupując całe auto mamy jakiś rzeczywisty obraz użytkowania auta, a gdy kupię sam silnik to żeby sprawdzić jego stan musiałbym zlecić jego rozebranie i sprawdzenie. Nowy silnik to też nowy olej, rozrząd i wszystko po kolei, co znacznie podniesie cenę naprawy nawet do 6000zł.
            Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
            Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
            * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

            Więcej informacji na priv.

            Komentarz

            • kazik4x4
              RS
              • 2008
              • 2728

              #7
              Zamieszczone przez pucek1993
              Nowy silnik to też nowy olej, rozrząd i wszystko po kolei, co znacznie podniesie cenę naprawy nawet do 6000zł.
              Dokładnie. Masz do zrobienia dokładnie wszystko.
              Silnik bez osprzętu 2500
              Turbina 1000
              Sprzęgło 500
              Rozrząd 500
              Oleje płyny - 200
              Robota co najmniej 400
              Nieprzewidziany wydatki - xx?

              Robić - nie robić? Tak źle i tak niedobrze, szczerze mówiąc nie wiem co bym zrobił.

              Komentarz

              • pucek1993
                Drive
                • 2012
                • 50

                #8
                Szczerze przyznać muszę, że myślałem o wsadzeniu jakiegokolwiek silnika, aby chodzi, nic przy nim nie robić i puścić wtedy octavie w świat. Zastanawiam sie tylko, czy koszty tej naprawy mi sie zwrócą?
                WW każdym bądź razie od dawna chce przesiąść sie na benzynę dlatego też rezygnuje ze zrobienia tego autka dla siebie.

                A tak z glupia franc: wiecie może jak kosztowne i czy rozsądnie możliwe by było przerobienie mojej Octavii na benzyne?
                Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
                Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
                * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

                Więcej informacji na priv.

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #9
                  Ja bym wrzucil motor, połatał osprzet i jezdzil dalej... w tym stanie dostaniesz za auto jakies grosze...
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • looker
                    RS
                    • 2008
                    • 1886
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                    #10
                    pucek1993, a może pójdź w tym kierunku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=68126

                    Znam właściciela. Silnik pewny. No i PD-ek :-)
                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                    Komentarz

                    • pucek1993
                      Drive
                      • 2012
                      • 50

                      #11
                      No wszystko pięknie, ale ja potrzebuję silnik ALH a przy ARL chyba będę musiał zmieniać komputer. Sam już nie wiem co robić, jestem głupi w tym temacie na chwile obecną. W dodatku mam uraz do diesel`i utrzymanie takiego silnika z Turbiną jest kosztowne, a przy obecnych cenach paliw zupełnie nieopłacalne. Chciałbym przesiąść się na benzynę.
                      Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
                      Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
                      * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

                      Więcej informacji na priv.

                      Komentarz

                      • beaviso
                        Elegance
                        • 2010
                        • 767
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Re: Rozbiegany silnik - co dalej?

                        Zamieszczone przez pucek1993
                        Nie wysprzęglając biegu (była to 5) wcisnąłem z całej siły hamulec i silnik w końcu zgasł, cała sytuacja trwała może 7 sekund.
                        Gratuluję zimnej krwi i właściwego postępowania awaryjnego, nawet jeśli wyszło przypadkowo (no, odruchowo) Widziałem na YT akcje trwające grubo z minutę. Inna sprawa, że finał taki sam, tylko agonia krótsza... Współczuję przeżyć. No i argument przeciwko regeneracji turbiny dla tych, którzy planują pojeździć, a nie puszczać w obieg.

                        M.
                        666 4U

                        Komentarz

                        • pucek1993
                          Drive
                          • 2012
                          • 50

                          #13
                          Nie wiem co mną kierowało, jednak nie udało się uniknąć awarii. Co do regeneracji turbin to nie jest tak źle. Tam gdzie ja robiłem, robią to naprawdę dobrze. Wymieniane były panewki w turbinie, wywarzany wirnik i robione ogólne testy przy ponadnormalnej pracy. Praca moim zdaniem wykonana porządnie.
                          Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
                          Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
                          * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

                          Więcej informacji na priv.

                          Komentarz

                          • beaviso
                            Elegance
                            • 2010
                            • 767
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez pucek1993
                            Co do regeneracji turbin to nie jest tak źle. Tam gdzie ja robiłem, robią to naprawdę dobrze (...) Praca moim zdaniem wykonana porządnie.
                            Kolego, skoro zregenerowana suszara rozpieprzyła Ci silnik po przejechaniu 30,000 km od regeneracji, to zakładając że jej nie katowałeś, ja wyznaję zgoła inną definicję "porządnie wykonanej pracy"... Ale nie o to chodzi. Urazu do diesli nie miej. Sytuacja gówniana, ale najmniej strat poniesiesz remontując obecne auto i wiążąc się z nim jeszcze na pewien czas...

                            M.
                            666 4U

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Problemem jest obecnie kupic silnik VP kompletny w stanie nadajacym sie do jazdy za jakies rozsadne pieniadze - ponizej 3tys.

                              Za goly blok z glowica u nas chca po 2,5tys
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • pucek1993
                                Drive
                                • 2012
                                • 50

                                #16
                                No niestety tak sprawa wygląda jak kolega wyżej ją przedstawił. Za kompletne silniki chcą dużych pieniędzy i też nie ma pewności w jakim stanie jest ten silnik.

                                Kilka postów wyżej użytkownik looker podesłał mi link do silnika PD ARL, ja mam ALH czyli na zwykłej pompie.

                                Chciałbym się od Was dowiedzieć jak to jest ze swapem z ALH na ARL? Czy wiązki elektryczny by pasowały?
                                To, że problemem będzie pompa paliwowa w zbiorniku i na pewno wymiana komputera to wiem, ale co jeszcze może mnie napotkać?
                                Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
                                Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
                                * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

                                Więcej informacji na priv.

                                Komentarz

                                • alxxx
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1823
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                  #17
                                  pucek1993, ARL masz na PD więc będzie przeróbki trochę. Ale uderz do kolegi samiec on rozbierał tylko przód anglika po dzwonie, ma silnik ALH w tym to wszystko wyrwiesz od niego i daleko miał nie będziesz!
                                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                  Komentarz

                                  • pucek1993
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 50

                                    #18
                                    Szczerze powiedziawszy zastanawiam się, czy nie wykorzystać okazji, że i tak muszę zmienić silnik i czy nie wsadzić ASV czyli 110KM z tego co mi wiadomo, jest to ten sam silnik co ALH tylko ma inne wtryski i soft, komputer może udało by się dostać w zamian za mój od ALH.

                                    Na 80% podjąłem decyzję o naprawie skodziany i zostawieniu jej sobie. W znajomym warsztacie za przełożenie zapłacić będę musiał 600zł.
                                    Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
                                    Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
                                    * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

                                    Więcej informacji na priv.

                                    Komentarz

                                    • rob555
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 748

                                      #19
                                      Coraz ciezej trafic dobry motor VP...po prostu przebiegi robia swoje.

                                      Zalezy jaki masz stosunek emocjonalny do auta...niektorzy tez jak obcas sie zlamie to buty wyrzucaja a inni do szewca leca.

                                      Musisz liczyc sie ok 5000zl poplyniesz...slupek turbo rozrzad olej + od razu jakies pierdoly.

                                      Znam takich co jak dwumas telepie to juz auto sprzedaja bo zal im kasy wkladac...
                                      Z drugiej strony mam klientow co podwoili wartosc auta i nie moga sie z nim rozstac...
                                      pozdrawiam

                                      Diagnostyka i tuning
                                      hybrydowe wtryski i turbiny
                                      programy na ulice jak i do sportu

                                      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                      www.tune-up.pl

                                      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                      Komentarz

                                      • pucek1993
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 50

                                        #20
                                        5000tyś może nie, ale 4000 liczyłem.

                                        Ten samochód w rodzinie jest od 2006 roku i nie powiem bo trochę serca i pracy w niego z ojcem włożyliśmy. Samochód komfortowy, dobrze wyposażony i ogólnie mówiąc niezawodny. Lubię to autko.

                                        Mam wybór albo naprawić Skodzianę, albo przesiąść się do jakiegoś pierdka z 3000zł i wkurzać się, że kiepski komfort, że to nie tak czy tamto nie tak.

                                        Szczerze to liczę na trafienie okazji, powypadkowego samochodu i wyciągnięcie z niego silnika, ale jak to będzie tego nie wiem. Na alledrogo poznajdowałem słupki po 1500-1600zł.
                                        Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
                                        Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
                                        * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

                                        Więcej informacji na priv.

                                        Komentarz

                                        • t_kucyk
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 147
                                          • Volkswagen

                                          #21
                                          Re: Rozbiegany silnik - co dalej?

                                          Moim skromnym zdaniem.
                                          Przebieg 300kkm to już sporo.

                                          Jeśli masz kasę, żeby za 28-34kzł kupić młode auto poleasingowe (3 latek) klasy lepszej niż zwykłe wozidła dla szeregowego przedstawiciela handlowego (Yaris, Punto, Corsa itp) to pozbądź się Skody.

                                          Jeśli masz ograniczony budżet skazujący Cię na kupno szrota od Turka z niskim przebiegiem w TDI to naprawiaj swoją Skodę :-) Te 300kkm będzie lepsze niż 400/500 cofnięte na 170 ;-)

                                          Komentarz

                                          • pucek1993
                                            Drive
                                            • 2012
                                            • 50

                                            #22
                                            Decyzja podjęta już. Naprawiam swoją skodziankę. Znalazłem silnik z nowiutkim rozrządem + komputer ASV za 1450zł w rozliczeniu odsyłam swoją pompę wtryskową i komputer. Może uda się facetowi wcisnąć cały mój stary silnik za 200zł, to silnik byłby za powiedzmy 1200zł
                                            przekładka 600zł
                                            sprzęgło(zmieniam na jednomas od razu) 500zł
                                            turbina 800zł

                                            Całkowity koszt liczę jakiś 3000-3500 złotych.

                                            28-34kzł? Nie mam takiej możliwości. Jestem jeszcze uczniem, nie pracuję, a rodzice takiego kredytu dla mnie nie wezmą.
                                            Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
                                            Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
                                            * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

                                            Więcej informacji na priv.

                                            Komentarz

                                            • t_kucyk
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 147
                                              • Volkswagen

                                              #23
                                              Zamieszczone przez pucek1993

                                              28-34kzł? Nie mam takiej możliwości. Jestem jeszcze uczniem, nie pracuję, a rodzice takiego kredytu dla mnie nie wezmą.
                                              W takich warunkach podjąłeś prawidłową decyzję.

                                              Komentarz

                                              • Tony065
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2487
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                #24
                                                pucek1993, sam wymieniałeś ten rozrząd czy masz zaufanie do "dawcy organu" :?: btw, ALH jest dobrym silnikiem. z wtryskami 216 + @ ma już dobry wynik. słusznie robisz ze sprzęgłem, bo to u ciebie jest słaby element.
                                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                @ by Tune-up Gdańsk
                                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                Antek

                                                Komentarz

                                                • pucek1993
                                                  Drive
                                                  • 2012
                                                  • 50

                                                  #25
                                                  W pewnym sensie mam zaufanie do sprzedawcy organu, poza tym gdy silnik będzie na wierzchu to bez problemu będzie można ocenić czy rozrząd jest nowy.

                                                  ALH i ASV to te same silniki tylko różnią się wtryskami i softem. 110KM spokojnie mi wystarczy
                                                  Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
                                                  Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
                                                  * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

                                                  Więcej informacji na priv.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...