Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Cały bagnet ubabrany majonezem po trasie 350 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Cały bagnet ubabrany majonezem po trasie 350 km

    pawnowy, i co patrzyłęś xds'a ?
    Leon 1.6 16V 105 KM

  • #2
    Cały bagnet ubabrany majonezem po trasie 350 km

    Wróciłem właśnie z trasy i sprawdziłem stan oleju.
    Tzn próbowałem sprawdzić, bo bagnet jest cały wysmarowany "majonezem" (nie końcówka, tylko CAŁY), wycieranie i wkładanie nic nie pomogło. Pod korkiem też trochę go jest, a na dodatek woda kapie.
    Samochód wcześniej stał 2 dni nieruszany na zimnie (około zera) a dziś w temp -5 do -10 zrobiłem praktycznie bez stania w korkach trasę ok 350 km. silnik był cały czas niedogrzany, wskazówka oscylowała na 1/4-1/3 skali.
    na dodatek bagnet wyjąłem razem z kilkucentymetrową plastikową końcówką obsadki ułamaną od tulejki, w której on spoczywa.
    olej Castrol Magnatec 10 w 40 (poczytałem teraz i wychodzi na to, że przy tym oleju to częste zjawisko zwłaszcza na LPG). pierwszy raz coś takiego widzę, tzn az takie ilości masła i to na bagnecie, bo pod korkiem to norma...). co z tym fantem zrobić? czy to normalne że ten mój 2.0 zimą jeździ niedogrzany? rok temu jakoś nie miałem tego problemu, a przynajmniej nie na taką skalę, bo bym zapamiętał.

    [ Dodano: Nie 28 Gru, 14 23:08 ]
    czytałem tematy na forum, ale wszędzie jest tylko majonez pod korkiem i z reguły dotyczy krótkich tras, których ostatnio w ogóle nie robiłem.
    Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

    Komentarz


    • #3
      Waśka, może termostat Ci nie domaga, bo w vagu jak normalna temp. to powinno stać na 90 stopni wskazówka, a nie spadać tak mocno. z tym bym wiązał majonez, niedogrzany silnik.... :wink:

      Komentarz


      • #4
        Kolega sam pisze, że temperatura silnika zbyt niska. Nie może tak być, trzeba zacząć od termostatu. Normalne ten silnik po około 5÷6 minutach łapie "normalną" temperaturę, wskazówka temperatury stoi po środku skali.
        Dorażnie, aby polepszyć szybsze nagrzanie silnika, starać się nie włączać ogrzewania, zakryć częściowo chłodnicę, np tekturą.

        Komentarz


        • #5
          sprawdziłem poziom płynu chłodniczego, na szczęście bez zmian. jego kolor sprawdzę jutro i dopiero wtedy chyba odpadnie (mam nadzieję) opcja uszczelki głowicy :|

          dziękuję, koledzy. gdy wyłączałem ogrzewanie to silnik łapał wyższą temperaturę, a po 1-2 min na jałowym biegu (postój na cpn) - roboczą. po wznowieniu jazdy temp. znów spadała.
          po nowym roku zajrzę chyba do Dobrego Grzesia bo już na 2 warsztatach się przejechałem. 2 przeglądy w 2 warsztatach odstępie 3 mies i kolejna mina, której żaden nie zauważył
          a to pęknięcie obsadki bagnetu? może być z tym związane czy zupełny przypadek?
          Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

          Komentarz


          • #6
            Czyli wszystko jasne, włożyć przed chłodnicę kawałek tektury, taki aby nie zakrywał całej chłodnicy, napewno pomoże. Zakrywanie atrapy nic nie da, gdyż "główne" powietre chłodzące idzie dołem, przez zderzak.

            Komentarz


            • #7
              a niezależnie od tego normalna wymiana oleju np na 5W40 + filtry czy czeka mnie jakieś płukanie miski z tego masła?

              tektur włożyć między atrapę a wiatraki?
              Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Waśka
                a niezależnie od tego normalna wymiana oleju np na 5W40 + filtry czy czeka mnie jakieś płukanie miski z tego masła?
                mi ex 01 też masełko wyskoczyło w zimę Na oleju Shell 5w40, Castrol 5w40, a jak zmieniłem na totala 5w40 było go o wiele mniej.

                [ Dodano: Pon 29 Gru, 14 00:14 ]
                Zamieszczone przez Waśka
                tektur włożyć między atrapę a wiatraki?
                tutaj przy zderzaku :diabelski_usmiech
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz


                • #9
                  płyn chłodzący różowy jak pipka nastolatki, a że jego poziom jest bez zmian, to uszczelka głowicy odpada
                  Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Waśka
                    płyn chłodzący różowy jak pipka nastolatki, a że jego poziom jest bez zmian, to uszczelka głowicy odpada
                    czyli termostat i wiecznie niedogrzany silnik
                    był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
                    jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



                    komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

                    Komentarz


                    • #11
                      Tekture to mozna sobie wsadzic do pieca na rozpalke jesli sie takowy posiada.
                      Wymien na poczatek termostat - koszt niski i sam sie przkonasz.
                      Ja bym jeszcze tego Castrola na Liqui Moly zmienił.

                      Komentarz


                      • #12
                        A ja właśnie dzisiaj założyłem tekturę bo mam częste jazdy na bardzo krótkich odcinkach od wielu lat. Od wielu lat zawsze gdy są mrozy zakładam. Gdy niema tej tektury wyjeżdżam i przyjeżdzam z powrotem na zimnym silniku, gdy jest zalożona, za kilka minut jest właściwa temperatura, samochód nagrzany bardzo szybko. Układ chłodzenia (termostat) jest całkowicie sprawny. Nieco dalsza trasa, to wyciągnięcie tektury i wrzucenie do bagażnika. Złapanie wlaściwej temperatury w ciągu 2÷3 minut, a okolo 15 minut, to duża różnica.

                        Komentarz


                        • #13
                          ja tam robie krotkie odcinki teraz i mam lpg i mam wlanego castrola 10w40 i masla nie mam.co do nagrzewania to tak jak wczesniej pisano bym obstawial.
                          Moj stary tez malo jezdzi, olej leje jaki popadnie i masla ma od ciula, ale auto chodzi jak ta lala na dodatek grzeje sie sybciej niz moja megana, wiec o co chodzi :szeroki_usmiech

                          Komentarz


                          • #14
                            Z katonem to faktycznie temat odpuść - jak prowizorycznie do wymiany termostatu chcesz przesłonić to jakimś plastikiem bo karton to się tylko rozmoczy i najdzie w lamele.
                            - Superb
                            - Panda 1.2

                            Komentarz


                            • #15
                              a no wlasnie nawiazujac do poprzednika, kartonem nie, ja mialem pasek linoleum wyciety i wpleciony pomiedzy "szczebelki" na dole (pod grillem tez a co) do tego prysniety sprayem czarnym zeby nie bylo widac. Chyba malo pomagalo...w grzaniu znaczy sie.

                              Komentarz


                              • #16
                                Jak patrzyłem dziś to oleju jest sporo, więc nie cały zgęstniał i obejdzie się bez wymiany ( dopiero ok 7000 na nim wykręciłem). Teraz termostat i prowadnica bagnetu do wymiany, potem już tylko przegonić staruszkę żeby się majonez wypalił
                                Swoją drogą, czemu mogła pęknąć ta prowadnica? "Majonez" wybił i od gorąca się posypała?

                                jeśli okruch plastiku z pękniętej prowadnicy wpadł do miski, to czy stanowi jakieś zagrożenie dla silnika? na forum A3 znalazłem info, że nie bo jest tam, cytuję "siatka ktora blokuje wieksze syfy zeby smok ich nie zassal". czyli u nas też tak jest i można olać sprawę aż do następnego dużego przeglądu?
                                Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                Komentarz


                                • #17
                                  Marian, karton to może pomóc jak jest niesprawny termostat. Jak jest sprawny, to w zimie wszystko się kotłuje w silniku i chłodnica nie ma nic do rzeczy. Raczej szybciej się nagrzewa silnik, bo już go tak nie owiewa powietrze.
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Enriquez
                                    Raczej szybciej się nagrzewa silnik, bo już go tak nie owiewa powietrze.
                                    Stąd BlueMotion mają cały ryj zakryty, żeby jakieś tam setne dziesiąte litra się zaoszczędziły dzięki krótszemu ssaniu.

                                    Zamieszczone przez Waśka
                                    oleju jest sporo, więc nie cały zgęstniał i obejdzie się bez wymiany
                                    Rób jak uważasz, ale właśnie z powodu tego plastiku olej bym wymienił. Kto wie czy się nie rozpuści ten plastik w ciepłym oleju a to chyba nie za dobrze Termostat już pomieniłeś?
                                    - Superb
                                    - Panda 1.2

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Waśka
                                      jeśli okruch plastiku z pękniętej prowadnicy wpadł do miski, to czy stanowi jakieś zagrożenie dla silnika? na forum A3 znalazłem info, że nie bo jest tam, cytuję "siatka ktora blokuje wieksze syfy zeby smok ich nie zassal". czyli u nas też tak jest i można olać sprawę aż do następnego dużego przeglądu?
                                      To zalezy jak duży jest odłamek.
                                      Jesli jest mały, mniejszy niż oczka w sitku na smoku to może zostać zassany i utknąć gdzieś w kanale olejowym przed panewką wały, wałka itp.
                                      Jesli jest duży to go nie zassie.

                                      O ile w ogóle wpadł.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Waśka, a jak u Ciebie wyglada obudowa bagnetu i w ktorym miejscu sie ukruszyla. Ja mialem taka

                                        zaczelo sie od tego ze przepuszczala troche dolem, plastik na kolnierzu chyba sie delikatnie odksztalcil, one tak maja.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Już zrobione, 200 zł za termostat, uszczelkę, rurkę bagnetu i 1,5 l płynu chłodzącego + robocizna. Mechanik obejrzał i powiedział że nie ma opcji aby coś wpadło do miski.
                                          Pierwsze wrażenia: kura jedzie odczuwalnie bardziej żwawo niż w ostatnich miesiącach.

                                          Golas27, ułamała się jakieś 4 cm poniżej uchwytu bagnetu
                                          Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            ja jak odbieram od mechanika to tez zawsze lepiej jedzie, chocby nawet nic nie zrobil :diabelski_usmiech

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Waśka, 90* trzyma ?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Złapała po ok 8 min od ruszenia (-7*C, ogrzewanie na max), przy czym pierwsze 2 min było jazdą po progach :x
                                                gdy tylko ustaliłem obroty na ok 2500 na dłuższą chwilę, weszło 90* bardzo szybko i trzyma się mimo dodawania do pieca na długiej prostej i naprzemian odcinków na luzie.

                                                btw. dałbym głowę, że gdy ją kupiłem i zagazowałem, to jadąc sam przy 3000 rpm miałem 120 km/h, a teraz od dłuższego czasu ledwo ponad 110. czyli coś jeszcze musi być...
                                                Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Waśka
                                                  naprzemian odcinków na luzie.
                                                  Chodzi Ci o spokojniejszą jazdę czy śmigasz serio na luzie? :shock:
                                                  - Superb
                                                  - Panda 1.2

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X