Problem z wycieraczkami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gr3gy
    Classic
    • 2017
    • 0

    Problem z wycieraczkami

    Panowie,

    Czy ktoś z Was przerabiał temat sprowadzenia samochodu ze Stanów Zjednoczonych?
    Ojczulek mój rozważa zakup Subaru Outback po 2010 roku lub Volvo XC70 po 2008 roku.
    W Polsce ciężko jest znaleźć auto z silnikiem benzynowym z europejskiej dystrybucji, większość to auta ze Stanów.
    Czy ktoś z Was mógłby podzielić się doświadczeniami związanymi z importem aut z USA?
    Czy przy tym kursie USD jest to w ogóle opłacalne?
    To auto ma być drugim autem w rodzinie, używanym zimą na wyjazdy na narty i ogólnie jako auto rekreacyjne.
    Nigdy w tym temacie nie "grzebałem" i chciałbym poznać opinie praktyków.
    Staruszek zdaje sobie sprawę, że auto ze Stanów będzie po jakiś przygodach, ale dopóki są to delikatne obcierki/uszkodzenia to nie problem.
    Czy takie auto w ogóle warto rozważyć czy jedyne auta, które się "opłaca" sprowadzać to te popowodziowe lub totalny złom po kolizji?
    Nie ma to być auto na handel, chociaż znając ojca dłuzej niż dwa lata z nim nie wytrzyma.

    Będę zobowiązany za Wasze odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Rafał
  • gr3gy
    Classic
    • 2014
    • 15

    #2
    Problem z wycieraczkami

    Witam, mam problem z wycieraczkami, nie chcą pracować na nalwolniejszym trybie działania, zrobią jedno machnięcie i to tyle, zatrzymują się i już stoją, na szybszym i najszybszym trybie chodzą bez problemu, tylko na pierwszym stopniu nie chcą, ktoś wie czy to jakaś pierdoła czy czekam mnie rozbiórka kokpitu i grubsza naprawa

    Komentarz


    • #3
      przede wszystkim jest jakas niespojnosc w tym co piszesz bo piszesz o najwolniejszym trybie, potem o szybszym i najszybszym, a przeciez jest 1 bieg z przerywaczem, 2 bieg ciagly i 3 bieg szybki, wiec nie do konca rozumiem czy na przerywaczu nawala czy na kolejnym. Jesli na przerywaczu (pozycja 1) to moze cos od przekaznika, albo manetki (?!) jesli na ciaglym trbie (pozycja 2) to czynie mula Ci zanim sie zatrzymaja?!
      PS. mysle jednak ze chodzi Ci o tryb przerywany.
      PS. najpopularniejszy problem to zacieranie sie sworzni w mechanizmie, ale raczej to nie to, gdzies na forum byl opisany problem jak Twoj, zreszta z wycieraczkami w Octavii to temat rzeka.

      Komentarz

      • Darekgda
        Rider
        • 2010
        • 611

        #4
        gr3gy poczytaj wątek odnośnie wycieraczek przednich.Miałem podobnie w końcu stanęły na wszystkich ,,biegach''. Demontaż mechanizmu oraz nasmarowanie rozwiązało problem.

        Komentarz

        • gr3gy
          Classic
          • 2014
          • 15

          #5
          Chodzi mi o 1 bieg z przerywaczem, wycieraczki zrobią jeden kurs i już nie podnoszą się później, choćbym czekał kilka minut

          Komentarz

          • Darekgda
            Rider
            • 2010
            • 611

            #6
            gr3gy Tak jak napisałem wyżej,u mnie był to początek końca (MECHANICZNEGO)w końcu stanęły, a nie elektrycznego wycieraczek ,demontaż ,smarowanko,montaż i ..... :szeroki_usmiech

            Komentarz

            • innotic
              Ambiente
              • 2013
              • 111
              • Octavia I (1U2)
              • AGU 1.8 20VT 150 KM

              #7
              Ja bym stawiał tutaj na problem elektryczny niż mechaniczny - gdybyś miał problem z mechaniką to wycieraczki pracowałyby bardzo wolno na każdym biegu. Szczerze mówiąc nie zaszkodzi też wymontować mechanizm i go przesmarować. Jak robiłem to u siebie to byłem w szoku że tak pozacierany mechanizm jeszcze działał!
              >> Serwisujesz swoją Skodę? Ściągnij książki "Sam Naprawiam - Octavia I" <<
              >>Link alternatywny<<

              Komentarz


              • #8
                Darekgda, kazdy zna problem z mechanizmem, ale z tego co kolega pisze to chyba nie to.

                Komentarz

                • BASTIAN001
                  L&K
                  • 2013
                  • 1177
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Niczego bym nie przesądzał...mam tutaj na myśli to czy jest to usterka elektryczna czy mechaniczna. Mi swego czasu też wydawało się że to że raz wycieraczki pracują a raz nie spowodowane jest usterką elektryczną ale kiedy rozebrałem mechanizm moje wątpliwości szybko się rozwiały-cały mechanizm nawet nie chciał drgnąć. Pomogła operacja rozbiórka czyszczenie i smarowanie.

                  gr3gy na pewno grzechu nie popełnisz rozbierając i smarując mechanizm a na pewno na jakiś czas będziesz miął spokój..

                  Komentarz

                  • gr3gy
                    Classic
                    • 2014
                    • 15

                    #10
                    Rozbiorę, nasmaruje i zobaczę czy coś pomorze

                    Komentarz

                    • toznowuja
                      Drive
                      • 2014
                      • 50

                      #11
                      Może polej szybę wodą i sprawdź czy na 1 biegu nie masz czujnika deszczu. Mi chodziły jak chciały, raz szybciej, raz wolnej, czasami w ogóle, a już teraz wiem, że mam czujnik.

                      Komentarz


                      • #12
                        gr3gy, sprawdz czy slychac przekaznik spod deski na przerywaczy, jesli by cos "trzymalo" wycieraczki czyli mechanizm to powinno byc slychac przekaznik mimo nie dzialajacych wycieraczek, tak mi sie wydaje. Oczywiscie mozesz wyczyscic mechanizm bo pewnie to by sie tez przydalo.

                        Komentarz

                        • innotic
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 111
                          • Octavia I (1U2)
                          • AGU 1.8 20VT 150 KM

                          #13
                          toznowuja Czujnik deszczu w OI? Serio takie rzeczy?
                          Golas27 dobrze mówi, przekaźnik cyknie przy próbie włączenia wycieraczek. Ja ze swojej strony obstawiam uszkodzoną manetkę.
                          >> Serwisujesz swoją Skodę? Ściągnij książki "Sam Naprawiam - Octavia I" <<
                          >>Link alternatywny<<

                          Komentarz

                          • gr3gy
                            Classic
                            • 2014
                            • 15

                            #14
                            Dzięki za dobre rady, wezmę stetoskop i będę nasłuchiwał

                            Komentarz

                            • Czarna_LK
                              RS
                              • 2014
                              • 2255
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              innotic,
                              Czujnik deszczu w OI? Serio takie rzeczy?
                              Serio. Też mam u siebie i przy niewielkich opadach wycieraczki żyją własnym życiem. Raz zbierze, raz nie. Albo włączam na 2. bieg albo ręcznie na dół na jednorazowe przetarcie.
                              Wg. mnie to czujniki w O1 nie były najlepsze, albo jest coś źle poustawiane.
                              Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                              _______
                              Piotr

                              Komentarz


                              • #16
                                Czarna_LK, albo u Ciebie szwankuje, ja pozatym ze nie moglem przywyknac do tego ze same sie wlaczaja to jak sie juz przyzwyczailem bylo ok i dzialaly ok. Nie wiem jak w OI bylo ale np. w megance jest jakis zel jak z biegiem lat wysycha to wtedy czujnik nie dziala jak powinien jednak zel mozna kupic i uzupelnic, ale jak mowie nie pamietam zeby w Octavii takie cos bylo.

                                Komentarz

                                • innotic
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 111
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AGU 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  To ciekawe, nigdy bym nie pomyślał
                                  Jednak ja mam przedliftową Skodzinę i tam chyba takich cudów nie było :P
                                  >> Serwisujesz swoją Skodę? Ściągnij książki "Sam Naprawiam - Octavia I" <<
                                  >>Link alternatywny<<

                                  Komentarz

                                  • Marian 2
                                    L&K
                                    • 2007
                                    • 1086
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                    #18
                                    Niema co dywagować, tylko rozbierać, czyścić i smarować sworznie. Przecież logika rozumienia pracy silnika prądu stałego mówi sama za siebie. Na pierwszym biegu są najwolniejsze obroty silnika bo w szereg jest włączony rezystor który ogranicza prąd,(w niektorych silnikach są inaczej łączone uzwojenia), jest mniejszy moment obrotowy, wolniejsze obroty i przez to podatność do zatrzymywania się. Na najwyższym biegu niema żadnego rezystora szeregowego, badzo duży/maksymalny moment obrotowy, wycieraczki idą że tak powiem "na siłę" aż do takiego czasu kiedy wszystko się zatrze.
                                    Moment obrotowy każdego silnika prądu stałego jest wprost proporcjonalny do prądu płynącego przez wirnik. Jeżeli ten prąd jest sztuczne zmniejszany w celu zmiejszenia prędkości wycieraczek, to i moment obrotowy zmniejsza się, aż do zatrzymania się silnika.

                                    Komentarz

                                    • bogowy
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 7

                                      #19
                                      Mialem problem z wycieraczkami dal bym sobie wtedy reke uciac że problem jest w elektryce i co? I bym teraz ręki nie mial, objawy byly jak przy czyms z elektryka dzialaly, zatrzymywaly sie itd, w koncu rozebranie smarowanie czyszczenie i problem znikł.
                                      godzinka roboty

                                      Komentarz

                                      • Jarekt87
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 20

                                        #20
                                        Miałem podobnie na wszystkich biegach wycieraczki strasznie wolno się poruszały,czyszczenie i smarowanie całego układu pomogło. Właśnie mija rok a wycieraczki dalej śmigają.
                                        DOMEK DO WYNAJĘCIA NA LATO

                                        https://www.facebook.com/jarek.tomki...4385721&type=3

                                        Komentarz

                                        • smarcz
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 14

                                          #21
                                          podpinam się pod temat. U mnie wygląda to tak:
                                          Bieg pierwszy - nie startują;
                                          Bieg drugi nie startują;
                                          Bieg trzeci - działają.
                                          Po zrzuceniu na bieg pierwszy z biegu trzeciego działają. Drugi w ten sam sposób.
                                          Przetarcie brak działania - chyba że rozpędzę na biegu trzecim to tak.
                                          Wymieniłem pióra na nowe.
                                          Czy to będą sworznie? Dziękuje

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Daj na 1 (tu jest zwloka, wiec bezpieczniej na 2 bieg ) lub 2 bieg i recznie na zewnatrz auta pomoz im ruszyc
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • ulysse
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 496

                                              #23
                                              U mnie 2 razy udało się rozebrać i nasmarować niestety trzeciego razu nie wytrzymały :cry:

                                              Na allegro kupiłem sam mechanizm oryginalny używany w bardzo dobrym stanie za 30 zł przełożyłem swój silniczek i chodzą jak złoto.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...