mieszanka do kosy czy do diesel ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rafii1340
    Classic
    • 2015
    • 8

    mieszanka do kosy czy do diesel ?

    Zamieszczone przez georgg
    Witam przy porannej kawce. :szeroki_usmiech

    Zamieszczone przez maksiu
    jutro kawa z samego rańca
    Paweł kawę już piłeś?
    Zaczynam właśnie pić kolejną
    Trochę zaległości z pracy mi się nazbierało stąd moja "chwilowa nieobecność" :P

    [ Dodano: Sro 17 Sie, 16 13:23 ]
    Czarna_LK, SS, może spontan na obcej ziemi? :P
    Nie ważne co masz pod dupą - ważne co masz pod " skorupą " :-)
  • Abian1815
    Drive
    • 2013
    • 52
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    mieszanka do kosy czy do diesel ?

    witam
    dzisiaj byłem w warsztacie na wymianie filtrów itp
    i dowiedziałem się od mechanika aby wydłużyć żywotność i poprawić działanie turbiny, silnika itp można do paliwa (w moim przypadku diesel) dolać trochę dodatku do paliwa takiego jak się stosuje do kos, pił itp,
    ale kosy piły itp są dwusuwowe a auto czterosuwowe, czy to działa? ktoś o tym słyszał lub stosuje? ma to jakiś wpływ?
    mechanik twierdzi że proporcje 1 do 100 (100ml na 10L diesel)

    Z góry dziękuję
    Abian1815

    Komentarz

    • spc
      Elegance
      • 2012
      • 825
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Jeżeli ten dodatek to olej do mieszanki, to ja bym się bał coś takiego dolewać. Miałem kilka dwusuwów - komarek, później Romet Kadet, Simson. W dwusuwie po spaleniu mieszanki pozostałości tego oleju miały smarować tłok i cylinder, ale zostawał nagar, poza tym, co jakiś czas świeca łapała "słupek" i trzeba było ją wykręcać i czyścić. Zdarzało się, że rozbierałem silnik i było czyszczenie góry tłoka z nagaru, którego nieraz nazbierało się 2-3mm. Pytanie - co się będzie zbierało w dieslu i jak ten środek wpłynie na wtryski. Moim zdaniem, jak chcesz użyć dodatek do diesla, to kup przeznaczony do tego i sprawdzony, a nie środek który ma inne przeznaczenie.
      Piter
      tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
      KM i Nm dołożył gregor10

      Komentarz

      • adaś
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2006
        • 876
        • Volkswagen

        #4
        Abian1815,

        Ja bym na Twoim miejscu zmienił mechanika, bo to ociera się o voodoo. Nie żartuję!
        Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
        a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
        Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
        O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

        Komentarz

        • aniol
          RS
          • 2012
          • 5228
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Abian1815, Na rynku jest masa preparatów uszlachetniających paliwo,diesel i benzyna.Ale my tu gadamy o dieslu.Więc niech mechanik do swojego auta se wlewa jego pomysły.A ty jak chcesz to dobierz se preparat np.czyszczenia wtrysków,na zime co by w ropie nie wytrącała się parafina itd.Wybór jest twój.Mechanika nie słuchaj bo będziesz u niego robił kapitalkę silnika lub turbiny.
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          Pozdrawiam ANIOL

          Komentarz

          • Abian1815
            Drive
            • 2013
            • 52
            • Octavia I (1U2)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            dziękuję za odpowiedzi,
            właśnie mi się wydawało to dziwne, dla tego pytam osoby z doświadczeniem
            a "preparaty" do diesla używam do czyszczenia wtrysków a na zimę to leję

            Jeszcze raz bardzo dziękuję
            Abian1815

            Komentarz

            • urbi_spod
              Classic
              • 2012
              • 17

              #7
              Mechanik dobrze prawi tylko proporcje podał złą. Na zbiorniku stosuje od dawna 250 ml oleju 2t ważne by był półsyntetyczny bo nie pozostawia osadów. Taki olej podnosi smarność ON czyści i utrzymuje wtryski w dobrej kondycji. Ja stosuje 2t semisynthetic z orlenu bo jest ogólnie dostępny.
              Info o olejach:

              Komentarz

              • KOMAND1306
                Ambiente
                • 2009
                • 154
                • Octavia III (5E3)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                #8
                Tylko co mają dodatki do paliwa do żywotności turba ???
                Do silnika to może coś daje ,ale nie wieże w to zabardzo. Dobry olej i wymiana na czas daje coś.
                Oraz styl jazdy,a zwłaszcza jak silnik jest jeszcze zimny to go nie piłować, to daje wiele.
                KOMAND

                Komentarz

                • alxxx
                  RS
                  • 2010
                  • 1823
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  Ten wątek to już się zrobił zakręcony... autor pytał jasno o
                  Zamieszczone przez Abian1815
                  dzisiaj byłem w warsztacie na wymianie filtrów itp
                  i dowiedziałem się od mechanika aby wydłużyć żywotność i poprawić działanie turbiny
                  Więc po co urbi_spod, piszesz o paliwie.

                  Abian1815, generalnie dopytaj speca o co mu chodziło Jego teoria może być ciekawa :diabelski_usmiech
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz

                  • urbi_spod
                    Classic
                    • 2012
                    • 17

                    #10
                    W wyniku spalania mieszanki z 2t dodatkowo następuje zmniejszenie emisji spalin (idzie to sprawdzić na stacji diagnostycznaej) oraz nieznaczne podwyższenie temperatury spalania. Może to ograniczyć osadzanie nagaru na zmiennej geometrii, ale nie oszukujmy się to nie jest jakaś ogromna różnica. Mimo wszystko na ON z 2t puszcza mniejszego dymka. Zwłaszcza gdy w drugim aucie stosowałem droższego elfa 2t to nie było mowy o jakimkolwiek zakurzu choć nie miałem kata.

                    Komentarz

                    • adaś
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 876
                      • Volkswagen

                      #11
                      Kurde, to się trzyma kupy :P . Czy do PD to też można stosować?
                      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                      Komentarz

                      • urbi_spod
                        Classic
                        • 2012
                        • 17

                        #12
                        Można stosować do PD do CR nawet odpowiednio dobrany olej nie tylko nie zaszkodzi ale i pomoże na Dpf. To jest chyba najlepszy wątek na ten temat po polsku:

                        Komentarz

                        • adaś
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 876
                          • Volkswagen

                          #13
                          Ok, dzięki. Hmm, chyba trzeba będzie spróbować.
                          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                          Komentarz

                          • Abian1815
                            Drive
                            • 2013
                            • 52
                            • Octavia I (1U2)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            ja w pracy jeżdżę Oplem Vivaro 1.9 DTI i gadałem z szefem i mogę na jego aucie sprawdzić czy dodatek oleju od 2masa nie zaszkodzi, tak że jak po testuję parę dni jak vivaro się sprawuje z tym dodatkiem to dam znać czy widać różnicę czy coś się zepsuło itp
                            POZDRAWIAM Abian1815
                            Abian1815

                            Komentarz

                            • urbi_spod
                              Classic
                              • 2012
                              • 17

                              #15
                              Abian1815 - pamiętaj, że musi być to półsyntetyczny olej 2t. Sprawdzony polski to orlen semisynthetic 2t w przezroczystej butelce, inne polecane oleje można znaleźć w wątku avensis (link kilka postów wcześniej). Nie ma co kombinować z testowaniem innych rodzajów bo po co wyważać otwarte drzwi

                              Komentarz

                              • 4tech
                                RS
                                • 2008
                                • 4199
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Hmmm, ciekawe...
                                Też już gdzieś o tym czytałem...
                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                Komentarz

                                • robreg
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1195
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                  #17
                                  Zaciekawilo mnie to do tego stopnia, ze moj potworek od dzis smiga na mieszance do Trabanta. Moze nawet logo IFY na przedni grill poszukam. Jak cos zauwaze, sam znac.
                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                  ----
                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                  Komentarz

                                  • adaś
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 876
                                    • Volkswagen

                                    #18
                                    Ja tez przy najbliższym tankowaniu zapodam dawkę Orlen semisynthetic 2t. W sumie czasami dodawałem do paliwa dodatek Shella i była zauważalna poprawa jeśli chodzi o kulturę pracy - teraz podejrzewam, że ten preparat to pewnie coś a la olej do 2T, który poprawia smarowanie.
                                    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                    Komentarz

                                    • thewylah
                                      Classic
                                      • 2015
                                      • 14

                                      #19
                                      Ja leję Liqui Moly 2 1052. Sprawdzone na kilku dieslach. Silnik chodzi ciszej, ładniej, wszystko ok.
                                      Obecnie ropa którą lejemy jest odsiarczona, pozbawiona właściwości smarujących. Nie wyobrażam sobie jeżdżenia na czystym paliwie nawet na moim AHF na pompie. Rozwiązanie polecane przez wielu mechaników i automatyków.

                                      Pozdrawiam!
                                      Octa O1 1.9TDI 110AHF

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2009
                                        • 10917
                                        • Fiat

                                        #20
                                        czyli ten mechanik nie glupi wcale, jak go na poczatku pisali :P

                                        Komentarz

                                        • spc
                                          Elegance
                                          • 2012
                                          • 825
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez sew1981
                                          czyli ten mechanik nie glupi wcale, jak go na poczatku pisali :P
                                          No nie wiem. Gość mówił o laniu do diesla dodatku przeznaczonego do paliwa dla dwusuwów, co według mnie jest jest niezbyt mądrym posunięciem. Inna sprawa, jeśli chodzi o środki przeznaczone stricte do stosowania z dieslem.
                                          Piter
                                          tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                                          KM i Nm dołożył gregor10

                                          Komentarz

                                          • urbi_spod
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 17

                                            #22
                                            Mnie przed pierwszym zastosowaniem przekonał fakt, że taksówkarze za Odrą z powodzeniem stosują olej 2t oraz to, że specyfikacja ON zmieniła się na przestrzeni ostatnich lat. Oczywiście można kupić dedykowany środek podwyższający smarność są tak samo dobre, ale skoro nie widać różnicy to po co przepłacać

                                            Komentarz

                                            • robreg
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1195
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                              #23
                                              spc, a czemu tak uwazasz? Czy tylko na podstawie tego ze jedno nazywa sie olej do 2T, a drugie madżik madafaka tjununk addenium for dizel endżin? Bo jesli tylko na tej podstawie, to masz bardzo mocne przeslanki do ferowania swoich opinii

                                              [ Dodano: Nie 10 Maj, 15 21:52 ]
                                              sew1981, wypadaloby wejsc pod stół i troche krytyki poodszczekiwac ;-)

                                              Dzis w nocy sprawdzę jak sie maja dawki korekcyjne moich PD. Jak opowiedzialem swoja rewelacje, kolega ujezdzajacy 1Z-ta w Audi popatrzyl na mnie z politowaniem i rzelkl, no to zes odkrycia dokonal, ja tak robie, odkad to TD na podworku zagoscilo (bedzie jakies 10 lat z okladem)
                                              Pozdrawiam, Robreg.
                                              ----
                                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                              Komentarz

                                              • Adrian
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 662
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                Stosuję już w 2 PD jako dodatek do ropy wspomnianego przez thewylah, Liqui Moly. Nigdy nie miałem problemów w RS z wtryskami do przebiegu 165tyś. (przy takim przebiegu auto zmieniło właściciela). Auto ciszej pracuje, korekcje na wtryskach się nie pogorszyły podczas użytkowania auta. Może wcale nie miało wpływu na to stosowanie 2T jednak nie mam zamiaru zaprzestania dolewania oleju przed tankowaniem.
                                                PerfectService by DGW
                                                Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                                                Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                                                Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                                                Komentarz

                                                • alxxx
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1823
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                                  #25
                                                  Nic by nie było dziwnego w tym temacie - gdyby spec jasno się wyraził o pozytywach dodania 2T do paliwa w aspektach przyjaznych dla układu zasilania - dorzucił do tego turbo (lub autor wątku dorzucił) i zrobił się klops :P

                                                  Proponuję rozpocząć wątek w dziale eksploatacyjnym tylko o dolewaniu 2T.
                                                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...