"Pływa" maska przy +120km/h

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sevi
    Ambiente
    • 2012
    • 123

    "Pływa" maska przy +120km/h

    I stopa procentowa franka nie ma nic wspolnego z MF ani rzadem :lol: To wlasnie stopa procentowa zlotowkowa spadla, zeby Ci placacy w zlotkach nie plakali, ze frankowicze maja ujemna, a oni dodatnia stope procentowa kredytu :twisted:

    Dwa MF opracowuje przepisy ws. niepobierania podatku od umorzonych kredytów

    MF rozne rzeczy rozwaza w tym jednolita stawke VAT ~16%, ale nic nie ma jeszcze gotowego i tak samo bedzie w tym powyzszym temacie, albo jesli to wejdzie to bedzie jakies promil udzielonych kredytow i dotyczyc bedzie rowniez takich w euro, jak rowniez w zlotowkach :idea:
  • klekocix
    Rider
    • 2010
    • 479
    • Octavia I combi (1U5)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    "Pływa" maska przy +120km/h

    Poradźcie coś proszę. Dziś tak naprawdę miałem okazję przejechać się po raz 1-szy moją Octavią z dużą prędkością przez dłuższy czas.

    Zauważyłem, że od 120km/h maska zaczyna falować i się unosić. Przy 140-150km/h wygląda to jakby zaraz miała stanąć w pionie. Przy próbie v-max licznikowe 200km/h myślałem, że za sekundę się urwie...

    Kolega mówił, żeby podregulować maskę na gumkach. Pytanie czy poluzować aby maska niżej leżała w stosunku do tego co jest teraz czy podkręcić aby była sztywno w stosunku do zamka?

    P.S. jazda w trasie 400km z prędkością 3tyś obr/min na tempomacie (ok. 145km/h) - czy nie zaszkodzi silnikowi? (pytam bo do tej pory nie przekraczałem 120kmh ).

    Auto z pewnym przebiegiem 144tyś km, 1.9TDI ALH zrobione na 127KM.
    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

    https://www.facebook.com/Freshtimers

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #3
      klekocix, jeżeli nie ciśniesz na zimnym oleju :!: i po jeździe dajesz turbinie odetchnąć na wolnych obrotach to nie zaszkodzi, a wręcz lekko pomoże, bo silnik nie złapie muła
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • klekocix
        Rider
        • 2010
        • 479
        • Octavia I combi (1U5)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Oczywiście wiem, że pierwsze kilometry nie służą pałowaniu a rozgrzewaniu silnika, jak również wiem, że trzeba dać 30 sek do 2 minut turbinie po ostrej jeździe żeby się uspokoiła, olej też jest nowy (Motul-syntetyk) jak i filtr powietrza.

        A pytanie - co z tą maską? Bo nie ukrywam, że jazda z czymś co wygląda jakby zaraz miało odlecieć nie należy do najprzyjemniejszych
        Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

        https://www.facebook.com/Freshtimers

        Komentarz

        • rafiki
          RS
          • 2012
          • 15975
          • Superb III (3V3)

          #5
          klekocix, a zamek dobrze trzyma? Że wrażenie średnio przyjemne to się domyślam ale zawsze możesz zastosować patent rodem z NASCAR - oprócz zwykłego zamka dodatkowe zawleczki przy krawędziach
          رافال
          Spoty
          Cause freedom is a lonely road

          Komentarz

          • klekocix
            Rider
            • 2010
            • 479
            • Octavia I combi (1U5)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Rękami na zamkniętej masce nie jestem w stanie jej otworzyć bez odciągnięcia blokady na szczęście. Natomiast może regulacja coś da? Czy olać i jeździć z "duszą na ramieniu" że może wytrzyma?
            Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

            https://www.facebook.com/Freshtimers

            Komentarz

            • rafiki
              RS
              • 2012
              • 15975
              • Superb III (3V3)

              #7
              klekocix, nie jestem w stanie powiedzieć Ci czy regulacja coś da, ale na Twoim miejscu spróbowałbym, bo jazda z "duszą na ramieniu" to żadna frajda
              رافال
              Spoty
              Cause freedom is a lonely road

              Komentarz

              • dd4a
                Drive
                • 2014
                • 81

                #8
                ja bym zobaczył zamek gumki nic nie pomogą

                Komentarz

                • Yavor
                  Classic
                  • 2014
                  • 1

                  #9
                  u mnie podkręcenie gumek pomogło, pozdro!

                  Komentarz

                  • klekocix
                    Rider
                    • 2010
                    • 479
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Jako że dopiero teraz wziąłem się za regulację maski chciałbym się dopytać.

                    Odkręciłem śruby trzymające zamek (zaskakująco lekko się dały odkręcić), następnie próbowałem delikatnie młotkiem puknąć je aby zamek zjechał odrobinę niżej. Tu też kolejne zaskoczenie bo prawa część zawiasu w ogóle nie chciała zjechać niżej, lewa minimalnie obsunęła się na dół (myślę, że to może był 1-2mm).

                    Skręciłem wszystko porządnie i czekam do juta aby przetestować (chwilowo po wczorajszej imprezie u brata wolałbym nie wsiadać za "kółko" ).

                    Testując na postoju prawa strona maski (stojąc przodem do auta) trzyma się idealnie sztywno, środek również, luźniejsza jest lewa strona (znaczy na 1-2mm da się ją podnieść w górę ręcznie). Pytanie tylko czy coś regulować gumkami jeśli w tej chwili maska idealnie licuje z błotnikiem i reflektorami?
                    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                    https://www.facebook.com/Freshtimers

                    Komentarz


                    • #11
                      jak sie maska licuje to co chcesz gumkami regulowac, sprawa plywajacej maski to tylko i wylacznie problem na "ryglu". Albo problem jest po stronie zamka ktory jest luzny, albo linka no bo nie widze nic innego, jedynie jakby byl jakis luz na zawiasach, ale kurde nie dobijasz do 300 na godzine przeciez.

                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2009
                        • 10917
                        • Fiat

                        #12
                        klekocix, masz nerwy....i bezmyślność jednocześnie. ja bym z taką maską nie wyregulowaną od kwietnia nie mógł jeździć, bo bywały przypadki, że się otworzyła przecież i sru na przednią szybę. Następnym razem szybciej reaguj, jak masz jakąś usterkę jawnie zagrażającą Tobie i innym uczestnikom ruchu drogowego i o niej doskonale wiesz :!: nawet jak to jakieś zawiasy, a nie zamek, to przy dużych prędkościach pęd powietrza dostający się pod falującą maskę mógł przecież uj zamek......i sru do góry. Ludzie, myślcie szybciej niektórzy :!:

                        Komentarz

                        • klekocix
                          Rider
                          • 2010
                          • 479
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          Ja od kwietnia tylko 1-2 razy jechałem tym samochodem więc luzik, tak to sobie stoi w ciepłym garażu i czeka na moją wenę twórczą jak poprawię maskę
                          Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                          https://www.facebook.com/Freshtimers

                          Komentarz

                          • kajtom
                            Classic
                            • 2015
                            • 7
                            • Octavia I (1U2)
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            [O1] Problem z zamkiem klapy

                            Witam,
                            przygód z usterkami ciąg dalszy. Kolejna z nich to słabo zamykająca się klapa. Poprzedni właściciel grzebał przy klapie, malował ją (oczywiście rdza już sobie z tym poradziła). Moim problemem jest to, że jak zamykam klapę, to w 90% przypadków kiedy ona opadnie, zamyka się jakby na jeden zatrzask, ale w gruncie rzeczy lata dość luźno (zakres ruchu to jakieś 0,5 cm). Muszę kombinować żeby domknąć ją prawidłowo, co niestety często kończy się słabszym lub mocniejszym nią trzaśnięciem. Dodam jeszcze, że kiedy klapa jest zamknięta, żeby ją otworzyć muszę w specyficzny sposób naciskać klamkę - palcami muszę wykonać mocny ruch do siebie. O tym, że tak nie powinno być świadczy to, że nikt poza mną nie wie jak tą klapę otworzyć 8) Pod względem bezpieczeństwa super, pod względem wygody już średnio.

                            Czy możliwe jest, że przyczyną jest krzywo zamontowana klapa (nie wygląda na to, ale kto wie), czy też zamek będzie przyczyną całego zamieszania?

                            Komentarz

                            • aniol
                              RS
                              • 2012
                              • 5228
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              kajtom, Obstawiam zamek,sprawdź czy ma regulacje bo na 100% nie jestem pewny.Co do otwierania to zobacz cięgno od klamki do zamka.
                              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                              Pozdrawiam ANIOL

                              Komentarz

                              • kajtom
                                Classic
                                • 2015
                                • 7
                                • Octavia I (1U2)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                O jakiej regulacji mówimy, bo nie do końca wiem czego szukać.

                                Komentarz

                                Pracuję...