Problem z chłodzeniem silnika?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • woodman
    Classic
    • 2018
    • 0

    Problem z chłodzeniem silnika?

    :spioch
  • woodman
    Classic
    • 2014
    • 5

    #2
    Problem z chłodzeniem silnika?

    Witam, kilka dni temu jadąc normalnie w trasie przy temp pow. 5 stopni, temperatura skoczyła mi do czerwonej kreski. Wentylator nie załącza się- po podpięciu na krótko chodzi, ale temperatura nadal idzie w górę. Co teraz sprawdzać i jak?

    Komentarz

    • utek
      Elegance
      • 2007
      • 867
      • Superb II combi (3T5)
      • APK 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Masz możliwość podłączenia VAGa aby sprawdzić temperaturę?

      Płyn chłodzący jest czy go ubywa?

      Komentarz

      • woodman
        Classic
        • 2014
        • 5

        #4
        Niestety na razie nie mam. Stan płynu jest cały czas.

        Komentarz

        • aniol
          RS
          • 2012
          • 5228
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          woodman, Ja bym sprawdził pompe wody i termostat bo chyba się nie otworzył jak pompa będzie sprawna.Oczywiście zakładam że płynu masz stan
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          Pozdrawiam ANIOL

          Komentarz

          • woodman
            Classic
            • 2014
            • 5

            #6
            Stan jest, żadnych wycieków nie ma. A jak najprościej spr pompe?

            Komentarz

            • misza_zabrze
              L&K
              • 2013
              • 1371
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BLR 2.0 FSI 150 KM

              #7
              Tak sie zastanwiam czy w O1 tak jak w golfie jest osobny przekaznik do wentylatora gdzies w okolicy akumulatora ??



              Numer 20 na rysunku.

              Jesli jest to one w 80% padaja
              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
              Obecnie -> Seicento 900+LPG
              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
              Bylo ->GOLF 3 1.8

              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

              Komentarz

              • woodman
                Classic
                • 2014
                • 5

                #8
                Pompa sprawdzona - działa, czyli wina może być w termostacie? Tego przekaźnika jeszcze nie szukałem

                Komentarz

                • Czarna_LK
                  RS
                  • 2014
                  • 2255
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Albo termostat albo czujnik temperatury. Ale raczej to pierwsze.
                  Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                  _______
                  Piotr

                  Komentarz

                  • Marian 2
                    L&K
                    • 2007
                    • 1086
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AQY 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    Przede wszystkim nie trzeba panikować tylko sprawdzić rzeczywisty stan silnika, czy nie jest przegrzany. Łatwo to wyczuć po otwarciu maski i chociażby pomacaniu węży, dotknięciu np. kolektora dolotowego.
                    Miałem taki przypadek, że w drodze nagle wskazówka na czerwone pole i na dodatek sygnał dżwiękowy. Oczywiści przeraziłem się i zatrzymałem, zaglądam pod maskę, a tam norma, nic nie jest bardziej "gorące" niż zwykle. Po kilku minutach u ruchomiłem silnik, wskazówka pokazuje normalną temperaturę, więc jadę. Za chwilę wskazówka znowu na czerwone pole, ale dało się wyczuć że te temperatura pod maską w normie, nawet nie wszyskie węże są ciepłe. Przyczyną okazał się przerywający czujnik temperatury płynu chłodzącego.

                    Komentarz

                    • woodman
                      Classic
                      • 2014
                      • 5

                      #11
                      Przy wyjęciu termostatu okazało się, że jest pęknięty element w pokrywie- króćcu, przytrzymujący iglice, więc to chyba to jest przyczyną, wysokiej temp. Kupiłem zamiennik, ale tak cieknie na o ringu, że nie nadaje się do użytku. Nie wiem czy jakiś grubszy oring załatwiłby sprawę czy czeka mnie oryginał.
                      Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, czy może być powiązana z tym termostatem. Podczas przekręcenia kluczyka pojawia się kontrolka temp. na chwilę- przy zimnym silniku również. Wcześniej jak pisząc post chyba nie pojawiała się, albo nie zauważyłem.

                      Komentarz

                      Pracuję...