witam
dzisiaj byłem w warsztacie na wymianie filtrów itp
i dowiedziałem się od mechanika aby wydłużyć żywotność i poprawić działanie turbiny, silnika itp można do paliwa (w moim przypadku diesel) dolać trochę dodatku do paliwa takiego jak się stosuje do kos, pił itp,
ale kosy piły itp są dwusuwowe a auto czterosuwowe, czy to działa? ktoś o tym słyszał lub stosuje? ma to jakiś wpływ?
mechanik twierdzi że proporcje 1 do 100 (100ml na 10L diesel)
Jeżeli ten dodatek to olej do mieszanki, to ja bym się bał coś takiego dolewać. Miałem kilka dwusuwów - komarek, później Romet Kadet, Simson. W dwusuwie po spaleniu mieszanki pozostałości tego oleju miały smarować tłok i cylinder, ale zostawał nagar, poza tym, co jakiś czas świeca łapała "słupek" i trzeba było ją wykręcać i czyścić. Zdarzało się, że rozbierałem silnik i było czyszczenie góry tłoka z nagaru, którego nieraz nazbierało się 2-3mm. Pytanie - co się będzie zbierało w dieslu i jak ten środek wpłynie na wtryski. Moim zdaniem, jak chcesz użyć dodatek do diesla, to kup przeznaczony do tego i sprawdzony, a nie środek który ma inne przeznaczenie.
Piter tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
KM i Nm dołożył gregor10
Abian1815, Na rynku jest masa preparatów uszlachetniających paliwo,diesel i benzyna.Ale my tu gadamy o dieslu.Więc niech mechanik do swojego auta se wlewa jego pomysły.A ty jak chcesz to dobierz se preparat np.czyszczenia wtrysków,na zime co by w ropie nie wytrącała się parafina itd.Wybór jest twój.Mechanika nie słuchaj bo będziesz u niego robił kapitalkę silnika lub turbiny.
dziękuję za odpowiedzi,
właśnie mi się wydawało to dziwne, dla tego pytam osoby z doświadczeniem
a "preparaty" do diesla używam do czyszczenia wtrysków a na zimę to leję
Mechanik dobrze prawi tylko proporcje podał złą. Na zbiorniku stosuje od dawna 250 ml oleju 2t ważne by był półsyntetyczny bo nie pozostawia osadów. Taki olej podnosi smarność ON czyści i utrzymuje wtryski w dobrej kondycji. Ja stosuje 2t semisynthetic z orlenu bo jest ogólnie dostępny.
Info o olejach:
Tylko co mają dodatki do paliwa do żywotności turba ???
Do silnika to może coś daje ,ale nie wieże w to zabardzo. Dobry olej i wymiana na czas daje coś.
Oraz styl jazdy,a zwłaszcza jak silnik jest jeszcze zimny to go nie piłować, to daje wiele.
W wyniku spalania mieszanki z 2t dodatkowo następuje zmniejszenie emisji spalin (idzie to sprawdzić na stacji diagnostycznaej) oraz nieznaczne podwyższenie temperatury spalania. Może to ograniczyć osadzanie nagaru na zmiennej geometrii, ale nie oszukujmy się to nie jest jakaś ogromna różnica. Mimo wszystko na ON z 2t puszcza mniejszego dymka. Zwłaszcza gdy w drugim aucie stosowałem droższego elfa 2t to nie było mowy o jakimkolwiek zakurzu choć nie miałem kata.
Można stosować do PD do CR nawet odpowiednio dobrany olej nie tylko nie zaszkodzi ale i pomoże na Dpf. To jest chyba najlepszy wątek na ten temat po polsku:
ja w pracy jeżdżę Oplem Vivaro 1.9 DTI i gadałem z szefem i mogę na jego aucie sprawdzić czy dodatek oleju od 2masa nie zaszkodzi, tak że jak po testuję parę dni jak vivaro się sprawuje z tym dodatkiem to dam znać czy widać różnicę czy coś się zepsuło itp
POZDRAWIAM Abian1815
Abian1815 - pamiętaj, że musi być to półsyntetyczny olej 2t. Sprawdzony polski to orlen semisynthetic 2t w przezroczystej butelce, inne polecane oleje można znaleźć w wątku avensis (link kilka postów wcześniej). Nie ma co kombinować z testowaniem innych rodzajów bo po co wyważać otwarte drzwi
Zaciekawilo mnie to do tego stopnia, ze moj potworek od dzis smiga na mieszance do Trabanta. Moze nawet logo IFY na przedni grill poszukam. Jak cos zauwaze, sam znac.
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Ja tez przy najbliższym tankowaniu zapodam dawkę Orlen semisynthetic 2t. W sumie czasami dodawałem do paliwa dodatek Shella i była zauważalna poprawa jeśli chodzi o kulturę pracy - teraz podejrzewam, że ten preparat to pewnie coś a la olej do 2T, który poprawia smarowanie.
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Ja leję Liqui Moly 2 1052. Sprawdzone na kilku dieslach. Silnik chodzi ciszej, ładniej, wszystko ok.
Obecnie ropa którą lejemy jest odsiarczona, pozbawiona właściwości smarujących. Nie wyobrażam sobie jeżdżenia na czystym paliwie nawet na moim AHF na pompie. Rozwiązanie polecane przez wielu mechaników i automatyków.
czyli ten mechanik nie glupi wcale, jak go na poczatku pisali :P
No nie wiem. Gość mówił o laniu do diesla dodatku przeznaczonego do paliwa dla dwusuwów, co według mnie jest jest niezbyt mądrym posunięciem. Inna sprawa, jeśli chodzi o środki przeznaczone stricte do stosowania z dieslem.
Piter tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
KM i Nm dołożył gregor10
Mnie przed pierwszym zastosowaniem przekonał fakt, że taksówkarze za Odrą z powodzeniem stosują olej 2t oraz to, że specyfikacja ON zmieniła się na przestrzeni ostatnich lat. Oczywiście można kupić dedykowany środek podwyższający smarność są tak samo dobre, ale skoro nie widać różnicy to po co przepłacać
spc, a czemu tak uwazasz? Czy tylko na podstawie tego ze jedno nazywa sie olej do 2T, a drugie madżik madafaka tjununk addenium for dizel endżin? Bo jesli tylko na tej podstawie, to masz bardzo mocne przeslanki do ferowania swoich opinii
[ Dodano: Nie 10 Maj, 15 21:52 ] sew1981, wypadaloby wejsc pod stół i troche krytyki poodszczekiwac ;-)
Dzis w nocy sprawdzę jak sie maja dawki korekcyjne moich PD. Jak opowiedzialem swoja rewelacje, kolega ujezdzajacy 1Z-ta w Audi popatrzyl na mnie z politowaniem i rzelkl, no to zes odkrycia dokonal, ja tak robie, odkad to TD na podworku zagoscilo (bedzie jakies 10 lat z okladem)
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Stosuję już w 2 PD jako dodatek do ropy wspomnianego przez thewylah, Liqui Moly. Nigdy nie miałem problemów w RS z wtryskami do przebiegu 165tyś. (przy takim przebiegu auto zmieniło właściciela). Auto ciszej pracuje, korekcje na wtryskach się nie pogorszyły podczas użytkowania auta. Może wcale nie miało wpływu na to stosowanie 2T jednak nie mam zamiaru zaprzestania dolewania oleju przed tankowaniem.
Nic by nie było dziwnego w tym temacie - gdyby spec jasno się wyraził o pozytywach dodania 2T do paliwa w aspektach przyjaznych dla układu zasilania - dorzucił do tego turbo (lub autor wątku dorzucił) i zrobił się klops :P
Proponuję rozpocząć wątek w dziale eksploatacyjnym tylko o dolewaniu 2T.
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz