pawnowy, i co patrzyłęś xds'a ?
Cały bagnet ubabrany majonezem po trasie 350 km
Zwiń
X
-
Cały bagnet ubabrany majonezem po trasie 350 km
Wróciłem właśnie z trasy i sprawdziłem stan oleju.
Tzn próbowałem sprawdzić, bo bagnet jest cały wysmarowany "majonezem" (nie końcówka, tylko CAŁY), wycieranie i wkładanie nic nie pomogło. Pod korkiem też trochę go jest, a na dodatek woda kapie.
Samochód wcześniej stał 2 dni nieruszany na zimnie (około zera) a dziś w temp -5 do -10 zrobiłem praktycznie bez stania w korkach trasę ok 350 km. silnik był cały czas niedogrzany, wskazówka oscylowała na 1/4-1/3 skali.
na dodatek bagnet wyjąłem razem z kilkucentymetrową plastikową końcówką obsadki ułamaną od tulejki, w której on spoczywa.
olej Castrol Magnatec 10 w 40 (poczytałem teraz i wychodzi na to, że przy tym oleju to częste zjawisko zwłaszcza na LPG). pierwszy raz coś takiego widzę, tzn az takie ilości masła i to na bagnecie, bo pod korkiem to norma...). co z tym fantem zrobić? czy to normalne że ten mój 2.0 zimą jeździ niedogrzany? rok temu jakoś nie miałem tego problemu, a przynajmniej nie na taką skalę, bo bym zapamiętał.
[ Dodano: Nie 28 Gru, 14 23:08 ]
czytałem tematy na forum, ale wszędzie jest tylko majonez pod korkiem i z reguły dotyczy krótkich tras, których ostatnio w ogóle nie robiłem.Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG
-
-
Kolega sam pisze, że temperatura silnika zbyt niska. Nie może tak być, trzeba zacząć od termostatu. Normalne ten silnik po około 5÷6 minutach łapie "normalną" temperaturę, wskazówka temperatury stoi po środku skali.
Dorażnie, aby polepszyć szybsze nagrzanie silnika, starać się nie włączać ogrzewania, zakryć częściowo chłodnicę, np tekturą.
Komentarz
-
-
sprawdziłem poziom płynu chłodniczego, na szczęście bez zmian. jego kolor sprawdzę jutro i dopiero wtedy chyba odpadnie (mam nadzieję) opcja uszczelki głowicy :|
dziękuję, koledzy. gdy wyłączałem ogrzewanie to silnik łapał wyższą temperaturę, a po 1-2 min na jałowym biegu (postój na cpn) - roboczą. po wznowieniu jazdy temp. znów spadała.
po nowym roku zajrzę chyba do Dobrego Grzesia bo już na 2 warsztatach się przejechałem. 2 przeglądy w 2 warsztatach odstępie 3 mies i kolejna mina, której żaden nie zauważył
a to pęknięcie obsadki bagnetu? może być z tym związane czy zupełny przypadek?Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Waśkaa niezależnie od tego normalna wymiana oleju np na 5W40 + filtry czy czeka mnie jakieś płukanie miski z tego masła?
[ Dodano: Pon 29 Gru, 14 00:14 ]
Zamieszczone przez Waśkatektur włożyć między atrapę a wiatraki?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Waśkapłyn chłodzący różowy jak pipka nastolatki, a że jego poziom jest bez zmian, to uszczelka głowicy odpadabył: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
A ja właśnie dzisiaj założyłem tekturę bo mam częste jazdy na bardzo krótkich odcinkach od wielu lat. Od wielu lat zawsze gdy są mrozy zakładam. Gdy niema tej tektury wyjeżdżam i przyjeżdzam z powrotem na zimnym silniku, gdy jest zalożona, za kilka minut jest właściwa temperatura, samochód nagrzany bardzo szybko. Układ chłodzenia (termostat) jest całkowicie sprawny. Nieco dalsza trasa, to wyciągnięcie tektury i wrzucenie do bagażnika. Złapanie wlaściwej temperatury w ciągu 2÷3 minut, a okolo 15 minut, to duża różnica.
Komentarz
-
-
Gość
ja tam robie krotkie odcinki teraz i mam lpg i mam wlanego castrola 10w40 i masla nie mam.co do nagrzewania to tak jak wczesniej pisano bym obstawial.
Moj stary tez malo jezdzi, olej leje jaki popadnie i masla ma od ciula, ale auto chodzi jak ta lala na dodatek grzeje sie sybciej niz moja megana, wiec o co chodzi :szeroki_usmiech
Komentarz
-
Gość
a no wlasnie nawiazujac do poprzednika, kartonem nie, ja mialem pasek linoleum wyciety i wpleciony pomiedzy "szczebelki" na dole (pod grillem tez a co) do tego prysniety sprayem czarnym zeby nie bylo widac. Chyba malo pomagalo...w grzaniu znaczy sie.
Komentarz
-
Jak patrzyłem dziś to oleju jest sporo, więc nie cały zgęstniał i obejdzie się bez wymiany ( dopiero ok 7000 na nim wykręciłem). Teraz termostat i prowadnica bagnetu do wymiany, potem już tylko przegonić staruszkę żeby się majonez wypalił
Swoją drogą, czemu mogła pęknąć ta prowadnica? "Majonez" wybił i od gorąca się posypała?
jeśli okruch plastiku z pękniętej prowadnicy wpadł do miski, to czy stanowi jakieś zagrożenie dla silnika? na forum A3 znalazłem info, że nie bo jest tam, cytuję "siatka ktora blokuje wieksze syfy zeby smok ich nie zassal". czyli u nas też tak jest i można olać sprawę aż do następnego dużego przeglądu?Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezRaczej szybciej się nagrzewa silnik, bo już go tak nie owiewa powietrze.
Zamieszczone przez Waśkaoleju jest sporo, więc nie cały zgęstniał i obejdzie się bez wymiany
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Waśkajeśli okruch plastiku z pękniętej prowadnicy wpadł do miski, to czy stanowi jakieś zagrożenie dla silnika? na forum A3 znalazłem info, że nie bo jest tam, cytuję "siatka ktora blokuje wieksze syfy zeby smok ich nie zassal". czyli u nas też tak jest i można olać sprawę aż do następnego dużego przeglądu?
Jesli jest mały, mniejszy niż oczka w sitku na smoku to może zostać zassany i utknąć gdzieś w kanale olejowym przed panewką wały, wałka itp.
Jesli jest duży to go nie zassie.
O ile w ogóle wpadł.
Komentarz
-
-
Gość
Waśka, a jak u Ciebie wyglada obudowa bagnetu i w ktorym miejscu sie ukruszyla. Ja mialem taka
zaczelo sie od tego ze przepuszczala troche dolem, plastik na kolnierzu chyba sie delikatnie odksztalcil, one tak maja.
Komentarz
-
Już zrobione, 200 zł za termostat, uszczelkę, rurkę bagnetu i 1,5 l płynu chłodzącego + robocizna. Mechanik obejrzał i powiedział że nie ma opcji aby coś wpadło do miski.
Pierwsze wrażenia: kura jedzie odczuwalnie bardziej żwawo niż w ostatnich miesiącach.
Golas27, ułamała się jakieś 4 cm poniżej uchwytu bagnetuByła 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG
Komentarz
-
-
Gość
ja jak odbieram od mechanika to tez zawsze lepiej jedzie, chocby nawet nic nie zrobil :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Złapała po ok 8 min od ruszenia (-7*C, ogrzewanie na max), przy czym pierwsze 2 min było jazdą po progach :x
gdy tylko ustaliłem obroty na ok 2500 na dłuższą chwilę, weszło 90* bardzo szybko i trzyma się mimo dodawania do pieca na długiej prostej i naprzemian odcinków na luzie.
btw. dałbym głowę, że gdy ją kupiłem i zagazowałem, to jadąc sam przy 3000 rpm miałem 120 km/h, a teraz od dłuższego czasu ledwo ponad 110. czyli coś jeszcze musi być...Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG
Komentarz
-
Komentarz