Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Chipowanie skoda octavia I 1.9tdi alh 90km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Chipowanie skoda octavia I 1.9tdi alh 90km

    Czyli raczej nie ma się, czego obawiać i psuć dalej

    Dzięki za odpowiedź!

    [ Dodano: Nie 08 Mar, 15 18:30 ]
    Cześć, odgrzewam temat, bo pojawił się problem powiązany z tematem.

    Dzisiaj w trakcie jazdy zaczęło mi się z baku wylewać paliwo. Bak nie był nawet w połowie pełny, jechałem na gazie. Po zatrzymaniu się, gdy poczułem benzynę, okazało się, że cały bok auta jest zalany benzyną. Odkręciłem korek i zaczęło bardzo mocno syczeń, powietrze uciekało z baku, powiedziałbym, że było bardzo duże ciśnienie, słychać bylo także syczenie, czy coś w tym stylu z okolic filtra paliwa.

    Auto postało, ok godziny, po tym jak odkręciłem korek (i zakręciłem znowu). Po tym czasie odpaliłem skodę i od razu zaczęło lać się paliwo po samochodzie. Paliwo lalo się z otworu?? pod klapką paliwa, przed korkiem. Pomogło dopiero wyjęcie korka i otwarcie drutem klapki, która zasłania wlew. Wtedy paliwo wlewało się do baku.

    Wygląda to na problem z odpowietrzaniem, nie znalazłem takiego tematu na forum (tylko tematy o tdi), jak się zabrać za naprawę, od czego zacząć?

    Czy problem może być związany z tym, że już od pewnego czasu nie słyszę "cykania" przekaźnika, o którym pisałem wyżej. Parę razy w trakcie tankowania zdarzyło się też, że odkręcając korek mocno syczalo, ale się tym nie przejmowałem- do dzisiaj :szeroki_usmiech

    Z góry dzięki za wszelką pomoc! 8)

  • #2
    Chipowanie skoda octavia I 1.9tdi alh 90km

    Witam chce zwiekszyc moc w mojej skodzie octavii I z 2005r 1.9 tdi alh 90km i che się dowiedzieć ile moge osiągnąć na samym programie i chciałbym osiągnąć moc jakies 25 koni więcej oraz czy po zrobieniu takiego chipa nie bedzie samochód dymił i czy nie bedzie to szkodziło dla sprzęgła , wypowiedzcie sie na ten temat

    Komentarz


    • #3
      Re: Chipowanie skoda octavia I 1.9tdi alh 90km

      Zamieszczone przez tomek2791
      Witam chce zwiekszyc moc w mojej skodzie octavii I z 2005r 1.9 tdi alh 90km i che się dowiedzieć ile moge osiągnąć na samym programie i chciałbym osiągnąć moc jakies 25 koni więcej oraz czy po zrobieniu takiego chipa nie bedzie samochód dymił i czy nie bedzie to szkodziło dla sprzęgła , wypowiedzcie sie na ten temat
      Moja O1 jest z 2004, również z silnikiem ALH. 4 lata temu dostała chipa od Rogalottiego z MR Motors. Moc wzrosła do bodajże 128KM i 324Nm, żadnych negatywnych reakcji typu dymienie czy przedwczesne zużywanie się elementów nie odczułem. Gdzieś na forum znajduje się wykres mojego auta. Sam Rogalotti stwierdził, że jest to program bezpieczny, więcej mocy i niutków nie chciał z tego silnika wyciągać ponieważ ALH ma dość słabe fabrycznie sprzęgło i mogłoby zacząć się ślizgać.

      P.S. sprawdź na hamowni ile rzeczywiście masz obecnie mocy. W mojej seryjnej 90-tce okazało się, że fabrycznie dostała 102KM.
      Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

      https://www.facebook.com/Freshtimers

      Komentarz


      • #4
        klekocix,
        najlepiej poszukaj sobie wtrysków od ASV lub nawet 0.216 ( kilka tematów jest o tym na forum)
        Bez zmiany sprężarki i całej reszty są fajne przyrosty. Przy 0.216 jeżeli silnik jest w dobrej kondycji możesz uzyskać nawet okolice 150koni.

        Różnica między ALH i ASV to właśnie wtryskiwacze.

        No i tak jak tomek2791, ALH ma jedne z najsłabszych sprzęgieł więc należy jeździć z głową. Przy ewentualnej wymianie pomyśl o jednomasie i sprzęgle od G60 lub VR6

        Pozdro!

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez kamil90
          klekocix,
          najlepiej poszukaj sobie wtrysków od ASV lub nawet 0.216 ( kilka tematów jest o tym na forum)
          Bez zmiany sprężarki i całej reszty są fajne przyrosty. Przy 0.216 jeżeli silnik jest w dobrej kondycji możesz uzyskać nawet okolice 150koni.

          Różnica między ALH i ASV to właśnie wtryskiwacze.

          No i tak jak tomek2791, ALH ma jedne z najsłabszych sprzęgieł więc należy jeździć z głową. Przy ewentualnej wymianie pomyśl o jednomasie i sprzęgle od G60 lub VR6

          Pozdro!
          Jak zamęczę obecne sprzęgło (a na to się na razie nie zanosi - jeżdżę dość spokojnie a auto ma przelatane dopiero 142tyś) to zapodam jednomas i mocniejsze sprzęgło a potem pomyślę o kolejnych modyfikacjach.

          Rogalotti modząc mi O1 powiedział, że możemy spróbować z podniesieniem mocy na 216-tkach do ok. 140KM ale nie ruszając już Nm bo jego zdaniem 320-330Nm jest limitem jakie wytrzymuje to sprzęgło w ALH nie sprawiając problemów i nie zmniejszając jego żywotności.
          Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

          https://www.facebook.com/Freshtimers

          Komentarz


          • #6
            klekocix, ta Twoja Octa chyba zbyt często nie jeździ, bo 324Nm dla ALH to zdrowe nie jest. Większe wtryski i program to dobry pomysł na poprawę osiągów, ale bez zmiany sprzęgła to półśrodki i szybko trzeba będzie poprawiać.
            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
            @ by Tune-up Gdańsk
            TDI VP++ i jeszcze rośnie
            Antek

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Tony065
              klekocix, ta Twoja Octa chyba zbyt często nie jeździ, bo 324Nm dla ALH to zdrowe nie jest. Większe wtryski i program to dobry pomysł na poprawę osiągów, ale bez zmiany sprzęgła to półśrodki i szybko trzeba będzie poprawiać.
              Moja pomyłka, Nm pomylił mi się z Golfem III 1Z, którego miałem kiedyś.

              Tu jest wykresik dla mojej Octavii (szczególnie ciekawe te 102KM & 230Nm w serii):

              Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

              https://www.facebook.com/Freshtimers

              Komentarz


              • #8
                klekocix, bardzo zdrowa seria gdybyś zanotował wtryski z AHF/ASV "205" lub jeszcze lepiej hybrydy "216" to byłaby niezła rakieta :diabelski_usmiech . Tylko do tego pasowało 1-mas + G60
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz


                • #9
                  Jak się dobrze zakręcisz i masz dostęp do warsztatu to wymiana dwumasy na jednomas praktycznie bez kosztów.

                  Dwumase sprzedasz za ok 400zł a jednomas równięż kupisz za 400zł

                  Komentarz


                  • #10
                    Niesmialo przypominam, ze dwumas ma tez swoją role... i po wymianie na jednomas... trzeba sie liczyć z duuuzo wiekszymi obciązeniami, ktore pojdą na skrzynie biegów.

                    Pozdrawiam
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz


                    • #11
                      przemik, dużo osób zmienia na jednomasy w TDI i nie widać na forach fali ludzi szukających skrzyni bo zaraz im coś pada? Od Golfów MK3 (1Z) do Leonów 1M (np ASV). Oczywiście mówimy o skrzyniach 5 gang - bo jeżeli chodzi o 6gang to jest jeden sposób na jednomas, który tolerują(zalecają) tunerzy

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez przemik
                        trzeba sie liczyć z duuuzo wiekszymi obciązeniami, ktore pojdą na skrzynie biegów.
                        jakoś od 4 lat latam na 1-masie i nie słychać, aby skrzynia w mojej czarnuli miała dość. wszystko zależy od stylu jazdy :diabelski_usmiech Pozdrawiam
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz


                        • #13
                          U mnie doświadczenie z jednomasem niedługie bo ok 10 000km
                          ale dużo lżej chodzi pedał sprzęgła, lepiej jeździ się w korku.
                          No i nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów.

                          Pozdro!

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X