Dwa pytania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krzysztofyk
    Classic
    • 2019
    • 0

    Dwa pytania

    leszekmw, ja po prostu piszę o tym, jak męczyli się ze sprzedażą moi koledzy. Najpierw cieszyli się że kupili 3-latki za małe pieniądze i że sprzedadzą z zyskiem, a potem po paru miesiącach sprzedawali je za cenę bliską zakupowi. Jeśli dla autora tematu oferta z linka jest atrakcyjna, to niech się nią interesuje. Dla mnie to za słabe wyposażenie i silnik przy tej cenie.
  • Krzysztofyk
    Classic
    • 2014
    • 17

    #2
    Dwa pytania

    Cześć tak myślałem ze nie ma sensu robić tematów w dziale "Skoda Octavia I" I mam kilka pytań
    1 Czy do Octavii 1.9 TDI 130KM (ASZ) mogę lać 10w40? (przebieg 213 tys)
    2. Jak to jest możliwe ze przez całą noc prawie się akumulator wyladował? (akumulator podobno 6 miesięcy) Jedynie co robiłem to słuchałem ok 10 minut radia (testowanie jak gra itd) oraz zostawiłem uchylona przednia szybę od pasażera (garaż ogrzewany) Kluczyk wyjalem ze stacyjki.
    Było to ok 21
    A dziś ok 15 weszłem do auta i coś mi nie pasowało, podświetlenie we wnętrzu było bardzo słabe (zegary prawie w ogole nie świeciły) A przy próbie zapalenie awaryjnych zaczęło coś Piszczeć. A godzina na zegarku cały czas jest 00:00 (przy w/w nie nie wkładałem kluczyków do stacyjki) , Czym może być to spowodowane?


    (Na dniach pokaże Octe)

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #3
      Krzysztofyk, no możesz lać 10w40 tylko wytłumacz mi po co i dlaczego? Coś się złego dzieje, że chcesz półsyntetyk wlać? Lej 5w40 i będzie dobrze
      Co do aku to widocznie coś Ci zżera prąd. Drugim autem u mnie w domu jest Fabia 2006 i tam problem był z radiem ze stałym +. Dopiero po przepięciu radia na + po zapłonie skończyły się jaja.

      [ Dodano: Wto 09 Gru, 14 21:07 ]
      Zakładam oczywiście, że wysiadając nie zostawiłeś włączonych świateł czy choćby ruszonej dźwigni od kierunków (wtedy świecą się postojówki po jednej stronie)
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • Krzysztofyk
        Classic
        • 2014
        • 17

        #4
        Nie nie, żadnej dźwigni nie zostawiłem. Może faktycznie to wina radio, a zakładając auto powinno mi odpalić?

        Komentarz

        • rafiki
          RS
          • 2012
          • 15975
          • Superb III (3V3)

          #5
          Krzysztofyk, jeśli aku był mocno osłabiony to miał pełne prawo nie odpalić. Najpierw świece, potem rozrusznik - w TDI dużo prądu idzie na rozruch. Mierzyłeś napięcie akumulatora?
          رافال
          Spoty
          Cause freedom is a lonely road

          Komentarz

          • Krzysztofyk
            Classic
            • 2014
            • 17

            #6
            Nie miałem jak, a dziś rady juz nie dam. A co do świec itd to średnio tam wiem to pierwsze TDI a zarazem diesel w rodzinie. A zauważyłem jedno jeszcze kiedy wsiadłem i "mrugnałem długimi" to zapaliła się kontrolka od drzwi (drzwi miałem otwarte) kiedy przestałem trzymać ten "dzydzel" od mignięcia długimi zgasła ta kontrolka, boje się trochę ze to może być bardziej poważne niż akumulator :?

            Komentarz

            • rafiki
              RS
              • 2012
              • 15975
              • Superb III (3V3)

              #7
              Krzysztofyk, no to wyglądałoby na to, że gdzieś jest zwarcie/przebicie i prąd ucieka. A to mrugnięcie długimi i kontrolka od drzwi to ciekawe, bo normalnie jedno z drugim nie ma związku...rozrusznik w ogóle kręcił?
              رافال
              Spoty
              Cause freedom is a lonely road

              Komentarz

              • Krzysztofyk
                Classic
                • 2014
                • 17

                #8
                Tak, coraz bardziej nabieram podejrzeń co do auta a zarazem sprzedawcy, coś jedynym wyjściem będzie oddać do elektryka.

                Komentarz

                • rafiki
                  RS
                  • 2012
                  • 15975
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Krzysztofyk, ja bym jeszcze proponował podpiąć kompa. Nie zaszkodzi a może coś się wyjaśnić. Namiary na pomocnych ludzi z kabelkiem: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53257
                  رافال
                  Spoty
                  Cause freedom is a lonely road

                  Komentarz

                  • Krzysztofyk
                    Classic
                    • 2014
                    • 17

                    #10
                    Spróbuję jeszcze jutro odpiac radio i jeszcze inaczej podjąć, może to winowajca.

                    Komentarz


                    • #11
                      10w40 czy 5w40, a co bylo nalane wczesniej, jak polsyntetyk to lej taki jak syntetyk to po co przechodzic na gorszy. Przebieg nie jest wyznacznikiem o ile jest prawdziwy. Co do radia to podlaczales jakies nie fabryczne?!bo mowisz ze odsluchiwales jak gra, czy poprostu ori radio chciales sprawdzic, jesli ktos podlaczal radio to moze byc jak Rafiki napisal i to bym najpierw sprawdzil jak ori radio i nie jest popudione nic z podlaczeniem to przyczyna bedzie gdzie indziej. Ten aku to tez sprawdz czy faktycznie jest pol roczny :szeroki_usmiech
                      No i faktycznie auto wartalo by dac na kompa posprawdzac, ewentualnie potem elektryk, moze cos popieprzone jest.
                      W sumie jakby to bylo u mnie w Meganie z tymi kontrolkami to bym sie nie zdzwiwil bo to auto potrafi w rozne dziwne sposoby sygnalizowac rozladowujacy sie akumulator, np. wlaczajac wycieraczki przy probie odpalenia :lol: , ale w Skodzie, oj nie moze tak byc :wink:

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Zwracam niesmiało uwage, ze dla tego silnika wazne jest, aby oleum spelnialo norme 505.01
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • Krzysztofyk
                          Classic
                          • 2014
                          • 17

                          #13
                          Kupiłem juz akumulator, za parę minut będę zmieniał, no więc napisze mi ktoś krótko w jaki sposób po wymianie skalibrować szyby (4 elektryczne) i autoalarm?

                          Komentarz

                          • rafiki
                            RS
                            • 2012
                            • 15975
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Krzysztofyk, co do szyb to musisz otworzyć je kluczykiem (pilotem) przy otwieraniu auta, tak samo zamknąć i w pozycji zamkniętej przytrzymać kilka-kilkanaście sekund kluczyk (pilot) w pozycji zamykania.
                            رافال
                            Spoty
                            Cause freedom is a lonely road

                            Komentarz

                            • paulob1
                              Rider
                              • 2008
                              • 470
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Krzysztofyk, co do drugiego pytania, to żeby się zbędnie nie wywnętrzniać, to zerknij tu:



                              Masz na końcu mojego posta jak sprawdzić, gdzie masz upływ z aku.

                              Komentarz

                              • sew1981
                                RS
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2009
                                • 10917
                                • Fiat

                                #16
                                Krzysztofyk, a w ogóle jest jakiś 10w/40 co ma normę 505.01? nie widziałem nigdy...spotkałem tylko 5w/40 i 5w/30.
                                jak pisze przemik oleum do ASZ musi mieć tą normę do pompowtryskiwaczy!

                                Komentarz


                                • #17
                                  sew1981, nie pamietam dokladnie, u mnie byla norma 505.01 czy 00 ?! nie pamietam jakie mialy VP, jesli ta pierwsza to Ci zaraz udziele odpowiedzi

                                  Co do szyb to jestem dosc zdziwiony bo w Renowce musze przyuczac szyby i wspomaganie, ale nigdy mi sie nie zdazylo w Skodzie zebym szyby kalibrowal :| :roll:

                                  edit
                                  Dobra juz wiem 505.00, to Ci nie odpowiem

                                  Komentarz

                                  Pracuję...