Pierścienie na pewno byly wymienione dobrej jakości, oleju nie ubywa przy 800 km od remontu była mierzona kompresja po 12 na cylindrze świece czysciutkie wiec to raczej nie pierścienie bo byłby jakiś ślad na nich. Spaliny na biegu jalowym pachna mi benzyna jak depne na gaz to czuć won spalenizny ale nie wiem czy to olej bo nie bardzo wiem jak on pachnie poza tym palony olej kopcu na niebiesko a u mnie jest biały. Spróbuje dziś wyłączyć klime i obciążyć samochód w inny sposób chyba włączone światła ogrzanie szyby ogrzanie foteli i podłączone urządzenia pod zapalniczek trochę obciąża silnik czy źle myślę ?? Nagrał tez filmik jak kopcu i wrzuce na forum.
Auto kopci po remoncie silnika....
Zwiń
X
-
Ok jutro nagram filmik.
Po powrocie z pracy sprawdziłem to obciązenie silnika poprzez włączenie świateł radia grzania foteli szyby i podłaczyłem telefon do ładowania samochód też nie kopcił, sprawdziłem na samych światłach mijania i samochód kopcił czyli zbyt małe obciązenie.
Czy możliwe jest że źle został ustawiony zapłon na rozrządzie ?? i to jest powodem złego kąta wtrysku który się zmienia na obciązeniu ?
Komentarz
-
-
raczej nie, ale najrozsądniej było by przejechać się do warsztatu, który wykonał remont i złożyć reklamacje, oni robili więc oni biorą pełną odpowiedzialność za obecny stan rzeczy. Proste,zapłaciłeś za remont to efekty mają być na 100%. Dym z rury to nie spaliny benzyny czy gazu bo te paliwa spalają się czysto, moim zdaniem to olej, ale poczekam na filmik
Komentarz
-
-
Jeszcze raz powtórzę że na chwilę obecną nie zauwazyłem ubytku oleju i wody, skoro auto nie kopci na obciążeniu w ogole to w jaki sposób ma brać olej skoro by brał olej to właczenie klimy nie powinno nic zmienić. Poniżej filmik przepraszam za obraz przekręcony o 90 stopni ale tak moj telefon nagrywa i nie moge tego obrócić ale efekt jest bardzo widoczny ten dzwięk w tle to piła tarczowa sąsiada żebyście nie pomyśleli ze to moj silnik tak chodzi. pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Witek05Skoro to olej to dlaczego nie kopci i nie bierze go gdy mam właczona klimatyzacje ?? wtedy jest zero spalin... ja bym obstawial ze ma zle dawkowanie powietrza na biegu jałowym ponieważ spaliny pachną benzyna albo przepustnica nie daje powietrza na biegu jałowym.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Witek05Skoro to olej to dlaczego nie kopci i nie bierze go gdy mam właczona klimatyzacje ?? wtedy jest zero spalin... ja bym obstawial ze ma zle dawkowanie powietrza na biegu jałowym ponieważ spaliny pachną benzyna albo przepustnica nie daje powietrza na biegu jałowym.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Witek05Skoro to olej to dlaczego nie kopci i nie bierze go gdy mam właczona klimatyzacje ?? wtedy jest zero spalin... ja bym obstawial ze ma zle dawkowanie powietrza na biegu jałowym ponieważ spaliny pachną benzyna albo przepustnica nie daje powietrza na biegu jałowym.
Komentarz
-
-
Tak byłem oleju nie ubywa na bagnecie nie ma wycieków mechanik mówi ze auto nie bierze oleju i wcale mu się nie dziwie bo narazie na to nie wyglada... Nie mam podstaw zeby na chwilę obecną się z nim kłócić może czas pokaże że jest inaczej. Zalecił mi sprawdzić przepustnicę i dawkowanie paliwa na biegu jałowym ale on nie ma takiego komputera i muszę załatwić sprawę u kogoś innego. Narazie nic nie działam bo jest spłukany finansowo jeżeli coś się wyjaśni napiszę na forum...
[ Dodano: Nie 10 Maj, 15 22:23 ]
Udało mi się trochę więcej ustalić na temat mojego problemu z kopceniem, zbadłem skład spalin na diagnostyce na biegu jałowym za duże HC i CO na 3 tys obrotach wszystko w normie. Po właczeniu klimatyzacji czyli na obciązeniu silnika HC i CO w normie. Diagnosta powiedział że to oznacza albo zbyt dużą dawkę paliwa albo zbyt mała powietrza. Mało tego pojechałem na komputer i sprawdziłem dawkowanie powietrza na biegu jałowym bez obciązenia silnika powietrze 1,4 g/dm3 po właczeniu klimy 2,8 g/dm3 i oczywiście brak kopcenia. ( nie jestem pewny co do tych jednostek g/dm3 ale chyba nie pomylilem)
Podejrzenia w stosunku do przepływomierza lub złego dawkowania paliwa na biegu jałowym stają się uzasadnione. Na dniach mam załatwić przepływkę na podmiane więc sprawdzę co i jak.
Komentarz
-
-
Chcę odświeżyć temat ponieważ mój problem dalej istnieje ale udało mi się trochę więcej dowiedzieć, mianowicie to nie przepływka bo załozyłem na podmiane taka sama z innej octavi i samochód dalej kopcił. Gdy tylko włacze klimatyzacje czyli dam obciązenie na silnik to samochód nie kopci, w climatronic załączyłem tryb ECON zauważyłem że wtedy sprężarka się nie załącza i wentylatory nie chodzą i auto zaczyna dymić, wyłącze tryb ECON i samochód odrazu nie kopci... Wiec w czym tu jest problem ?? Czy znajdzie się tu jakiś mądry ??
Komentarz
-
-
rozumiem że oleju nadal nie ubywa?!
Tryb ECON w klimatroniku oznacza wyłączenie sprężarki klimatyzacji czyli jedziesz bez klimy, ale to zapewne już wiesz. Nie pamiętam czy w naszych autach adaptuje się przepływki, bo być może to jest powodem dymienia po mimo podmianki przepływki.
JAk ze spalaniem, jest większe czy mniej wiecej nie odbiega od normy?
Komentarz
-
-
Samochod nie bierze ani wody ani oleju, spalanie jest w normie. Jestem prawie pewny ze jest to zla dawka powietrza ktora trafia do mieszanki tylko nie wiem czy za duza czy za mala... Obstawiam ze za mala. Nie moze to byc dawka paliwa bo robi to na gazie i na benzynie a to sa dwa rozne komputery nie wierze ze obydwa sie zepsuly.
Co to znaczy ze przeplywke sie adaptuje ??
Pozatym reakcja samochodu na wylaczenie klimatyzachi jest natychmiastowa po 30 sekundach zaczyna ostro dymic, wlacze klime sprezarka startuje wiatraki sie kreca z wydechu zero spalin.
Wytlumaczcie mi w ogole na jakiej zasadzie dziala sprezarka w octavi, czy przy wlaczonej klimie ona caly czas nieustannie pracuje ?? Bo tak mi sie wydaje ze dotychczas u mnie bylo... Jezdzilem na klimie i nie martwilem sie ze auto kopci, ale jakie bylo moje zdziwienie wczoraj jak wrocilem do domu wysiadlem otworzyc brame patrze i z auta kopci, klima byla ustawiona jak nalezy zaden tryb econ, a wiatraki sie nie krecily. Zwiekszylem sile nadmuchu o jedna kreske sprezarka zastartowala i za chwile sie znowu wylaczyla na kilka minut, potem sama sie wlaczyla i za kazdym razem gdy cos zmienialem w ustawieniach klimy tzn temperature sile nawiewu czy tak powinno byc bo wczesniej raczej tak nie bylo...
I jeszcze jedno pytanie czy to mozliwe ze sprezarka jest zepsuta ze ma jakas klapke blokade ktora jest zamknieta gdy mam wylaczona klime i nie podaje odpowiedniej dawki powietrza ?? Nie znam sie na mechanice yo tylko takie moje przemyslenia... Pomozcie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Witek05Jestem prawie pewny ze jest to zla dawka powietrza ktora trafia do mieszanki tylko nie wiem czy za duza czy za mala...
Jak auto nie bierze oleju i nie znika plyn z ukladu chlodzenia to....
Czym to auto kopci ?? Dym jest olejowy, wodny czy jaki... innej opcji nie ma. Zostaje tylko para wodna ze spalonego paliwa, a zwlaszcza zaczyna "kopcic" para wodna na LPG gdy temp spadly. I nie wazne czy silnik cieply czy zimny, moze jak wlacza sie klima podnosi mu troche obroty i wtedy moze przestac wydobywac sie w takich ilosciach para wodna z wydechu.
Podjedz na stacje diagnostyczna na badanie emisji spalin, moze cos wywroza.
Klima nie startuje jak jest ponizej 5'C.
Komentarz
-
Komentarz