Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Zmiana kodowania na automat, 1.9 AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Zmiana kodowania na automat, 1.9 AGR

    ahmed799, Twoja wybranka tez ma takie zdjęcie? :diabelski_usmiech

  • #2
    [O1] Zmiana kodowania na automat, 1.9 AGR

    Witajcie

    Chciałem dzisiaj przekodować sterownik na automat, i sprawdzić czy będzie lepiej odpalać na mrozach. Używam VCDS 11.11.

    Po wejściu w engine - 07 coding i zmianie kodowanie z 00002 na 00001 i naciśnięciu Do it! kodowanie się nie zmienia (próbowałem wyłączać stacyjkę, sprawdzać czy się zmieniło, itd itd).

    Ma ktoś pomysł dlaczego kodowanie się nie zmienia?
    Moja Balbina

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez trooper
      Chciałem dzisiaj przekodować sterownik na automat, i sprawdzić czy będzie lepiej odpalać na mrozach.
      rozwiń proszę....
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez krzynol
        rozwiń proszę....
        Odnośnie sensu zmiany kodowania, czy sytuacji? Jeśli pierwsze, to czytałem opinie że może pomóc.

        Odnośnie reszty, mam problem z odpalaniem, a mój mechanik dopiero za jakieś 2 tygodnie będzie miał czas żeby się mną zająć - a do tej pory chcę sprawdzić czy zmiana kodowania na automat pomoże.
        Moja Balbina

        Komentarz


        • #5
          aha
          no nie wydaje mi się, ale próbuj, bo jak nie przyjmuje kodowania to nie
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez krzynol
            aha
            no nie wydaje mi się, ale próbuj, bo jak nie przyjmuje kodowania to nie
            rozwiń proszę....
            Moja Balbina

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez trooper
              rozwiń proszę....
              Były wersje sterowników ,które nie dawały się przekodować.Jeżeli nie przyjmuje to masz właśnie ten sterownik.Trzeba sprawdzić czy grzeją świece i jaki jest kąt Linkże tu jest przyczyna.
              Skoda Superb II Ambition
              2.0 TDI CR 170 KM

              https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

              Komentarz


              • #8
                Dzięki za rzeczową odpowiedź, wszystko już jasne.

                Świece są ok (sprawdzane, wymieniana ostatnio jedna), dostają napięcie na listwę.
                Aku jest ok, kąt ok 50-52.
                Podejrzewam że będzie trzeba uderzyć w rozrusznik, ale przekodowanie na automat i tak chciałem sprawdzić.

                Dzięki.
                Moja Balbina

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez trooper
                  Dzięki za rzeczową odpowiedź, wszystko już jasne.

                  Świece są ok (sprawdzane, wymieniana ostatnio jedna), dostają napięcie na listwę.
                  Aku jest ok, kąt ok 50-52.
                  Podejrzewam że będzie trzeba uderzyć w rozrusznik, ale przekodowanie na automat i tak chciałem sprawdzić.

                  Dzięki.
                  sprawdz czujnik temperatury cieczy

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie da się przekodować bo widocznie ten sterownik nie był montowany /nigdy/ w automatach. Generalnie to "problem z odpaleniem" jest pojęciem względnym :P Napisz czy ma problem z zakręceniem motorem, czy kręci kilka razy i nie może załapać itd.

                    Tak jak ktoś wyżej pisał.. sprawdź
                    - filtr paliwa
                    - świece
                    - paliwo?
                    - akumulator (naładuj?)
                    - rozrusznik
                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                    Komentarz


                    • #11
                      Panowie dzięki za odzew.

                      - odnośnie filtra paliwa: zmieniany w wakacje,
                      - świece są ok, na listwę zasilającą dochodzi napięcie,
                      - paliwo też wydaje się ok, dodatkowo "wzmocnione" dodatkiem,
                      - aku ładowany,
                      - rozrusznik...? nie wiadomo,

                      ALE,

                      mobi65, trafił z czujnikiem. W grupie 17 na zimnym silniku przed pierwszym odpaleniem wskazuje 30 st. Idzie jutro z rana do wymiany.

                      Jeśli chodzi o odpalanie: przy pierwszym rannym odpaleniu kręci bardzo słabo, "po pół obrotu", kilka razy próbuje, zaskakuje do jakichś 400-500 obr/min i potem już przetrzymany na kluczyku zaskakuje.

                      Myślicie że zastanawiać się też nad czymś oprócz czujnika?
                      Moja Balbina

                      Komentarz


                      • #12
                        Nie chce się mądrować ale... ta przesłanka nie wskazuje ze czujnik jest padniety.... :wink:
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez trooper
                          świece są ok, na listwę zasilającą dochodzi napięcie
                          To jeszcze nie świadczy, że świece są ok sprawdź ich rezystancję (sprawne mają ok. 0,5-0,6 Ohma)
                          رافال
                          Spoty
                          Cause freedom is a lonely road
                          My O2FL

                          Komentarz


                          • #14
                            Gdyby świece nie było ok, to zapewne pojawiła by się kontrolka świec na desce.

                            Komentarz


                            • #15
                              toomasz, niekoniecznie mogą po prostu grzać samą końcówką i nie musi to spowodować zapalenia kontrolki.
                              رافال
                              Spoty
                              Cause freedom is a lonely road
                              My O2FL

                              Komentarz


                              • #16
                                rafiki, zawsze mozna sie zaopatrzyc w tester swiec zarowych Trzeba pamietac ze sa swiece 12V i 6V.
                                Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                Bylo ->GOLF 3 1.8

                                Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                Komentarz


                                • #17
                                  rafiki
                                  Hmm, jeżeli by tak było, to myślę ze zmienia się wtedy rezystancja danej świecy, a komputer nie inaczej jak po rezystancji, jej zmianie, wykrywa problem z daną świecą, świecami.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez toomasz
                                    Gdyby świece nie było ok, to zapewne pojawiła by się kontrolka świec na desce.
                                    toomasz, chyba nie u mnie za stara komputerownia

                                    Zamieszczone przez przemik
                                    Nie chce się mądrować ale... ta przesłanka nie wskazuje ze czujnik jest padniety....
                                    Nie strasz czemu nie wskazuje, możesz coś więcej napisać??
                                    Moja Balbina

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez trooper
                                      Zamieszczone przez toomasz
                                      Gdyby świece nie było ok, to zapewne pojawiła by się kontrolka świec na desce.
                                      toomasz, chyba nie u mnie za stara komputerownia

                                      Zamieszczone przez przemik
                                      Nie chce się mądrować ale... ta przesłanka nie wskazuje ze czujnik jest padniety....
                                      Nie strasz czemu nie wskazuje, możesz coś więcej napisać??
                                      a jak z odczytem temperatury paliwa ?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Jak sprawdzałem czujnik wyglądało to tak:

                                        01 Engine gr 003:
                                        1. Fuel: -1,8
                                        2. N/A
                                        3. Intake Air: -4,5
                                        4. Coolant: -3,6

                                        17 Inst. gr 007:
                                        1. Coolant 30
                                        2, 3, 4. N/A
                                        Moja Balbina

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          No tak tylko ze tak się czujnika nie sprawdza.
                                          Ostatnio w jakims wątku opisywałem po raz setny jak się to sprawdza VCDSem.
                                          Poszukaj.... :wink:

                                          Sam znalazłem
                                          Forum - Octavia Club Polska
                                          Przemek
                                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            kolega przemik, dobrze gada k choćby nawet to w momencie sprawdzania ECU widział ~ -4 więc powinien ładnie dogrzać świeczki i dawkę paliwa dobrać.
                                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              przemik, zrobiłem tak jak opisywałeś w podanym temacie, możesz zerknąć?

                                              Oczywiście chyba się pospieszyłem z czujnikiem

                                              ]"]Galeria nie jest już dostępna ]"]Galeria nie jest już dostępna ]"]Galeria nie jest już dostępna ]"]Galeria nie jest już dostępna
                                              Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
                                              Moja Balbina

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Hmm... roznica 4,5 * stopnia. No tak trochę dużo. Skad masz ten czujnik ? Jest od nowości w tym samochodzie ?
                                                Przemek
                                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Ten czujnik założyłem 4 dni temu:/ Pospieszyłem się z wymianą starego czujnika, i właśnie siedzi "nowy", i z pomiarów na nim wrzuciłem fotki.
                                                  Moja Balbina

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X